![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik begrijp echt niet wat aan de gaande is. Ik ben op eerste plaats tegen geweld en oorlog. Maar hier is een groep bezig om boten te stelen en mensen te kidnappen. Ze maken hun handen niet vies om geweld en wapens te gebruiken. Waar wacht me nog ? We zijn in een gekke wereld geraakt waar misdadigers alles mogen. De brave en correcte mensen moeten alles volgens het boekske doen.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 20 april 2009 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet afgelopen zijn met deze piratenrij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de grond boreuhhh..... Enig idee mijn beste, hoe weinig personeel er aan boord van zulke schepen blijken te zijn.... Die moeten volgens U niet alléén matroos,maar ook nog een geoefend soldaat blijken te zijn.... Of gaan we het doen zoals de oost-indische compagnie destijds.... Op élk schip niet alléén kanonnen en raketwerpers,maar ook nog eens een peloton mariniers.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat gaat een klein fortuin kosten dan. Het is winstgevender voor bedrijven om zich te verzekeren dan zich zo'n dingen aan te schaffen op ieder schip. Een gewapend team die iets of wat goed kunnen richten kunnen de klus wel klaren denk ik, hoewel ik niet zeker weet of zelfs dat goedkoop genoeg zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Heeft een effectieve range van ongeveer 2 kilometer. Gewoon in een turret plaatsen. En op marineschepen gebruiken ze 2 naast elkaar om piraten weg te jagen: ![]() En iedereen kan zoiets bedienen. Hoeveel koste die verzekering ook alweer? ![]() Een extra 30 000 dollar kan er wel af denk ik als je de prijs van een kleine tanker ziet (11 miljoen dollar): http://gulfbusiness.tradeholding.com...SD_11_380_000/
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 april 2009 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun je je hier ook tegen verzekeren ?
De kidnappers van een Nederlandse en een Belgische hulpverlener eisen 1 miljoen dollar (777.000 euro) losgeld van hun Somalische gijzelnemers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De piraten zelf zijn met groepjes van 10 man of zo,de gevaarlijkste van de bende is die kerel die de RPG draagt....ruim overklasbaar door het piket van een oorlogsschip ter grootte van een fregat.... Juridische overwegingen echter verhinderen de marines om te doen wat ze zouden moeten doen.Het komt er eigenlijk op neer dat als de Belgische fregatten Louise-Marie of Leopold 1 zouden verschijnen in de regio ( ![]() ![]() Ik weet niet of het zou kunnen,maar een "Europees" scheepsregister met Europese handelsvlag zou een mogelijke juridische uitweg zijn.... Laatst gewijzigd door kelt : 20 april 2009 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Schepen in convooien laten varen met enkele marineschepen als bescherming ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer efficiënter zou het gebruik van vliegdekschepen zijn plus het permanent patrouilleren van awacsradarvliegtuigen boven die regio.... Zodat de gevechtseskaders direkt en op afroep inzetbaar zijn.... Maar zulks kost hopen geld.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() een behoorlijk europees leger zou zich hierop kunnen richten en onze schepen en handel moeten kunnen beschermen.
Maar dat europees leger bestaat nu eenmaal niet... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enneuh, vliegdekschepen? Wat gaan die daar doen? Een CBG tegen wat speedboats? Overigens zie ik niet in waarom die traagheid een argument zou zijn. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 21 april 2009 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister
|
![]() De Israelische koopvaardijvloot heeft momenteel niet te klagen over gebrek aan lading die vervoerd moet worden langs Somalië. Dat komt omdat alle Israelische koopvaarders bewapend zijn. Twee .50 ers en alle bemanningsleden gewapend en met schietervaring.
En om misverstanden te voorkomen varen ze als het donker is met een fel verlichtte vlag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wél die somalische moederbootschepen vanwaar uit die speedbootjes hun aanval inzetten.... En f14 's en f15's overbruggen honderden kilometers in no time om die speedbootjes uit het water te blazen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik stel voor dat je eens een boek (of tien) vastneemt. De F-14 is al jaren niet in gebruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een paar F-16's (die mannen moeten toch vlieguren hebben) en wat sidewinders en "opgelost".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Visueel opsporen van motorbootjes is onbegonnen werk. Een CBG beschikt niet over genoeg vliegtuigen om dat te doen, en indien de piraten een koopvaardijschip hebben bereikt, is het al veel te laat. De foutmarges van de wapens zijn te groot om ze af te vuren in de nabijheid van een schip. De Harriers zijn goed om af te schrikken. Meer kunnen ze niet doen. Opsporen kunnen ze niet doen, bijvoorbeeld. En het risico om vissers te raken is veel te groot. Ik ben overigens zeer theoretisch geweest. Wie enig besef heeft van hoeveel het kost om een CBG op zo'n tempo te gebruiken, weet dat het goedkoper is om langs de Kaap of het Noorden te varen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bombardeer de havens van die Somalische piraten ... en trakteer die bootjes van die criminele 'vrijheidsstrijders' met een Exocet