Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2009, 22:24   #21
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom gaat een gemeenteambtenaar op weg naar het werk met een mes? Dat lijkt me toch niet de normale gang van zaken; voor een doodbrave gemeenteambtenaar?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 22:49   #22
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Criminele Marokkaan die agent verwondt met mes wordt doodgeschoten. Politie vreest voor rellen in Schaarbeek.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...haarbeek.dhtml

Waarom moet iedereen altijd op de tippen van zijn tenen lopen als Marokkaans crimineel uitschot overhoop geknald wordt ? Waarom voelt de Marokkaanse gemeenschap zich iedere keer als er een criminele soortgenoot gedood wordt geroepen om te rellen ?

Die jongen had enkel een agent met een mes verwond, en wou het ook nog in een tweede agent steken, dus het feit dat hiij afgeknald werd is dan automatisch racisme, en hoort beantwoord te worden met het vernielen van openbaar en prive goed ?

En nog steeds wil de PC overheid ons voorspiegelen dat de multicul gemeenschap een werkbaar ideaal is ???

Multicul is een draak van een utopie. Het werkt niet en zorgt voor onoverbrugbare cultuurshocks en geweld. A sign of things to come ?
Halal kogels gebruiken, afgevuurd door agentes met een hoofddoek, en alles is OK !
Even ernstig : als je de flikken met een mes te lijf gaat, moet je niet verwonderd zijn als ze je omverknallen.

Laatst gewijzigd door beste vriend : 19 april 2009 om 22:50.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 22:53   #23
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
...niet om hun boterhammen te smeren...
Mischien wou hij enkel zo een agentje als middageten tussen zijn bokes leggen ? En die racisten voelden zich daar weer te goed voor...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 23:08   #24
Sus Iratus
Banneling

Standaard

*knip*

Laatst gewijzigd door Donderdag : 27 april 2009 om 15:40.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 09:14   #25
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

een vtm cameraploeg die wou komen filmen deelde ondertussen ook al in de klappen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 21:03   #26
busdriver
Vreemdeling

Standaard

Hier komt ook nog eens bij dat een marokaan die dit weekend betrokken geraakte bij een ongeval met een lijnbus in Itterbeek overleden is.
Nu heb ik uit goede bron vernomen dat de politie vreest voor verdere escalatie van de feiten. Deze avond zou al een bus bekogeld zijn, maar met wat dat weet ik niet. Wat is da toch met die marokanen? Iedereen kan omkomen in het verkeer hoor. Ok, lijnbus heeft voorrang genegeerd, maar met een aangepaste snelheid kan een bus toch ontweken worden? Vinden ze het daarom weer nodig om de boel op stelten te zetten???
busdriver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 22:19   #27
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Halal kogels gebruiken, afgevuurd door agentes met een hoofddoek, en alles is OK !
Even ernstig : als je de flikken met een mes te lijf gaat, moet je niet verwonderd zijn als ze je omverknallen.
Zelfs in zo'n geval is het nog wenselijk dat het probleem wordt opgelost zonder dat er doden vallen, maar dat moet niet betekenen dat de agenten daar (veel) extra risico voor moeten nemen. Inderdaad, als je iemand probeerd dood te steken weet je dat een koekje van eigen deeg erin zit. Ik kan begrijpen dat familie en kenissen van het "slachtoffer" (bij gebrek aan een beter woord) boos zijn, maar het was toch zijn eigen schuld. Tenzij er gegronde reden is om te vermoeden dat de politie danwel de media de zaken verdraaien en de jongen eigenlijk in koele bloede is geëxecuteerd (en die is er voor zover ik weet niet) zijn rellen een ongepaste en afkeurenswaardige reactie. [/Politieke bewoording]

Zie daar, ik heb het gezegd, niet alleen dikke Duitsers mogen niet rellen.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 april 2009 om 22:20.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 11:22   #28
kreoon
Vreemdeling

Standaard Informeer je beter

Mannen,

zorg volgende keer dat je een beetje beter geïnformeerd bent vooraleer je een boom begint op te zetten over rellen. Zoals we allemaal weten is het merendeel van wat in de pers verschijnt nonsens.

Wat de doodgeschoten Marokkaan betreft: ik woon vlakbij tramhalte Robiano, waar alles gebeurd is, en ik kan u garanderen dat het hier deze zondag volstrekt kalm was. Heelder families die naar het Josaphatpark trekken om van de zon te genieten, volle terrasjes, gesprekken tussen de slager en zijn klanten op straat, dat soort atmosfeer.

Dat verhaal met de VTM-ploeg vind ik persoonlijk hilarisch, maar representatief voor de algemene sfeer hier was het alvast niet.

Dus, volgende keer als er zoiets gebeurt: kom even langs en bekijk de situatie zelf. Als je durft, natuurlijk, want ik heb de indruk dat er hier nogal wat broekschijters op dit forum rondwaren.

groeten,
p.
kreoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 11:48   #29
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus als u achter uw begonia niets ziet, is er ook niets an de hand, de "mannen" hebben het genoteerd!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 12:04   #30
kreoon
Vreemdeling

Standaard begonia's

Ik heb helaas geen begonia's voor mijn venster staan, het spijt me. En - het mag u misschien verbazen - maar op mooie vakantiedagen als zondag loop ik vrij intensief rond in mijn gemeente.

Daarnaast denk ik, met alle respect, dat iemand die ter plaatse woont toch iets beter op de hoogte is van de situatie dan iemand die zijn info uit de (zeer karige) berichtgeving in de gazetten haalt.

Dus u mag me op m'n woord geloven, er was hier niets aan de hand. Ik wil u anders wel uitnodigen op de koffie als u me niet gelooft, dan kan u met eigen ogen de toestand komen inschatten. Als u dat liever hebt wil ik u zelfs komen afhalen aan het station.

Mijn excuses voor de "mannen". In dagdagelijkse contacten zeg ik soms "mannen" tegen een groep waar ook vrouwen tussenzitten, maar op een forum kan die manier van spreken wat eigenaardig overkomen.

Laatst gewijzigd door kreoon : 22 april 2009 om 12:07.
Oud 22 april 2009, 12:09   #31
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kreoon Bekijk bericht
Ik heb helaas geen begonia's voor mijn venster staan, het spijt me. En - het mag u misschien verbazen - maar op mooie vakantiedagen als zondag loop ik vrij intensief rond in mijn gemeente.

Daarnaast denk ik, met alle respect, dat iemand die ter plaatse woont toch iets beter op de hoogte is van de situatie dan iemand die zijn info uit de (zeer karige) berichtgeving in de gazetten haalt.

Dus u mag me op m'n woord geloven, er was hier niets aan de hand. Ik wil u anders wel uitnodigen op de koffie als u me niet gelooft, dan kan u met eigen ogen de toestand komen inschatten. Als u dat liever hebt wil ik u zelfs komen afhalen aan het station.
sommige geloven liever in de sensatiepers dan de feiten,omdat men nu eenmaal al bevooroordeeld is mede door de media en men iets bevestigd wilt zien

Laatst gewijzigd door globalmedia : 22 april 2009 om 12:11.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 12:27   #32
kreoon
Vreemdeling

Standaard

Jammer inderdaad, dat veel mensen op opgewarmde en incorrecte informatie afgaan. Ik denk dat de meeste posters op dit forum betere reacties zouden plaatsen als ze met eigen ogen gezien zouden hebben waar ze over schrijven.

Vandaar dat ik die uitnodiging om eens langs te komen concreter wil maken. Ik heb een emailaccount gecreeërd onder de naam [email protected]. Mensen die graag eens een rondleiding krijgen door mijn woonplaats kunnen op dat adres iets laten weten. Laat ook weten wanneer het beste past voor jou.

Over een kleine week bekijk ik de reacties en dan kunnen we met de belangstellenden een datum afspreken. Wat voor mij bijvoorbeeld zou kunnen is vrijdag 1 mei in de voormiddag. Ik kom jullie afhalen aan Brussel-Noord en we maken een lange tocht door Schaarbeek, van de meer exotische tot de poepsjieke buurten en terug, met - als het goed weer is - een terrasje tussendoor.
Oud 22 april 2009, 12:55   #33
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Criminele Marokkaan die agent verwondt met mes wordt doodgeschoten. Politie vreest voor rellen in Schaarbeek.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...haarbeek.dhtml

Waarom moet iedereen altijd op de tippen van zijn tenen lopen als Marokkaans crimineel uitschot overhoop geknald wordt ? Waarom voelt de Marokkaanse gemeenschap zich iedere keer als er een criminele soortgenoot gedood wordt geroepen om te rellen ?

Die jongen had enkel een agent met een mes verwond, en wou het ook nog in een tweede agent steken, dus het feit dat hiij afgeknald werd is dan automatisch racisme, en hoort beantwoord te worden met het vernielen van openbaar en prive goed ?

En nog steeds wil de PC overheid ons voorspiegelen dat de multicul gemeenschap een werkbaar ideaal is ???

Multicul is een draak van een utopie. Het werkt niet en zorgt voor onoverbrugbare cultuurshocks en geweld. A sign of things to come ?
Hoe zit het nog met die rellen?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 12:59   #34
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Hoe zit het nog met die rellen?
zit je er ongeduldig op te wachten?
Oud 22 april 2009, 13:01   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn excuses voor de "mannen". In dagdagelijkse contacten zeg ik soms "mannen" tegen een groep waar ook vrouwen tussenzitten, maar op een forum kan die manier van spreken wat eigenaardig overkomen.
je snapt het niet hé. alle Marokkanen zijn uitschot, zullen hoe dan ook rellen uitlokken en in Brussel wordt je constant overvallen. iemand die daar woont, die kan dat niet weten, de pers en sommige politieke partijen weten dat véél beter.

allé, als je sommigen hier toch moogt geloven....
Oud 22 april 2009, 13:05   #36
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je snapt het niet hé. alle Marokkanen zijn uitschot, zullen hoe dan ook rellen uitlokken en in Brussel wordt je constant overvallen. iemand die daar woont, die kan dat niet weten, de pers en sommige politieke partijen weten dat véél beter.

allé, als je sommigen hier toch moogt geloven....
Maar enfin, 't stond toch in de gazet, op d'eerste bladzijde nog wel!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 13:07   #37
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mannen,

zorg volgende keer dat je een beetje beter geïnformeerd bent vooraleer je een boom begint op te zetten over rellen. Zoals we allemaal weten is het merendeel van wat in de pers verschijnt nonsens.

Wat de doodgeschoten Marokkaan betreft: ik woon vlakbij tramhalte Robiano, waar alles gebeurd is, en ik kan u garanderen dat het hier deze zondag volstrekt kalm was. Heelder families die naar het Josaphatpark trekken om van de zon te genieten, volle terrasjes, gesprekken tussen de slager en zijn klanten op straat, dat soort atmosfeer.

Dat verhaal met de VTM-ploeg vind ik persoonlijk hilarisch, maar representatief voor de algemene sfeer hier was het alvast niet.

Dus, volgende keer als er zoiets gebeurt: kom even langs en bekijk de situatie zelf. Als je durft, natuurlijk, want ik heb de indruk dat er hier nogal wat broekschijters op dit forum rondwaren.

groeten,
p.
Citaat:

Pas maar op jij of je krijgt hier een slechte reputatie!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 13:07   #38
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In grote vetgedrukte duidelijke letters
,ge kunt er gewoon niet naast zien
Oud 22 april 2009, 13:08   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
ja ok, het moet dus waar zijn...
Oud 22 april 2009, 13:09   #40
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja ok, het moet dus waar zijn...
ik betaal ervoor dus dan is het "echt"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be