![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Minister-President
|
![]() Le Goff, Heers, Van Straaten, Belloc, enz. zijn allemaal degelijke auteurs die daarover geschreven hebben. Naast Sombart en Weber natuurlijk.
![]() |
#322 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik reageer niet verkrampt op het j-woord, ik heb zelfs j-vrienden. Het zijn neonazis als jij die nog steeds verkrampt reageren op het j-woord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat maakt het uit wie daarmee afkwam? Wat maakt het uit welke misstappen er zijn gebeurd onder bepaalde voorwendselen? Wat is daar allemaal relevant aan voor het liberalisme an sich? Niets, natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Banneling
|
![]() Wie de beste ondernemerszin heeft, wint uiteraard in een liberale maatschappij. Daarom is die maatschappij zo beperkend: er wordt enkel gekeken naar ondernemerszin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In een liberale maatschappij heb je nog steeds de vrijheid om een commune op te richten, als je dat zou willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Banneling
|
![]() Die bewuste avond liep in Leuven de meest indrukwekkende politiemacht rond die ik ooit heb gezien. Het leek wel oorlog.
Ik ben even op de oude markt geweest en kwam enkele groepjes kaalhoofdigen met bomberjackets die eruit zagen alsof ze een guerilla aan het voeren waren tegen. Familie van me wou toen ook genieten van een gezellige avond in het Leuvense, maar werd bijna gespiesd toen hij uit een restaurant stapte en toevallig net tussen de politie gewapend met schilden en waterkanonnen en een groep betogers belandde. Links of rechts. Het is niet eens relevant. Les êxtremes se touchent. De vraag is of de gemiddelde inwoner blij is dat het NSV de stad komt bezoeken, rekening houdend met het feit dat hun beperkingen worden opgelegd en ze diep in de buidel mogen tasten voor de begeleidende politiemacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in theorie misschien wel. Het probleem met een echt liberale maatschappij is echter dat de best bewapende en kapitaalkrachtigste in staat is alles voor je neus op te kopen. Wat ben je met een commune als bijvoorbeeld alle landbouwgrond is opgekocht door een oligopolie van multinationals, zoals nu stilaan aan het gebeuren is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een kleinburgerlijk-liberale maatschappij model Savatage, neen want dan komen mensen met hun rechten. In een liberale maatschappij zijn te mensen te druk bezig met consumptiegoederen te patsen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mag je gerust eens aantonen in cijfers. 'k ben curieus.
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beste kameraad, ik kan u volgen in heel wat van uw actuele standpunten, maar waarom verschillen onze historische standpunten zo veel?
![]() |
![]() |
#334 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk niet relevant voor iemand die tabula rasa wil maken van het verleden of gewoon een muggengeheugen heeft.
![]() |
![]() |
#335 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat begrijp jij niet. En: ![]() Even een korte introductie: Liberalisme =/= neoliberalisme Liberalisme =/= Keynesianisme Liberalisme =/= Liberale Democratie Liberalisme =/= Neoconservatisme Liberalisme =/= Paleoconservatisme Liberalisme =/= Mercantilisme Liberalisme =/= Corporatisme (Amerikaans of Europees) Capiche?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 april 2009 om 22:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk oden
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alstublieft zeg, ik probeer hier een politieke discussie te voeren met wat historische diepgang. Blijkbaar is dat te veel van u gevraagd! Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#339 |
Minister-President
|
![]() Caniche!
![]() |
#340 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ale, zoek de analogie. Adellid Smith steelt land in naam van liberalisme. 200 jaar later zegt een of ander volkstormer tegen een liberaal 'aha, liberalisme en landroof: 1 pot nat' Forumlid Healey schiet zijn vriendin neer in naam van liberalisme. 200 jaar later zegt een of andere pipo tegen een liberaal 'aha, liberalisme en moord: 1 pot nat'. Ge snapt het punt toch, he? Daarom dat ik zeg: en dan? Wat kan mij dat schelen uit welke praktijken (jij vindt dat) het liberalisme oorspronkelijk gegroeid is? Wat is daar in Godsnaam de relevantie van voor de vraag of we liberaal behoren te zijn? Wat is in hemelsnaam de relevantie om dat soort 'feitjes' te vermelden bij de vraag of we liberaal moeten zijn of niet? Ik zie de relevantie echt niet. Het liberalisme is een duidelijke stroming die bepaalde zaken verbiedt en anderen toelaat. Ik daag u uit om de consistentie met landroof te zoeken. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 april 2009 om 23:05. |
||||
![]() |
![]() |