![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Banneling
|
Een flik zei mij eens : " We hebben al last genoeg met zatlappen, als we nu drugs ook nog toelaten is het helemaal klaar ". Ik zeg niet dat ik tevreden ben met die uitleg, maar het is toch een begin van verklaring voor mensen als jij, die zich 1000 vragen stellen.
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat een groter gebruik van drugs aanleiding zal geven tot overlast, daar ben ik nogal zeker van. Hij die beweert dat het gebruik van tabak (hartziekten, kanker...) en alcohol (menselijke fouten door niet of te traag reageren, leverziekten...), geen maatschappelijke overlast tot gevolg heeft, doet de waarheid geweld aan. |
|
|
|
|
|
|
#144 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Jij stelde : Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 25 april 2009 om 13:59. |
||
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Omdat er last is met zatlappen zou een andere drug niet mogen toegelaten worden? Wat wordt hierbij verondersteld? |
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#148 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Maar de vergelijking tussen abortus en heroine is toch niet door te trekken. Sex is nu eenmaal iets dat iedereen meekrijgt. Bij heroine ligt het toch anders. |
||
|
|
|
|
|
#149 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Zoveel woorden, we pissen tegen de wind...
Wanneer stappen we het justitiepaleis binnen?
|
|
|
#150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu kom. Tabak en alcohol geven ook miserie. Het is hier trouwens alleen de miserie voor de gebruiker die ge bedoelt. De miserie voor de maatschappij zal er niet kleiner op worden.
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ach geeft die zuipers een jointje, ik ben het levend bewijs da ze snel bedaren
|
|
|
#154 | |||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik heb u toch al duidelijk gezegd dat ik voor een legalisatie ben van alle drugs? Mijn stelling was dat als het drugsbeleid gebaseerd is op het zoveel mogelijk vermijden van overlast, zoals u beweerde, het logischer zou zijn om alcohol te verbieden en cannabis te legaliseren. Aangezien de situatie net het omgekeerde is kan ik enkel maar concluderen dat het vermijden van overlast niet de prioriteit is bij het opstellen van het drugsbeleid. Citaat:
Is dat reden genoeg om de rest van mijn bericht volledig te negeren? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat over de gevolgen van het criminaliseren. Als je sex criminaliseert krijg je meer soa's en meer tienerzwangerschappen. Als je drugs criminaliseert krijg je meer overlast en meer verslaafden.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 25 april 2009 om 14:27. |
|||||
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De overlast bij druggebruik zijn voor jou, de schadelijke invloed op het lichaam van de gebruiker en de mogelijke menselijke fouten onder invloed van een drug. Dan heb je geen argumenten om een minder schadelijke drug toe te laten. Dan wil je dat de wetgevende macht een weloverwogen keuze maakt over wat al dan niet toegelaten en verboden moet zijn. Denk je dat een legalisering meer gebruikers zal veroorzaken? Waarop baseer jij je? |
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat begrijp je toch? Je argument "Omdat men niet wil opgescheept zitten met de nadelen van de nieuwe drugs,.." slaat dus nergens op. |
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Volgens de boekhouding van "trekt uw plant" gaven ze vorig jaar 1000euro uit aan advocaatkosten. Ik heb, in mijn familiale verzekering, ook rechtsbijstand, maar ik denk niet dat ik dit hiervoor kan aanwenden. |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Moogt gij ook uw eigen advocaat spelen hoor
Een advocaat is niet verplicht, het is enkel in uw voordeel. Maar als je gewoon een woordje uitleg gaat vragen, (om te beginnen) is dat wel gratis denk ik. We moeten het nu ook niet gaan doen gelijk TUP he. Ik bewonder wat ze doen, maar een zaadje inplanten voor een massa volk met slogans etc is vragen om heibel. Daarna in een gesloten tentje voor het justitiepaleis, heel sjiek gedaan. Maar weet toch op voorhand dat het problemen vragen is. Gewoon in alle rust eens gaan praten, ik denk dat dat geen geld moet kosten. Praten werkt
|
|
|
#159 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In de justitiehuizen moet dit wel mogelijk zijn. http://www.just.fgov.be/nl_htm/organ...zen/JH-txt.htm (punt 6) Je mag inderdaad zelf pleiten, maar ik dacht voor bepaalde zaken (een klacht indienen?) je wel degelijk een advocaat nodig hebt. Laatst gewijzigd door artisjok : 25 april 2009 om 15:08. |
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Niet bij een advocaat, bij de bron
Gewoon binnenstappen zonder advocaat en woordje uitleg vragen, zien wat er van volgt... het balleke moet toch ergens aan het rollen gaan he Gaan we op een forum blijven discussieren, of gaan we ons handen in ons gat pakken? TUP haar aanpak werkt niet, misschien de democratische aanpak wel?
|