![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet u Groot Nederland? | |||
met een Koningshuis |
![]() ![]() ![]() |
16 | 45,71% |
als Republiek |
![]() ![]() ![]() |
19 | 54,29% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Europees Commissaris
|
![]() Alsof Nederlanders geen volkstaal hebben...
![]() |
#383 |
Banneling
|
![]() Ach man, ga op een ander zaniken. Ik vind het zo al een blamage dat ik van een Hollander moet vernemen welke mijn taal is.
Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij heeft wel degelijk een punt. 'Schoon Vlaams' is een vorm van Nederlands dat als standaardtaal het standaardnederlands heeft.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 26 april 2009 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Banneling
|
![]() De taal die wij in het Zuiden spreken is onze taal. En u, Nederlanders, moeten ons niet effe komen vertellen welke taal wij moeten praten. Want u hebt nogal eens de neiging de andere te komen vertellen wat hoort en niet hoort.
Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat hier geschreven staat, is in dezelfde taal die u neerpent. Dezelfde taal. Taalkundig gezien dezelfde taal. Dat u het wilt uitspreken alsof u stikt in een kersenvlaai betekent nog niet dat u een andere taal spreekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, Nederlands is de gezamenlijke mooie taal van Nederlanders, Vlamingen, Surinamers en Antilianen. Jij spreekt net als ik Nederlands, alleen in een andere vorm, dus ik kom jou helemaal niet even vertellen hoe je moet praten. 'Effe' is trouwens een Hollandse uitdrukking.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 26 april 2009 om 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Banneling
|
![]() Ik zeg alleen dat wij onze Vlaamse taal niet moeten inruillen voor Hollandse taal. Onze Vlaamse taal is evenwaardig aan de uwe. Onze taal is zelfs meerwaardig. In de zin dat ze sappiger, meerduidend en vrolijker is dan de uwe. En mensen zoals Quercus en willen ons de hand dwingen om uw taal te spreken. Cultuurverraders mensen zoal ene Quercus. Ik zou bijna zeggen: Qurecus=Quisling. Wel, zonder mij dan.
Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
als de Hollanders toch iedereen willen verhollandsen waarom spreken ze dan nog altijd Limburgs in Limburg en Fries in Friesland? de Friezen worden volgens jou toch al eeuwen onderdrukt door Holland en toch spreekt men daar nog altijd ... Fries. als je het wilt hebben over onderdrukking van een andere taal moet je naar Wallonië gaan waar het èchte Waals bijna verdwenen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan mij niet schelen wat voor tongval u gebruikt, noch iemand anders. Wanneer Hollanders een Groot-Nederland willen, dan is dat niet vanuit imperialistische motieven. Waarom zouden we Hollanders van Antwerpenaren willen maken als we naar die stad toegaan om een ander stukje cultuur te bezoeken? Ik krijg zo het gevoel dat u zometeen weer naast de pot gaat pissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ge moet niet meer spreken gij. Gij zijt verkocht aan de Hollanders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer hier iemand komt beweren dat 'kieken' geen 'nederlands' is maar 'vloms', dan kan hij voor mij de pot op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij redeneert vanuit een Belgisch-nationalistisch, ofwel staatsnationalistisch standpunt. Zijn redenering komt er eigenlijk op neer dat men bijvoorbeeld geen Duits spreekt in Oostenrijk en het Duitstalige gedeelte van Zwitserland.....
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 26 april 2009 om 21:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn redenering is dat alle discussies in zijn voordeel geconcludeerd moeten worden, of anders niet geconcludeerd dienen te worden; en om dit te bereiken is zoveel gedraai als nodig geoorloofd.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 26 april 2009 om 21:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
Banneling
|
![]() Ik stel vast wat ik vaststel. Ik hou me bij de feiten.
|
![]() |
![]() |