Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei) Vlaams volksvertegenwoordiger, partijraadslid, licentiate in de filologie, 1ste vrouw op de lijst in Vlaams Brabant. Actief in de commissies "Onderwijs, Vorming, Wetenschap en Innovati" en "Binnenlandse Aangelegenheden, Bestuurszaken, Institutionele en Bestuurlijke Hervorming en Decreetsevaluatie"

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2009, 19:22   #101
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Ik heb ooit een zestienjarige gekend die in een koekendoos een decoder bouwde voor CANAL+ films te kunnen ontvangen. Hij ging naar een college en deed moderne, dus daar zal hij het zeker niet geleerd hebben. Het zal waarschijnlijk niet eens zo moeilijk geweest zijn, maar na vele jaren school lopen is bij de meesten de kinderlijke nieuwsgierigheid er volledig uitgestampt en proberen het niet eens.
Daarom dient de middelbare school tot 2 jaar worden verkort.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 19:23   #102
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
nee, dat is wat tegennatuurlijk.

ik heb het over voetballen met de vriendjes en zeveren over pokemon.
Voetballen deden wij gewoon op straat met de andere kinderen uit de buurt. Voor dat half uur speeltijd moet je je kinderen dus niet naar school sturen.
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 19:24   #103
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
500 euro als je mij een betrouwbare radarverklikker bouwt.
Zal meer kosten wegens werkuren. Ik zal manueel de frekwentie van de politieradars moeten gaan natrekken.
Oud 27 april 2009, 19:26   #104
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Zal meer kosten wegens werkuren. Ik zal manueel de frekwentie van de politieradars moeten gaan natrekken.

de frequenties zullen wellicht vrij dezelfde zijn bij alle toestellen die men gebruikt.

noem mij een prijs.
Oud 27 april 2009, 19:27   #105
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
de frequenties zullen wellicht vrij dezelfde zijn bij alle toestellen die men gebruikt.

noem mij een prijs.
Geef mij tijd. Ik ga componenten en hun beschikbaarheid eens natrekken. Kan paar dagen duren (vaak niet te koop in de Gamma).
Oud 27 april 2009, 19:28   #106
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Hoe je vijf jaar kunt studeren over 'als een aapje een goed gevoel krijgt bij het bepotelen van de juiste hendel, dan gaat hij onthouden op welke hendel hij moet duwen' en meer van die zever, zonder uw zelfrespect te verliezen, is mij een raadsel.
Oh maar er is meer dan dat, hoor:

Algemene Psychologie
Differentiële Psychologie
SOciale Psychologie
Motivatie Psychologie
Biologische Psychologie
Neuropsychologie
Medische Psychologie
Discursieve Psychologie
Kritische Psychologie
Narratieve Psychologie
Psychofysiologie
Psychotherapie
Dieptepsuchologie
Experimentele Psychologie
Cognitieve Psychologie
Ontwikkelingspsychologie
Klinische Psychologie
enz.

Niet dat het geen nonsense is, maar er is genoeg om een mens 5 jaar bezig te houden!
Oud 27 april 2009, 19:31   #107
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geef mij tijd. Ik ga componenten en hun beschikbaarheid eens natrekken. Kan paar dagen duren (vaak niet te koop in de Gamma).

no problemo. neem uw tijd. als ik niet meteen antwoord is het omdat ik binnen enkele dagen op vakantie vertrek. je kunt mij bereiken via PM.
Oud 27 april 2009, 19:32   #108
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Oh maar er is meer dan dat, hoor:

Algemene Psychologie
Differentiële Psychologie
SOciale Psychologie
Motivatie Psychologie
Biologische Psychologie
Neuropsychologie
Medische Psychologie
Discursieve Psychologie
Kritische Psychologie
Narratieve Psychologie
Psychofysiologie
Psychotherapie
Dieptepsuchologie
Experimentele Psychologie
Cognitieve Psychologie
Ontwikkelingspsychologie
Klinische Psychologie
enz.

Niet dat het geen nonsense is, maar er is genoeg om een mens 5 jaar bezig te houden!

vele vlaggen voor dezelfde lading: nonsens.
Oud 27 april 2009, 19:34   #109
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
no problemo. neem uw tijd. als ik niet meteen antwoord is het omdat ik binnen enkele dagen op vakantie vertrek. je kunt mij bereiken via PM.
Is het om marginaal snel mee te rijden, of gewoon te weten waar er flitsers staan?
Oud 27 april 2009, 19:39   #110
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Is het om marginaal snel mee te rijden, of gewoon te weten waar er flitsers staan?

normaal gezien volg ik de snelheidslimieten want er is te veel verkeer.

soms ben ik gehaast (als je 's zondags moet werken en je komt terug van pakweg de kust, dan is de verleiding 160 te rijden groot, ik spreek uit ervaring) en ga ik er al eens over. 's nachts heb ik ook problemen om er niet zwaar over te gaan, maar dat is gewoon omdat er geen point is zo traag te blijven rijden zonder enig verkeer.
Oud 27 april 2009, 19:40   #111
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

ik hoop dat mijn eerlijke antwoord u geen gewetensproblemen bezorgt?
Oud 27 april 2009, 19:40   #112
An Michiels

Standaard

ik weet niet of ingangstests iets zouden verhelpen aan de fameuse 'zesjesmentaliteit'. Ik denk eerder dat we veel eerder in het onderwijs moeten beginnen en diegenen die willen werken, willen uitblinken, ook stimuleren.
Nu is het absoluut niet 'cool' om goede punten te halen, dan word je bestempeld als 'nerd'. Als we dat systeem kunnen ombuigen, als onze goede leerlingen terug mogen uitblinken en ernaar mogen streven om de beste van de klas te zijn, dan zullen ze later, in het hoger onderwijs, er ook naar streven om goed te zijn.
Maar dan moeten we af van het huidige financieringssysteem. Want een systeem waar elk behaald diploma geld oplevert, staat niet meteen garant voor goede kwaliteit. Ook daar moeten we er dus naar streven om kwaliteit te laten bovendrijven, ongeacht de richting (of dat nu pol en soc is of ingenieur of ...)
An Michiels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 19:51   #113
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels Bekijk bericht
ik weet niet of ingangstests iets zouden verhelpen aan de fameuse 'zesjesmentaliteit'. Ik denk eerder dat we veel eerder in het onderwijs moeten beginnen en diegenen die willen werken, willen uitblinken, ook stimuleren.
Nu is het absoluut niet 'cool' om goede punten te halen, dan word je bestempeld als 'nerd'. Als we dat systeem kunnen ombuigen, als onze goede leerlingen terug mogen uitblinken en ernaar mogen streven om de beste van de klas te zijn, dan zullen ze later, in het hoger onderwijs, er ook naar streven om goed te zijn.
Maar dan moeten we af van het huidige financieringssysteem. Want een systeem waar elk behaald diploma geld oplevert, staat niet meteen garant voor goede kwaliteit. Ook daar moeten we er dus naar streven om kwaliteit te laten bovendrijven, ongeacht de richting (of dat nu pol en soc is of ingenieur of ...)
Als we nu eens beginnen met de sociale winkel achteraf te herijken. Wie ziek is , gehandicapt kan op royale sociale steun rekenen.
Wie gezond is van oren en poten zorgt voor zichzelf en dat betekent amerikaans model.
Zo wordt het op zich noodzakelijk om een diploma te behalen , als je het niet moet hebben van handenarbeid , al was het maar om in eerste levensbehoeften te voorzien. Zo kunnen de onderwijsinstellingen terug in alle onafhankelijkheid de kwaliteit vastleggen.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 27 april 2009 om 19:53.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 19:54   #114
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
ik hoop dat mijn eerlijke antwoord u geen gewetensproblemen bezorgt?
Ik vrees ervoor.

Ik ken twee mensen die zijn overreden door mensen die s'nachts moeite hadden met niet erover te gaan. Ik heb niks tegen mensen die een radarzoekertje installeren (sommige snelheidsbeperkingen zijn onmenselijk en sommige flitspalen zijn ongelukkig geplaatst) maar dit kan ik jammer genoeg niet toestaan.

Werk je rijgedrag bij, en kom binnen een maandje nogmaals terug
Oud 27 april 2009, 19:55   #115
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels Bekijk bericht
Beste,

Dit is een zeer goed antwoord. U bent duidelijk bewust van de problemen in't onderwijs. Ik zal later terugkomen met meer vragen. U bent tot nu toe een van de beste forumsessiepolitici.
Oud 27 april 2009, 20:03   #116
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik vrees ervoor.

Ik ken twee mensen die zijn overreden door mensen die s'nachts moeite hadden met niet erover te gaan. Ik heb niks tegen mensen die een radarzoekertje installeren (sommige snelheidsbeperkingen zijn onmenselijk en sommige flitspalen zijn ongelukkig geplaatst) maar dit kan ik jammer genoeg niet toestaan.

Werk je rijgedrag bij, en kom binnen een maandje nogmaals terug

jij hebt vrienden die over de autosnelweg of een steenweg huppelen? Om vier uur 's ochtends?

Toffe vrienden heb jij.
Oud 27 april 2009, 20:05   #117
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
jij hebt vrienden die over de autosnelweg of een steenweg huppelen? Om vier uur 's ochtends?

Toffe vrienden heb jij.
Gaan oversteken op lege straat (kaliber steenweg) rond 2 uur s'nachts. Plots komt er een auto vanuit de bocht. Meisje tot moes geperst en ligt samen met stukjes fiets in een straal van 200 meter.
Oud 27 april 2009, 20:16   #118
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Gaan oversteken op lege straat (kaliber steenweg) rond 2 uur s'nachts. Plots komt er een auto vanuit de bocht. Meisje tot moes geperst en ligt samen met stukjes fiets in een straal van 200 meter.

Weinig waarschijnlijk:

1. veel steenwegen met bochten waar je niet om de bocht kunt zien heb je niet (ik gok op 0)

2. mensen die steenwegen oversteken doch niet horen dat er verkeer afkomt... hoe zat kun je zijn.
Oud 27 april 2009, 21:04   #119
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
vele vlaggen voor dezelfde lading: nonsens.
Je moet wel weten waarom het nonsense is vooraleer je het kan zeggen.
Oud 27 april 2009, 21:21   #120
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Weinig waarschijnlijk:

1. veel steenwegen met bochten waar je niet om de bocht kunt zien heb je niet (ik gok op 0)

2. mensen die steenwegen oversteken doch niet horen dat er verkeer afkomt... hoe zat kun je zijn.
Het was een combinatie van scherpe bocht en dronken en onoplettend oversteken. Een ongelukkige combinatie. En lange remafstanden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be