![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Opgelet jongens, het roken van cannabis is echt wel ongezond.
En ongezonder dan een sigaret, want jongens. Waarom noemt een joint een joint? Je joined je tabak met wiet. Tabak is op zich al ongezond, en dan daar je wiet bij. Kijk, leg je daar nu thijm of basilicium tussen bij je tabak, dat is ook ongezonder. Maar door die massa te vergroten komt daar meer teer vrij. Als men zegt dat wiet tot 20x meer teer vrijgeeft dan tabak, vind ik dat echter wel overroepen. 8x zal de max zijn. Maar dat is kommaneuken! Men roept zulke dingen graag op en maximaliseren het. Maar als we cannabis in onze boter afkoken en de boter filteren, is dat wietboter. IS dat schadelijk? Ik denk het niet. Als we cannabis verdampen/Vaporizen komt er zo goed als niets teer vrij. Rick Simpson heeft mensen van kanker genezen door hen hempolie ("hemp" he) toe te dienen. Die mensen zijn dankzij Rick Simpson nu nog in leven, daar ze als TERMINAAL werden afgeschreven in de medische wereld. Waarom de cure van kanker vrijgeven, als de ziekte meer opbrengt dan de genezing? Ach, dat is dan weer een heel ander aspect. Het feit is: als cannabis op een bepaalde manier schadelijk is, moeten we voorlichting geven hoe het niet schadelijk is. Het blowen is schadelijk voor je longen, maar er zijn andere manieren. Die houdt men al te graag stil. Al wie denkt tegendelen te kunnen bewijzen, ga snel uw 100 000 dollar ophalen. Want Jack Herer en Sensi seeds reiken 100 000 dollar uit wanneer je hen ongelijk kan bewijzen.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 28 april 2009 om 19:20. |
|
|
|
|
|
#303 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De cannabisgebruikers zullen niet in den bak gedraaid worden (enkel de groothandelaars, en dan misschien nog, weet het niet). Maar een andere interresante vraag is, wie betaalt het meest belastingen/rsz, de gemiddelde cannabisgebruiker, of de gemiddelde tegenstander van cannabis. De tienpuntenvraag is trouwens, wat is het meest schadelijk voor de maatschappij. Een netwerk voor verkoop van cannabis opzetten, of een actieve strijd tegen groothandelaars voeren ? Maar om het kort te maken. Voor mij mag er een groot maatschappelijk debat over cannabis plaatsvinden. |
|||
|
|
|
|
|
#304 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik dring ook aan:
Welke overlast ging gepaard met drugstoerisme in Nederland
|
|
|
#305 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar dan één op basis van correcte informatie, zonder vooroordelen. Dat is moeilijk, gezien de stigmatisering. Maar heroïne is dan weer een zeer verslavende en schadelijke drug, terwijl cannabis een weinig verslavende en schadelijke drug is en veel populairder. Zoals ik al schreef, alle voor en nadelen moeten ingecalculeerd worden. Alle feiten moeten meegerekend worden, en dan een consequent weldoordacht beleid uitdokteren. |
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Laat ons het eenvoudig spelen. Alcoholisme is breed verspreid, zo breed, dat ik mij afvraag, hoe het nog breder zou kunnen verpreid worden, moest het verboden worden.
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Pavloviaans legalistje, dat ben je. Iets is illegaal, dus mensen doen het niet want dan is het slecht. |
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zeg, dat moet ge aan de burgemeesters van, én de nederlandse randgemeenten vragen, die het nog meer willen opschuiven naar de grens (dit naar hun eigen zeggen, om zo de overlast in de stad te verminderen), én de belgische randgemeenten, die hemel en aarde bewegen om dit te verhinderen (die naar hun eigen zeggen, vrezen dat de overlast zich alzo verplaatst naar de grens).
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Neen Bob, jullie herhalen het.
Dus als jullie dat als argument hier willen gebruiken, en dat dus geloven, had ik graag een voorbeeld gehad.
|
|
|
#312 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#315 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#316 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ach Bob is ok.
Maar Bob moet inzien dat een legalisering meer voordelen draagt dan wiet in de criminaliteit te duwen
|
|
|
#317 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen voorbeeld. Wel een verduidelijking. De poespas die geweest is (en er misschien nog is, weet het niet), toen de nederlandse burgemeesters hun coffeeshops naar de grens wilden verplaatsen, wijst alleszins op een (misschien subjectieve) overlast. Weet ook niet juist waar ze problemen mee hebben maar veronderstel met zaken die omschreven worden als hangjongeren, aantrekking van harddrugverslaafden... Dus wie ben ik, om, dit af te doen als "zever".
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Overlast zoals parkeerplaats?
Overlast zoals iets drukkere weg? Nou, dan moeten WIJ onze campings maar TEGEN de grens duwen om de Nederlander van onze banen te houden, same story he. Hangjongeren, hoe weet men dat het om buitenlanders ging? Maar laat ons de drugstoerisme en overlast even terzijde houden, goed?
|
|
|
#319 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het gaat hier niet over een ideologie of een theologie, het gaat hier over (medische) wetenschappen. 2 Dat is alles dat je kan bedenken als overlast? 3 Maar de cannabisgebruiker zal wel vervolgd worden, met alle gevolgen van dien. De gemiddelde cannabisgebruikers betaalt ongetwijfeld evenveel RSZ en belastingen als de niet-gebruikers en zelfs de tegenstander. Als jij aanwijzingen hebt voor het tegendeel, hoor ik die graag. 4 Er is meer dan één tienpuntenvraag. Ik begin me af te vragen, of er wel een maatschappelijk debat mogelijk is als veel mensen zo vasthouden aan hun vooroordelen en ideeën en elke studie die hun ongelijk bewijst, in twijfel trekken of verwerpen. Waar halen zovelen hun ideeën en vooroordelen vandaan? Waarop baseren ze zich? |
|
|
|
|
|
|
#320 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Weet jij niet dat er nog andere overlast was dan alcoholisme tijdens de drooglegging? Heb jij nooit iets geleerd over de drooglegging en de gevolgen? Kan je een bron aangeven dat "het heeft zelfs alcoholisme verder in de hand gespeeld"?" Je weet toch dat de maffia groot, rijk en machtig geworden is dankzij de drooglegging. Ik vond laatst een statistiek over het aantal moorden in de USA. Die pieken enorm tijdens de drooglegging en bij de "war on drugs" |
|
|
|
|