Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2009, 23:15   #321
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dient men alle vormen van toerisme dan bestrijden?
Nope enkel de vormen van toerisme die een zodanige vorm van overlast met zich meebrengt dat de lokale bevolking het spuugzat wordt, zoals in Roosendaal en Bergen op Zoom.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:16   #322
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nope enkel de vormen van toerisme die een zodanige vorm van overlast met zich meebrengt dat de lokale bevolking het spuugzat wordt, zoals in Roosendaal en Bergen op Zoom.
Dus ook dronken toeristen bannen van Spaanse stranden?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 23:22   #323
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Wel Bob en Savatage, verlicht ons eens.
Welke overlast ging gepaard bij drugstoerisme?
Ontloop de vraag niet met een stelling of dergelijke, maar geef een concreet antwoord. Liefst meerdere antwoorden.
Vraag het eens aan de bevolking van Roosendaal en Bergen op Zoom? Er staan hier trouwens verschillende artikels op politics.be waarin het gaat over de overlast die de bevolking ondervindt van het drugstoerisme (http://forum.politics.be/showthread.php?t=87052)
Oud 28 april 2009, 23:23   #324
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de meerderheid van de Spaanse bevolking daar achter staat dan kan ik er best inkomen dat ze er acties tegen zullen ondernemen. Maar aangezien Spanje miljarden euro's binnenhaalt aan inkomsten uit toerisme denk ik niet dat dat zo vlug zal veranderen
Oud 28 april 2009, 23:28   #325
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Dus voor jou is iets enkel goed als de merendeel van een bevolking het vindt?
Oud 28 april 2009, 23:29   #326
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet gezegd. Ik zeg wel dat een merendeel van de bevolking een beslissing dient te ondersteunen vooraleer die beslissing in praktijk wordt omgezet.
Oud 28 april 2009, 23:29   #327
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Hier ga ik niet verder op in.
Oud 28 april 2009, 23:32   #328
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier ga ik niet verder op in.
Mij best.
Oud 29 april 2009, 02:36   #329
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag het eens aan de bevolking van Roosendaal en Bergen op Zoom? Er staan hier trouwens verschillende artikels op politics.be waarin het gaat over de overlast die de bevolking ondervindt van het drugstoerisme (http://forum.politics.be/showthread.php?t=87052)
Ik lees:

Citaat:
Waar de overlast nu concreet uit bestaat, kan Manniën moeilijk aangeven. "Het is vooral een kwestie van gevoel. Mensen voelen zich onveilig, vooral 's avonds. Vrouwen durven zich al helemaal niet meer op straat te vertonen, en ook van mannen hoor ik dat ze zich 's avonds onprettig voelen. Ik kan me dat best voorstellen. Je ziet dingen voor je ogen, waarvan je weet dat het niet deugt. Daar voel je je ongemakkelijk bij. En als je er iets van zegt, wat sommigen ook wel gedaan hebben, krijg je een grote bek of erger, word je bedreigd. Bel dan de politie, zou je zeggen, maar dat durven veel mensen niet, bang als ze zijn voor represailles."
Een beetje zoals bomma's die de politie opbellen voor spelende kinderen op straat, vind je ook niet?

'Nough said.

Citaat:
Dat heb ik niet gezegd. Ik zeg wel dat een merendeel van de bevolking een beslissing dient te ondersteunen vooraleer die beslissing in praktijk wordt omgezet.
Nou mij vragen ze nooit wat wanneer ze een grote beslissing maken. We mogen geregeld gaan stemmen, kiezen een partij, die doen dan half wat ze beloven, en voor de rest vraagt men ons nooit wat.
Dus euhm??? Waar slaagt dit op?

Ik wil meer contra horen! Betere contra.
Waarom is cannabis illegaal?
Oud 29 april 2009, 06:00   #330
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb jij het artikel zelf wel gelezen? Het gaat over overlast door drugsrunners, niet door de coffeeshops.

De overlast van drugstoeristen is vooral te wijten aan de concentratie van veel mensen.
Sluis heeft dat, toen vele Belgen naar Nederland trokken voor sex-boekjes en goedkopere benzine, opgelost door de infrastructuur aan te passen.
Eindhoven wil meer coffeeshops.
Vele Fransen komen naar België om uit te zetten, omdat de (alcohol) drank er in België veel goedkoper is. Met alle overlast van dien. Is er iemand in de grensstreek die klaagt over overlast? Wat is het verschil?

Heb je je al geinformeerd over de gevolgen van de drooglegging? Heb je al een bron om je bewering te staven?

"Weet jij niet dat er nog andere overlast was dan alcoholisme tijdens de drooglegging?
Heb jij nooit iets geleerd over de drooglegging en de gevolgen?

Kan je een bron aangeven dat "het heeft zelfs alcoholisme verder in de hand gespeeld"?"
http://forum.politics.be/showthread....88#post4078888
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 09:31   #331
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moeten de Spanjaarden doen. En wanneer zullen ze dat doen ? Als de kosten groter zullen worden dan de baten. Maar voor mij geen probleem.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 09:32   #332
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat anders. Maar het is toch, wat men noemt democratie.
Oud 29 april 2009, 09:50   #333
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Er wordt toch verwezen naar wetenschappelijke studies uitgevoerd door universiteiten.
Het gaat hier niet over een ideologie of een theologie, het gaat hier over (medische) wetenschappen.
Moet ik eens een paar duizend artikels, voor of tegen nucleaire energie, opsturen, allemaal uitgevoerd door universiteiten, met conclusies mijlenver uit elkaar.
Citaat:
2 Dat is alles dat je kan bedenken als overlast?
Ja, dus laat ons het daar bij houden.
Citaat:
3 Maar de cannabisgebruiker zal wel vervolgd worden, met alle gevolgen van dien.
De gemiddelde cannabisgebruikers betaalt ongetwijfeld evenveel RSZ en belastingen als de niet-gebruikers en zelfs de tegenstander. Als jij aanwijzingen hebt voor het tegendeel, hoor ik die graag.
Zal er eens een ultrarechtse universiteit opzetten.
Maar ernstig.
Een cannabisgebruiker wordt niet vervolgd. En of hij evenveel belastingen/rsz betaald, betwijfel ik toch. De gebruikers schijnen mij eerder jeudigen te zijn, die (nog) niet werken.
Citaat:
4 Er is meer dan één tienpuntenvraag.
Ik begin me af te vragen, of er wel een maatschappelijk debat mogelijk is als veel mensen zo vasthouden aan hun vooroordelen en ideeën en elke studie die hun ongelijk bewijst, in twijfel trekken of verwerpen.
Waar halen zovelen hun ideeën en vooroordelen vandaan? Waarop baseren ze zich?
Eén van de redenen is dan wel dat men alle drugs op ne hoop gooit. Voor de rest de wetenschap dat men met de legale drugs niets dan last heeft, en dus de veronderstelling dat dit met illegale drugs ook wel zo zal zijn, eens ze gelegaliseerd zijn.
Mijne liberale gedachtengang zegt mij wel, dat als iemand drugs zou willen gebruiken, hij dit eigenlijk zou moeten kunnen, maar diezelfde gedachtengang zegt mij, dat hij voor de gevolgen, als er zijn, dan ook maar zelf moet opdraaien.
Oud 29 april 2009, 09:59   #334
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerste zin niet gelezen van mijn post die je quote?

"Weet jij niet dat er nog andere overlast was dan alcoholisme tijdens de drooglegging?

Kan je een bron aangeven dat "het heeft zelfs alcoholisme verder in de hand gespeeld"?"

Je weet toch dat de maffia groot, rijk en machtig geworden is dankzij de drooglegging.
Ik vond laatst een statistiek over het aantal moorden in de USA. Die pieken enorm tijdens de drooglegging en bij de "war on drugs"
Sorry, maar heb mij nooit verdiept "in de drooglegging". Weet wel dat ze heeft bestaan, en weet evenzeer dat men in de states, bepaalde gemeentereglementen heeft die alle alcohol op hun grondgebied verbieden.
Nu ja, de maffia zal altijd bronnen van inkomsten zoeken. En deze zullen altijd te vinden in de illegaliteit (mensensmokkel, (kinder)prostitutie, gokken...).
Maar uiteindelijk zal het toch de gemeenschap zijn, die moet bepalen in welke wereld ze willen leven.
Oud 29 april 2009, 11:30   #335
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij het artikel zelf wel gelezen? Het gaat over overlast door drugsrunners, niet door de coffeeshops.
Het gaat over overlast die de bevolking er ondervindt door de drugshandel:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artikel
Waar de overlast nu concreet uit bestaat, kan Manniën moeilijk aangeven. "Het is vooral een kwestie van gevoel. Mensen voelen zich onveilig, vooral 's avonds. Vrouwen durven zich al helemaal niet meer op straat te vertonen, en ook van mannen hoor ik dat ze zich 's avonds onprettig voelen. Ik kan me dat best voorstellen. Je ziet dingen voor je ogen, waarvan je weet dat het niet deugt. Daar voel je je ongemakkelijk bij. En als je er iets van zegt, wat sommigen ook wel gedaan hebben, krijg je een grote bek of erger, word je bedreigd. Bel dan de politie, zou je zeggen, maar dat durven veel mensen niet, bang als ze zijn voor represailles."
Citaat:
De overlast van drugstoeristen is vooral te wijten aan de concentratie van veel mensen.

Waardoor komt die concentratie er in de grensgemeentes denk je? Precies, door die coffeeshops.

Citaat:
Sluis heeft dat, toen vele Belgen naar Nederland trokken voor sex-boekjes en goedkopere benzine, opgelost door de infrastructuur aan te passen.
Eindhoven wil meer coffeeshops.
Vele Fransen komen naar België om uit te zetten, omdat de (alcohol) drank er in België veel goedkoper is. Met alle overlast van dien. Is er iemand in de grensstreek die klaagt over overlast? Wat is het verschil?
Blijkbaar niet. Drugstoeristen zullen meer overlast met zich mee brengen dan alcoholtoeristen, zeker?

Citaat:
Heb je je al geinformeerd over de gevolgen van de drooglegging? Heb je al een bron om je bewering te staven?

http://forum.politics.be/showthread....88#post4078888
Denk er eens rustig over na, dan komt ie wel.
Oud 29 april 2009, 11:39   #336
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Welke overlast Savatage? Ik heb het nog steeds niet mogen vernemen

Wat ik wel te lezen kreeg van je was:
Waar de overlast nu concreet uit bestaat, kan Manniën moeilijk aangeven. "Het is vooral een kwestie van gevoel
Oud 29 april 2009, 12:24   #337
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
1 Moet ik eens een paar duizend artikels, voor of tegen nucleaire energie, opsturen, allemaal uitgevoerd door universiteiten, met conclusies mijlenver uit elkaar.

2 Ja, dus laat ons het daar bij houden.

3 Zal er eens een ultrarechtse universiteit opzetten.
Maar ernstig.
Een cannabisgebruiker wordt niet vervolgd. En of hij evenveel belastingen/rsz betaald, betwijfel ik toch. De gebruikers schijnen mij eerder jeudigen te zijn, die (nog) niet werken.

4 Eén van de redenen is dan wel dat men alle drugs op ne hoop gooit. Voor de rest de wetenschap dat men met de legale drugs niets dan last heeft, en dus de veronderstelling dat dit met illegale drugs ook wel zo zal zijn, eens ze gelegaliseerd zijn.
Mijne liberale gedachtengang zegt mij wel, dat als iemand drugs zou willen gebruiken, hij dit eigenlijk zou moeten kunnen, maar diezelfde gedachtengang zegt mij, dat hij voor de gevolgen, als er zijn, dan ook maar zelf moet opdraaien.
1 Het gaat hier niet over nucleaire energie, maar over cannabis als medicijn.
Ja, je mag gerust voor elk onderzoek die je vindt op die site, een evenwaardig onderzoek geven die het tegendeel aantoond. Succes.
3 Cannabisgebruikers worden wel vervolgd indien ze meer in hun bezit hebben dan 3 gram of 1 gekweekte plant. Of als je niet in je eentje in je kelder rookt.
Gebruikers zijn van alle leeftijden. Net zoals gebruikers van alcohol.
Ik ben 49 jaar en ken zeer veel leeftijdsgenoten die al heel hun leven cannabis gebruiken en al heel hun leven gaan werken en dus RSZ en belastingen betalen.
4 Met legale drugs heb je toch ook iets anders dan last.
Bedoel je dat ieder die alcohol, tabak, cannabis gebruikt, ieder die te veel suikers en vetten eet, te weinig aan lichaamsbeweging doet maar zelf voor de eventuele mogelijke gevolgen moet opdraaien?
Oud 29 april 2009, 12:32   #338
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
1 Het gaat over overlast die de bevolking er ondervindt door de drugshandel:

2

Waardoor komt die concentratie er in de grensgemeentes denk je? Precies, door die coffeeshops.

3 Blijkbaar niet. Drugstoeristen zullen meer overlast met zich mee brengen dan alcoholtoeristen, zeker?

4 Denk er eens rustig over na, dan komt ie wel.
1 Door de drugshandel die niet gedoogd wordt, niet door de gedoogde coffeeshops.

2 Precies, door een tekort aan coffeeshops.
Waardoor kwam de concentratie in Sluis? Wanneer verdween die concentratie?

3 Dat geloof je toch zelf niet. Zoek maar een andere reden.

4 Je geeft dus toe dat je weeral geen bron hebt om je bewering te staven.
Oud 29 april 2009, 12:40   #339
artisjok
Banneling

Standaard

@ Savatage.
Deze post schreef je in een andere draad.
Citaat:
Ik weet niet goed of ik nu moet lachen of huilen. Als je het al immoreel vindt om een keuze toe te laten voor anderen dan is het toch al erg. Nogmaals, ik beslis toch ook niet welke keuzes jij wel of niet zelfstandig kan maken? Dat is mijn zaak ook niet.
Hoe kan jij je opinie van hierboven verzoenen met je opinie dat cannabis illegaal moet blijven? Waarom geldt voor cannabis niet de vrije keuze?
Oud 29 april 2009, 12:41   #340
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
@ Savatage.
Deze post schreef je in een andere draad.

Hoe kan jij je opinie van hierboven verzoenen met je opinie dat cannabis illegaal moet blijven? Waarom geldt voor cannabis niet de vrije keuze?
Hij heeft eerder in deze draad gezegd dat cannabis verboden dient te blijven om deze maatschappij te beschermen van "links gedoe" en om (kleinburgerlijke) normen te beschermen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be