![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#322 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#323 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
Banneling
|
Dus voor jou is iets enkel goed als de merendeel van een bevolking het vindt?
|
|
|
|
|
|
#326 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
Banneling
|
Hier ga ik niet verder op in.
|
|
|
|
|
|
#328 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#329 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
'Nough said. Citaat:
Dus euhm??? Waar slaagt dit op? Ik wil meer contra horen! Betere contra. Waarom is cannabis illegaal?
|
|
|
|
#330 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De overlast van drugstoeristen is vooral te wijten aan de concentratie van veel mensen. Sluis heeft dat, toen vele Belgen naar Nederland trokken voor sex-boekjes en goedkopere benzine, opgelost door de infrastructuur aan te passen. Eindhoven wil meer coffeeshops. Vele Fransen komen naar België om uit te zetten, omdat de (alcohol) drank er in België veel goedkoper is. Met alle overlast van dien. Is er iemand in de grensstreek die klaagt over overlast? Wat is het verschil? Heb je je al geinformeerd over de gevolgen van de drooglegging? Heb je al een bron om je bewering te staven? "Weet jij niet dat er nog andere overlast was dan alcoholisme tijdens de drooglegging? Heb jij nooit iets geleerd over de drooglegging en de gevolgen? Kan je een bron aangeven dat "het heeft zelfs alcoholisme verder in de hand gespeeld"?" http://forum.politics.be/showthread....88#post4078888 |
|
|
|
|
|
|
#331 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#332 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#333 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ernstig. Een cannabisgebruiker wordt niet vervolgd. En of hij evenveel belastingen/rsz betaald, betwijfel ik toch. De gebruikers schijnen mij eerder jeudigen te zijn, die (nog) niet werken. Citaat:
Mijne liberale gedachtengang zegt mij wel, dat als iemand drugs zou willen gebruiken, hij dit eigenlijk zou moeten kunnen, maar diezelfde gedachtengang zegt mij, dat hij voor de gevolgen, als er zijn, dan ook maar zelf moet opdraaien. |
||||
|
|
|
|
|
#334 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu ja, de maffia zal altijd bronnen van inkomsten zoeken. En deze zullen altijd te vinden in de illegaliteit (mensensmokkel, (kinder)prostitutie, gokken...). Maar uiteindelijk zal het toch de gemeenschap zijn, die moet bepalen in welke wereld ze willen leven. |
|
|
|
|
|
|
#335 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waardoor komt die concentratie er in de grensgemeentes denk je? Precies, door die coffeeshops. Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#336 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Welke overlast Savatage? Ik heb het nog steeds niet mogen vernemen
Wat ik wel te lezen kreeg van je was: Waar de overlast nu concreet uit bestaat, kan Manniën moeilijk aangeven. "Het is vooral een kwestie van gevoel
|
|
|
#337 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ja, je mag gerust voor elk onderzoek die je vindt op die site, een evenwaardig onderzoek geven die het tegendeel aantoond. Succes. 3 Cannabisgebruikers worden wel vervolgd indien ze meer in hun bezit hebben dan 3 gram of 1 gekweekte plant. Of als je niet in je eentje in je kelder rookt. Gebruikers zijn van alle leeftijden. Net zoals gebruikers van alcohol. Ik ben 49 jaar en ken zeer veel leeftijdsgenoten die al heel hun leven cannabis gebruiken en al heel hun leven gaan werken en dus RSZ en belastingen betalen. 4 Met legale drugs heb je toch ook iets anders dan last. Bedoel je dat ieder die alcohol, tabak, cannabis gebruikt, ieder die te veel suikers en vetten eet, te weinig aan lichaamsbeweging doet maar zelf voor de eventuele mogelijke gevolgen moet opdraaien? |
|
|
|
|
|
|
#338 | |
|
Banneling
|
Citaat:
2 Precies, door een tekort aan coffeeshops. Waardoor kwam de concentratie in Sluis? Wanneer verdween die concentratie? 3 Dat geloof je toch zelf niet. Zoek maar een andere reden. 4 Je geeft dus toe dat je weeral geen bron hebt om je bewering te staven. |
|
|
|
|
|
|
#339 | |
|
Banneling
|
@ Savatage.
Deze post schreef je in een andere draad. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#340 |
|
Banneling
|
Hij heeft eerder in deze draad gezegd dat cannabis verboden dient te blijven om deze maatschappij te beschermen van "links gedoe" en om (kleinburgerlijke) normen te beschermen.
|
|
|
|