Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei) Vlaams volksvertegenwoordiger, partijraadslid, licentiate in de filologie, 1ste vrouw op de lijst in Vlaams Brabant. Actief in de commissies "Onderwijs, Vorming, Wetenschap en Innovati" en "Binnenlandse Aangelegenheden, Bestuurszaken, Institutionele en Bestuurlijke Hervorming en Decreetsevaluatie"

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2009, 08:12   #1
Nnelg
Vreemdeling

Standaard Militairen op schepen

Zoals u en iedereen al weet, is er het idee om Belgische militairen op Belgische schepen mee te sturen die voorbij de Somalische kust varen en dus constant de kans hebben om piraten tegen te komen

Bent u het ermee eens dat Belgische militairen, al dan niet vergoed door de eigenaars van de schepen, aanwezig zijn op deze schepen?
Nnelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 10:47   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ja
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 11:04   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Belgische militairen zouden moeten dienen om de Belgische bevolking te beschermen. Dit lijkt me een juiste "beschermingsopdracht".

Alvast beter dan samen met de Taliban in Afghanistan wat te gaan vechten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 april 2009 om 11:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 11:09   #4
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nnelg Bekijk bericht
Zoals u en iedereen al weet, is er het idee om Belgische militairen op Belgische schepen mee te sturen die voorbij de Somalische kust varen en dus constant de kans hebben om piraten tegen te komen

Bent u het ermee eens dat Belgische militairen, al dan niet vergoed door de eigenaars van de schepen, aanwezig zijn op deze schepen?
Volledig akkoord.
Lachwekkend is het getreuzel van de internationale organisaties (Nato, VN, EU) om in te grijpen omdat ze niet weten wat aanvangen met die piraten als ze ze aanhouden. Ze 'kunnen ze niet berechten'.
Oud 27 april 2009, 11:12   #5
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ik weet niet hoe het zit met de wetgeving, maar zijn schepen van Belgische bedrijven verplicht om de Belgische vlag te varen?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 23:31   #6
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het zit met de wetgeving, maar zijn schepen van Belgische bedrijven verplicht om de Belgische vlag te varen?
Wat noem jij Belgisch?
Een Belgische eigenaar van een in België gebouwd schip dat Belgische goederen naar Belgen in het buitenland voert kan perfect zijn rederij onder een huurvlag brengen.
Dat kan financieel zeer voordelig zijn voor de reder en voor de natie die de vlag 'verhuurt'.
Sommige kleine staatjes verdienen zo een groot deel van hun boterham.

Dus, afgezien van Belgische marineschepen wat is een Belgisch bedrijf?
Of beter (dat denk ik is de essentie van je stelling) wanneer is een schip Belgisch?
Zijn Belgische militairen ook gewenst indien het schip kongolees is en de lading of passagiers Belgisch?
Indien het schip Belgisch is, de bemanning Duits en de lading Frans eigendom...
wie mag/moet dan bescherming bieden?

Enige oplossing mijn inziens is een internationaal afdwingbaar zeerecht waaronder die kapers effectief te veroordelen zijn.
Vrij hopeloze utopie als je het mij vraagt.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 00:03   #7
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wat noem jij Belgisch?
Een Belgische eigenaar van een in België gebouwd schip dat Belgische goederen naar Belgen in het buitenland voert kan perfect zijn rederij onder een huurvlag brengen.
Dat kan financieel zeer voordelig zijn voor de reder en voor de natie die de vlag 'verhuurt'.

Of beter (dat denk ik is de essentie van je stelling) wanneer is een schip Belgisch?
Zijn Belgische militairen ook gewenst indien het schip kongolees is en de lading of passagiers Belgisch?

Enige oplossing mijn inziens is een internationaal afdwingbaar zeerecht waaronder die kapers effectief te veroordelen zijn.
Ik bedoel de vlag.

De meeste schepen varen onder de zgn. Voordelige Vlaggen. Liberia, Malta, ...

De Belgische vlag is zeer duur.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 08:32   #8
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wat noem jij Belgisch?

Enige oplossing is volgens mij ervoor zorgen dat die piraten andere mogelijkheden krijgen dan piraterij. Bescherming van hun visgronden, water voor landbouw en veeteelt, onderwijs, investeringen, ... .
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 15:22   #9
An Michiels

Standaard

De aanwezigheid van militairen op vrachtschepen voor het Vlaams Belang een verdedigbare optie. Het lijkt de meest efficiënte manier te zijn om kapingen te voorkomen, aangezien het inzetten van meer oorlogsbodems in de uitgestrekte regio van de Golf van Aden geen afdoende bescherming van de koopvaardij garandeert.
Als de maatregel wordt doorgevoerd, zullen wij ons wel verzetten tegen het doorrekenen van de kostprijs van die operatie aan de rederijen. Een schip maakt immers (zij het onrechtstreeks) deel uit van een (vooralsnog Belgisch) nationaal grondgebied dat primordiaal moet verdedigd worden door het leger. Niet alleen economische belangen, maar ook en vooral de veiligheid van landgenoten moet gegarandeerd worden.
Indien de kostprijs van zulke operatie budgettaire problemen voor Defensie meebrengt, dienen er prioriteiten gesteld te worden en kunnen eventuele andere buitenlandse inspanningen zoals in Benin of in Afghanistan verminderd worden.
An Michiels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 23:46   #10
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels Bekijk bericht
De aanwezigheid van militairen op vrachtschepen voor het Vlaams Belang een verdedigbare optie. Het lijkt de meest efficiënte manier te zijn om kapingen te voorkomen, aangezien het inzetten van meer oorlogsbodems in de uitgestrekte regio van de Golf van Aden geen afdoende bescherming van de koopvaardij garandeert.
Als de maatregel wordt doorgevoerd, zullen wij ons wel verzetten tegen het doorrekenen van de kostprijs van die operatie aan de rederijen. Een schip maakt immers (zij het onrechtstreeks) deel uit van een (vooralsnog Belgisch) nationaal grondgebied dat primordiaal moet verdedigd worden door het leger. Niet alleen economische belangen, maar ook en vooral de veiligheid van landgenoten moet gegarandeerd worden.
Indien de kostprijs van zulke operatie budgettaire problemen voor Defensie meebrengt, dienen er prioriteiten gesteld te worden en kunnen eventuele andere buitenlandse inspanningen zoals in Benin of in Afghanistan verminderd worden.
Verminderd worden? Lees ik dat hier goed? Een partij die zich beroept op de Vlaamse Beweging steunt de gedwongen deelname van Vlamingen aan het Belgische leger en haar imperialistische operaties onder bevel van de VS?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be