![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, ik was verkeerd... je mag dus enkel het mycelium hebben en niet overgaan naar de vruchtvorming (paddo's)
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() De koninklijke familie rookt cannabis?
Dat zou veel verklaren. Dat de betogers maar niet te dicht bij het water lopen in Gent of daar komen ongelukken van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Legalize!
Tzou misschien ook eens een idee zijn om wat extra aandacht te maken voor het onderscheid tussen hallucinogenen & cannabis en andere conventionele 'drugs'. Al te vaak worden deze 'trip'middelen gezien als een vlucht uit de realiteit en zelfbewustzijn, terwijl die net een verhoogd inzicht erin veroorzaken. Ze zijn eveneens volledig onschadelijk (LSD, psylocibine, mescaline) voor het menselijk lichaam en zowat het omgekeerde van verslavend (door de hoge tolerantie die men onmiddellijk na een 'trip' opbouwt is het onmogelijk om constante inname te garanderen). Daarom volgende statement: iedereen die psychisch capabel is om problemen onder de ogen te zien en die een zelfbewust, denkend wezen wil zijn, moet zich minstens een keer wagen aan 'the altered states of perception'. Niets doet de ogen meer opengaan.
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Drugs zijn slecht, per axioma. Men neemt drugs om te vluchten en men wordt verslaafd. Punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() 'k zou psilocybine toch niet als volledig lichamelijk onschadelijk durven bestempelen. De omzetting naar psilocine is namelijk nogal belastend voor de lever.
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar wat met degenen die wel nieuwsgierig zijn? Is het niet nuttig om te informeren wat die drugs net zijn en wat ze doen. Zo voorkom je onverantwoordelijk gedrag (als iemand weet wat de substantie inhoudt en de risico's kent, dan is die persoon beter in staat om een goede beslissing te nemen). Dat verzuurd oogkleppengedoe kan zagen wat ze willen. 'Hallucinogens can make you open doors in your mind, makes you see things in ways you never imagined before. People are afraid because we might discover something that they don't know, that would make us out of their control.' Omtrent die verboden trouwens: ' “What began as a miracle substance subsequently became a youth cult drug, and thus a political danger for America. The decision of the U.S. to ban LSD was purely political. Every doctor has controlled access to heroin, morphine and even strychnine. But for LSD there's a total prohibition.”
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() en alcohol is dat niet?
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Ongeveer drie maanden tussen gebruik laten lijkt mij het veiligst. Je moet alleszins de lever genoeg tijd geven om te recupereren.
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Irrelevant.
Jij maakte een claim dat psilocybine lichamelijk totaal onschadelijk is. Ik stel dat serieus in vraag. Da's al.
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tevens eens een kijkje nemen naar de toxiciteit: The toxicity of psilocybin is relatively low; in rats, the oral LD50 is 280mg/kg, approximately one and a half times that of caffeine. When administered intravenously in rabbits, psilocybin's LD50 is approximately 12.5mg/kg[20] (however rabbits are extremely intolerant to the effects of most psychoactive drugs). The lethal dose from psilocybin toxicity alone is unknown at recreational or medicinal levels, and has never been documented. Psilocybin makes up roughly 1% of the weight of Psilocybe cubensis mushrooms, and so nearly 1.7 kilograms of dried mushrooms, or 17 kilograms of fresh mushrooms, would be required for a 60kg person to reach the 280mg/kg LD50 rate of rats. bron-www.wikipedia.com
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drugs zijn goed, per aksioma. Men neemt drugs, wellicht tesamen met biologisch geteelde groenten en zeker geen vlees, en men blijft eeuwig potent.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik hem nog eens zie zal ik hem eens naar z'n bronnen vragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(puur uit interesse, niet uit "alcohol is ook slecht"-retoriek) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Levercirrose daarentegen is een ander paar mouwen. Komt voor bij zware drinkers en is onomkeerbaar. Delen van de lever zetten zich om in littekenweefsel.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is ongeveer een zware drinker? Dagelijks 4-5 glazen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat paddo's op twee weken tijd zijn afgebroken hoor.
Ik heb soms al tijdens een trip gedacht dat mijn lichaam gezuiverd werd. En veel plassen doe je hoor. Ik moet steeds gedurig gaan pissen, alsof al het vocht uit mijn lichaam getrokken worden met daarin de toxines. Ben hier echt niet zeker van, maar het gevoel was toch sterk.