![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#382 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#383 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vraag deze eens op bij de burgemeesters van de grensgemeenten (nederlandse en belgische). |
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#386 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Pleiten voor een vrije keuze en tegelijk voor een verbod is contradictorisch, maar dat mag. Je gunt de mensen een jointje thuis. Wat een goedheid. Maar ze mogen geen cannabis kweken of kopen. Dan is het niet mogelijk om een joint te roken. Hoe komt het dat er overlast zou zijn in Bergen op zoom en Roosendaal en niet in de andere steden en gemeentes? Vanwaar komt die marginaliteit uitgekropen? Daar heb ik nog niets over gelezen! Wat is het gevolg van het "min of meer" meer aanvaard zijn van sommige drugs? |
|
|
|
|
|
|
#388 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#389 | |
|
Banneling
|
Citaat:
3 Je geeft eindelijk toe dat er aan alcohol ook overlast verbonden is. 4 Heb je dat gevraagd aan een kind van 3 jaar? |
|
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom moet dit in pilvorm? Moet de pharma-industrie zijn deel hebben? Ja, waarom wordt cannabis als medicijn stiefmoederlijk behandeld? 2 Ik heb het niet over de coffeeshops zelf. Coffeeshops moeten bevoorraad worden. Ik gaf je deze link al. Dit gaat niet over coffeeshops. Export hennep twee miljard waard http://www.nrc.nl/nieuwsthema/drugsb...ee_miljard_op_ |
|
|
|
|
|
|
#391 | |
|
Banneling
|
Citaat:
" Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Ik weet niet goed of ik nu moet lachen of huilen. Als je het al immoreel vindt om een keuze toe te laten voor anderen dan is het toch al erg. Nogmaals, ik beslis toch ook niet welke keuzes jij wel of niet zelfstandig kan maken? Dat is mijn zaak ook niet." Je bent voor vrije keuze, maar niet als het om cannabis gaat. 2 Toch gek dat je dit niet begrijpt. Ik beweer niet dat je niet aan cannabis geraakt als het verboden is. Ik probeer uit te leggen dat je gebruik niet kan loskoppelen van kweek en handel. Als je gebruik toestaat, maar kweek en handel illegaal houdt, duw je iedere gebruiker toch in de illegaliteit. Als je dit niet begrijpt, vraag het eens aan dat kind van 3 jaar, dat je trivialiteiten kan uitleggen. 3 In afwachting kan je de nota cannabisbeleid 2009 van de gemeente Roosendaal lezen. "De bezoekende drugstoeristen hebben een grote impact op de lokale samenleving. Zij zorgen voor veel overlast, zoals te hard rijden, fout parkeren, zwerfafval op straat gooien, wilplassen e.d. en zowel direct als indirect voor softdrugsgerelateerde criminaliteit. Direct wanneer zij illegaal hun drugs kopen bij straatdealers of illegale verkooppunten en indirect als zij hun drugs bij de gedoogde coffeeshop kopen: de achterdeurproblematiek genoemd." 4 Als je dikwijls naar de Nederlandse zenders kijkt, zag je ongetwijfeld ook de reportage over het comazuipen. Denk je dat de Belgische jongeren geen "pilletje" slikken? |
|
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bezit : 21.066 gebruik : 10.051 In- en uitvoer, fabricatie en handel : 12.454 andere : 461 bron http://www.polfed-fedpol.be/crim/cri..._nationaal.pdf Aangezien er bij deze misdaden nooit een slachtoffer is, veronderstel ik dat de registratie niet gebeurt omdat iemand aangifte doet. Om deze misdaden te kunnen bestrijden moet de politie uit hun kot komen. Hoeveel manuren er aan besteed wordt is niet geweten. Maar het is niet omdat we het niet weten, dat het geen geld kost. |
|
|
|
|
|
|
#393 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Akkoord en niet akkoord
Dat de pharma het in handen moet krijgen. (de pilvorm) Rick Simpson deed het zonder pilvorm, die concentreerde gewoon de werkzame stof in een olie (hasjolie zeg maar lol) en die mensen namen dat oraal in zonder blowen ofzo. En jawel, terminale kanker patiënten zijn gezenen
|
|
|
#394 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#395 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Trouwens als men alles waar de maffia geld mee verdient, dan maar moet gaan legaliseren, omdat het dan goedkoper wordt, dan hebben we het einde nog niet gezien. |
||
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ernstig. Iets in mij zegt mij toch, dat als er relevante geneeskundige krachten in cannabis, of nog beter, in zijn bestanddelen, zouden zitten, dat men deze al lang had benut. Als ge weet wat voor geld men uitgeeft aan onderzoek naar kankermedicijnen... |
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Bob er is een verschil tussen terminaal kanker hebben en een kwaaltje he.
Chemo is veel gevallen de oorzaak van de dood bij kanker, niet zozeer de kanker op zich, maar de behandeling. Kijk ik citeer even letterlijk: Hoe meer geld je uitgeeft aan de bestrijding van kanker, hoe meer kkanker je krijgt. Hoe meer kanker opbrengt, hoe verder men de genezing zal schuiven. Nou, als jij terminaal kanker hebt, en je gaat wanhopig alles proberen, je neemt de wietolie en je gaat op nieuw onderzoek en de dokter zegt: Mijnheer, U bent kankervrij. Hoe ga jij je dan voelen? Gezegend toch? En dan ga jij toch ook in alle talen over de wereld roepen wat de genezing van kanker is, niet waar? Het is dankzij die man dat er nu medicinale cannabis (niet in pilvorm neen En dat men die al lang had benut??? Ben jij de jaren 50 en daarvoor vergeten? Toen werd cannabis voor vanalle kwaaltjes medisch toegepast. En plots was dat weg, en plots schoot kanker zo de hoogte in.
|
|
|
#398 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens legale drugs moeten niet onder doen in de tabel voor geregistreerde criminele feiten. Zo komt de legale drug alcohol, alleen al aan 16.500. |
|
|
|
|
|
|
#399 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Over legaliteit voor de pretgebruiker heb ik dan weer wel even in beraad gegaan met mezelf.
Ik denk dat we in BE zeker niet te klagen hebben, en als we meer en meer gaan vragen omtrent cannabis misschien in de toekomst wel te klagen zullen hebben. Misschien is't beter dat de pretgebruiker wijselijk zwijgt voor we alles kwijt zijn. Er is een klein gedoogbeleid, dat is nog steeds beter dan geen. We mogen blij zijn met wat we hebben. Er zijn er zoveel dat kweken, echt véél, en zolang die geen problemen maken is er toch geen probleem?
|
|
|
#400 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar men maakt wel stilaan vooruitgang in de behandeling van kanker (prostaatkanker bij mannen, borstkanker bij vrouwen, dikke darmkanker - alhoewel het preventief opsporen bij deze laatste een stuk beter kon...). Wel heeft de pharma momenteel een hoop geneesmiddelen in de pipe-line staan, die door oa de Belgische regering niet worden toegelaten, met als echte reden te duur (misschien zit er wel een cannabisvariante tussen, wie weet - maar twijfel er toch sterk aan, omdat kankerremmers over het algemeen nogal drastisch zijn - inwerken op het hormonengestel...). |
|
|
|
|