![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#441 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik antwoord wel, je wil misschien gewoon de antwoorden niet zien die je niet bevallen Iedereen tevreden. De blower en grower zijn speelgoed. De mens die er niets met te maken wil hebben, zal het ook niet zien. Maar met een open gedoogbeleid en shops op de hoek van de straat is het moeilijk te ontlopen. Zolang jij thuis je eigen grow hebt, wie heeft daar last van zolang niemand het weet? Citaat:
Jij blowed, je bent daar gelukkig met, het zij zo. Iemand dat daar anders over wil denken is vrij in denken he. Net zoals wij onze vrijheid hebben te blowen, meer moet dat niet zijn vind ik. De mensen (algemeen) bekeken weten echter inmiddels wel dat een blower ook een burger als een ander is. Die algemeen bekeken weinig tot geen overlast veroorzaakt. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, en voor die uitzonderingen kunnen we best een richtlijn hebben in de wetgeving. Citaat:
Iedereen kan toch wel een vierkante meter in huis afstaan voor zijn marchandise, niet dan? Is dat niet zo, er zijn microkwekers die het doen op minder dan een halve vierkante meter. Citaat:
Roken begint stillaan meer aandacht te krijgen, dat we hoffelijk moeten omspringen met niet rokers. Dat het niet aangenaam is voor een niet roker een walm van rook in het aangezicht te vangen. Kijk, als ik iemand passeer dat een joint rookt, ik denk daar niets van. Behalve dan dat het goed riekt. Maar is het nodig dat we blowen op straat? Dat geeft voor mij een signaal aan dat het geen verantwoord gebruiker is. Maar iedereen denkt daar anders over he. Ik vind gewoon dat we een beetje tegen de wind aan het pissen zijn, en dat we met al die betogen, protest-acties, .... het straks erger gaan maken. We hebben het goed hoor, en laat dat met tijd in zijn plaats vallen, maar ik denk niet dat die tijd nu al gekomen is. Het enige dat ik echt zie zitten is kweek voor eigen gebruik. Ik heb in mijn ervaring veel meer respect gekregen voor het rookwaar door het zelf te growen. Gekocht rookwaar is geldverspilling waar een ander rijk op wordt.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 2 mei 2009 om 17:07. |
||||
|
|
|
|
|
#442 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Anders moeten we nog veel in het geniep doen. Ik wil niets te maken hebben met voetbal, met dronkaards, en met mannen in pak en das. Moet dat nu ook ondergronds? Nee, ik blow niet. Jaren geleden heb ik mijn (voorlopig?) laatste joint gerookt. Ik pleit niet voor legalisering omdat ik wil blowen, maar omdat ik weet dat legalisering beter is voor de maatschappij, de burger en de gebruiker. Iedereen is vrij erover te denken wat hij/zij wil, maar moet zijn standpunt niet opdringen. Ik wil echte vrijheid. De meeste mensen weten helemaal niet dat de gebruiker een gewone burger is. Ze kennen alleen enkel feiten uit de krant. En je weet toch ook wel wat er in krant komt. Het oordeel van de meeste mensen is gebaseerd op onwetendheid. Ze hebben er schrik van omdat ze het niet kennen. Nee, niet iedereen heeft plaats om binnen te kweken, heeft geld om de investering te doen, heeft de kennis om cannabis te kweken. Ten andere, binnen kweken vind ik niet milieuvriendelijk. Veel te veel electriciteitsgebruik, terwijl je evengoed buiten kan kweken. Gegegarandeerd dat bij gedogen van de thuiskweek, er nog altijd vraag zal zijn. Je kan best hoffelijk op een hoffelijke manier op straat roken. Maar wat is er nu onverantwoord aan een joint roken op straat? Waarom zou betogen en manifesteren de zaken erger maken? We hebben niets te verliezen, want zelfs een verdoken gedoogbeleid is er niet. Een neen hebben we, een ja kunnen we krijgen. Laatst gewijzigd door artisjok : 2 mei 2009 om 19:37. |
|
|
|
|
|
|
#443 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Mijn aura is wat verstoord, ben niet echt happy, dus als ik wat bot overkom vandaag, sorry.
Maar Artisjok, we komen nergens en draaien in cirkels Elk ons mening, maar sta me even toe... Citaat:
Buiten en binnen, moet allemaal kunnen vind ik. Zolang je met relais werkt en de afstand tussen de lamp en planten respecteert gaat dat niet snel misgaan. En kom nou? een investering? Buiten kost het misschien eenmalig 50 euro maar dan kan je toch minstens twee jaar verder. Ik vraag ook niet voor een garant gedoogbeleid, ik vraag gewoon dat ze homegrowers voor eigen gebruik met rust laten
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 2 mei 2009 om 21:06. Reden: snel misgaan is dus wel degelijk NIET SNEL misgaan |
|
|
|
|
|
|
#444 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...leeft_val.html http://www.spitsnieuws.nl/archives/b..._uit_raam.html http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...ncidenten.html http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...incidente.html Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#445 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#446 |
|
Banneling
|
Men moet maar niet zo fokking achterlijk zijn om ermee om te gaan zoals die mensen het deden.
|
|
|
|
|
|
#447 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wel moet maar is goed omgaan met psychonauten Savatage, je zal nog verbaasd staan.
Ik kan met hand op het hart zeggen dat meer dan 70% er echt wel bewust en verantwoord met omgaat. Ik doe het nu al even, en ik heb nog telkens een sitter bij mij. Ik zeg tegen mijn lief: sjoeke? staat gij morgen op voor de kleine? Houdt ge me wat in de gaten? Zie gij naar de kleine? En als dat antwoord ja is, ik voel me goed in mijn vel en ik heb geen verantwoordelijkheidstaken af te leggen, dan begin ik er pas aan. Zoiets moet je echt niet onderschatten hoor. En gelukkig heeft de overgrote meerderheid dat door. Het is alles behalve speelgoed en zomaar een roesmiddel he. Ik vind het allesinds geen roesmiddel, het draagt bij in het bewustzijn van mij leven. Niet meer en niet minder. Maar ik was hier eerst fel tegen gekant, maar ik ga toch langs één kant akkoord met minister Klink van Nederland. Het is geen paddoverbod daar he, je mag ze nog groeien. En dat is dan weer een drempel lager voor onbewuste gebruikers die er onrespectol met omspringen. Zoiets vraagt enorm veel respect en inzicht van zaken. Als je bad gaat, gaat het gewoon echt bad. En heb je geen sitter of weet je niet waar je aan begonnen bent ga je letterlijk door de hel... goede les voor velen, maar het kan verkeerd aflopen inderdaad. Daarom moeten ze zoiets voor mijn parten ook niet verkopen, wel de mogelijkheid geven te growen. Het wordt voor vele spirituele doeleinden gebruikt, dat is al millennia lang zo. En dat mag niet verloren gaan. Ik kan het niet beter beschrijven dan een sprookje, het is mijn sprookje
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 3 mei 2009 om 00:06. |
|
|
|
|
|
#448 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Akkoord het gaat niet altijd over gebruik in combinatie met alcohol, maar meestal wel. http://www.nrc.nl/binnenland/article..._jaar_en_ouder http://www.nrc.nl/binnenland/article..._gedemoniseerd 2 Geloof je dat echt? Illegaal maken en alles is opgelost. |
|
|
|
|
|
|
#449 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Niemand beweert dat je aan cannabis geraakt "zonder het minste ongemak". Stop met rond de pot te draairen. Stellen dat vrije keuze = verbod is al te zot. 2 Geef dan je argumenten. 3 Niet simpel. Je kan niet verklaren waarom er geen overlast is in de andere steden en gemeentes met coffeeshops. Het ligt dus niet aan de aanwezigheid van coffeeshops. In andere steden en gemeentes geen 'of in veel mindere mate) overlast? Weet je welke draconische maatregelen genomen worden in Aalst voor hun carnaval? Nooit gehoord van de (alcohol) toeristen in Antwerpen? 4 Wie/wat bedoel je met de linkse kerk? Ik gebruik discriminatie in de oeroude betekenis. 5 Als ze legio zijn, waarom kan je geen enkele geven? |
|
|
|
|
|
|
#450 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 3 mei 2009 om 09:43. |
|
|
|
|
|
|
#451 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Maar Lantaarntje, die angst en onwetendheid is net wat de samenleving in stand houdt! Het heet trouwens gezond verstand.
|
|
|
|
|
|
#452 |
|
Minister
|
Hoe simpel. Nooit gedacht hoe dat dat nu zou komen? Misschien omdat door mensen als u die niet eens weten waarover ze het hebben steeds dat argument (die in feite een pro argument is voor legalisering) aanhalen en daar constant op blijven hameren. Terwijl the real issue gemist wordt.Zo blind als mollen, die gasten.
|
|
|
#453 |
|
Minister
|
Ik ben dan ook geen fan van de hypocriete manieren. Gezond verstand is kinderachtig.
|
|
|
#454 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#455 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) Die carnavalsfeesten brengen geen geweld of criminaliteit met zich mee. Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#456 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#457 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.nrc.nl/binnenland/article..._jaar_en_ouder "Maar als een „stomdronken Brit” een keer paddo’s slikt en vervolgens zijn hotelkamer aan gort slaat, wil „de politiek” de verkoop van paddestoelen opeens verbieden." http://www.nrc.nl/binnenland/article..._gedemoniseerd 2 Denk je dat er in Frankrijk, Engeland, Duitsland, Spanje,.. geen paddo's gebruikt worden? Regent het krantenkoppen in Midden- en Zuid-Amerika? |
|
|
|
|
|
|
#458 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|