![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Een vlag staat symbool voor een staat, een land, een natie, een volk, ... en moet als dusdanig altijd gerespecteerd worden. Met het ontheiligen van een vlag, beledig je een heel volk, natie of staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2. Hetzelfde incident was op hetzelfde moment op dezelfde plaats in dezelfde omstandigheden, gebeurd met om het even welke vlag, ook met de Belgische tricolore of een reclamevlag. De verantwoordelijkheid ligt volledig bij die supporter en niet bij zijn vlag. Ik hoop dat hij goed is uitgescholden geweest door de omstaanders en dat hij in het vervolg beter oppast, én dat zijn voorbeeld anderen aanzet om gedisciplineerd te vlaggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Burger
|
![]() Zojuist was er op het VTM nieuws een reactie van Vlaanderen Vlagt en van de KWB.
Volgens VV was het niemand van hun omdat zij steeds hun vlaggen aan een stok bevestigen. Het advocaatjevan de unitaire KWB was natuurlijk voor het verbieden van alle vlaggen. Voor wedstrijden op een gesloten omloop(veldrijden?) zou dit eenvoudig zijn voor wedstrijden op de openbare weg (zoals gisteren) zou dit moeillijker zijn. Als ze de zaak dan toch gaan bekijken kunnen ze misschiens : - politiekers verbieden van nog trofëen uit te delen - het aantal motars in de koers beperken - de reklamecaravan afschaffen (levensgevaarlijk voor toeschouwers) - het stayeren achter de wagens van sportdirecteurs verbieden enz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Burgemeester
|
![]() Niet overdrijven hé
![]() Ja, verbieden gaat niet... maar de mensen wat verstand in hun koppeke kloppen zou geen kwaad kunnen... Dat is koersvervalsing hé... spontane lekke banden, nat wegdek, etc.: ingecalculeerde risico's die men zoveel mogelijk moet vermijden, maar erbij horen... maar zottigheden van supporters mogen niet kunnen en zijn geen aanvaardbaar risico. Net zoals in het voetbal hooligans geen aanvaardbaar "sfeerelement" zijn ![]() Maar de mensen mogen toch beginnen opletten allez gisteren: *Hoste: sterke coureur demarreert vanop kop, en lijkt een gat te slaan: vlag in wiel, weg kansen, totaal ander koersverloop * Ben Berden enige tijd geleden tijdens veldrijden: supporter staat met vlaggetje te zwaaien voor coureur, raakt met hand vol in gezicht: gebroken neus * Tour 2003: supporter staat met tasje te zwaaien voor de aankomende (klimmende) renners: valpartij Lance Armstrong, gelukkig zonder lichamelijk leed ![]() * Alpe d'Huez paar jaar terug: supporter blijft op de weg staan om foto te maken, en gaat niet aan de kant... koploper Guerine komt te val, maar kan gelukkig nog de etappe winnen ![]() zo'n dingen kunnen toch gewoonweg niet ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even opgemerkt dat er ook "onnoozelaars" ( ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Minister
|
![]() Het was geen stokvlag en ook geen vlag uit het assortiment van VL². Volgens iemand van VTM die daar aanwezig was behoorde de dader tot een groepje dat al een goed stuk in de voeten had. Alleen op de webstek van de VUMkranten werd Vlaanderen Vlagt met de vinger gewezen. De andere kranten hadden het over "een dwaze supporter" en Leif Hoste had het over een "pipo", en dat is raak getypeerd.
En nog eens: VL² was met 8 man aan de aankomst en met 5 op de Pevelenberg. Alle andere vlaggen, ook de Belgische, de Franse, de Zwitserse, de Waalse, de Zweedse enz. waren van gewone supporters.
![]() |
#270 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar dat gegeven moet je opvangen met een breed veiligheidsbeleid. Vlaggen verbieden is gewoonweg zinloos. Elk object is gevaarlijk in de handen van een dronken supporter. Vlaggen verbieden op een wielerwedstrijd omwille van wat gisteren gebeurd is, is hetzelfde als sleutelhangers verbieden op een voetbalwedstrijd omdat één of andere hooligan daar ooit iemand een oog mee uitgestoken heeft ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* Heel wat renners zijn niet te spreken over het gedrag van sommige supporters tijdens Parijs-Roubaix. "Ik kreeg bier over me heen en knalde tegen handen en vuisten", zei Leif Hoste in de kranten. Leif Hoste werd bijna geveld door een Vlaamse vlag, maar daar bleef het niet bij. "Mensen staken hun hand uit om me bij de trui te grijpen. Ze gooiden me bier in het gezicht. Ik denk dat het Jupiler was", kan hij er nog om lachen. "Dat had ik nog nooit meegemaakt op de koers. Zou dat soort volk niet beter thuisblijven? Volgens mij waren die supporters gewoon dronken." "GETRAKTEERD OP BIER EN VUISTSLAGEN" �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* Net als Leif Hoste vond ook Tom Boonen het gedrag van sommige supporters tij- dens Parijs-Roubaix onverantwoord: "Er moet dringend wat discipline komen." "Het was soms echt onverantwoord hoe het publiek tekeer ging. Ik heb niets tegen vlaggen en spandoeken, maar ze moeten weten wat ze doen. Wij hebben het publiek nodig, da's waar. Maar de mensen moeten zich aanpassen aan de renners, en niet omgekeerd hé." "Ik kreeg ook een pint bier in mijn gezicht en werd getrakteerd op enkele vuistslagen. De mensen moeten zich toch weten te gedragen", zegt de renner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik las in HLN dat een motard die voor de renners uitreed "per ongeluk" de bewuste vlag uit de handen van een supporter gerukt had.
Ik vind dat de vele leeuwenvlaggen de koers meer sfeer geven. Men mag uiteraard de renners niet hinderen. Het incident met Hoste is een ongeval. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tfeit is dat Vlaanderen Vlagt daar helemaal niet staat om van de koers te genieten, maar gewoon in beeld willen komen met hun vlaamse vlaggen om zo "hun" vlaanderen te promoten.
Want hun techniek is: een paar seconden voordat de wielrenners passeren efkes de vlag naar beneden te richten om zo duidelijk in beeld te komen en dan weer vliegensvlug naar boven te halen. Enfin of het nu vlaanderen vlagt is, of wie dan ook. Doe die vlaggen gewoon wat meer aan de kant, niemand kijkt er naar (tenzij ze in de spaken draaien) en in frankrijk snapt niemand toch die vlag. Het is niet omdat zij gewoon hun vlaanderen willen promoten dat wij geen spannende koers willen zien e.
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De leeuwevlag als symbool van de jongeren van het Franse Front National, sectie "Flandre". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mij verder aan ergeren. En de vlaamse vlagskes blijven in brand steken wanneer ik naar een koers ga kijken.
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |