Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2009, 07:12   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik vind 1/5 weinig. Toen ik een 'jongere' was zo'n 25 jaar geleden zou die teller wellicht op de helft hebben gestaan (zonder cijfermateriaal, gewoon gutfeeling). Een goede evolutie.
was ook mijn eerste bedenking.

en je moet er ook mee rekening houden dat jongeren met hun sexualiteit worstelen, op dat moment kunnen sommigen zelfs in een anonieme enquete het niet over hun hart halen om positief te zijn over homo's. zeker degenen die twijfelen durven het voor zichzelf niet toegeven dat ze mss niet 100% hetero zijn.

het komt wel goed met de jeugd.
Oud 5 mei 2009, 07:24   #22
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik vind 1/5 weinig. Toen ik een 'jongere' was zo'n 25 jaar geleden zou die teller wellicht op de helft hebben gestaan (zonder cijfermateriaal, gewoon gutfeeling). Een goede evolutie.
Voila. Ik vind dat de perceptie en nuance hier helemaal zoek is. Zelfs De Standaard doet eraan mee: 'Vlaamse jongeren staan vijandig tgv homo's'.

NEEN: 1 op 5 wil niet met een homo gezien worden. Met andere woorden: 80% van de Vlaamse jongeren heeft geen problemen met homoseksuelen. Waar zit het probleem? Waarom wordt dit zo negatief voorgesteld?
Oud 5 mei 2009, 08:18   #23
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Onlangs een enquete bij "Koppen": Jongeren staan enorm vijandig tegenover homo's. Uit het programma bleek dat zelfs 55% erg negatief stond tegenover homo's.Ze lieten 10 jongeren aan het woord tussen de 14 en 18 jaar.
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 08:23   #24
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Voila. Ik vind dat de perceptie en nuance hier helemaal zoek is. Zelfs De Standaard doet eraan mee: 'Vlaamse jongeren staan vijandig tgv homo's'.

NEEN: 1 op 5 wil niet met een homo gezien worden. Met andere woorden: 80% van de Vlaamse jongeren heeft geen problemen met homoseksuelen. Waar zit het probleem? Waarom wordt dit zo negatief voorgesteld?
Omdat het linkse establishment ook graag wat initiatieven ten voordele van holebi's wil nemen?

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 08:28   #25
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Onlangs een enquete bij "Koppen": Jongeren staan enorm vijandig tegenover homo's. Uit het programma bleek dat zelfs 55% erg negatief stond tegenover homo's.Ze lieten 10 jongeren aan het woord tussen de 14 en 18 jaar.
Dat zijn dan in mijn ogen vree domme jongeren.
Leven en laten leven...
Ze worden toch niet gedwongen om zelf homofiel/lesbisch te zijn ?

Hoe is het mogelijk dat mensen nu nog steeds hun kinderen zo bekrompen opvoeden...

De dag dat één van mijn 2 zonen zich zo negatief uitlaten over andere mensen hun levenswijze/geaardheid gaat er hier thuis toch een deftig woordje geklapt worden.
Ik geef mijn 2 kinderen respect en waardes in het leven voor de medemens/dier/natuur mee. Ik zou niet willen dat ze zo bekrompen eindigen. Het zouden echte sukkelaars zijn dan.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 08:43   #26
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Niet echt verwonderlijk in dit tijdperk waar de angst heerst voor pedofielen, verhoogd ook de angst voor homofielen.
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 08:44   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt verwonderlijk in dit tijdperk waar de angst heerst voor pedofielen, verhoogd ook de angst voor homofielen.
onzin, het ene heeft niets te maken met het andere.
Oud 5 mei 2009, 08:54   #28
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zever !
Maar ik wil het u wel zien verklaren.

Er is een wezenlijk groot verschil tussen pedofilie en homofilie.
Oud 5 mei 2009, 09:19   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
1 op 5 Vlaamse jongens heeft moeite met homo's!
Die meisjes toch hé, die hebben alleen moeilijkheden met heterosexuelen...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 09:46   #30
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je tussen de lijnen wil duidelijk maken dat dit geen 'enquête' waard is, 10 snotneuzen interviewen...
Ik vind de mening van 14 tot 18-jarigen overigens niet relevant. Interessant, dat misschien wel, maar relevant, nee.

Ik zou je nog gelijk moeten geven met je volgende remark over het linkse establishment. Godver, 't is godgeklaagd. Waarom stellen ze niet dat 'de aanvaarding van homo's in ons land op goede weg is (80%) maar dat er nog wat werk aan de winkel is'. Of dergelijk.
Welke gazet moet ik hier nog lezen voor wat objectiviteit?!
Oud 5 mei 2009, 09:47   #31
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Zever !
Maar ik wil het u wel zien verklaren.

Er is een wezenlijk groot verschil tussen pedofilie en homofilie.
Het gaatje is wat kleiner...

Oud 5 mei 2009, 10:28   #32
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoveel mogelijk onzin uitkramen, foute associaties leggen!
Doel: bij sommigen zal er altijd wel 'iets' blijven hangen...

Demagogische praktijken...

En dan zijn er hier verwonderd zijn dat mensen met leeuwenavatars worden geassocieerd met reactionaire prietpraat...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 10:42   #33
theduckquacks
Banneling

Standaard

Ja, homoseksualiteit komt voor in de natuur, wanneer ge te veel konijnekes in te kleine kotten steekt. Zéér natuurlijk!
theduckquacks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 12:00   #34
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ook wel grappig dat de mensen die het hardst staan te roepen wanneer moslims weer een homo hebben aangepakt, uit diezelfde hoek komen als "gezond vlaanderen". Contradictie?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 12:25   #35
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar ligt het verband, slimme ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 12:26   #36
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Waar ligt het verband, slimme ???
Waarschijnlijk zit dat verband rond zijn hoofd, na die lobotomie.
Oud 5 mei 2009, 12:44   #37
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heeft het geen enkele zin om rekening te houden met de resultaten van die "enquete". Je moet minstens 30 samples hebben vooraleer je kan spreken van enige representativiteit.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 14:14   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theduckquacks Bekijk bericht
Ja, homoseksualiteit komt voor in de natuur, wanneer ge te veel konijnekes in te kleine kotten steekt. Zéér natuurlijk!
Je weet blijkbaar maar bitter weinig van de natuur af. Homoseksualiteit komt bij talloze diersoorten voor in de vrije natuur.

Edit: maar ik zie dat je gequack maar van korte duur was... Dubbelnickje van een banneling?

Laatst gewijzigd door Raf : 5 mei 2009 om 14:14.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 14:19   #39
MonaLisaOverDrive
Vreemdeling

MonaLisaOverDrive's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Hoe is het mogelijk dat mensen nu nog steeds hun kinderen zo bekrompen opvoeden...
De dag dat één van mijn 2 zonen zich zo negatief uitlaten over andere mensen hun levenswijze/geaardheid gaat er hier thuis toch een deftig woordje geklapt worden.
Ik geef mijn 2 kinderen respect en waardes in het leven voor de medemens/dier/natuur mee. Ik zou niet willen dat ze zo bekrompen eindigen. Het zouden echte sukkelaars zijn dan.
Uit ervaring weet ik dat het niet altijd de opvoeding is die een dergelijke houding bij pubers bepaalt. Zelf heb ik mijn zonen ook altijd opgevoed met het idee van tolerantie ten opzichte van andersgeaarden (holebi's) en toch merkte ik dat tussen de leeftijd van 14-18 jaar zij zich behoorlijk negatief uitlieten over die groep (tot mijn grote afschuw). De groepsdruk speelde hier een grote rol in en ook wat Vlijmscherp aanhaalde, een grote onzekerheid over de eigen sexualiteit.

Nu ze ouder dan twintig zijn, zie ik die mening veranderen. Zij hebben nu ook meer contact met homofielen en daardoor is veel van hun angst en vooroordelen verdwenen.
MonaLisaOverDrive is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 14:22   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MonaLisaOverDrive Bekijk bericht
Uit ervaring weet ik dat het niet altijd de opvoeding is die een dergelijke houding bij pubers bepaalt. Zelf heb ik mijn zonen ook altijd opgevoed met het idee van tolerantie ten opzichte van andersgeaarden (holebi's) en toch merkte ik dat tussen de leeftijd van 14-18 jaar zij zich behoorlijk negatief uitlieten over die groep (tot mijn grote afschuw). De groepsdruk speelde hier een grote rol in en ook wat Vlijmscherp aanhaalde, een grote onzekerheid over de eigen sexualiteit.

Nu ze ouder dan twintig zijn, zie ik die mening veranderen. Zij hebben nu ook meer contact met homofielen en daardoor is veel van hun angst en vooroordelen verdwenen.
Je ondermijnt de deskundigheid van Gezond Vlaanderen inzake homoseksualiteit. Dat zal hij niet leuk vinden...
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be