Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2009, 07:19   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Nieuw: 4 jaar bak effektief voor pedo: niet uitgevoerd

Ja, lees het zelf in de gazet hé:
link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht

link: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...vrij-man.dhtml

Voor alle duidelijkheid: het gaat om 4 jaar effektief.
En het gaat om zware feiten van pedofilie.

Als dat voor zo'n feiten gebeurt, dan gebeurt dat ook voor "minder zware" feiten, zoals diefstallen waarbij geweld gebruikt wordt, of wapens, voor vluchtmisdrijven, voor oplichtingen, ...

Hoe meer de gewone brave man die zich aan de wet houdt en die zijn belastingen betaalt enz. de indruk krijgt dat hij wel dik onnozel is, want al die andere die zich van geen bal aantrekken leven en blijven leven in hun grotere lukse .... moet men dus niet verschieten van "zwarte verkiezingsuitslagen".

En wat doen de pollentiekers? Ze laten gratis (pardon, ja, op mijn kosten) de illegaal aangekochte drugs testen. Wellicht de drugs die aangekocht zijn met senten afkomstig van de diefstal van mijn laptop, gsm en gps ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 10:11   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, lees het zelf in de gazet hé:
link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht

link: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...vrij-man.dhtml

Voor alle duidelijkheid: het gaat om 4 jaar effektief.
En het gaat om zware feiten van pedofilie.

Als dat voor zo'n feiten gebeurt, dan gebeurt dat ook voor "minder zware" feiten, zoals diefstallen waarbij geweld gebruikt wordt, of wapens, voor vluchtmisdrijven, voor oplichtingen, ...

Hoe meer de gewone brave man die zich aan de wet houdt en die zijn belastingen betaalt enz. de indruk krijgt dat hij wel dik onnozel is, want al die andere die zich van geen bal aantrekken leven en blijven leven in hun grotere lukse .... moet men dus niet verschieten van "zwarte verkiezingsuitslagen".

En wat doen de pollentiekers? Ze laten gratis (pardon, ja, op mijn kosten) de illegaal aangekochte drugs testen. Wellicht de drugs die aangekocht zijn met senten afkomstig van de diefstal van mijn laptop, gsm en gps ....
Niet uitgevoerd wil dan zeggen in dit geval, nog niet uitgevoerd. Dat is toch een kleine maar belangrijke nuance.

En hier is het precies jalouzie die spreekt:

Citaat:
Hoe meer de gewone brave man die zich aan de wet houdt en die zijn belastingen betaalt enz. de indruk krijgt dat hij wel dik onnozel is, want al die andere die zich van geen bal aantrekken leven en blijven leven in hun grotere lukse

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 12:03   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Ze kunnen misschien nog een luik toevoegen aan de straf: chemische castratie of amputatie en donatie van orgaan aan andere...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 12:10   #4
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ze kunnen misschien nog een luik toevoegen aan de straf: chemische castratie of amputatie en donatie van orgaan aan andere...
Ik had je nu niet als een aanhanger van de sharia aanzien.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 12:35   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Niet uitgevoerd wil dan zeggen in dit geval, nog niet uitgevoerd. Dat is toch een kleine maar belangrijke nuance.
Zijt gij niet goed snik?

Een pedofiel, met zoveel slachtoffers zoals in dat krantenartikeltje staat, wordt een vol jaar na zijn effektieve veroordeling tot vier jaar bak, zomaar gerust gelaten.

Dat is nu al een vol jaar dat hij gerust gelaten wordt.

En wij moeten zomaar geloven in de Voorzienigheid-van-HAMC dat tijdens de volgende twaalf maanden een plek gevonden wordt voor die sjarel ???
En als ze dan een plek zouden vinden voor hem, dan wordt een krimineel die vandaag tot drie jaar veroordeeld wordt, nog langer op de wachtlijst gezet ???

En daarnaast vraag ik me af: het is niet zijn fout dat hij ondertussen nog niet gelegenheid gehad heeft om zijn tijd uit te zitten. Een beetje van een advokaat die hiermee dreigt, en de zaak is zo geklonken: de tijd die hij nu thuis zat, telt gewoon mee als tijd in den bak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En hier is het precies jalouzie die spreekt:
Ik ben ferm kontent met wat ik heb. Vrouwtje, huisje, tuintje, hondje, autootje, motootje, kinderen die nooit één dag werkloos geweest zijn ... ik behoor tot de gelukkigste mensen van gans Europa.
Maar als ge probeert te verstaan waarom vele brave mensen het beu zijn, dan kom je wel bij dergelijke zaken ("de brave man is altijd de klos: werken, belastingen ... en degenen die hun gat eraan vegen, die komen met alles weg ...) uit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 12:35   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Ik had je nu niet als een aanhanger van de sharia aanzien.
Inderdaad dit is een van die contradicties waar "les extremes se touchent"..., maar chemische castratie kan nog altijd pedofiel zijn. Dus het moet werkelijk een volledige castratie zijn om ideaal te zijn volgens de saria.

Laten we zeggen het pallet aan straffen zou je kunnen uitbreiden met
- 300.000euro boete en volledige morele schadevergoeding van aanrande mensen...
- donatie van een orgaan (nier, penis, hand, voet, 1/2long, beenmerg, libidocenter, oog, knieschijf, wat de dokters nodig hebben die persoon zijn lichaam staat dus in uitverkoop)
- levenslang Enkelband FULL TRACEERBAAR met GPS technieken

zou ik dus allemaal een pak efficienter vinden als straf.
Oud 7 mei 2009, 12:45   #7
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

[quote=brother paul;4093312]
Citaat:
Inderdaad dit is een van die contradicties waar "les extremes se touchent"...,
Oh maar voor mij is dat helemaal geen contradictie hoor.
Ik zie wel vaker gelijkenissen tussen rabiate moslims en de gezond-verstand-vlamingen. Uiteraard omdat ze vanuit een zekfde basale reflex hun 'ongenoegen' uiten.

Citaat:
maar chemische castratie kan nog altijd pedofiel zijn. Dus het moet werkelijk een volledige castratie zijn om ideaal te zijn volgens de saria.
En volgens U dus ookl.

Citaat:
- donatie van een orgaan (nier, penis, hand, voet, 1/2long, beenmerg, libidocenter, oog, knieschijf, wat de dokters nodig hebben die persoon zijn lichaam staat dus in uitverkoop)

Of gewoon een steniging; da's dan weer een pak goedkoper
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 13:15   #8
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad dit is een van die contradicties waar "les extremes se touchent"..., maar chemische castratie kan nog altijd pedofiel zijn. Dus het moet werkelijk een volledige castratie zijn om ideaal te zijn volgens de saria.

mmm. Als die natuurlijk zijn voeten doneert aan de wetenschap kan hij daarna geen enkelband meer dragen...
Oud 7 mei 2009, 15:08   #9
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zijt gij niet goed snik?

Een pedofiel, met zoveel slachtoffers zoals in dat krantenartikeltje staat, wordt een vol jaar na zijn effektieve veroordeling tot vier jaar bak, zomaar gerust gelaten.

Dat is nu al een vol jaar dat hij gerust gelaten wordt.
Ik begrijp niet goed waar je je druk om maakt. De man krijgt vier jaar, wat maakt het nu uit ofdat die man nu dit jaar, volgend jaar of het jaar erachter zijn tijd klopt?

Citaat:
En wij moeten zomaar geloven in de Voorzienigheid-van-HAMC dat tijdens de volgende twaalf maanden een plek gevonden wordt voor die sjarel ???
En als ze dan een plek zouden vinden voor hem, dan wordt een krimineel die vandaag tot drie jaar veroordeeld wordt, nog langer op de wachtlijst gezet ???
Ja kijk, dat zeg ik nu al een tijdje tegen de voorstanders van strengere en langere straffen. Spoedig krijg je dan een tijd waarin de gevangenissen vol zitten met mensen die er de volgende twintig jaar niet meer uitkomen.

Dan kunnen we elke twintig jaar de volgende lichting binnensteken en dan blijft iedereen met minder dan twintig jaar straf in effekt straffeloos.

En dat was toch precies wat u wou vermijden, juist?

Citaat:
En daarnaast vraag ik me af: het is niet zijn fout dat hij ondertussen nog niet gelegenheid gehad heeft om zijn tijd uit te zitten. Een beetje van een advokaat die hiermee dreigt, en de zaak is zo geklonken: de tijd die hij nu thuis zat, telt gewoon mee als tijd in den bak.
?

Bent u hier in uw eigen aan het praten?

Citaat:
Ik ben ferm kontent met wat ik heb. Vrouwtje, huisje, tuintje, hondje, autootje, motootje, kinderen die nooit één dag werkloos geweest zijn ... ik behoor tot de gelukkigste mensen van gans Europa.
Maar als ge probeert te verstaan waarom vele brave mensen het beu zijn, dan kom je wel bij dergelijke zaken ("de brave man is altijd de klos: werken, belastingen ... en degenen die hun gat eraan vegen, die komen met alles weg ...) uit.
Wie het beu is kan altijd de weg van de gangster kiezen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 16:08   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Maes_P;4093327]
Citaat:
Oh maar voor mij is dat helemaal geen contradictie hoor.
Ik zie wel vaker gelijkenissen tussen rabiate moslims en de gezond-verstand-vlamingen. Uiteraard omdat ze vanuit een zekfde basale reflex hun 'ongenoegen' uiten.

En volgens U dus ookl.

Of gewoon een steniging; da's dan weer een pak goedkoper
Er is natuurlijk een verschil tussen de academische ex cathedra theorie en de praktijk. UIteraard ben ik ook voor een 'respect voor de medemens' , en uiteraard weet ik ook dat educatief geweld met geweld beantwoorden niet goed is. EN ik weet ok dat een pedo straffen met een 4 jaar straf die niet uitgevoerd is naar de burger toch geen straf is in verhouding van het probleem.

Een pedo verdient een jaar of 4 isolatie van de maatschappij, als signaal dat zijn gedrag niet past in onze maatschappij.

Hij moet ook volgens mij de schade betalen die hij aanricht in de maatschappij... Dus die 300.000euro vind ik een billijke vergoeding voor de slachtoffers.

Maar als het nu echt allemaal vol zit ??? Dan is die traceerbare enkelband, feitelijk een niet zo dure oplossing die ervoor zorgt dat hij ten alle tijde opgespoord kan worden, en al zijn bewegingen gelogd worden.. Wat een feitelijke equivalente gevangenisstraf is, je bent beroofd van uw vrijheid als burger, want alles wordt getraceerd. Dus zit je in het huis van Mrx en komt er een dag later een klacht, dan heb je echt geen poot voor op te staan, je zat daar weldegelijk...

Die orgaandonatie was een cynische mop, ik ben er niet voor, maar vind het in elk geval bij een pedofiel vreselijk efficient; Maar ik twijfel of zijn lichaamsdeel nu medisch zo waardevol is. Ik zou zeggen. ik zou toch zijn teelballen laten weghalen vanuit medisch oogpunt vind ik dat een goeie oplossing, want daardoor zal zijn hormoonbalans veranderen, en zal hij inderdaad erectieproblemen krijgen en dus helemaal ook van karakter veranderen, wat dan in de juiste context zorgt dat hij in principe zijn gedrag gewoon 'geprogrammeerd' zal aanpassen. Je zou nog als compromis kunnen zorgen dat zijn zaadcellen in een spermabank worden opgeslagen. En dus in respect met de mens, een nieuwe mens programmeren die zich al beter kan 'aanpassen aan de maatschappij...'

Voila. Dat is eens ernstig geantwoord.
Oud 7 mei 2009, 16:59   #11
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laten we dit fundamenteel christelijk oplossen. In de bijbel staat : gooi ze met een molensteen om de hals de zee in.

Waar maakt men nog molenstenen ? Een gat in de markt voor de kleine ondernemer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be