Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2009, 17:49   #41
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Finland en Denemarken kunnen goed leven zonder een Europees waterhoofd.

Omdat ik niet de Brusselaar het brood uit zijn mond wil stoten kan je verhuis van Europa naar Wenen ook kaderen in een historisch en politiek perspectief. De oude hoofdstad van de Habsburgers, met een groots verleden, in het hart van Europa, heeft alle eigenschappen om het centrum van de EU te worden. Alle commercanten, lobby-isten, eurokraten, dienstverleners en tafelmschuimers verhuizen zonder morren mee. Bonn gaf het voorbeeld met de verhuis naar Berlijn.

Wat een verademing voor ons land. Dit is misschien de redding van België ? Eindelijk terug op de juiste proporties.
En u gaat de centen bijpassen? Wel onze bijdrage aan de EU betalen, en niets meer recupereren. Ik stel voor dat u wat medestanders zoekt om u te helpen. Ik ben geen kandidaat.
Wie wil er eigenlijk dan nog een drama maken van transferts naar de walen? 't steekt hier blijkbaar op genen euro, we gaan ook nog europa sponsoren

Laatst gewijzigd door spherelike : 7 mei 2009 om 17:49.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 17:54   #42
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Foxnews heeft onlangs toch gratis reklame gemaakt voor Belgie met hun reportage in Molenbeek. Ge zult het zien, deze zomer loopt Molenbeek vol Amerikaanse toeristen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 17:54   #43
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
En u gaat de centen bijpassen? Wel onze bijdrage aan de EU betalen, en niets meer recupereren. Ik stel voor dat u wat medestanders zoekt om u te helpen. Ik ben geen kandidaat.
Wie wil er eigenlijk dan nog een drama maken van transferts naar de walen? 't steekt hier blijkbaar op genen euro, we gaan ook nog europa sponsoren
De ligging van de Europese hoofdstad verandert daar niets aan.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 18:01   #44
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het gaat erover dat het niet meer gaat intern dit onland.
En dat er al lang genoeg geprobeerd is om het toch te doen gaan. Maar dat wil dus maar niet lukken.

Het gaat erover in dit land dat de transferts enerzijds, en de tegengestelde politieke gedachten anderzijds, inderdaad bedreigend zijn voor investeringen, tewerkstelling, den boterham van de Vlaamse ... en van de franstalige medemens.

Je moet niet reorganiseren om te reorganiseren (de managementsziekte ..) maar in dit geval is het wel degelijk aangewezen om zo vlug als mogelijk de splitsing door te voeren.
Kijk, bij splitsing ga je alleen maar het vooroordeel dat zowat overal in het buitenland leeft bevestigen. "Die rijke vlamingen willen van hun armere landgenoten af"
Telkens als ik in het buitenland kom steeds dezelfde vraag, steeds dezelfde afkeer. Ieder land heeft achtergebleven regio's, en daar zijn ze solidair mee.
Je krijgt je centennationalisme zowat nergens verkocht. Of je het nu graag hebt of niet dat is imago van ons land, dat bezorgt ons onder andere onze slechte score. Daarbij nog het VB met zijn gedachtengoed die in de buitenlandse pers gezien wordt als representatief voor vlaanderen, en de waalse extremisten die hun taalgenoten bespelen om voor ons belangrijke maar internationaal futiele beslissingen aan te vechten.
Splitsen lost dus voor het onderwerp van deze draad niet op, in tegendeel.
Oud 7 mei 2009, 18:02   #45
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U besmeurt het imago van België. Waarom zouden wij niet bijdragen en recupereren zoals de anderen ? Zijn wij (de Belgen) de profiteurs van Europa ? Moet het Europees circus gemolken worden ?

Dit maakt ook deel uit van ons slecht imago. U weet wel, die kleine foefelende belastingontduikende arrangeurs. Wij staan op een lijn met de Grieken, Italianen en de Balkan.

Borst omhoog, Vive la Belgique !
Oud 7 mei 2009, 18:07   #46
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De ligging van de Europese hoofdstad verandert daar niets aan.
Allez dan, al die eurocraten verteren hier niets, nemen hun eten, kleren, kortom alles mee van thuis voor 4 jaar mee, gaan iedere avond in het park slapen, en reizen nooit naar hun thuisland.

Hoeveel sectoren en aanverwanten zijn in deze zin betrokken, hoeveel tewerkstelling, hoeveel inkomen, hoeveel belastingen van belgische ondernemers en bedrijven.
Europese instellingen trekken geen pers en geen lobbyisten aan, en zo ze dat toch doen leven die zoals de eurocraten hierboven.
Al die instellingen werken en vergaderen onder de blote hemel, gebouwen, meubelen, catering, toelevering hebben die allemaal niet nodig.

Moet ik nog verder gaan?
Oud 7 mei 2009, 18:09   #47
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U besmeurt het imago van België. Waarom zouden wij niet bijdragen en recupereren zoals de anderen ? Zijn wij (de Belgen) de profiteurs van Europa ? Moet het Europees circus gemolken worden ?

Dit maakt ook deel uit van ons slecht imago. U weet wel, die kleine foefelende belastingontduikende arrangeurs. Wij staan op een lijn met de Grieken, Italianen en de Balkan.

Borst omhoog, Vive la Belgique !
lees mijn vorig post
Oud 7 mei 2009, 18:30   #48
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lees mijn vorig post
vreemd men laat hier uitschijnen dat men weinig van marketing weet,terwijl ze toch maar ingaan op de public relations en marketing van politieke partijen

Laatst gewijzigd door globalmedia : 7 mei 2009 om 18:32.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 18:38   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, bij splitsing ga je alleen maar het vooroordeel dat zowat overal in het buitenland leeft bevestigen. "Die rijke vlamingen willen van hun armere landgenoten af"
Telkens als ik in het buitenland kom steeds dezelfde vraag, steeds dezelfde afkeer. Ieder land heeft achtergebleven regio's, en daar zijn ze solidair mee.
Je krijgt je centennationalisme zowat nergens verkocht. Of je het nu graag hebt of niet dat is imago van ons land, dat bezorgt ons onder andere onze slechte score. Daarbij nog het VB met zijn gedachtengoed die in de buitenlandse pers gezien wordt als representatief voor vlaanderen, en de waalse extremisten die hun taalgenoten bespelen om voor ons belangrijke maar internationaal futiele beslissingen aan te vechten.
Splitsen lost dus voor het onderwerp van deze draad niet op, in tegendeel.
In verband met jouw sentennasionalisme: waar de Vlamingen iets tegen hebben, zijn de ondoorzichtige en bodemloze putten vullende transferts. Waar wij niets tegen hebben, is de transparante hulp, goed besteed en gekontroleerd, zoals we die kennen in de EU, en die gemaakt heeft dat Spanje, Portugal, Ierland, Griekenland er bovenop geraakt zijn. En nu volwaardige handelspartners zijn, met wie het goed handel drijven is.

En het gaat niet alleen over de senten.
Herlees wat ik schreef:

Citaat:
Het gaat erover in dit land dat de transferts enerzijds, en de tegengestelde politieke gedachten anderzijds, inderdaad bedreigend zijn voor investeringen, tewerkstelling, den boterham van de Vlaamse ... en van de franstalige medemens.
Informeer u ook eens wat breder over de Vlaamse Volksbeweging. Dan zult ge zo geen onzin uitkramen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 18:46   #50
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez dan, al die eurocraten verteren hier niets, nemen hun eten, kleren, kortom alles mee van thuis voor 4 jaar mee, gaan iedere avond in het park slapen, en reizen nooit naar hun thuisland.

Hoeveel sectoren en aanverwanten zijn in deze zin betrokken, hoeveel tewerkstelling, hoeveel inkomen, hoeveel belastingen van belgische ondernemers en bedrijven.
Europese instellingen trekken geen pers en geen lobbyisten aan, en zo ze dat toch doen leven die zoals de eurocraten hierboven.
Al die instellingen werken en vergaderen onder de blote hemel, gebouwen, meubelen, catering, toelevering hebben die allemaal niet nodig.

Moet ik nog verder gaan?
Als de EU zou verhuizen dan zullen de belanghebbenden volgen. Zoals de marketentsters en de hoeren het leger volgen.
Om een nieuw Brussel te maken, moet er geruimd worden. Wij zullen er allemaal beter van worden. Minder wordt meer !

Wij zullen hier eens een andere draad voor open doen.
Oud 7 mei 2009, 20:12   #51
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moet ik nog verder gaan?
Het is nogal de moeite, die consumptie. Die hele zever heeft meer na dan voordelen. Voor mij mogen ze heel dat parlement verhuizen naar Rovaniemi. Als heel die handel verhuist , zakken rond Brussel de huizenprijzen en kunnen jonge mensen uit de streek zich goedkoper vestigen. Bovendien zijn die euroambtenaren asocialen. Ze betalen namelijk geen belastingen , terwijl ze ook gebruik maken van onze infrastructuur, de smeerlappen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 20:58   #52
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Brussel kwam onlang nog als 14e op 250 uit een buitenlandse studie over de leefbaarheid in steden.
Aan de andere kant loopt hier ook nog een draad over ene FDW, die het nodig achte om brussel in het buitenland te gaan afschilderen als een islamitische stad. Niemand zal betwisten dat er problemen zijn in deelgemeenten van Brussel. Maar buiten hijzelf enz ijn partij heeft er ook niemand baat bij dergelijke overdrijvingen.
Ik heb toen al gezegd dat dit contraproductief werkt naar imago en investeerders toe, maar zijn aanhang neemt hem nog steeds in bescherming als zou hij "de waarheid" verkondigen.
In hoeverre zijn dergelijke acties nog compatiebel met eigen VOLK eerst? Mij lijkt dit steeds meer naar eigen JOB of het blanke RAS of eigen GODSDIENST eerst te gaan.
Mensen die denken dat ons imago er op zou verbeteren in een onafhankelijk vlaanderen, met dergelijke kwieten aan het hoofd, geloven in sprookjes.
U heeft gelijk, het toont ook aan hoe er met cijfers wordt gegoocheld, de ene week zijn wij bij de top, de andere week bengelen wij onderaan. Allemaal geen zin om hierover te discussieren heeft totaal geen belang en inderdaad een onafhankelijk vlaanderen is een sprookje. Trouwens gelukkig heeft België een imago hetgeen van vlaanderen niet kan gezegd worden, want niet opgenomen in de lijst.

Laatst gewijzigd door jbl : 7 mei 2009 om 21:01.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 22:40   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

Bijten ze daar ook in de solidaire hand?
Proberen die achtergestelde regio's ook grondgebied te veroveren van het solidair landsgedeelte?
Weigeren die achtergestelde regio's daar ook de grondwet en een arrest na te leven?

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 mei 2009 om 22:43.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 22:56   #54
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

yo daiwa, kheb gisteren je naam gezien in een Japanse sf-animatie.
wel onder de naam Daiwa Heavy Industries.

komt daar mss je nick vandaag?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 23:16   #55
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
yo daiwa, kheb gisteren je naam gezien in een Japanse sf-animatie.
wel onder de naam Daiwa Heavy Industries.

komt daar mss je nick vandaag?
Toch niet, Shadowke.
Ik ben een sportvisser en aangezien ik niet goed wist welke nicknaam te kiezen heb ik maar het merk van mijn vismolens gekozen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 07:13   #56
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In verband met jouw sentennasionalisme: waar de Vlamingen iets tegen hebben, zijn de ondoorzichtige en bodemloze putten vullende transferts. Waar wij niets tegen hebben, is de transparante hulp, goed besteed en gekontroleerd, zoals we die kennen in de EU, en die gemaakt heeft dat Spanje, Portugal, Ierland, Griekenland er bovenop geraakt zijn. En nu volwaardige handelspartners zijn, met wie het goed handel drijven is.

En het gaat niet alleen over de senten.
Herlees wat ik schreef:

Informeer u ook eens wat breder over de Vlaamse Volksbeweging. Dan zult ge zo geen onzin uitkramen.
Het eerste komt door de desinformatie die nationalistische partijen spuien. Die transferts zijn helemaal niet ondoorzichtig, en vullen niet allemaal bodemloze putten. Als je eigen raad zou opvolgen, en je wat zou informeren, dan zou je zien dat het grootste deel van die transferts gaan naar uitkeringen, direkt aan mensen. Niet aan de gehate waalse politici, het zijn de mensen, de steuntrekkers die het grootste part opsoeperen. Waarschijnlijk hebt u zich ook laten wijsmaken dat de gezondheidzorg duurder is in wallonie dan in vlaanderen. Dat krijg je als desingformanten net die delen publiceren die in hun kraam passen, en over de omgekeerde cijfers die ook bestaan zedig zwijgen. In de ziekteverzekering kost zowat iedere belg (gemiddeld) evenveel, de transferst komen door de hogere tewerkstellingsgraad in vlaanderen. Dat wallonie meer werklozen telt, zal wel voor een deel aan de politici liggen, maar wij praten wel gemakkelijk met zeehavens, grote rivierhavens, dichter spoorwegnet,.... investeerders kijken daar ook naar, over hoe materiaal binnenbrengen en hoe afgewerkte producten uitvoeren.

Zolang uw vlaamse volksbeweging niet te beroerd is om halve waarheden en hele leugens te vertellen, en weigert rekening te houden met objectieve elementen, is ze geen knip waard als bron van informatie, laat staan dat haar doelen juist en rechtvaardig zijn.
Het is jammer om dat als objectieve vlaming te moeten vaststellen.
Oud 8 mei 2009, 07:16   #57
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als de EU zou verhuizen dan zullen de belanghebbenden volgen. Zoals de marketentsters en de hoeren het leger volgen.
Om een nieuw Brussel te maken, moet er geruimd worden. Wij zullen er allemaal beter van worden. Minder wordt meer !

Wij zullen hier eens een andere draad voor open doen.
Grote zwevende theorien, ik had cijfers gevraagd, maar dan passen ze meestal, dan komt de realiteit die ze nie twillen zien.
Oud 8 mei 2009, 07:21   #58
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het is nogal de moeite, die consumptie. Die hele zever heeft meer na dan voordelen. Voor mij mogen ze heel dat parlement verhuizen naar Rovaniemi. Als heel die handel verhuist , zakken rond Brussel de huizenprijzen en kunnen jonge mensen uit de streek zich goedkoper vestigen. Bovendien zijn die euroambtenaren asocialen. Ze betalen namelijk geen belastingen , terwijl ze ook gebruik maken van onze infrastructuur, de smeerlappen.
En toch geeft iedereen toe dat we er aan verdienen. Ik dacht dat u makelaar was?
Heb je die kasten van villa's in de rand gezien, waar die wonen, de gemeubelde appartementen die mijn maandloon kosten.
Ken jij veel jonge mensen die zich dat kunnen permiteren?
Alweer een drogreden om brussel te pluimen, nu de vlaams nationaisten beseffen dat ze brussel niet kunnen krijgen. Verzuurd natrappen noem ik dat.
Oud 8 mei 2009, 07:25   #59
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
België als land is dood, totaal dood. Het perverse systeem van profiteursmentaliteit en een hoge vorm van zelfgenoegzaamheid. Met een mentaliteit we hebben het toch al allemaal bereikt we gaan ons nu eens lekker bezighouden. Duidelijk voorbeeld is zeker rond de staatshervorming of het flitspalenbeleid enz...
ga elke dag eens kijken aan de deuren van om het even welk OCMW...

dat zegt alles !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 07:26   #60
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Bijten ze daar ook in de solidaire hand?
Proberen die achtergestelde regio's ook grondgebied te veroveren van het solidair landsgedeelte?
Weigeren die achtergestelde regio's daar ook de grondwet en een arrest na te leven?
Zoals ik ook schreef, zijn deze voor ons belangrijke punten, futiel in het buitenland (als ze zelfs tot daar geraken).
Ik blijf bij mijn punt, dat we als individuele vlaming best genietbaar zijn voor buitenlanders, maar als politieke groep een sterk negatief imago hebben, dat door de splitsing, die volgens sommigen alles zou oplossen, enkel zou bevestigd worden. Iets wat de relaties van onze nieuwe staat met het buitenland, al van bij de start negatief zou maken.

Laatst gewijzigd door spherelike : 8 mei 2009 om 07:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be