Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2009, 07:42   #241
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
what the f**ck heeft dit te maken met de doodstraf??

Dus voor jou is de doodstraf en louter praktische economische maatregel?
Onze hele maatschappij is afgestemd op practische economische maatregels . In Amerika willen ze zelfs de doodstraf afschaffen omdat heel de paperassen tralala daarrond hen te duur uitkomt...Dit terwijl dat natuurlijk veel simpeler en spotgoedkoop te werk zou kunnen gaan . Als het op mijn manier gebeurt : een simpel spuitje vergif, dat een paar euros waard is , en één enkele nationale beul met het salaris van een gewone ambtenaar.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 16:31   #242
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Je zou echt wat beter moeten opletten... dan moet ik het nu weer niet opnieuw opzoeken, of denk je dat ik een wandelende encyclopedia ben ofzo ?
Ik sprak in die post over 120 dacht ik vanaf het jaar 1976 maar soit...

btw die steeds weer terugkerende grens van 1976 is niet zuiver toevallig maar ligt aan het loutere feit dat tussen 1967 en 1976 de doodstraf een tijdlang verboden was en heb je dus bijgevolg ook geen uitspraken in die zin.
Als we vanaf het begin ( neem +- 1608 arbitrair ) der bestaan rekenen _ dat is dus incluis de periode van slavernij, burgeroorlog etc. _ dan schat men het aantal voltrokken vonissen op een 10.000

maar volg even op wiki met me mee als je wilt.....
"Tussen 1973 en 2005 werden 7254 mensen ter dood veroordeeld. Van hen zijn er inmiddels 1000 geëxecuteerd en zitten er nog 3359 in de dodencel. 2403 mensen werden in hoger beroep vrijgesproken of tot een andere straf veroordeeld; ongeveer 270 veroordeelden stierven in de dodencel als gevolg van natuurlijke oorzaken, moord of zelfmoord en aan 176 van hen werd gratie verleend door de gouverneur van hun staat."
Wat leren we daaruit ?
- een kleine 3400 wachtende tov 1000 geëxecuteerden : snel en efficiënt is die doodstraf blijkbaar niet als je het VS-rechtsysteem zou implementeren
Citaat:
maar ja jij denkt dat blijkbaar beter te kunnen
- 2403 werden vrijgesproken ( <> gratie ofzo ) op dat totaal aantal veroordeelden van 7254 : dat komt dus neer _ bij nader inzien nog veel hoger dan die 10% van me eerder _ op 33% oftewel 1 op 3 die dus onschuldig wachtende waren op de voltrekking van hun vonnis en dus in jouw vooropgesteld meer efficiënt en sneller systeem al de pijp uit waren.
- dan hebben we nog 270 die zo ergens in de schemerzone zitten en waar we het fijne nooit zullen van weten
-
Citaat:
even tussen de lijnen merk ik nog op dat ik eerder gelezen heb dat er 10 minderjarigen zouden geëxecuteerd zijn nadat het Federaal Hooggerecht dat in 2005 uitdrukkelijk verbood : maar dat zal je verder worst wezen
- Eerlijkheidshalve zegt dit natuurlijk nog niets over het aantal dat uiteindelijk geëxecuteerd zou zijn en onschuldig waren/zijn ... da's natuurlijk het gevaar als men er vanuit gaat dat er wel genoeg backup systemen zijn om die er uiteindelijk te gaan uitfilteren ( desnoods op de vooravond van hun executie )

Heb ik dat dan ooit beweerd ?
en daarom net is het totale waanzin om het dan nog meer imperfect te gaan maken.
Jij spreekt altijd je bezorgdheid uit over het aantal onschuldige slachtoffers die misschien zouden kunnen vallen in een scenario waar er zo'n gek op de één of andere manier zou vrijkomen en herbeginnen... je vergeet wel makkelijkshalve al die andere onschuldigen die je in de dood wilt jagen

stomme vraag natuurlijk....
en dat bovendien in een wandrochtelijke vergelijking... hoeveel keer heb ik je nu al verteld dat het niet executeren van misdadigers gelijk zou staan met ze zomaar effe vrij te gaan laten zoals jij steeds maar weer blijft insinueren ?
Het zou dus al gaan over ontsnapte en recidiverende figuren ..; al de rest hoef je daar niet bij te rekenen en staat dan op het conto van het heersende systeem

En het gaat niet zozeer over het aantal maar over de kans dat iemand loopt... dat is steeds zo
Als je naar het pretpark gaat _ om Savatage effe achterna te gaan _ dan heb je misschien 0.00..01 kans dat uitgerekend jij wat zal meemaken op zo'n attractie doch is het een zekerheid dat er jaarlijks een aantal doden ergens zullen vallen.
En als je dan toch zonodig dat spelletje wilt spelen is het aan jou om er effe een getal op te kleven in een juiste perspectie.
Natuurlijk kan ik dat beter als in de States ! Gewoon lekker een spuitje cyaankali , en klaar is kees. Onmiddellijke dood gegarandeerd !
Cyaankali of Kaliumcyanide, opgelost in een beetje water , rijk aan koolzuurgas, maakt het nog giftiger blauwzuurgas vrij, wat een zéér snelle dood verzekerd. En als het om een junkie gaat, waar men de aders nog amper vind, dat ze er een andere verslaafde bijroepen, die zal hen wel tonen waar er nog plaats is om te prikken .
Wat het terechtstellen van minderjarigen betreft, het hangt er natuurlijk vanaf HOE minderjarig ze zijn, en wat ze juist uitgespookt hebben. Een Kim De Gelder, zelfs al was hij 15 of 16 jaar oud, die mogen ze van mij gerust rap naar de andere wereld helpen, en een gast die 17 jaar en 11 maanden oud is als minderjarig beschouwen is ook belachelijk.
Tot slot, zoals jezelf eerlijk toegeeft, en dit noteer ik, dat zegt ons nog steeds niet hoeveel onschuldigen mogelijk terechtgesteld zijn...Zij hebben dit tranendal verlaten, en het deert hen niet meer.

Laatst gewijzigd door beste vriend : 7 mei 2009 om 16:35.
Oud 7 mei 2009, 17:54   #243
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Natuurlijk kan ik dat beter als in de States ! Gewoon lekker een spuitje cyaankali , en klaar is kees. Onmiddellijke dood gegarandeerd !
Cyaankali of Kaliumcyanide, opgelost in een beetje water , rijk aan koolzuurgas, maakt het nog giftiger blauwzuurgas vrij, wat een zéér snelle dood verzekerd. En als het om een junkie gaat, waar men de aders nog amper vind, dat ze er een andere verslaafde bijroepen, die zal hen wel tonen waar er nog plaats is om te prikken .
Wat het terechtstellen van minderjarigen betreft, het hangt er natuurlijk vanaf HOE minderjarig ze zijn, en wat ze juist uitgespookt hebben. Een Kim De Gelder, zelfs al was hij 15 of 16 jaar oud, die mogen ze van mij gerust rap naar de andere wereld helpen, en een gast die 17 jaar en 11 maanden oud is als minderjarig beschouwen is ook belachelijk.
Tot slot, zoals jezelf eerlijk toegeeft, en dit noteer ik, dat zegt ons nog steeds niet hoeveel onschuldigen mogelijk terechtgesteld zijn...Zij hebben dit tranendal verlaten, en het deert hen niet meer.
schokerend wat u allemaal schrijft. Heeft u eigenlijk ooit ook maar iets van empathie gekregen tijdens uw jeugd? Het spijt me voor u.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 18:14   #244
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al behoorlijk wat debiele onzin op dit forum gelezen doch deze post is in één ruk de top-5 binnengekomen.
Oud 7 mei 2009, 18:47   #245
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
schokerend wat u allemaal schrijft. Heeft u eigenlijk ooit ook maar iets van empathie gekregen tijdens uw jeugd? Het spijt me voor u.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik heb al behoorlijk wat debiele onzin op dit forum gelezen doch deze post is in één ruk de top-5 binnengekomen.
Och, gewoon terug de ware aard van carlgustaaf aka forumspook aka piraat aka barbaar, die terug naar de oppervlakte komt.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 19:04   #246
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze hele maatschappij is afgestemd op practische economische maatregels . In Amerika willen ze zelfs de doodstraf afschaffen omdat heel de paperassen tralala daarrond hen te duur uitkomt...Dit terwijl dat natuurlijk veel simpeler en spotgoedkoop te werk zou kunnen gaan . Als het op mijn manier gebeurt : een simpel spuitje vergif, dat een paar euros waard is , en één enkele nationale beul met het salaris van een gewone ambtenaar.
Heb je enig idee wat je hier allemaal uitkraamt ?
Ik bedoel lees je eigen bericht er nog eens goed op na.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 19:11   #247
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Als er 2 Belgen zijn die morgen gerust voor het vuurpeloton mogen staan dan zijn het wel Dutroux en Horion. Beiden zijn ooit al eens ontsnapt, beiden zijn zonder twijfel schuldig van beestachtig gedrag. Nee, je brengt er de slachtoffers niet mee terug, het doet niets aan preventie maar het zou wel de passende straf zijn voor dat ongedierte.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 19:21   #248
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Als er 2 Belgen zijn die morgen gerust voor het vuurpeloton mogen staan dan zijn het wel Dutroux en Horion. Beiden zijn ooit al eens ontsnapt, beiden zijn zonder twijfel schuldig van beestachtig gedrag. Nee, je brengt er de slachtoffers niet mee terug, het doet niets aan preventie maar het zou wel de passende straf zijn voor dat ongedierte.
Dat zou helemaal geen straf zijn. Ze voelen geen pijn of ongemak meer. Zelfs spijt dat ze gepakt zijn en nooit meer hun hobby kunnen uitoefenen zullen ze dan niet meer voelen.

Je straft ze niet, je verlost ze uit hun lijden.
Oud 7 mei 2009, 19:40   #249
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Dat zou helemaal geen straf zijn. Ze voelen geen pijn of ongemak meer. Zelfs spijt dat ze gepakt zijn en nooit meer hun hobby kunnen uitoefenen zullen ze dan niet meer voelen.

Het probleem is dat Belgie geen levenslange opsluiting heeft. De kans, misschien heel klein, bestaat dus dat dergelijke heerschappen ooit uit hun lijden zullen verlost worden door vrijlating.
Oud 7 mei 2009, 19:53   #250
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier , die wisten het zo goed als carlgustaafforumpiraatetcetc:
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2009, 20:07   #251
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat Belgie geen levenslange opsluiting heeft. De kans, misschien heel klein, bestaat dus dat dergelijke heerschappen ooit uit hun lijden zullen verlost worden door vrijlating.
Zou het dan niet logischer zijn om te pleiten voor een effectieve levenslange opsluiting i.p.v. het invoeren van de doodstraf?
Oud 7 mei 2009, 20:16   #252
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zou het dan niet logischer zijn om te pleiten voor een effectieve levenslange opsluiting i.p.v. het invoeren van de doodstraf?
Tuurlijk. Levenslang=levenslang. En dan liefst op zijn Amerikaans: 23 uur per dag opgesloten in je cel.
Oud 7 mei 2009, 22:31   #253
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik beschouw mijzelf als veel menslievender dan al die hypocriete anti-doodstraf-militanten, die duidelijk wereldvreemd zijn , of anders geïnspireerd door onnoemelijke persoonlijke belangen.
Zeker zie ik niet in wat jij in mijn posting shockerend vind ? Ik vind daar enkel een klare , realistische kijk op zaken .
Oud 7 mei 2009, 22:33   #254
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Komende van jou beschouw ik dit als een groot compliment. Veel dank !
Oud 7 mei 2009, 22:35   #255
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar nee gij, dat is toch onmenselijk ?! Dan degradeer je jezelf tot het niveau van die mannen ! ( klagend toontje ) Het is heel gemeen van u om zulke dingen te zeggen hoor !!!
Oud 7 mei 2009, 22:37   #256
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Mensen doen afzien ? Dat is sadisme ! Dan pas verlaag je jezelf tot het niveau van lustmoordenaars en dergelijke .

Laatst gewijzigd door beste vriend : 7 mei 2009 om 22:39.
Oud 7 mei 2009, 22:38   #257
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hier , die wisten het zo goed als carlgustaafforumpiraatetcetc:
GODWIN Voor mij is de discussie afgelopen. Ik heb gelijk, en jij hebt ongelijk.
Oud 7 mei 2009, 22:56   #258
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toen kreeg hij een orgasme.
Oud 7 mei 2009, 23:04   #259
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mensen doen afzien ? Dat is sadisme ! Dan pas verlaag je jezelf tot het niveau van lustmoordenaars en dergelijke .
Zei de man die het niets kan schelen dat hij onschuldigen executeert.

Bij de weg, ik heb u al eens gezegd dat tussen het laatste woord van een zin en het daaropvolgend leesteken geen spatie hoeft te staan.
Oud 7 mei 2009, 23:24   #260
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
En toen kreeg hij een orgasme.
Jij oordeelt anderen naar jezelf ? Daar ga je dus fout !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be