![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vind jij dat ouders een chip mogen plaatsen in hun kinderen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
8 | 15,69% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
41 | 80,39% |
Neutraal |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Onbevoegden, dus mensen van lagere soort zonder kinderen en zij die ook nooit van plan zijn om eraan te beginnen, hebben geen enkel recht van spreken over andermans kinderen en hun ouders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Ga nog wat het Boekje en de Schepping aanbidden, en hoop dat je zo naar de hemel komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ik vind dat het wel eens mag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Burger
|
![]() Overigens voor de ouders die een chip ook te duur vinden zijn momenteel al een boel alternatieven met gps-tracking voorhanden. Er zijn jassen, schoenen, haarrekjes, pyama's met gps chips...natuurlijk is angst voor veel bedrijven big bussiness, maar er is ook aan de andere kant bij een aantal ouders de nood aan een oplossing of toch een verbetering van de kansen in dergelijke noodtoestand. Waarvan niemand denkt dat die hem zal overkomen, ook de mensen die het wel overkomt.
Laatst gewijzigd door Marieken : 9 mei 2009 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Insgelijks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar ik overigens geen probleem mee heb, gezien mijn Rabelaisiaanse inspiraties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Burger
|
![]() ![]() ![]() Ik denk wel dat enkel ouders deze discussie zouden mogen voeren, want voor ik kinderen had, had ik geen idee van hoe dat aanvoelt. En dat schild om de aarde, hoewel zeer ver verwijderd van deze discussie (letterlijk en figuurlijk), daar zijn ze zover ik weet al een hele tijd gesprekken over aan het voeren... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gevoel heeft niets te zoeken in een technisch vraagstuk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Burger
|
![]() Correctie: dat zou moeten zijn "liefde" maakt mensen blind en overemotioneel. Maar ik zou niet zonder liefde willen leven.
Ik wil net zo min dat andere mensen van wie ik hou verdwijnen, maar die zijn wel veel weerbaarder. Laatst gewijzigd door Marieken : 9 mei 2009 om 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met liefde alleen voed je geen kind op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Daarmee zeg ik niet dat liefde niet noodzakelijk is. Het is een nodige, doch geen voldoende voorwaarde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Burger
|
![]() Dus eigenlijk is het nog het best dat we onze kinderen door robotten laten opvoeden die geprogrammeerd zijn om altijd de juiste keuzes te maken? Dat doet me denken aan een aantal boeken die een angstwekkend toekomstbeeld weerspiegelen voor dat soort kinderen...Neen want liefde is noodzakelijk lees ik net...en als ouder is het ook onvermijdelijk. Je kan geen beslissing nemen waar je liefde even buitenlaat.
Laatst gewijzigd door Marieken : 9 mei 2009 om 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Burger
|
![]() Je kan ze niet beiden hebben. De keuzes door anderen laten maken omdat die emotioneel betrokken zijn en de ouders voor de liefde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En om te beginnen, ervoor zorgen dat degradanten niet kunnen voortplanten. Ik heb het hier over chronische drugsverslaafden, mentaal achterstalligen en dergelijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Burger
|
![]() Op die manier kan je elke ouder veroordelen. Iedereen heeft wel keuzes gemaakt die op lange termijn minder goed bleken. Of neem nu eens dat een ouder die zijn kinderen chipt echt voorheeft dat ze ontvoerd worden door een gestoorde die van plan was ze jarenlang op te sluiten, niet te voorzien van het nodige voedsel, geen daglicht,...Hoe voer je dan de discussie of de keuze voor een chip beter geweest is dan een kind dat allerlei lichamelijke gebreken zal vertonen bij gebrek aan de nodige vitaminen en aan zonlicht, dat sociaal nooit normaal kan functioneren bij gebrek aan sociale contacten en dat emotioneel een wrak zal zijn en daar zo goed als nooit echt door kan geraken, enkel kan hopen met veel gesprekken met deskundigen zo goed mogelijk te leren leven met zijn of haar probleem?
Mij lijkt een chipje toch een veel minder "nadelige" beslissing op lange termijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Enneuh, tot welke leeftijd wil je ze chippen?
|
![]() |
![]() |