![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel kan ik mij herinneren dat ze melagomane projecten zoals de scheepslift van Strépy op hun aktief hebben om er maar eentje aan te halen... Miljarden investeren voor die enkele verdwaalde boot die daar toevallig passeert.... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je moet ze daar te pakken nemen waar het,het meeste pijn doet,in de geldbeugel namelijk.... Citaat:
En wiens woorden van dank gewoonlijk beperkt blijven tot sales flamand,fascisten,nazi's en ander moois.... Of bent U het RTBF programma bye bye belgium al vergeten,en de reacties van het zuiden daarop, notabene een programma dat zijzelf maakten... Citaat:
Alleszins beter dan nu mijn beste, met die miljarden die nu spoorloos richting zuiden vertrekken kunnen we de zwakkeren in onze vlaamse samenleving beter steunen... Voorts kunnen we op economisch gebied maatregelen nemen zonder telkens te worden tegengewerkt door de francofone politici.... Verder mijn beste hoeven we nog maar één regering te betalen,en een half parlement..... Tuttut, noch de nederlanders,noch de fransen of duitsers willen hier de baas komen spelen onderwijl nog wat grondgebied opeisend terwijl ze hun zakken vullen met ons geld.... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Staatssecretaris
|
![]() Onder hun knoet zal je bedoelen: Dat het Koninkrijk Nederland inmiddels al drie landen omvat bleek voor Verdonk geen bezwaar om de Antillaanse en de Arubaneense Nederlanders uit te wijzen, terwijl de Schelde verder dichtslipte ter meerdere glorie van de Hollandse havens.
Laatst gewijzigd door DannyS : 12 mei 2009 om 04:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gemakkkelijk met de vinger wijzen hé. Veeg voor eigen deur, en als je nog tijd over hebt, die van een ander. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De hoofdaandeelhouder bemerkte dat onderdelen van de maatschappij de winst opslorpten van andere delen, en dacht dat mits die af te stoten, hij zijn winst kon opdrijven. Hij besloot dan ook de verzekeringsmatschappij op te splitsen. Omdat hij gemerkt had dat de directie van het mindere deel, verkeerde beslissingen genomen hadden, weinig creatief geweest waren, en hun eigen bedienden uit de kas, vond hij het "normaal" dat de klanten van de afgesplitste tak maar mee de gevolgen moesten dragen. ze hadden tenslotte voor die maatschappij en die beheerders gekozen bij het afsluiten van hun verzekering, en dus medeschuldig aan de toestand. Hij liet de afgesplitste maatschappij dan ook achter met beperkte middelen net genoeg om 80% van de verplichtingen na te komen. En de proffesionele makelaar zag dat het goed was, en steunde die beslissing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als u het begin van deze discussie leest, dan merkt u dat het ging over de duurtijd die een splitsing zou nemen. door bv de pensioenverplichtingen van de belgische staat. Het blok heeft het steeds over "vrije" solidariteit. Dit is wat mij betreft "verplichte" uitdovende solidariteit, ik heb hen daarover nog niks horen zeggen. Er is dus geen opgebouwde reserve die kan gesplitst worden. Men kan kiezen voor een éénmalige overdracht, wat schuld voor vlaanderen zou betekenen, of voor een jaarlijkse dotatie aan het afbouwende belgische pensioenstelsel. Of het allemaal zo onnozel is durf ik betwijfelen, mijn twee opponenten hier zagen het toch anders blijkbaar. En dit is maar een probleemgebied uit de sociale zekerheid, en er zijn nog zoveel domeinen waar regelingen moeten getroffen worden. Nationalisten zouden beter eens een scenario opstellen over hoe ze al die dingen gaan aanpakken. Dan weet iedereen het. Zolang ze blijven schelden op iemand die een deelprobleem aanraakt, alsof hij aan bangmakerij zou doen, maken ze alleen en enkel alleen zichzelf belachelijk. Ze gaan als kippen zonder kop voor een scenario waar ze enkel het einddoel van zien, en weigeren na te denken over wat ze onderweg gaan tegenkomen. Dat is tot nu toe vlaams nationalisme. Een geloof, en geen wetenschap. We gloven erin, maar weten begot niet hoe we het gaan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De daling is ingezet bij het sluiten van de steenkool, en verdergezet met het staal. Niet alleen de waalse politiekers hebben schuld, ook de waalse investeerders. Frere ging de intrest innen op de lening die de staat bij hem aangegaan had, om zijn staalfabrieken draaiend te houden. Hij kocht de productie voor een prikje, en verkocht tegen de marktprijs. Zoveel keuze was er niet voor de beleidsmakers. Vlaanderen zorgde ervoor dat zijn kolenmijnen net iets later dichtgingen, en organiseerde een reconversiefonds, daar was minstens evenveel gesjoemel me als in wallonie, ford genk werd uit de gond gestamp en in leven gehouden mits zware voordelen toe te kennen, een even bodemloze put als sommige waalse industrietakken. Buiten de potentiele werkkrachten, was er in limburg, net zomin iets om een investeerder te overtuigen als in wallonie. Met als het staal bergaf ging, kwam er in vlaanderen een gloednieuw staalbedrijf, met betere aan- en afvoermoegelijkheden, dat dus goedkoper kon produceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schreef al meermaals dat het de vlaming serieus aan solidariteit ontbreekt.
Nu maar zaniken over de transfers.... Ik ben er zeker van dat, op de dag dat vlaanderen ooit zou onafhankelijk worden en de transfers van vlaanderen naar wallonie geen punt meer zullen zijn, er weer gezanikt gaat worden over transfers.... Het zullen dan een ander soort transfers zijn. Transfers van een rijkere vlaamse regio naar een armere vlaamse regio.... En zeg nu niet dat ik uit mijn nek klets ! Verzuurde mensen zullen altijd redenen hebben om ergens over te kakken of te zaniken. Nu gaan de transfers vlaanderen -> wallonie, na onafhankelijkheid gaan ze van Rijk vlaanderen -> Arm vlaanderen. We kunnen die armere vlaamse regio's natuurlijk altijd nog aan de Walen of de Hollanders verpatsen. Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 mei 2009 om 11:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het verschil zou natuurlijk zijn dat deze "armere" Vlaamse regio's niet hun taal superieur zouden vinden en eisen dat hun grondgebied uitgebreid wordt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je dat binnen vlaanderen alles koek en ei is ? Een Hasselaar kan bijvoorbeeld geen Sint-Truidenaars of Tongenaars luchten en vice-versa. Het is slechts een kwestie van tijd eer de gewesten zich over transfers zullen gaan beklagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Vreemd. Meestal doen belgicisten er alles aan om dat "Limburggevoel" zoveel mogelijk uit te vergroten en uit te spelen tegen de Vlaamse verzelstandiging.
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de huidige transfers geen punt meer zullen zijn vinden ze er wel andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je beseft toch dat het niet alleen de transfers zijn die de oorzaak zijn van het Vlaams-nationalisme? bij sommigen zelf heeft het er niets mee te maken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |