Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2009, 00:26   #221
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik heb geen last met de realiteit, aar ik kan me ook niet herinneren dat ze veel investeerders hebben moeten afwijzen.
Ik kan mij niet herinneren dat ze véél moeite hebben gedaan om potentiële investeerders aan te trekken....
Wel kan ik mij herinneren dat ze melagomane projecten zoals de scheepslift van Strépy op hun aktief hebben om er maar eentje aan te halen...
Miljarden investeren voor die enkele verdwaalde boot die daar toevallig passeert....

Citaat:
Miljardentransferts zijn voor het grootste gedeelte uitkeringen aan en voor mensen, dus daar kunnen die verguisde waalse politici geen "wanbeleid mee voeren"
Het wanbeleid zit er in het feit dat circa 40% van de actieve waalse bevolking aan de slag is in een regeringsinstelling, die géén enkele bijdrage leveren aan het waals BP én die voornamelijk betaald worden mét vlaams geld...

Citaat:
Jullie zouden "eerlijker " overkomen mochten julie gericht tegen dat deel van de transferts ageren of tegen die politici die ze misbruiken,
Dat doen we ook,doch de waalse landgenoot blijft steeds maar op diezelfde politici kiezen ......

Citaat:
, maar de waalse medemens finacieel gijzelen is blijkbaar gemakkelijker voor onze stoere vlamingen.
Het is de enige manier die er overblijft aangezien vlaanderen géén enkele zeggenschap heeft over hoe de francofone politici dit geld besteden...

Je moet ze daar te pakken nemen waar het,het meeste pijn doet,in de geldbeugel namelijk....

Citaat:
wie zijn de "jullie" in uw post? ik ben vlaming zolang mijn stamboom teruggaat, welliswaar een beschaamde, als ik zie hoe jullie zonder enige scrupule de waalse medemens willen treffen in zijn inkomen louter en alleen uit politiek revanchisme.
Dat is Uw eigen keuze, ik ben een fiere vlaming die wéét dat indien de situatie nét andersom moest zijn,helemaal niets te verwachten zou hebben van datzelfde zuiden dat momenteel al jaren lang door ons financieel in de watten worden gelegd.
En wiens woorden van dank gewoonlijk beperkt blijven tot sales flamand,fascisten,nazi's en ander moois....
Of bent U het RTBF programma bye bye belgium al vergeten,en de reacties van het zuiden daarop, notabene een programma dat zijzelf maakten...

Citaat:
Vlaamse beweging en nationalisten = haat en revanchisme voor het verleden?
Mooie toekomst gaan we hebben als jullie het ooit voor het zeggen krijgen.

Alleszins beter dan nu mijn beste, met die miljarden die nu spoorloos richting zuiden vertrekken kunnen we de zwakkeren in onze vlaamse samenleving beter steunen...
Voorts kunnen we op economisch gebied maatregelen nemen zonder telkens te worden tegengewerkt door de francofone politici....
Verder mijn beste hoeven we nog maar één regering te betalen,en een half parlement.....

Citaat:
Pakken we daarna de nederlanders of de fransen voor hun overheersing? over duisters durf ik nie beginnen.
Tuttut, noch de nederlanders,noch de fransen of duitsers willen hier de baas komen spelen onderwijl nog wat grondgebied opeisend terwijl ze hun zakken vullen met ons geld....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 00:29   #222
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maar je doelt waarschijnlijk op de SIF-vreemdelingen, afkomstig uit landen met een laag BNP per hoofd. Die zijn er ook al nauwelijks (minder dan 0,1 vluchtelingen én vaderlandslozen per duizend inwoners), of ze hebben meer geld dan ik.
Dat laatste is zeker waar voor degene die ons migratiesaldo drie maal hoger maken dan dat van Vlaanderen: ze komen vrijwel allemaal uit buurlanden en vonden in Brussel te weinig natuur.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 01:00   #223
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
én die voornamelijk betaald worden mét vlaams geld...
In andere landen zijn de transfers van rijke naar arme regio's veel hoger en maken ze daar zo geen beschamende Klucht van.
Oud 12 mei 2009, 01:48   #224
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Alleszins beter dan nu mijn beste, met die miljarden die nu spoorloos richting zuiden vertrekken kunnen we de zwakkeren in onze vlaamse samenleving beter steunen...
Gij kunt het geld bij de zwakkeren halen, dat is al bewezen.
Oud 12 mei 2009, 04:09   #225
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Met de Nederlanders vormen we terug de 17 provinciën
Onder hun knoet zal je bedoelen: Dat het Koninkrijk Nederland inmiddels al drie landen omvat bleek voor Verdonk geen bezwaar om de Antillaanse en de Arubaneense Nederlanders uit te wijzen, terwijl de Schelde verder dichtslipte ter meerdere glorie van de Hollandse havens.

Laatst gewijzigd door DannyS : 12 mei 2009 om 04:11.
Oud 12 mei 2009, 06:59   #226
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Onder hun knoet zal je bedoelen: Dat het Koninkrijk Nederland inmiddels al drie landen omvat bleek voor Verdonk geen bezwaar om de Antillaanse en de Arubaneense Nederlanders uit te wijzen, terwijl de Schelde verder dichtslipte ter meerdere glorie van de Hollandse havens.
Hoe kan dat nu ? Vlaanderen heeft de beste baggerbedrijven ter wereld, we zullen de vaargeul wel open houden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 07:51   #227
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan mij niet herinneren dat ze véél moeite hebben gedaan om potentiële investeerders aan te trekken....
Wel kan ik mij herinneren dat ze melagomane projecten zoals de scheepslift van Strépy op hun aktief hebben om er maar eentje aan te halen...
Miljarden investeren voor die enkele verdwaalde boot die daar toevallig passeert....
....
Precies of er staan in vlaanderen geen nutteloze kunstwerken. Mag ik u de smeerpijp in herinnering brengen, die heeft nooit gewerkt, die lift wel.
Gemakkkelijk met de vinger wijzen hé. Veeg voor eigen deur, en als je nog tijd over hebt, die van een ander.

Citaat:
Dat doen we ook,doch de waalse landgenoot blijft steeds maar op diezelfde politici kiezen ......
Je hebt zelf al gezegd dat er geen goeie meer over zijn, wat wil jan modaal in wallonie dan verwijten?
Citaat:
Voorts kunnen we op economisch gebied maatregelen nemen zonder telkens te worden tegengewerkt door de francofone politici....
Verder mijn beste hoeven we nog maar één regering te betalen,en een half parlement.....

....
Gaan we dat echt doen, het geld besteden aan de zwakkeren? Zet het dan maar in de vlaamse grondwet, anders komt er niets van. Geef toe, iemand ie niet solidair is met een medemens die aan de andere kant van een denkbeeldige streep woont, en die belooft wel solidair te zijn met een even wildvreemde medemens aan deze kant van die denkbeeldige streep? Hoe goedgelovig (lees onnozel) schat je de doorsnee vlaming?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 08:04   #228
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er is geen nationale pot.

De Waalse werkenden zullen hiervoor moeten afdragen en als er niet genoeg geld in de put komt, dan zal Olivier het met een lager pensioen moeten stellen. De tering naar de nering zetten noemt men dat; op geld uit de voormalige kolonie hoeft hij niet te rekenen. Voor de rest wens ik dhr. Olivier nog een lang en gelukkig leven toe en de Walen in het algemeen veel ondernemingszin.
Een grote verzekeringsmaatschappij boekte globaal gezien goede resultaten.
De hoofdaandeelhouder bemerkte dat onderdelen van de maatschappij de winst opslorpten van andere delen, en dacht dat mits die af te stoten, hij zijn winst kon opdrijven.
Hij besloot dan ook de verzekeringsmatschappij op te splitsen.
Omdat hij gemerkt had dat de directie van het mindere deel, verkeerde beslissingen genomen hadden, weinig creatief geweest waren, en hun eigen bedienden uit de kas, vond hij het "normaal" dat de klanten van de afgesplitste tak maar mee de gevolgen moesten dragen. ze hadden tenslotte voor die maatschappij en die beheerders gekozen bij het afsluiten van hun verzekering, en dus medeschuldig aan de toestand.
Hij liet de afgesplitste maatschappij dan ook achter met beperkte middelen net genoeg om 80% van de verplichtingen na te komen.

En de proffesionele makelaar zag dat het goed was, en steunde die beslissing.
Oud 12 mei 2009, 08:31   #229
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Individueel heeft hij daar recht op. Geen diskussie over. De partij die ik aanhang, de NVA, heeft al herhaaldelijk laten weten dat een gekontroleerde vorm van solidariteit na een splitsing zelfs niet ter diskussie staat: ze zal er gewoonweg zijn. (en mocht een joernalist het eens vragen aan het Blok, of de Waalse gewone arbeider zijn pensioen zou moeten verliezen, dan vermoed ik dat ze hetzelfde gaan zeggen)

Kollektief, namelijk wie de pot verder moet spekken, is wat anders. Want wat blijkt: er is met de pot gesjoemeld;
en niets belet dat de pot gesplitst kan worden.

Met de iinstelling van het begrip 'pensioen' is geen klosule in de grondwet ingevoerd dat de organizasie van het land voor eeuwig en altijd vastligt.

Met uw onnozel voorbeeldje over 'het verlies van zijn pensioen' doet gij mee aan het belgisistisch spelleke van bangmakerij.
Mocht Vlaanderen èn Walenland onafhankelijk worden, dan zal niks nog marsjeren. Alles moet vanaf nul herbegonnen worden. Er zullen grensposten geïnstalleerd worden. Gewapende grensposten !! Frankofonen die in Vlaanderen wonen zullen geëksekuteerd worden. Fabrieken gaan niet meer willen of kunnen leveren aan de andere kant van de taalgrens ....

Onnozele bangmakerij. Krimineel eigenlijk. Intellektueel terrorisme van de simpele geesten.
Goed van de NVA.
Als u het begin van deze discussie leest, dan merkt u dat het ging over de duurtijd die een splitsing zou nemen. door bv de pensioenverplichtingen van de belgische staat.
Het blok heeft het steeds over "vrije" solidariteit. Dit is wat mij betreft "verplichte" uitdovende solidariteit, ik heb hen daarover nog niks horen zeggen.
Er is dus geen opgebouwde reserve die kan gesplitst worden. Men kan kiezen voor een éénmalige overdracht, wat schuld voor vlaanderen zou betekenen, of voor een jaarlijkse dotatie aan het afbouwende belgische pensioenstelsel.

Of het allemaal zo onnozel is durf ik betwijfelen, mijn twee opponenten hier zagen het toch anders blijkbaar. En dit is maar een probleemgebied uit de sociale zekerheid, en er zijn nog zoveel domeinen waar regelingen moeten getroffen worden.
Nationalisten zouden beter eens een scenario opstellen over hoe ze al die dingen gaan aanpakken. Dan weet iedereen het.

Zolang ze blijven schelden op iemand die een deelprobleem aanraakt, alsof hij aan bangmakerij zou doen, maken ze alleen en enkel alleen zichzelf belachelijk. Ze gaan als kippen zonder kop voor een scenario waar ze enkel het einddoel van zien, en weigeren na te denken over wat ze onderweg gaan tegenkomen. Dat is tot nu toe vlaams nationalisme. Een geloof, en geen wetenschap. We gloven erin, maar weten begot niet hoe we het gaan doen.
Oud 12 mei 2009, 10:56   #230
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een grote verzekeringsmaatschappij boekte globaal gezien goede resultaten.
De hoofdaandeelhouder bemerkte dat onderdelen van de maatschappij de winst opslorpten van andere delen, en dacht dat mits die af te stoten, hij zijn winst kon opdrijven.
Hij besloot dan ook de verzekeringsmatschappij op te splitsen.
Omdat hij gemerkt had dat de directie van het mindere deel, verkeerde beslissingen genomen hadden, weinig creatief geweest waren, en hun eigen bedienden uit de kas, vond hij het "normaal" dat de klanten van de afgesplitste tak maar mee de gevolgen moesten dragen. ze hadden tenslotte voor die maatschappij en die beheerders gekozen bij het afsluiten van hun verzekering, en dus medeschuldig aan de toestand.
Hij liet de afgesplitste maatschappij dan ook achter met beperkte middelen net genoeg om 80% van de verplichtingen na te komen.

En de proffesionele makelaar zag dat het goed was, en steunde die beslissing.
179 jaar na elkaar pech hebben bestaat niet. Men moet zich in Wallonië eens de vraag stellen of de schuld voor de catastrofale economische toestand niet bij henzelf ligt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 11:24   #231
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
179 jaar na elkaar pech hebben bestaat niet. Men moet zich in Wallonië eens de vraag stellen of de schuld voor de catastrofale economische toestand niet bij henzelf ligt.
Ik denk dat ge minstens honderdtwintig jaar overdrijft. Ik heb nog dorpsgenoten gekend, die een week van huis waren om in de waalse industrie te gaan werken, omdat er dichter bij huis geen werk was.
De daling is ingezet bij het sluiten van de steenkool, en verdergezet met het staal. Niet alleen de waalse politiekers hebben schuld, ook de waalse investeerders. Frere ging de intrest innen op de lening die de staat bij hem aangegaan had, om zijn staalfabrieken draaiend te houden. Hij kocht de productie voor een prikje, en verkocht tegen de marktprijs.
Zoveel keuze was er niet voor de beleidsmakers.
Vlaanderen zorgde ervoor dat zijn kolenmijnen net iets later dichtgingen, en organiseerde een reconversiefonds, daar was minstens evenveel gesjoemel me als in wallonie, ford genk werd uit de gond gestamp en in leven gehouden mits zware voordelen toe te kennen, een even bodemloze put als sommige waalse industrietakken. Buiten de potentiele werkkrachten, was er in limburg, net zomin iets om een investeerder te overtuigen als in wallonie.
Met als het staal bergaf ging, kwam er in vlaanderen een gloednieuw staalbedrijf, met betere aan- en afvoermoegelijkheden, dat dus goedkoper kon produceren.
Oud 12 mei 2009, 11:33   #232
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik schreef al meermaals dat het de vlaming serieus aan solidariteit ontbreekt.

Nu maar zaniken over de transfers....

Ik ben er zeker van dat, op de dag dat vlaanderen ooit zou onafhankelijk worden en de transfers van vlaanderen naar wallonie geen punt meer zullen zijn, er weer gezanikt gaat worden over transfers....

Het zullen dan een ander soort transfers zijn.
Transfers van een rijkere vlaamse regio naar een armere vlaamse regio....

En zeg nu niet dat ik uit mijn nek klets !

Verzuurde mensen zullen altijd redenen hebben om ergens over te kakken of te zaniken. Nu gaan de transfers vlaanderen -> wallonie, na onafhankelijkheid gaan ze van Rijk vlaanderen -> Arm vlaanderen.

We kunnen die armere vlaamse regio's natuurlijk altijd nog aan de Walen of de Hollanders verpatsen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 mei 2009 om 11:33.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 11:36   #233
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik schreef al meermaals dat het de vlaming serieus aan solidariteit ontbreekt.

Nu maar zaniken over de transfers....

Ik ben er zeker van dat, op de dag dat vlaanderen ooit zou onafhankelijk worden en de transfers van vlaanderen naar wallonie geen punt meer zullen zijn, er weer gezanikt gaat worden over transfers....

Het zullen dan een ander soort transfers zijn.
Transfers van een rijkere vlaamse regio naar een armere vlaamse regio....

En zeg nu niet dat ik uit mijn nek klets !

Verzuurde mensen zullen altijd redenen hebben om ergens over te kakken of te zaniken. Nu gaan de transfers vlaanderen -> wallonie, na onafhankelijkheid gaan ze van Rijk vlaanderen -> Arm vlaanderen.

We kunnen die armere vlaamse regio's natuurlijk altijd nog aan de Walen of de Hollanders verpatsen.
dat is BS en je weet het, ma soit.

het verschil zou natuurlijk zijn dat deze "armere" Vlaamse regio's niet hun taal superieur zouden vinden en eisen dat hun grondgebied uitgebreid wordt.
Oud 12 mei 2009, 11:38   #234
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is BS en je weet het, ma soit.

het verschil zou natuurlijk zijn dat deze "armere" Vlaamse regio's niet hun taal superieur zouden vinden en eisen dat hun grondgebied uitgebreid wordt.
Dat is géén bullshit en jij weet dat ook.

Denk je dat binnen vlaanderen alles koek en ei is ?

Een Hasselaar kan bijvoorbeeld geen Sint-Truidenaars of Tongenaars luchten en vice-versa.

Het is slechts een kwestie van tijd eer de gewesten zich over transfers zullen gaan beklagen.
Oud 12 mei 2009, 11:40   #235
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is géén bullshit en jij weet dat ook.

Denk je dat binnen vlaanderen alles koek en ei is ?

Een Hasselaar kan bijvoorbeeld geen Sint-Truidenaars of Tongenaars luchten en vice-versa.

Het is slechts een kwestie van tijd eer de gewesten zich over transfers zullen gaan beklagen.
Wat een grap.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 11:41   #236
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat een grap.
Dat is echt geen grap, dat is realiteit.

Komt U wel voldoende buiten ?
Oud 12 mei 2009, 11:42   #237
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd. Meestal doen belgicisten er alles aan om dat "Limburggevoel" zoveel mogelijk uit te vergroten en uit te spelen tegen de Vlaamse verzelstandiging.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 11:43   #238
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is echt geen grap, dat is realiteit.

Komt U wel voldoende buiten ?
Alleen op dezelfde manier dat een Amsterdammer geen Rotterdammer kan luchten. Maar da's gewoon voor de gein.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 11:44   #239
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Vreemd. Meestal doen belgicisten er alles aan om dat "Limburggevoel" zoveel mogelijk uit te vergroten en uit te spelen tegen de Vlaamse verzelstandiging.
Ik wil met mijn stelling alleen maar illusteren dat de verzuurde vlaming altijd wel iets nodig heeft om op te kakken en ontevreden over te zijn.

Als de huidige transfers geen punt meer zullen zijn vinden ze er wel andere.
Oud 12 mei 2009, 11:45   #240
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil met mijn stelling alleen maar illusteren dat de verzuurde vlaming altijd wel iets nodig heeft om op te kakken en ontevreden over te zijn.

Als de huidige transfers geen punt meer zullen zijn vinden ze er wel andere.
je beseft toch dat het niet alleen de transfers zijn die de oorzaak zijn van het Vlaams-nationalisme? bij sommigen zelf heeft het er niets mee te maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be