![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Als ik soms eens een politicus aan't woord hoor zijn, een interview lees, of de forumsessies doorblader, valt het mij op dat een groot deel van de politici behoorlijk dom is.
Of ze zijn onwetend, of ze zijn vastgeroest, of ze zijn gewoon simpel. Vaak ook combinaties van de drie. Nu vraag ik mij af: is dat gedoe met gelijkheid en mensenrechten wel een voldoende reden om dommerds in de regering te halen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() tijd voor een technocratie
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Om nu niet te beginnen met een betoog tegen de democratie, maar ik zie niet in waarom politici niet verplicht een gepaste opleiding dienen te volgen voordat ze zichzelf verkozen stellen?
Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom iemand met een diploma rechten meerdere ministerportfolio's achter elkaar kan bezitten die niet aansluiten bij een diploma rechten. Het valt mij op dat de opleiding van politici vaak dient als instrument in hun baan naar de politiek, en niet als iets waarmee ze kunnen regeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meerderheid van hen is immers advocaat. Denkt U dan dat ze zich bewust dommer voordoen dan dat ze zijn ? Wat zou daarvoor de reden kunnen zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Advocaten slim ? Je moet gewoon dom zijn om zo een achterlijke wetgeving te willen vanbuiten leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Anke Van dermeersch is daar een prachtig voorbeeld van
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 12 mei 2009 om 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
vraag is wat er tegen doen? De enige manier om het systeem te veranderen is het huidige af te breken en een nieuwe te installeren. we kunnen het ook evolutief doen, maar dat duurt te lang.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het volk is te materialistisch ingesteld en te rijk om te riskeren wat het reeds heeft. Zelfs de zware jongens in de banlieu kunnen zo in toom worden gehouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Ik weet dat Maddox eens poneerde dat men een soort examens voor politici moest instellen, om na te gaan of ze in ieder geval voldoende basiskennis hadden om hun "beroep" uit te oefenen. En dat examen moest zeker niet gemakkelijk zijn...
Persoonlijk zie ik een meritocratie prima zitten.
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Op zich geen slecht idee, maar in de praktijk is dat niet werkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo lang mensen zitten en zichzelf te bescheiden vinden om iemand dom te noemen, grijpen de dommen de macht en richten ze schade aan. |
|
![]() |
![]() |