![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wil nog geen oude ziekelijke stijve man wezen. Ik ben nog jong, laat me nog genieten van mijn jong zijn.
![]() |
#102 |
|
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#103 | |
|
![]() Citaat:
Ik moet wel zeggen dat er in onze kapel minder en minder plaats is, en dat men rees overgeschakeld is op urnes erin te plaatsen. Maar toch opteer ik voor mij begraven. Er zijn nog vele grafkapellen van familie's waarvan ik afstam, maar die mijn naam niet dragen. Enkelen ervan zijn uitgestorven, en ik zie het nu als mijn plicht mij te ontfermen over die kapellen. Die zijn allen nogal verwaarloosd, en er is werk aan.
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() let op! eenmaal je met de hand begint te naaien kom je in de buurt van de rechter hé.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit kerkhof is zeer groot, alhoewel het in het midden van de metropool ligt. Het is een echte groene long, vol bomen en struiken, waar 100-den zwerfkatten wonen, en duizenden vogels. Er is een fraai gedeelte, dat goed onderhouden word, en een minder proper, behoorlijk verwilderd en verwaarloosd . Daar staan ook véél grafkelders, waarachtige kleine huisjes, met een kamer van rond de 20 vierkante meter en meer zelfs . Die huisjes worden bewoond door ouwe clochards , die dat als hun eigendom beschouwen, en als je te dicht in de buurt komt, krijg je een stortvloed grove beledigingen naar je hoofd geslingerd, als het niet de inhoud van hun pisfles is ![]() ![]() Is het mischien daar dat jouw grafkelder zich bevind ? Laatst gewijzigd door beste vriend : 12 mei 2009 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Wat voor iets ben je ? Graaf, baron , of gewoon afstammeling van rijkgeworden bourgeois die deze mensen na-aapten ?
Laatst gewijzigd door beste vriend : 12 mei 2009 om 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Geen van de drie, curieuzeneus. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Nee hoor, niet in Parijs. 20 vierkante meter is wel precies groot. Zo groot is het niet. Maar bah, al dat vuil vies schorremorrie die de kapellen zijn gaan bevuilen! ![]() Kan de politie dat niet uitroken, of wegspuiten met een brandweerslang?? Die kapellen dienen dáár niet voor, de rust van de doden wordt verstoord; de familie heeft niet daarvoor zo'n fortuin uitgegeven. ![]()
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Anders is het daar zo doods, hé... ![]() Die mensen moeten toch ergens naartoe ? Ik vind dat goed dat die in die kapellekkes wonen, trouwens, het is enkel in degene die niet meer onderhouden worden. Dat zijn concessies die voor altijd gekocht zijn, en als zo een famlilie uitsterft, dan valt dat in puin. Wat de politie betreft, die komen daar niet s'nachts hoor, of als ze komen is het in de auto, en over de berijdbare wegjes. Daar tussen de bomen en de grafstenen, daar kun je in een ogenblik uit het zicht verdwijnen. Je ziet er geen steek voor je ogen, en struikelt al snel als je daar de weg niet kent. Op een zeker ogenblik hebben ze eens heel het kerkhof uitgekamd en alle " schorremorrie " verjaagd, nadat er een met messteken gedode kerel gevonden was, maar een week later waren alle habitués terug. ![]() Het is een wereldje op zich, in de dag heb je de zakkenrollers ook, die mengen zich tussen de groepen mensen die naar de begrafenissen komen , en in hun verdriet niet al te goed op hun zakken en handtassen letten ![]() En in zo een oord des verderfs wil jij je lichaam ten ruste leggen ? Want dat is niet alleen in Père Lachaise, hoor. In de meeste grote steden is er het één en ander gaande in de kerkhoven, waar de meeste mensen zo geen weet van hebben, en waarvan je niet veel hoort in de kranten ook niet. Een onderwereld, met zijn eigen wetten en gewoonten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Je bent weer serieus aan het overdrijven eh. ![]() Ik ben daar ooit geweest, enkele jaren geleden, maar heb bijlange niet alles bezien. Ik ergerde me rot aan de graven van : 1/ Jim Morrison. Dat graf past niet tussen al die andere. En er komt zo'n raar volk naartoe. En ze vertrappelen alles, ze verstoren de rust van de doden rond JM. ![]() Het graf van de Engelse schrijver-dandy-homoseksueel ................. die geboren was in 1854 en overleden nog geen half eeuw later denk ik. Op zijn grafsteen staat het vol met lippenstift-lipafdrukken. Maar allé, dat hoort toch niet op een kerkhof?? ![]() Maar al de rest leek me nogal gewoon, en ik heb geen schorremorrie tegengekomen. Een geluk anders had ik ze weggejaagd.
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En bovendien, die lijken zijn verkregen door vrijwilligers die hun lichaam met plezier na hun dood afstonden aan von Hagens en min of meer wisten wat er met hun lijf ging gebeuren. En over dat 'verwerpelijk' zijn kunnen we nog even doorgaan: is het tentoonstellen van copulerende lijken als kunst verwerpelijker dan het binden van verse ham rond zuilen van een gebouw of het tatoeëren van levende varkens (Wim Delvoye). Deze laatsten hebben daar immers niet voor gekozen, die lijken (toen het nog levende mensen waren) wel. Mijn opinie: iedereen doet met z'n lichaam na z'n dood wat hij wenst, het is dan toch maar een hoopje rottend vlees. En al is von Hagens een sensatieman en een geldwolf (wie niet in zijn situatie?), hij zorgt er met z'n exposities toch voor dat ook de gewone man een beetje wetenschappelijk geschoold wordt. Want hoe men het ook draait of keert, zijn plastinatietechniek is onovertroffen en daarmee kan hij een lijk goed tonen aan de buitenwereld en meer vertellen over allerhande aandoeningen en functies van het lichaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bedankt voor het antwoord trouwens. Ik dacht een kei te bewerken als 'grafsteen'. Als 'kunstwerk' kan die misschien wel in een tuin ergens terecht. Ik wil niet dat mijn nabestaanden zouden moeten betalen voor een graf of anders wordt het opgedoekt. Ik heb ooit eens een 'model' gemaakt van een grafmonument dat heet 'graf voor museumdirecteur'. Het idee was het vrij toegankelijk en functioneel te maken, door de mogelijkheid te voorzien er (kleine) exposities in te kunnen houden. Ik dacht het ooit aan Jan Hoet te zenden, maar aangezien die mij en mijn werk niet kent zou dat nogal raar overkomen vermoed ik. Nog veel plezier met uw grafkelder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Ja maar, jij moet toch van een stinkend rijke familie zijn om zo een grafkelder te kunnen laten bouwen ? Rijk geworden in de oorlogen mischien ? Collaborateurs ? Wapensjacheraars ? Eigenaars van metallurgiefabrieken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 mei 2009 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het " rare " volk dat in de dag komt, doet dat wel discreet. Op het graf van Jim Morrisson komen nog geregeld ouwe hippies joints roken, dat van Oscar Wilde trekt weer een ander publiek... Ga er maar eens op bezoek in het midden van de nacht, je zal zien of ik overdrijf. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Er zijn nog zoooovele optie's die je nog niet verneomde, en ik zeg nu niet langer 'ja' of 'nee'. ![]()
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Wat een stomme redenatie is me dát nu weer??
![]() ![]() ![]() Ik schat 15 a 20 vierkante meters. Het is één van de grootste van dat grote kerkhof in de Nord. Citaat:
En ik had het niet over mijn grafkelder, maar onze grafkapel!
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |