Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
14 mei 2009, 21:06 | #1 |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
Stoomauto's
Ik vroeg mij af hoe milieuvriendelijk een stoomauto zou zijn tegenover een verbrandingsmotorauto.
|
14 mei 2009, 21:11 | #2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
|
Citaat:
P.S. Zitten wij hier alleen ofzo? Waarom kom ik de hele tijd jouw typsels tegen?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 14 mei 2009 om 21:12. |
|
14 mei 2009, 21:12 | #3 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
Citaat:
|
|
14 mei 2009, 21:16 | #4 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
|
Citaat:
|
|
14 mei 2009, 21:18 | #5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
|
Omdat de stoomdruk opgebouwd moet worden, en als die klep vol open staat moet je reservoir harder bijgevuld worden dan wanneer hij voor het stoplicht dichtstaat. De mate waarin stoom opgewekt wordt is niet zo gek snel te veranderen toch? Harder stoken levert niet meteen veel meer stoomdruk op.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! |
14 mei 2009, 21:26 | #6 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
Citaat:
|
|
14 mei 2009, 21:44 | #7 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Technisch dik klote me dunkt.
En bovenbuur heeft gelijk. Een stoomturbine moet je rustig behandelen, traag de rpm opvoeren, zorgen dat hij niet te snel gaat.... Voor er direct een auto mee aan te drijven, das geen doen. Als je een electromotor er tussen steekt ben je echt een zwaar ding aant maken Wat natuurlijk niet echt boeit in een sub of tanker...maar in een auto wel. Kwa flexibiliteit is er nog niks op de markt dat echt een verbrandingsmotor kan overtreffen. |
14 mei 2009, 21:48 | #8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
|
Maar dan heb je dus een enorm zwaar vat nodig waar veel energie uit verdampt terwijl je maar een heel beperkt vermogen kan leveren. Dat klinkt niet erg efficient...
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! |
14 mei 2009, 21:48 | #9 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
Citaat:
|
|
14 mei 2009, 21:48 | #10 |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
|
14 mei 2009, 21:53 | #11 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
|
14 mei 2009, 21:56 | #12 |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
|
14 mei 2009, 21:57 | #13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
|
Een lange dunne slang heeft minder volume (wat je nodig hebt voor het afdempende vermogen wat je net voorstelde) gecombineerd met meer oppervlak (energieverlies, gewicht van de constructie). Dat lijkt me juist onwenselijk.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! |
14 mei 2009, 21:57 | #14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
Citaat:
Dus alle 900 meter stoppen om bij te vullen.... http://www.dirtydogsdesign.nl/Luca/auto/oude.html Laatst gewijzigd door Svennies : 14 mei 2009 om 21:57. |
|
14 mei 2009, 21:58 | #15 |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
|
Die van Cugnot?
|
14 mei 2009, 22:00 | #16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
|
Citaat:
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! |
|
14 mei 2009, 22:02 | #17 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
|
|
14 mei 2009, 22:06 | #18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
Citaat:
Plus, zulke procedés zijn nogal slijtgevoelig voor de installatie zélf,of zullen we ineens er een waterbehandelingcentrale op monteren... Dat gaat vast een grote auto worden men weinig plaats binnenin... |
|
14 mei 2009, 22:08 | #19 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Dat is een erg dure wagen |
|
14 mei 2009, 22:15 | #20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
Citaat:
Sta je daar met je dure keramische lagers en een lekke ketel of opengescheurde leiding... Of gaan ze ineens alles keramisch maken,onbetaalbaar dan... En blijft dan nog altijd het feit,met welke brandstof wordt het water verhit.... Terug naar die goeie oude tijd waarin optrekken gelijk stond aan een gigantische rookpluim...... Goed voor het millieu dus... Laatst gewijzigd door Svennies : 14 mei 2009 om 22:17. |
|