![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "De zaak-Vijnck speelt de twee hoofdrolspelers, Open VLD en Lijst Dedecker, parten. Beide partijen gaan achteruit in de peiling van de VRT en De Standaard. Hun stemmen worden in de eerste plaats door CD&V en Vlaams Belang gerecupereerd. Ook Groen! gaat met een deel van de koek lopen."
Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...eilingAlgemeen Een mooie zaak - de mensen moeten gelukkig niets weten van het liberaal gesjacher met postjes en mandaten. Ook opvallend dat het kiezerspubliek van LDD zeer ontrouw blijkt te zijn. Het moge duidelijk zijn dat dit liberaal splinterpartijtje geen toekomst heeft op lange termijn. Diegenen die dachten dat Dedecker het Vlaams Belang zou uitroken, zijn eraan voor de moeite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Het gaat over peiling
Niet te vertrouwen dus EDIT: ik lees net dat Groen! stemmen zou krijgen van LDD'ers, is dat geloofwaardig? Die twee liggen toch mijlenver uit elkaar qua programma Laatst gewijzigd door toccata : 17 mei 2009 om 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat LDD en open-VLD stemmen verliezen door hun blaas-campagnes kan ik goed geloven.
CD&V en SPa halen ook nog te veel stemmen volgens de peilingen. maar ja, de regimepers ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is een vergissing te denken dat elke kiezer zich in de eerste plaats laat leiden door partijprogramma's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Akkoord maar op andere vlakken kan je ze toch ook niet als gelijkend beschouwen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een groot deel van de LDD-stemmers hebben geen uitgesproken ideologisch rechts profiel maar zien de partij als een anti-establishment partij die "anders" is dan de rest. Nu voor iedereen duidelijk dat ook bij die partij het om de poen te doen kan Groen! een alternatief zijn omdat die partij wellicht het "properste" imago heeft. Dat is wellicht ook een reden waarom Ecolo zo goed scoort door de afwezigheid van andere oppositiepartijen en de rotheid van de traditionele partijen. Hoewel we voorzichtig moeten zijn met peilingen toont het volgens mij dat Groen! een groot potentiëel. Ze hebben nauwelijks bekende kopstukken, komen zo goed als niet aan de bak in de media en als ze dat al eens doen komen (naar mijn mening) ook wat "soft' over en worden ze wat weggeblazen door Dedecker en co (hoewel gezien de economische en ecologische crisis Groen! wel kansen heeft).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Whatever....
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grootste troeven van LDD en Groen! is dat ze niet CD&V, SP.a en VLD zijn. Verschillende studies hebben al aangetoond dat veel LDD kiezers ook sociale standpunten genegen zijn. Omdat SP.a er werkelijk niets van bakt is er ruimte voor Groen en klein-links om die te oogsten. Veel mensen hebben zin om die gasten een "schip onder under gat te geven". Het is de vraag wie die stemmen kan binnenhalen. Groen! heeft het voordeel dat ze eeuw groen blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat gevoel vooral met Gennez en Somers. Twee mensen waarvan althans in het gevoel heb dat ze inhoudelijk licht wegen en binnen de partij niet zoveel te zeggen hebben.De ironie is dat ik dat bij "de mosselen nog vis partij" dat gevoel veel minder heb hoewel dat toch de logica zou moeten zijn. In die zin is het gunstig voor hen dat ze Somers geparkeerd hebben en Van Mechelen boegbeeld is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer gaat men peilingen eens verbieden?
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 17 mei 2009 om 19:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens schrik dat deze peiling Groen! overschat (zoals in 2007) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Somers & Gennez zijn inderdaad twee extreme voorbeelden van de huidige heerschappij van de ideologische lichtgewichten en de zeveraars. Maar er zijn er andere...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mischien willen we met steeds meer kiezers eigenlijk "panacheren"(politici uit verschillende partijen kiezen),omdat geen enkele partij ons kan wijsmaken dat ze "alles" in huis hebben......
Dat zou dan die aanhoudende "afvlakking" van de sterkte van de partijen verklaren.DE verwarring wordt al minstens een decennium in stand gehoduen door de partijen zelf met hun bespottelijke,"brede" verkiezingsplatforms,die gedumpt worden op de dag van de coalitie-onderhandelingen. Of nog anders gesteld,de vrijdenkende burger wil politici,mensen dus, voor mandaten kiezen, en aanvaard de "keuze van de partij,voor één bepaalde partij" eigenlijk niet meer..... Laatst gewijzigd door kelt : 17 mei 2009 om 19:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een probleem volgens mij van Groen! is dat ze te weinig ambitie hebben en zich telkens lijken te verontschuldigen voor het feit dat ze nog bestaan en linkse standpunten innemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een recent voorstel van Joël Milquet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Calvo en Vogels zeiden op het JG congres dat ze voor (minstens) 10% gingen, dat leek me toen minstens 2% te hoog gegrepen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de eigen regeringsstatistieken zijn de pensioenen op een fundamenteel niveau over een niet zo lange tijd niet meer betaalbaar. Moet nu nog eens lukken dat deze berekeningen gebeurd zijn op compleet onhaalbare vooronderstellingen, zoals tewerkstellingsgraad van 70% (nu ongeveer 55%), een tegelijkertijd stijgende gemiddelde productiviteitsgraad (hoe meer mensen aan het werk, hoe lager dit gemiddelde ligt), een economische groei van 2% per jaar (dat is de laatste jaren niet meer gebeurd en nu is er nog eens een crisis) en begrotingsoverschotten (hier moet ik hoogstwaarschijnlijk zelfs geen kanttekening bij plaatsen). Als je bedoelt 'ze regeren onze collectieve welvaart kapot' - dan geef ik je gelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |