Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2009, 08:29   #121
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jij gaat nog weinig leerkrachten overhouden, vrees ik.
Heb jij dan aanwijzingen dat zoiets frequent gebeurt?

Citaat:
niet dat ik dat wil goedpraten, verre van, maar nu gewoon de schuld leggen bij die leerkracht, is véél te gemakkelijk en gaat voor geen enkele oplossing zorgen.
Ik zie niet in bij wie de schuld anders zou kunnen gelegd worden. Ik zag niemand anders dan die leraar dat kind mishandelen.

Citaat:
denkt er nu echt 1 iemand dat dit niet elke week ergens in Vlaanderen gebeurt?? neen, zo naïef kan niemand zijn, niet?
Nogmaals: als jij aanwijzingen hebt van het tegendeel, dan verneem ik dat graag.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 08:30   #122
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
En in Vlaanderen zal het nog meevallen vergeleken bij sommige andere landen vrees ik...
Wacht! Laat me raden... In moslimlanden zeker?

Oud 19 mei 2009, 08:34   #123
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Heb jij dan aanwijzingen dat zoiets frequent gebeurt?

Ik zie niet in bij wie de schuld anders zou kunnen gelegd worden. Ik zag niemand anders dan die leraar dat kind mishandelen.

Nogmaals: als jij aanwijzingen hebt van het tegendeel, dan verneem ik dat graag.
absoluut, het moet daarom zelfs niet in het BUSO zijn hoor, ook in het ASO kan men wel eens fysiek worden. heb ik uit eerste hand van leerkrachten. het blijven gelukkig uitzonderingen, maar je moet toch ook af en toe eens de kranten lezen hoor, zelfs gisteren stond er een artikel over geweld tegen leerkrachten in, dacht ik.
bv: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GEP2AF8JA

de schuld ligt bij het systeem, het watervalsysteem en de povere begeleiding van die leerkrachten, bij de ouders die van de scholen verwachten dat zij hun kinderen opvoeden zodat zij het niet moeten doen. 1 leerkracht voor zo'n 18 karaktergestoorde of minderbegaafde kinderen, besef jij wel wat dit is? ooit al voor de klas gestaan van 18 14-15jarigen?

nog eens: het zijn uitzonderingen en die leraar is absoluut in de fout gegaan, maar om hem gewoon als zondebok te gebruiken en met de orde van de dag over te gaan, daarmee ga je niets oplossen, integendeel.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 19 mei 2009 om 08:37.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 08:43   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
absoluut, het moet daarom zelfs niet in het BUSO zijn hoor, ook in het ASO kan men wel eens fysiek worden. heb ik uit eerste hand van leerkrachten. het blijven gelukkig uitzonderingen, maar je moet toch ook af en toe eens de kranten lezen hoor, zelfs gisteren stond er een artikel over geweld tegen leerkrachten in, dacht ik.

de schuld ligt bij het systeem, het watervalsysteem en de povere begeleiding van die leerkrachten, bij de ouders die van de scholen verwachten dat zij hun kinderen opvoeden zodat zij het niet moeten doen. 1 leerkracht voor zo'n 18 karaktergestoorde of minderbegaafde kinderen, besef jij wel wat dit is? ooit al voor de klas gestaan van 18 14-15jarigen?

nog eens: het zijn uitzonderingen en die leraar is absoluut in de fout gegaan, maar om hem gewoon als zondebok te gebruiken en met de orde van de dag over te gaan, daarmee ga je niets oplossen, integendeel.
Ik zal natuurlijk niet ontkennen dat er in het onderwijs structurele problemen zijn die niet van vandaag op morgen zullen opgelost worden. Ik heb daar verder geen uitspraken over gedaan. Mijn tussenkomsten beperkten zich tot dit concrete geval, waar één leerkracht over de schreef ging. Iemand die op dergelijke wijze zijn zelfbeheersing verliest, hoort niet thuis in het onderwijs en al helemaal niet in zo'n school.
Oud 19 mei 2009, 08:46   #125
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Wacht! Laat me raden... In moslimlanden zeker?

Jij hebt dat gezegd...Mischien heb je gelijk, wie weet...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 08:46   #126
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal natuurlijk niet ontkennen dat er in het onderwijs structurele problemen zijn die niet van vandaag op morgen zullen opgelost worden. Ik heb daar verder geen uitspraken over gedaan. Mijn tussenkomsten beperkten zich tot dit concrete geval, waar één leerkracht over de schreef ging. Iemand die op dergelijke wijze zijn zelfbeheersing verliest, hoort niet thuis in het onderwijs en al helemaal niet in zo'n school.
door je tussenkomsten te beperken loop je weg van de echte problemen en werk je dus niet mee aan oplossingen.

tuurlijk moet er een straf komen voor die leerkracht, maar ook begeleiding en hulp zodat hij later niet meer zijn zelfbeheersing zal verliezen. maar met hem volledig schorsen loop je weg van de problemen en geef je een ongelooflijke macht aan degenen die leerkrachten zo ver kunnen drijven.

neen, in een maatschappij waar de pesters beschermd worden, wil ik niet leven, jij?
Oud 19 mei 2009, 08:47   #127
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommigen isoleren Het Kwade graag in één monster, zodat ze zelf bij de "goeien" kunnen blijven en zich wijsmaken dat alles OK is zodra het monster vast zit. Beetje zoals de heksenvervolging of de ketterverbranding in vroegere tijden.

Weg zijn plots alle progressieve analyses van de "harde maatschappij" die mensen tot misdadigers zou maken...
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 08:48   #128
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
door je tussenkomsten te beperken loop je weg van de echte problemen en werk je dus niet mee aan oplossingen.

tuurlijk moet er een straf komen voor die leerkracht, maar ook begeleiding en hulp zodat hij later niet meer zijn zelfbeheersing zal verliezen. maar met hem volledig schorsen loop je weg van de problemen en geef je een ongelooflijke macht aan degenen die leerkrachten zo ver kunnen drijven.

neen, in een maatschappij waar de pesters beschermd worden, wil ik niet leven, jij?
Nee, maar evenmin in een maatschappij waar geweldenaars beschermd worden.
Oud 19 mei 2009, 08:49   #129
beste vriend
Banneling

Standaard

[quote=Raf;4110780]Ik zal natuurlijk niet ontkennen dat er in het onderwijs structurele problemen zijn die niet van vandaag op morgen zullen opgelost worden. Ik heb daar verder geen uitspraken over gedaan. Mijn tussenkomsten beperkten zich tot dit concrete geval, waar één leerkracht over de schreef ging. Iemand die op dergelijke wijze zijn zelfbeheersing verliest, hoort niet thuis in het onderwijs en al helemaal niet in zo'n school.[/QUOTE] Horen zijn leerlingen wel thuis op die school ? Op de film zag ik een jongen die weigerde te leren metsen. Wat voert die jongen uit op die school ? Is zijn plaats niet elders ?
Oud 19 mei 2009, 08:50   #130
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar evenmin in een maatschappij waar geweldenaars beschermd worden.
absoluut, maar ik snap dan niet dat jij die leerlingen die leerkrachten aanvallen, dan wel beschermt.
Oud 19 mei 2009, 08:50   #131
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Sommigen isoleren Het Kwade graag in één monster, zodat ze zelf bij de "goeien" kunnen blijven en zich wijsmaken dat alles OK is zodra het monster vast zit. Beetje zoals de heksenvervolging of de ketterverbranding in vroegere tijden.

Weg zijn plots alle progressieve analyses van de "harde maatschappij" die mensen tot misdadigers zou maken...
Eenieder heeft een dosis kwaad in zich.
Oud 19 mei 2009, 08:51   #132
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
absoluut, maar ik snap dan niet dat jij die leerlingen die leerkrachten aanvallen, dan wel beschermt.
actie - reactie ?
Oud 19 mei 2009, 08:51   #133
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

het is dat idd dat ik niet snap van de progressieven hier die de leerkracht aanvallen. ik dacht dat de maatschappij maakbaar is? vervalt dat als een leerkracht iets misdoet?
Oud 19 mei 2009, 09:18   #134
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kind in kwestie is mentaal gehandicapt en niet verantwoordelijk voor zijn daden. De leerkracht is wel degelijk verantwoordelijk voor zijn daden.
Oud 19 mei 2009, 09:23   #135
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kind in kwestie is mentaal gehandicapt en niet verantwoordelijk voor zijn daden.
Ik denk dat men zeer moet oppassen met iemand "niet verantwoordelijk" te bestempelen. Daar volgt natuurlijk automatisch uit voort dat men ook geen beslissingsrecht heeft, en volledig afhankelijk blijft.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 09:28   #136
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kind in kwestie is mentaal gehandicapt en niet verantwoordelijk voor zijn daden. De leerkracht is wel degelijk verantwoordelijk voor zijn daden.
Wat moet men dan doen als het "kind" marginaal zit te doen?

Ik ben trouwens voor het op tijd inslapen van zulke gehandicapten.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 09:36   #137
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat men zeer moet oppassen met iemand "niet verantwoordelijk" te bestempelen. Daar volgt natuurlijk automatisch uit voort dat men ook geen beslissingsrecht heeft, en volledig afhankelijk blijft.
Een kind van 14 jaar heeft dan ook geen beslissingsrecht en is dan ook volledig afhankelijk. En hier gaat het bovendien nog eens over een geestelijk gehandicapt kind.
Oud 19 mei 2009, 09:43   #138
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die kinderen zitten daar niet hoor.

deze gasten zijn minder begaafd of karaktergestoord maar zeker en vast verantwoordelijk voor hun daden.
Oud 19 mei 2009, 09:44   #139
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die kinderen zitten daar niet hoor.

deze gasten zijn minder begaafd of karaktergestoord maar zeker en vast verantwoordelijk voor hun daden.
Nee.
Oud 19 mei 2009, 09:45   #140
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een kind van 14 jaar heeft dan ook geen beslissingsrecht en is dan ook volledig afhankelijk. En hier gaat het bovendien nog eens over een geestelijk gehandicapt kind.
jij onderschat schromelijk de 14-jarigen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be