Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2009, 17:56   #61
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De eerste twee zijn domme uitspraken, wat de laatste twee betreft heeft de geciteerde een punt.
Daarom ben jij dan ook een homofoob, beste...
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 17:56   #62
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ah. Bij andere partijen lopen er ook idioten rond, dus mogen er bij het VB ook idioten zitten. "Eigen idioten eerst", quoi?

De andere partijen hebben al bewezen dat er teveel idioten en profiteurs en lieden tussen zitten die geen beloftes kunnen houden. Het vb heeft die kans nog niet gehad om dat te bewijzen! De hierboven staande beweringen van het vb ivm de holebi's, kan het nog onbelangrijker? Kan men niets beters meer vinden misschien? Staan alle andere partijen zo pro tegenover holebi's en zo, misschien?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 17:58   #63
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eerste twee zijn domme uitspraken, met de laatste twee ben ik het eens.

Waar in godsnaam wordt propaganda gemaakt voor homosexualiteit? Ik heb er nu al 16 jaar school (basisschool + middelbaar + unief) opzitten en nog nooit heb ik propaganda voor homosexualiteit gezien.

Laatst gewijzigd door toccata : 19 mei 2009 om 18:15.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 17:58   #64
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door mensen als u 'homofoob' genoemd worden, is een compliment. Waarvoor dank.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 17:58   #65
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
debatteren is interessanter dan elkaar gewoon uitmaken Raf

Laatst gewijzigd door toccata : 19 mei 2009 om 17:58.
Oud 19 mei 2009, 17:59   #66
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht

Waar in godsnaam propaganda gemaakt voor homosexualiteit? Ik heb er nu al 16 jaar school (basisschool + middelbaar + unief) opzitten en nog nooit heb ik propaganda voor homosexualiteit gezien.
Dan zal u op een degelijke school gezeten hebben.
Oud 19 mei 2009, 18:01   #67
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De andere partijen hebben al bewezen dat er teveel idioten en profiteurs en lieden tussen zitten die geen beloftes kunnen houden. Het vb heeft die kans nog niet gehad om dat te bewijzen! De hierboven staande beweringen van het vb ivm de holebi's, kan het nog onbelangrijker? Kan men niets beters meer vinden misschien? Staan alle andere partijen zo pro tegenover holebi's en zo, misschien?
Ja
Als topmensen van een bepaalde partij zeggen dat homoseksualiteit zich voortplant via verkrachting, lijkt me dat relevant, omdat ze hiermee nonsens vertellen die wetenschappelijk aantoonbaar fout is. Als ze over zoiets al bewust liegen, over wat dan nog?

Oud 19 mei 2009, 18:01   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
debatteren is interessanter dan elkaar gewoon uitmaken Raf
Wordt er hier gedebatteerd? Wie? Waar?

Maar nee, alle gekheid op een stokje: met sommige mensen valt niet te debatteren.

Er was trouwens geen sprake van "uitmaken". Of vind je dat "homofoob" een scheldwoord is? Het was louter een vaststelling, die verklaart waarom hij geen homofobie ontwaart in de uitspraken die hij hier citeert. Da's alles.
Oud 19 mei 2009, 18:01   #69
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan zal u op een degelijke school gezeten hebben.
Ik heb inderdaad op een degelijke school gezeten
Nu, leg mij uit wat propaganda voor homoseksualiteit is, ik ben werkelijk benieuwd

Laatst gewijzigd door toccata : 19 mei 2009 om 18:04.
Oud 19 mei 2009, 18:05   #70
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad op een degelijke school gezeten
Nu, leg mij uit wat propaganda voor homoseksualiteit is, ik ben dus werkelijk benieuwd
Wat het woord zegt: het promoten van de homoseksuele relatievorm. Zal eens opzoeken in welke context FDW die vraag gesteld heeft - want zoiets vindt men natuurlijk niet terug op die webstek.
Oud 19 mei 2009, 18:07   #71
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat het woord zegt: het promoten van de homoseksuele relatievorm. Zal eens opzoeken in welke context FDW die vraag gesteld heeft - want zoiets vindt men natuurlijk niet terug op die webstek.
Ze dienen flyers uit waar op staat

'Word Homo!"

Is dat wat ik er mij bij moet voorstellen?

Van die context heb je overigens gelijk, maar het te bondig citeren van mensen is geen exclusief probleem van Mikpunt

Laatst gewijzigd door toccata : 19 mei 2009 om 18:15.
Oud 19 mei 2009, 18:20   #72
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry maar dat is gewauwel dat op niets slaat
ten eerste is mikpunt geen politieke partij, gewoon een drukkingsgroep, en jij verwees naar wanbeleid van de andere partijen (waar ik je kritiek, deels, deel) maar wat heeft dat te maken met homofobe uitspraken van VB'ers? Bij andere partijen merk ik dat soort dingen niet of toch in mindere mate. Over corruptie ed kun je in andere draden gaan praten
Waarom denk jij dat er eventueel meer "homofoben" zitten in het VB dan in de andere partijen????? Gewoon een dom spelletje VB-bashen! Het hoort bij het spelletje "we houden het vb monddood, we isoleren ze in de media, en we vermelden enkel de zaken waarmee we ze in een negatief daglicht kunnen zetten nadat we ze zoveel mogelijk hebben opgeblazen enz"!
Daarmee valt de rest van jullie geleuter in duigen. Jullie moeten zich echt niet interessanter maken dan jullie zijn! Wacht nog eens 20 jaar of zo tot de plaatselijke imman het voor het zeggen zal hebben! Dat zal pas een probleem zijn... Niet het vb.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 18:22   #73
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom denk jij dat er eventueel meer "homofoben" zitten in het VB dan in de andere partijen????? Gewoon een dom spelletje VB-bashen! Het hoort bij het spelletje "we houden het vb monddood, we isoleren ze in de media, en we vermelden enkel de zaken waarmee we ze in een negatief daglicht kunnen zetten nadat we ze zoveel mogelijk hebben opgeblazen enz"!
Daarmee valt de rest van jullie geleuter in duigen. Jullie moeten zich echt niet interessanter maken dan jullie zijn! Wacht nog eens 20 jaar of zo tot de plaatselijke imman het voor het zeggen zal hebben! Dat zal pas een probleem zijn... Niet het vb.
Omdat er binnen 20 jaar misschien een ernstiger probleem zou kunnen zijn, moeten we het probleem van vandaag niet aanpakken? Wat voor zever is me dat?
Oud 19 mei 2009, 18:30   #74
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal je even helpen:

“Mijn jonge broer is homo. Hij zong als sopraantje in het koor van het college en ging mee op buitenlandse tournees. Enkele oudere zangers van het koor hebben hem in de homoseks ‘ingeleid’. U weet hoe homo’s gemeenschap hebben? Het is een in se gewelddadige daad waarbij men iemand binnendringt langs een tegennatuurlijke weg. Mijn broer heeft deze dramatische ervaring verwerkt door ze goed te praten. Hij werd zelf homo. Ik vermoed dat de meesten homo worden doordat ze door homo’s zijn misbruikt. Zo plant homofilie zich voort.”

“In onze samenleving is er een enorme toename van het aantal homo’s. Ik geloof niet dat homoseksualiteit in de meeste gevallen een natuurlijke geaardheid is; ik denk dat het vooral een gevolg is van het dramatisch aantal echtscheidingen in de samenleving. (…) Na een echtscheiding hertrouwen de mannen van 40 of 50 jaar meestel met vrouwen van 30 of jonger. Gevolg: er ontstaat een tekort aan vrouwen van 20 �* 30 jaar. Omdat de oudere – en rijkere – mannen de huwelijksmarkt van de jonge mannen plunderen, worden deze laatsten als het ware gedwongen om het met elkaar te doen.”
Humo, 5 november 1996.

‘”Het Vlaams Blok is geen voorstander van het toelaten van homohuwelijken, omdat het toelaten van dergelijke huwelijken de indruk wekt dat een homofiele relatie evenwaardig zou zijn aan een heterofiele relatie. Alhoewel het Vlaams Blok respect en begrip kan opbrengen voor de anders geaardheid van een minderheid van de bevolking, is de partij van oordeel dat de uitzondering niet tot regel moet worden uitgeroepen.”

“Kan de minister het verantwoorden dat in scholen propaganda wordt gemaakt voor homoseksualiteit? Zo neen, welke maatregelen werden reeds genomen om dergelijke toestanden te vermijden?”
Filip Dewinter, Vlaams Parlement, 2 oktober 1995
Geen enkele daarvan is homofoob.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 18:32   #75
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag dat niet. Iedereen is immers onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Het eerste en belangrijkste principe van de rechtstaat. Dat gooi jij hier zomaar eventjes overboord.
Ten eerste is dat helemaal geen principe van de rechtstaat - maar een principe van het recht in het algemeen (dat niet hetzelfde is).
Ten tweede geldt dat principe uitsluitend op het vlak van recht en wordt dat principe helemaal niet geschonden bij het louter articuleren van stellingen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 19 mei 2009, 18:33   #76
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Geen enkele daarvan is homofoob.
Toch wel. Allemaal zelfs.
Oud 19 mei 2009, 18:35   #77
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste is dat helemaal geen principe van de rechtstaat - maar een principe van het recht in het algemeen (dat niet hetzelfde is).
Komt op hetzelfde neer.

Citaat:
Ten tweede geldt dat principe uitsluitend op het vlak van recht en wordt dat principe helemaal niet geschonden bij het louter articuleren van stellingen.
En ik trek dat principe nu door.
Oud 19 mei 2009, 18:35   #78
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel. Allemaal zelfs.
Neen, hoor. Geen enkele.
Oud 19 mei 2009, 18:36   #79
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, hoor. Geen enkele.
Toch wel. Allemaal.
Oud 19 mei 2009, 18:36   #80
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik trek dat principe nu door.
Dat staat je vrij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be