Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2009, 17:37   #261
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waar haal je d�*t cijfer:
ik heb hier 35.000

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20090517_029
Stond zo in de openingspost. En als je uit die 35000 man al eens 3500 mensen die niet gewoon voor het gratis concert kwamen vindt, zal het al heel goed zijn.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 18:04   #262
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Stond zo in de openingspost. En als je uit die 35000 man al eens 3500 mensen die niet gewoon voor het gratis concert kwamen vindt, zal het al heel goed zijn.
De openingsposter zat er dus glad naast. 35.000 mensen waren er aanwezig.
Hij zou dit wel eens grootmoedig mogen toegeven. (en vertellen van welke onverdachte bron hij de cijfers haalde)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 18:34   #263
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hij zou dit wel eens grootmoedig mogen toegeven. (en vertellen van welke onverdachte bron hij de cijfers haalde)
De Standaard gaf in het begin ook maar 5000 aan, dus waarschijnlijk postte hij dit voor de grote massa er nog maar was.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 18:34   #264
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Dit is het soort kaartje (zie post 209) waarmee je makkelijk kunt aantonen waar de taalgrens ligt in België.

Merk de duidelijke scheidingslijn en de enorme verschillen tussen “het noorden des lands” en het landsgedeelte waar de PS het sinds tientallen jaren quasi exclusief voor het zeggen heeft.

Zeg nu zelf : is dit louter “la faute �* pas de chance” ?
Als je in de post die je quote de ... vervangt door de tekst van de site krijg je dit :

"De kern van de huidige –op de spits gedreven– tegenstellingen tussen Vlaamse, Waalse en Brusselse politici, is niet enkel cultuur of taalgebonden. Er bestaan geen godsdienst- of taaloorlogen, uiteindelijk gaat het toch altijd over economische doelstellingen die met religieuze of culturele argumenten versluierd en verkocht worden.

De huidige ontwikkeling, de uitgedokterde marketing, de hoge vlucht van de propaganda door de overheid, het mediagenieke aspect, het uitbundig vlaggenspel, doen me denken aan de volgende scherpe uitspraak van Ernest Gellmer (gelezen in het boek "greep naar de Markt" van Olivier Boehme): "De kudde moet gebrandmerkt worden omwille van de morele ijver en de sociale identificatie die de maatschappij nodig heeft."

Door de koppeling van de emoties rond onze taal aan de verzwegen economische belangen van de bovenlaag, slaagt de politiek erin “Vlaamse” nationaliteitsgevoelens op te wekken en te mobiliseren voor de verwezenlijking van de doelstellingen van wie nu al macht en kapitaal bezit. "

En dat gaat het niet meer over werkloodheidsvergoeding, maar over aftrek voor notionele aftrek, vermindering van vennootschapsbelastingen, verminderen van patronale sociale bijdrage,.....
Oud 19 mei 2009, 18:36   #265
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
De openingsposter zat er dus glad naast.
neen
de openeningsposter zit er vlak op.

ga anders eens op uw hoofd staan?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 mei 2009 om 18:37.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 18:40   #266
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een beetje te veel gehoopt, vrees ik. Hij zal nog liever doodvallen dan zijn ongelijk toe te geven.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 18:41   #267
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
De Standaard gaf in het begin ook maar 5000 aan, dus waarschijnlijk postte hij dit voor de grote massa er nog maar was.
Dat is best mogelijk, maar hij zou toch grootmoedig mogen toegeven dat hij verkeerd/voorbarig was.

Lees nog eens de eerste posts. Zelfs als de eerste andere cijfers bekend raakten geraakte hij niet verder dan "onverdachte bronnen " "corelio is sponsor "
Vandaar dat ik nog altijd graag zou weten wat zijn onverdachte bron was.
Oud 19 mei 2009, 18:43   #268
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
neen
de openeningsposter zit er vlak op.

ga anders eens op uw hoofd staan?
Op uw hoofd staan, heeft dat enig nut?
Oud 19 mei 2009, 18:46   #269
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is een beetje te veel gehoopt, vrees ik. Hij zal nog liever doodvallen dan zijn ongelijk toe te geven.
moest dat nodig zijn dan had ik er geen problemen mee
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 19:53   #270
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je in de post die je quote de ... vervangt door de tekst van de site krijg je dit :

"De kern van de huidige –op de spits gedreven– tegenstellingen tussen Vlaamse, Waalse en Brusselse politici, is niet enkel cultuur of taalgebonden. Er bestaan geen godsdienst- of taaloorlogen, uiteindelijk gaat het toch altijd over economische doelstellingen die met religieuze of culturele argumenten versluierd en verkocht worden.

De huidige ontwikkeling, de uitgedokterde marketing, de hoge vlucht van de propaganda door de overheid, het mediagenieke aspect, het uitbundig vlaggenspel, doen me denken aan de volgende scherpe uitspraak van Ernest Gellmer (gelezen in het boek "greep naar de Markt" van Olivier Boehme): "De kudde moet gebrandmerkt worden omwille van de morele ijver en de sociale identificatie die de maatschappij nodig heeft."

Door de koppeling van de emoties rond onze taal aan de verzwegen economische belangen van de bovenlaag, slaagt de politiek erin “Vlaamse” nationaliteitsgevoelens op te wekken en te mobiliseren voor de verwezenlijking van de doelstellingen van wie nu al macht en kapitaal bezit. "

En dat gaat het niet meer over werkloodheidsvergoeding, maar over aftrek voor notionele aftrek, vermindering van vennootschapsbelastingen, verminderen van patronale sociale bijdrage,.....
Wat uw reactie te maken heeft met mijn post, is voor mij een volslagen raadsel.

Maar nu u er toch bent, zult u ons ongetwijfeld een plezier willen doen, en ons willen uitleggen :

1. Hoeveel en welke invloed heeft de notionele aftrek, de zogenaamde vermindering van de vennootschapsbelastingen en een eventuele vermindering van patronale sociale bijdragen op de zeer hoge werkloosheidscijfers in Wallonië en Brussel, in tegenstelling tot Vlaanderen ?

2. Was de PS niet mede aan de macht op federaal niveau bij de eventuele beslissing tot invoering van voormelde aftrek en verminderingen ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 20:13   #271
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Wat uw reactie te maken heeft met mijn post, is voor mij een volslagen raadsel.

Maar nu u er toch bent, zult u ons ongetwijfeld een plezier willen doen, en ons willen uitleggen :

1. Hoeveel en welke invloed heeft de notionele aftrek, de zogenaamde vermindering van de vennootschapsbelastingen en een eventuele vermindering van patronale sociale bijdragen op de zeer hoge werkloosheidscijfers in Wallonië en Brussel, in tegenstelling tot Vlaanderen ?

2. Was de PS niet mede aan de macht op federaal niveau bij de eventuele beslissing tot invoering van voormelde aftrek en verminderingen ?
Begrijp je het echt niet?

Mijn stelling is, dat de roep om splitsing niet ingegeven wordt door de werkloosheidscijfers, maar "voor de verwezenlijking van de doelstellingen van wie nu al macht en kapitaal bezit. " (zie wat ik in vet zette in de tekst)
En deze doelstellingen zijn : verlagen van de vennootschapsbelastingen, van de patronale sociale bijdrage, afbreuk van de verwezenlijkingen op vlak van arbeidsrecht, sociale zekerheid,...
Oud 19 mei 2009, 21:15   #272
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Geen onzin uitkramen, beste.
Dat is geen onzin, je bent wel degelijk een onverdraagzame egoïstische racistische nationalist.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 21:20   #273
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik zal't nog eens citeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
terwijl ik voor dat volk niets dan minachting heb, wat zij cultuur noemen, verafschuw en werkelijk onwel word bij het zien van die vlag of het horen van dat zgn. volkslied.

Dat sommigen trots kunnen zijn op die amechtige geschiedenis van achterlijkheid, kuiperijen en collaboratie en dat willen uitdragen als hun identiteit, daar kan ik niet bij.
Moest iemand dit over Joden, Marokkanen of Walen zeggen stond geheid de inquisitie aan de deur.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 21:36   #274
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Tja er was 35.000 man, volgens mij een succes. Sommigen vergelijken de opkomst met bv TW, wel daar komen 90.000 deelnemers op 4 dagen, dus toch niet slecht voor Belgavox. Ijzerbedevaart en zangfeest komen elk aan 5000 man, gezien het dezelfde zijn die de twee feesten bijwonen blijft de teller op 5000, dus 1/7e van Belgavox, dan nog te zwijgen over de nationale feestdag die trekt misschien 100.000 man per jaar.
Het toont allen aan dat er een Belgisch reveil is dit moet niet ontkent of genegeerd worden.
De reactie van bv Bougeois op Belgavox zegt genoeg gelukkig is deze man geen minister van media meer want hij weet blijkbaar wat wij mogen en moeten horen en geloven.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 21:39   #275
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Het toont allen aan dat er een Belgisch reveil is dit moet niet ontkent of genegeerd worden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 21:50   #276
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
ja ja lach maar.
Oud 19 mei 2009, 22:05   #277
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In Duitsland en Italië zijn de tegenstellingen tussen Noord en Zuid of Oost en West nog groter. Ik heb daar nog niemand horen zeggen dat een "grote staatshervorming" de magische oplossing is om die verschillen weg te werken.
In Italië de cryptofascisten van de MSI en de Leganord.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 22:48   #278
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Tja er was 35.000 man, volgens mij een succes. Sommigen vergelijken de opkomst met bv TW, wel daar komen 90.000 deelnemers op 4 dagen, dus toch niet slecht voor Belgavox. Ijzerbedevaart en zangfeest komen elk aan 5000 man, gezien het dezelfde zijn die de twee feesten bijwonen blijft de teller op 5000, dus 1/7e van Belgavox, dan nog te zwijgen over de nationale feestdag die trekt misschien 100.000 man per jaar.
De reactie van bv Bougeois op Belgavox zegt genoeg gelukkig is deze man geen minister van media meer want hij weet blijkbaar wat wij mogen en moeten horen en geloven.
Zelfs de VTM-dag trekt meer Vlamingen aan dan de Ijzerbedevaart. Voor uw info, de VTM-dag gebeurt dezelfde dag als de Ijzebedevaart. Natuurlijk kan men denken alles wat men wil over VTM maar het feit is toch duidelijk : als zelfs BV's of VTM-gezichten ontmoeten veel meer "belangrijk" voor de Vlamingen is dan de kermis van Diksmuide, zou ik me in de plaats van de Vlaamse Beweging toch serieuze vragen stellen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 23:08   #279
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zelfs de VTM-dag trekt meer Vlamingen aan dan de Ijzerbedevaart. Voor uw info, de VTM-dag gebeurt dezelfde dag als de Ijzebedevaart. Natuurlijk kan men denken alles wat men wil over VTM maar het feit is toch duidelijk : als zelfs BV's of VTM-gezichten ontmoeten veel meer "belangrijk" voor de Vlamingen is dan de kermis van Diksmuide, zou ik me in de plaats van de Vlaamse Beweging toch serieuze vragen stellen.
Ze hebben volgens mij vorig jaar al geprobeerd om meer volk te trekken naar de bedevaart door een miniconcert echter zonder resultaat.
Maar dit jaar gaan ze veel volk trekken want volgens hun wil gans vlaanderen de onafhankelijkheid uitroepen, ik ben benieuwd
Oud 19 mei 2009, 23:12   #280
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijp je het echt niet?

Mijn stelling is, dat de roep om splitsing niet ingegeven wordt door de werkloosheidscijfers, maar "voor de verwezenlijking van de doelstellingen van wie nu al macht en kapitaal bezit. " (zie wat ik in vet zette in de tekst)
En deze doelstellingen zijn : verlagen van de vennootschapsbelastingen, van de patronale sociale bijdrage, afbreuk van de verwezenlijkingen op vlak van arbeidsrecht, sociale zekerheid,...
U geeft geen antwoord op mijn vragen.

Ik had het in mijn posts totaal niet om welkdanige "roep om splitsing", maar over het erg opvallend verschil in werkloosheidscijfers tussen het landsgedeelte boven, en dat onder de taalgrens, waar de PS het reeds tientallen jaren lang voor het zeggen heeft.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be