![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die bandieten in het Mekka (en bij uitbreiding Saoedi-Arabië) van tegenwoordig, die rijk worden op de rug van de hadji, zijn dus een bende kafiroen? Of zie ik iets over het hoofd?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
dit gezegd zijnde vind ik wel dat heel veel van wat die dictators doen, op zijn minst heel sterk lijkt op de kufr van de quraishieten in de tijd van mohammed, vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en gegroet. Dit is een vrij duidelijk antwoord, dank u daarvoor. 'Kufr' is, als ik het goed heb begrepen, een term die moslims dus eigenlijk nooit zouden mogen gebruiken om een 'daad', een 'attitude' of een 'levensstijl' van iemand anders aan te duiden en te beschrijven? En ook het woord 'kaafir' gebruiken om een persoon aan te duiden en te benoemen wordt maar beter niet gebruikt? Wat dat 'in het hart kijken' betreft: zijn mensen in staat 'in het eigen hart' te kijken? Zo ja, wat zien zij dan als ze diep genoeg kijken? Waarom 'voelen' wij van sommige mensen dat we ze beter mijden, en hoe doen wij dat? Waarom vertrouwen wij sommige andere mensen 'blindelings'? Dank bij voorbaat voor een antwoord 'uit het hart', vriendelijke groet, en vrede, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
wanneer we echter niet in het algemeen, maar heel concreet het gedrag van één bepaalde persoon of een concrete groep 'hetkufr' noemen, dan is dat een beschuldiging. dan geldt de regel dat ofwel de beschuldigde, ofwel diegene die beschuldigt een kaafir is. Citaat:
Citaat:
ken ik mezelf? weet ik dan zelf wat er in mijn hart omgaat? ik kan introspecie doen (en dat zouden we allemaal constant moeten doen), maar daarmee zal ik nooit de geheimen van mijn eigen geest en mijn eigen hart helemaal doorgronden. alleen god kent ons en weet wat in ons binnenste is. wat nog belangrijker is, god kent ons door en door en toch houdt hij enorm veel van ons. god houdt van ons, ondanks al onze minder goede kanten. Citaat:
ik heb in mijn leven wel al een heel aantal keer gemerkt dat die conclusie niet noodzakelijker wijze de juiste is. bij sommige mensen hebben we misschien op het eerste moment het gevoel dat we ze beter mijden. ze veroorzaken onrust, maken dat we ons ongemakkelijk voelen. maar misschien is dat net de onrust die we nodig hebben om uit ons gezapige leventje op te staan en onszelf te verbeteren. hoe zouden wij ons voelen wanneer opeens een profeet als mozes, de boeddha, jezus of mohammed voor onze neus zou staan? al onze eigen onvolmaaktheden zouden ons ineens pijnlijk duidelijk worden. de aanwezigheid van iemand die volmaakter is dan wij zelf, kan in eerste instantie heel onprettig aanvoelen, toch kan net die ontmoeting ons aansporen om aan onszelf te werken. het is ook mogelijk dat we zodanig door iemand gecharmeerd worden dat we hem blindelings volgen, ook al is het een bedrieger. satan heet niet voor niets 'satan' (de lichtbrenger), hij is een oplichter die er steeds in slaagt om zich heel aantrekkelijk voor te doen en ons te verleiden tot het kwaad. miljoenen zijn blindelings gevolgd, toen hitler hen in het moeras van het derde rijk leidde. bin laden, jomanda, george bush en alle andere grote bedriegers en charlatans van de wereld slagen er steeds in om honderden mensen blind achter zich te krijgen. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() ...mee een petit-fourke erbij, of limburgse vlaai...
![]()
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaan we weer, onwetend als we zijn moeten we ons verdiepen in wat met islam te maken heeft...dawa dus oftewel bekeringsdrag maar vooruit;
Een kufar is dus iemand die weet heeft over islam maar deze niet aanvaard, wat voor werkelijke moslims evengoed te besrijden is als de broeder die het geloof niet ernstig genoeg neemt, vooral salafisten maken hier een punt van en toevalling is Ramadan de kleinzoon van de stichter van het Islamitisch broederschap, een radicale stroming die het salafisme zeer genegen is.... Grappig allemaal.... Ramadan is inderdaad een wolf in schaapkleren, hij gelooft in zachte dwang en legt in zijn boek Westerse moslims en de toekomst van Islam heel goed uit hoe Europa zich aan islam dient aan te passen. Laatst gewijzigd door alice : 20 mei 2009 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge zou toch voor minder de evolutietheorie eens nader gaan beschouwen ipv te blijven geloven in een almachtige schepper die allemaal mislukte prototypkes aflevert.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
voor mij was het begrip 'onderwerping' jarenlang een struikelblok, een hindernis om tot de islam toe te treden. dit veranderde pas toen ik via een heel goede vriend van me, zelf zenmonnik, leerde over het daoistische concept wei - wu - wei (doen - niet - doen). een mens moet zich onderwerpen aan zijn natuur, in harmonie leven met de wereld rondom hem. het is niet alleen absurd en grotesk om tegen die natuur in opstand te komen, het is ook de bron van frustratie, woede, angst en verdriet. onderwerping aan de schepper en zijn wetten (islam) is niets anders dan het ophouden met vechten tegen dat wat eigenlijk ons firmament is, het stilleggen van ons wanhopig gevecht tegen de natuurwetten die ons maakten tot wie we zijn. Citaat:
het valt mij, om bij de metafoor te blijven, overigens op dat veel vissen pas vrede nemen met hun leven in het water, nadat ze een heel aantal keer boven de oppervlakte uitsprongen en daar merkten dat ze niet in hun element waren. tientallen mensen heb ik al keer op keer met hun kop tegen de muur zien lopen, voor ze op een bepaald moment beseften dat de influisteringen van het ego ons geen geluk of vreugde, maar frustratie, woede, angst en verdriet brengen. Citaat:
ik vraag me persoonlijk trouwens af waar god dat zegt van die 50% vrouwen. kun je me even helpen door het correcte citaat op te geven en te vermelden waar we dat terug kunnen vinden? Citaat:
het nader beschouwen van de evolutie-theorie is een van de voorstellen van jou waar ik me volledig in vind. ik vind het vreselijk dat de discussie over darwin tot nu toe gevoerd wordt door supporters (voor of tegen). wie de origin of species zelf leest en daarnaast de hedendaagse vorderingen binnen de biologie bestudeert, kan niet anders dan concluderen dat darwin niet alleen gelijk had, maar dat hij een visionair was die niet voor copernicus of lavoisier moest onderdoen. wie darwin echt bestudeert, weet dat het onzinnig is om wel of niet te geloven in de evolutieleer. er is namelijk voor wie eerlijk blijft geen ruimte om te twijfelen. evolutie in de biologie is een even vaststaand fenomeen als zwaartekracht in de fysica. dit is geen kwestie van geloven of niet. als ik van de eiffeltoren naar beneden spring omdat ik toch niet in zwaartekracht geloof, zal die zwaartekracht zich geen ene moer van mijn geloof aantrekken. als ik hardnekkig blijf proberen om evolutie in de natuur niet te zien, zal de evolutie zich daar ook niets van aantrekken. dit doet me even mijmeren en die schitterende woorden van herman de coninck komen ineens bij me op: Citaat:
redwasp
![]() |
![]() |
#29 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het "onderwerp jullie en dan ken je vrede" van islam heeft daar niks mee te maken maar wel met de ondertekening van Mohammed in zijn "uitnodigingen" van verdere gekoloniseerde landen en volkeren. De "mannen van de vrede" gingen met dat papierke naar de toenmalige leiders en vertelden hen dat indien ze zich zonder slag of stoot wilden overgeven, ze "vrede" zouden kennen (mits betaling van het beschermgeld natuurlijk, de vredesmannen moesten toch érgens van leven). Indien ze dat voorstel niet aanvaardden en zich dus niet onderworpen dan gingen ze hun "vredevolle boodschap" wel met het zwaard verderzetten. Beetje anders dan het vredelievende zen-verhaal. Misschien had je je beter tot die religie bekeerd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Komt dus uit de SAHIH collectie van Bukhari: Volume 3, Book 48, Number 826: Narrated Abu Said Al-Khudri: The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind." -------------- er bestaat nog een uitgebreider overlevering van (ook Sahih Bukhari trouwens) Volume 1, Book 6, Number 301: Narrated Abu Said Al-Khudri: Once Allah's Apostle went out to the Musalla (to offer the prayer) o 'Id-al-Adha or Al-Fitr prayer. Then he passed by the women and said, "O women! Give alms, as I have seen that the majority of the dwellers of Hell-fire were you (women)." They asked, "Why is it so, O Allah's Apostle ?" He replied, "You curse frequently and are ungrateful to your husbands. I have not seen anyone more deficient in intelligence and religion than you. A cautious sensible man could be led astray by some of you." The women asked, "O Allah's Apostle! What is deficient in our intelligence and religion?" He said, "Is not the evidence of two women equal to the witness of one man?" They replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her intelligence. Isn't it true that a woman can neither pray nor fast during her menses?" The women replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her religion." voil�*. Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neem bvb het bron letter "R" uit het werkwoord af, dan krijg je "K-F", wat betekent "hand", maar ook "afweren","het niet toestaan van iets", enz Het arabisch bestaat uit levende woorden zoals het chinees of het japans, dat bestaat uit levende tekens waarmee je alle kanten kunt gaan; bv neem het teken "een boom" in het japans, dat uit een bepaalde betekenis geeft, je voegt daar een teken die een zon voorstelt en je hebt een heel andere betekenis, enz... Het woord kuffar of kufr, betekent hier iemand die zich afweert of een zaak ontkent, verdraaien, omploegen ,enz...
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens mij bestaan er amper arabische kruiswoordraadsels.
fkr kfr krtt mkjd qdfvh pfff
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris