Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2009, 11:17   #21
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

de termen 'kufr' en 'kaafir' komen van de stam K-F-R, die 'bedekken', 'toedekken', 'verbergen', 'verwerpen' (...) betekent. een kaafir (iemand die kufr bedrijft) is dus niet gewoon iemand die niet in god gelooft, maar iemand die de waarheid eigenlijk kent, maar deze uit eigenbelang verbergt of verwerpt.

een kaafir is dus iemand die niet alleen voldoende kennis en inzicht heeft over religie (en dus ook over de sociale, economische en politieke kant van die religie), maar die deze kennis voor de bevolking verborgen houdt.

de kafiroen (meervoud van kaafir) die in de heilige qur'an worden genoemd zijn in de eerste plaats de quraishieten uit mekka, die profiteerden van de polytheistische bedevaarten naar de kaaba. zij verkozen de kermis van het polytheisme boven de islam, omdat dat polytheisme hen enorme rijkdom opbracht. zij verkozen de barbaarse wetten van de pre-islamitische samenleving, omdat ze de bevrijdende islam als een bedreiging zagen. ze wisten dat hun hele santaboetiek (neem dit woord hier voor één keer gerust letterlijk) in gevaar was wanneer de islam de heersende religie zou worden. zij worden kafiroen genoemd omdat ze er alles aan doen om de monotheistische en sociale leer van de islam voor de bevolking verborgen te houden, te verdraaien, te bedekken.

westerlingen die niet geloven, maar die het wel goed menen met hun medemens en die niet actief bezig zijn met het verbergen en verdraaien van de islam, kunnen dus niet als kafiroen worden beschouwd. ook moslims die niet alle verplichtingen van de godsdienst naleven zijn niet noodzakelijk kafiroen.

wat circe schrijft over de etymologie van het woord kaffer, klopt grotendeels.

vrede,

redwasp
Gij ook vrede, redwasp.

Die bandieten in het Mekka (en bij uitbreiding Saoedi-Arabië) van tegenwoordig, die rijk worden op de rug van de hadji, zijn dus een bende kafiroen?

Of zie ik iets over het hoofd?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2009, 11:34   #22
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Gij ook vrede, redwasp.

Die bandieten in het Mekka (en bij uitbreiding Saoedi-Arabië) van tegenwoordig, die rijk worden op de rug van de hadji, zijn dus een bende kafiroen?

Of zie ik iets over het hoofd?
de profeet mohammed waarschuwde dat wanneer iemand van kufr beschuldigd wordt, sowieso iemand kaafir is. ofwel is de beschuldiging terecht en is die persoon inderdaad kaafir, ofwel is het een valse beschuldiging. in dat laatste geval is de persoon die een ander vals beschuldigt zelf een kaafir. iemand vals beschuldigen van kufr, geldt op zich als kufr. ik hoed me er dus voor om de bende machtswellustelingen, uitzuigers, hypocrieten en tirannen die de dienst uitmaken in ryad ook formeel van kufr te beschuldigen. moslims geloven dat alleen god in de harten van de mensen kan kijken en dat alleen hij geloof van kufr kan onderscheiden.

dit gezegd zijnde vind ik wel dat heel veel van wat die dictators doen, op zijn minst heel sterk lijkt op de kufr van de quraishieten in de tijd van mohammed,

vrede,

redwasp
Oud 16 mei 2009, 15:38   #23
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

de profeet mohammed waarschuwde dat wanneer iemand van kufr beschuldigd wordt, sowieso iemand kaafir is. ofwel is de beschuldiging terecht en is die persoon inderdaad kaafir, ofwel is het een valse beschuldiging. in dat laatste geval is de persoon die een ander vals beschuldigt zelf een kaafir. iemand vals beschuldigen van kufr, geldt op zich als kufr. ik hoed me er dus voor om de bende machtswellustelingen, uitzuigers, hypocrieten en tirannen die de dienst uitmaken in ryad ook formeel van kufr te beschuldigen. moslims geloven dat alleen god in de harten van de mensen kan kijken en dat alleen hij geloof van kufr kan onderscheiden.

dit gezegd zijnde vind ik wel dat heel veel van wat die dictators doen, op zijn minst heel sterk lijkt op de kufr van de quraishieten in de tijd van mohammed,

vrede,

redwasp
vrede, redwasp,

en gegroet.

Dit is een vrij duidelijk antwoord, dank u daarvoor.

'Kufr' is, als ik het goed heb begrepen, een term die moslims dus eigenlijk nooit zouden mogen gebruiken om een 'daad', een 'attitude' of een 'levensstijl' van iemand anders aan te duiden en te beschrijven?

En ook het woord 'kaafir' gebruiken om een persoon aan te duiden en te benoemen wordt maar beter niet gebruikt?

Wat dat 'in het hart kijken' betreft: zijn mensen in staat 'in het eigen hart' te kijken? Zo ja, wat zien zij dan als ze diep genoeg kijken?
Waarom 'voelen' wij van sommige mensen dat we ze beter mijden, en hoe doen wij dat?
Waarom vertrouwen wij sommige andere mensen 'blindelings'?

Dank bij voorbaat voor een antwoord 'uit het hart',

vriendelijke groet,

en

vrede,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 15:57   #24
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
'Kufr' is, als ik het goed heb begrepen, een term die moslims dus eigenlijk nooit zouden mogen gebruiken om een 'daad', een 'attitude' of een 'levensstijl' van iemand anders aan te duiden en te beschrijven?
een bepaald gedrag of een bepaalde levensstijl in het algemeen bestempelen als 'kufr' mag. is zelfs aangeraden. aantonen dat een bepaald gedrag 'kufr' is, kan andere mensen helpen inzien dat ze dit beter niet doen. het is een vorm van waarschuwen. in de heilige qur'an staat op verschillende plaatsen een oproep om je medemensen aan te sporen tot het goede en te waarschuwen voor het kwade.

wanneer we echter niet in het algemeen, maar heel concreet het gedrag van één bepaalde persoon of een concrete groep 'hetkufr' noemen, dan is dat een beschuldiging. dan geldt de regel dat ofwel de beschuldigde, ofwel diegene die beschuldigt een kaafir is.

Citaat:
En ook het woord 'kaafir' gebruiken om een persoon aan te duiden en te benoemen wordt maar beter niet gebruikt?
tenzij je als moslim heel zeker bent dat die ander ook echt een kaafir is. daarvoor zou je eigenlijk zijn diepste gedachten moeten kennen. wie beweert deze van een ander te kennen, is volgens mij vooral arrogant. in de qur'an lezen we op verschillende plaatsen dat alleen god de harten van de mensen kent. wie denkt dat hij zelf het verborgene kent, stelt zich gelijk aan god. dat is een vorm van grote shirk (afgoderij), de ergste zonde die voor een moslim kan bestaan.

Citaat:
Wat dat 'in het hart kijken' betreft: zijn mensen in staat 'in het eigen hart' te kijken? Zo ja, wat zien zij dan als ze diep genoeg kijken?
op dit moment, op mijn 32, vind ik dat ik mezelf in grote lijnen wel ken. ik heb geleerd hoe ik in de meeste situaties reageer. ik ken mijn eigen vreugde, mijn verdriet. ik ken mijn geluk en mijn frustraties. toch sta ik nog regelmatig versteld van mijn eigen gedrag. soms ben ik om onbegrijpbare redenen geïrriteerd, op een ander moment word ik ineens kwaad zonder dat er een duidelijke aanleiding voor is. soms word ik ineens smoorverliefd op iemand die ik eigenlijk helemaal niet aantrekkelijk vind.

ken ik mezelf? weet ik dan zelf wat er in mijn hart omgaat? ik kan introspecie doen (en dat zouden we allemaal constant moeten doen), maar daarmee zal ik nooit de geheimen van mijn eigen geest en mijn eigen hart helemaal doorgronden. alleen god kent ons en weet wat in ons binnenste is. wat nog belangrijker is, god kent ons door en door en toch houdt hij enorm veel van ons. god houdt van ons, ondanks al onze minder goede kanten.

Citaat:
Waarom 'voelen' wij van sommige mensen dat we ze beter mijden, en hoe doen wij dat?
Waarom vertrouwen wij sommige andere mensen 'blindelings'?
intuitie is een heel complex kluwen van psychische, fysieke en spirituele indrukken. op basis van heel wat zintuiglijke prikkels, gecombineerd met onze (aangeboren en getrainde) mensenkennis maken we een conclusie over mensen die we tegenkomen.

ik heb in mijn leven wel al een heel aantal keer gemerkt dat die conclusie niet noodzakelijker wijze de juiste is. bij sommige mensen hebben we misschien op het eerste moment het gevoel dat we ze beter mijden. ze veroorzaken onrust, maken dat we ons ongemakkelijk voelen. maar misschien is dat net de onrust die we nodig hebben om uit ons gezapige leventje op te staan en onszelf te verbeteren. hoe zouden wij ons voelen wanneer opeens een profeet als mozes, de boeddha, jezus of mohammed voor onze neus zou staan? al onze eigen onvolmaaktheden zouden ons ineens pijnlijk duidelijk worden. de aanwezigheid van iemand die volmaakter is dan wij zelf, kan in eerste instantie heel onprettig aanvoelen, toch kan net die ontmoeting ons aansporen om aan onszelf te werken.

het is ook mogelijk dat we zodanig door iemand gecharmeerd worden dat we hem blindelings volgen, ook al is het een bedrieger. satan heet niet voor niets 'satan' (de lichtbrenger), hij is een oplichter die er steeds in slaagt om zich heel aantrekkelijk voor te doen en ons te verleiden tot het kwaad. miljoenen zijn blindelings gevolgd, toen hitler hen in het moeras van het derde rijk leidde. bin laden, jomanda, george bush en alle andere grote bedriegers en charlatans van de wereld slagen er steeds in om honderden mensen blind achter zich te krijgen.

vrede,

redwasp
Oud 20 mei 2009, 12:12   #25
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Geef mij maor een sjat kafe.
...mee een petit-fourke erbij, of limburgse vlaai...
Oud 20 mei 2009, 14:07   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar gaan we weer, onwetend als we zijn moeten we ons verdiepen in wat met islam te maken heeft...dawa dus oftewel bekeringsdrag maar vooruit;
Een kufar is dus iemand die weet heeft over islam maar deze niet aanvaard, wat voor werkelijke moslims evengoed te besrijden is als de broeder die het geloof niet ernstig genoeg neemt, vooral salafisten maken hier een punt van en toevalling is Ramadan de kleinzoon van de stichter van het Islamitisch broederschap, een radicale stroming die het salafisme zeer genegen is....
Grappig allemaal....
Ramadan is inderdaad een wolf in schaapkleren, hij gelooft in zachte dwang en legt in zijn boek Westerse moslims en de toekomst van Islam heel goed uit hoe Europa zich aan islam dient aan te passen.

Laatst gewijzigd door alice : 20 mei 2009 om 14:08.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 14:17   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kufar is dus iemand die weet heeft over islam maar deze niet aanvaard,
gewoon een mislukt prototype dus. Want ergens in de koran staat wel dat Allah ons blind en doof heeft gemaakt zodat we "de boodschap" niet kunnen horen of zien! Is toch niet onze schuld? Is Allah dan niet almachtig genoeg om ineens zijn hele productie GOED af te leveren in plaats van met zo'n hoop mislukte modellen ertussen? En dan heb ik nog niet over die 50% vrouwen gesproken die ook allemaal wat mankeren in hun bovenkamer volgens Allah.
Ge zou toch voor minder de evolutietheorie eens nader gaan beschouwen ipv te blijven geloven in een almachtige schepper die allemaal mislukte prototypkes aflevert.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 14:59   #28
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Want ergens in de koran staat wel dat Allah ons blind en doof heeft gemaakt zodat we "de boodschap" niet kunnen horen of zien! Is toch niet onze schuld?
we kunnen die passages uit de qur'an vergelijken met het bekende nederlandse spreekwoord 'wat baten kaars en bril, als de uil niet zienen wil'. sommige mensen willen niet zien dat en harmonieus en vredevol leven hen meer geluk zal brengen dan een leven vol egoïsch verzet tegen de wereld zoals die nu eenmaal is. zich onderwerpen aan de wetten van de schepping (en dus van de schepper) is zich onderwerpen aan onze natuurlijke aanleg (onze fitra in het arabisch). wie zich niet aan die fitra wil onderwerpen, is als een vis die in opstand komt tegen het water waar hij in zwemt.

voor mij was het begrip 'onderwerping' jarenlang een struikelblok, een hindernis om tot de islam toe te treden. dit veranderde pas toen ik via een heel goede vriend van me, zelf zenmonnik, leerde over het daoistische concept wei - wu - wei (doen - niet - doen). een mens moet zich onderwerpen aan zijn natuur, in harmonie leven met de wereld rondom hem. het is niet alleen absurd en grotesk om tegen die natuur in opstand te komen, het is ook de bron van frustratie, woede, angst en verdriet. onderwerping aan de schepper en zijn wetten (islam) is niets anders dan het ophouden met vechten tegen dat wat eigenlijk ons firmament is, het stilleggen van ons wanhopig gevecht tegen de natuurwetten die ons maakten tot wie we zijn.

Citaat:
Is Allah dan niet almachtig genoeg om ineens zijn hele productie GOED af te leveren in plaats van met zo'n hoop mislukte modellen ertussen?
alle religies beantwoorden deze vraag door te wijzen op de vrije wil van de mens. wij hebben allemaal de mogelijkheid om ons leven te leiden zonder van onze fitra af te wijken. we zijn allemaal vissen die het recht (en de goede raad) gekregen hebben om vooral in het water te blijven. we hebben echter ook allemaal de mogelijkheid gekregen om dat niet te doen.

het valt mij, om bij de metafoor te blijven, overigens op dat veel vissen pas vrede nemen met hun leven in het water, nadat ze een heel aantal keer boven de oppervlakte uitsprongen en daar merkten dat ze niet in hun element waren. tientallen mensen heb ik al keer op keer met hun kop tegen de muur zien lopen, voor ze op een bepaald moment beseften dat de influisteringen van het ego ons geen geluk of vreugde, maar frustratie, woede, angst en verdriet brengen.

Citaat:
En dan heb ik nog niet over die 50% vrouwen gesproken die ook allemaal wat mankeren in hun bovenkamer volgens Allah.
misschien had god het wel over de stijfkoppigheid waarmee jij blijft volhouden dat jouw simplistische kijk op de islam de enige juiste is.

ik vraag me persoonlijk trouwens af waar god dat zegt van die 50% vrouwen. kun je me even helpen door het correcte citaat op te geven en te vermelden waar we dat terug kunnen vinden?

Citaat:
Ge zou toch voor minder de evolutietheorie eens nader gaan beschouwen ipv te blijven geloven in een almachtige schepper die allemaal mislukte prototypkes aflevert.
ik geloof in een schepper die de natuurwetten zo gemaakt heeft dat het hele cosmische ballet en de biologische opera die ons vooraf ging alleen maar kon leiden tot het gesprek dat wij nu voeren.

het nader beschouwen van de evolutie-theorie is een van de voorstellen van jou waar ik me volledig in vind. ik vind het vreselijk dat de discussie over darwin tot nu toe gevoerd wordt door supporters (voor of tegen).

wie de origin of species zelf leest en daarnaast de hedendaagse vorderingen binnen de biologie bestudeert, kan niet anders dan concluderen dat darwin niet alleen gelijk had, maar dat hij een visionair was die niet voor copernicus of lavoisier moest onderdoen.

wie darwin echt bestudeert, weet dat het onzinnig is om wel of niet te geloven in de evolutieleer. er is namelijk voor wie eerlijk blijft geen ruimte om te twijfelen. evolutie in de biologie is een even vaststaand fenomeen als zwaartekracht in de fysica. dit is geen kwestie van geloven of niet. als ik van de eiffeltoren naar beneden spring omdat ik toch niet in zwaartekracht geloof, zal die zwaartekracht zich geen ene moer van mijn geloof aantrekken. als ik hardnekkig blijf proberen om evolutie in de natuur niet te zien, zal de evolutie zich daar ook niets van aantrekken.

dit doet me even mijmeren en die schitterende woorden van herman de coninck komen ineens bij me op:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman de Coninck, Met een Klank van Hobo
de dingen gebeuren
zonder woorden zouden ze ook gebeuren
maar dan zonder woorden
vrede,

redwasp
Oud 20 mei 2009, 15:22   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

we kunnen die passages uit de qur'an vergelijken met het bekende nederlandse spreekwoord 'wat baten kaars en bril, als de uil niet zienen wil'. sommige mensen willen niet zien dat en harmonieus en vredevol leven hen meer geluk zal brengen dan een leven vol egoïsch verzet tegen de wereld zoals die nu eenmaal is.
Nope. De uil is niet blind en doof GESCHAPEN door de Schepper. In tegenstelling tot Allah die in zijn heilige gebruiksaanwijzing zèlf toegeeft dat hij sommige mensen express blind en doof geschapen heeft ZODAT ze de boodschap niet kunnen horen. Als ge het mij vraagt is dat teken van een slecht karakter, toch?

Citaat:
zich onderwerpen aan de wetten van de schepping (en dus van de schepper) is zich onderwerpen aan onze natuurlijke aanleg (onze fitra in het arabisch). wie zich niet aan die fitra wil onderwerpen, is als een vis die in opstand komt tegen het water waar hij in zwemt.
is moeilijk als ge blind en doof gemaakt zijt hé.

Citaat:
voor mij was het begrip 'onderwerping' jarenlang een struikelblok, een hindernis om tot de islam toe te treden. dit veranderde pas toen ik via een heel goede vriend van me, zelf zenmonnik, leerde over het daoistische concept wei - wu - wei (doen - niet - doen). een mens moet zich onderwerpen aan zijn natuur, in harmonie leven met de wereld rondom hem. het is niet alleen absurd en grotesk om tegen die natuur in opstand te komen, het is ook de bron van frustratie, woede, angst en verdriet. onderwerping aan de schepper en zijn wetten (islam) is niets anders dan het ophouden met vechten tegen dat wat eigenlijk ons firmament is, het stilleggen van ons wanhopig gevecht tegen de natuurwetten die ons maakten tot wie we zijn.
Gezellig dat je voor de betekenis vanje nieuwe reigie bij een zen-monnik moet te rade gaan.
Het "onderwerp jullie en dan ken je vrede" van islam heeft daar niks mee te maken maar wel met de ondertekening van Mohammed in zijn "uitnodigingen" van verdere gekoloniseerde landen en volkeren. De "mannen van de vrede" gingen met dat papierke naar de toenmalige leiders en vertelden hen dat indien ze zich zonder slag of stoot wilden overgeven, ze "vrede" zouden kennen (mits betaling van het beschermgeld natuurlijk, de vredesmannen moesten toch érgens van leven). Indien ze dat voorstel niet aanvaardden en zich dus niet onderworpen dan gingen ze hun "vredevolle boodschap" wel met het zwaard verderzetten.
Beetje anders dan het vredelievende zen-verhaal. Misschien had je je beter tot die religie bekeerd.

Citaat:
alle religies beantwoorden deze vraag door te wijzen op de vrije wil van de mens. wij hebben allemaal de mogelijkheid om ons leven te leiden zonder van onze fitra af te wijken. we zijn allemaal vissen die het recht (en de goede raad) gekregen hebben om vooral in het water te blijven. we hebben echter ook allemaal de mogelijkheid gekregen om dat niet te doen.
jaja, en allemaal het recht om ons te onderwerpen aan de muzelmannen of de keuze te verkiezen om ons hoofd te verliezen (zo staat het trouwens ook in uw vredelievend boekske).

Citaat:
het valt mij, om bij de metafoor te blijven, overigens op dat veel vissen pas vrede nemen met hun leven in het water, nadat ze een heel aantal keer boven de oppervlakte uitsprongen en daar merkten dat ze niet in hun element waren. tientallen mensen heb ik al keer op keer met hun kop tegen de muur zien lopen, voor ze op een bepaald moment beseften dat de influisteringen van het ego ons geen geluk of vreugde, maar frustratie, woede, angst en verdriet brengen.
jaja, juist. maar waarom staat net dat dan niet in uw koran, die toch alle wijsheid bevat die er te weten is?

Citaat:
misschien had god het wel over de stijfkoppigheid waarmee jij blijft volhouden dat jouw simplistische kijk op de islam de enige juiste is.

ik vraag me persoonlijk trouwens af waar god dat zegt van die 50% vrouwen. kun je me even helpen door het correcte citaat op te geven en te vermelden waar we dat terug kunnen vinden?
My pleasure. het gaat dus niet over stijfkoppigheid zoals je kan zien:

Komt dus uit de SAHIH collectie van Bukhari:

Volume 3, Book 48, Number 826:
Narrated Abu Said Al-Khudri:

The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?"

The women said, "Yes."

He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."

--------------
er bestaat nog een uitgebreider overlevering van (ook Sahih Bukhari trouwens)

Volume 1, Book 6, Number 301:
Narrated Abu Said Al-Khudri:
Once Allah's Apostle went out to the Musalla (to offer the prayer) o 'Id-al-Adha or Al-Fitr prayer. Then he passed by the women and said, "O women! Give alms, as I have seen that the majority of the dwellers of Hell-fire were you (women)."
They asked, "Why is it so, O Allah's Apostle ?"

He replied, "You curse frequently and are ungrateful to your husbands. I have not seen anyone more deficient in intelligence and religion than you. A cautious sensible man could be led astray by some of you."

The women asked, "O Allah's Apostle! What is deficient in our intelligence and religion?"

He said, "Is not the evidence of two women equal to the witness of one man?"
They replied in the affirmative.
He said, "This is the deficiency in her intelligence.

Isn't it true that a woman can neither pray nor fast during her menses?"

The women replied in the affirmative.

He said, "This is the deficiency in her religion."

voil�*.

Citaat:
ik geloof in een schepper die de natuurwetten zo gemaakt heeft dat het hele cosmische ballet en de biologische opera die ons vooraf ging alleen maar kon leiden tot het gesprek dat wij nu voeren.
Dan moet je wel héél dankbaar zijn dat uw schepper ook de uitvinders van het internet heeft geschapen zeker hé? Ook blinde en dove kaffers tenandere.

Citaat:
het nader beschouwen van de evolutie-theorie is een van de voorstellen van jou waar ik me volledig in vind. ik vind het vreselijk dat de discussie over darwin tot nu toe gevoerd wordt door supporters (voor of tegen).

wie de origin of species zelf leest en daarnaast de hedendaagse vorderingen binnen de biologie bestudeert, kan niet anders dan concluderen dat darwin niet alleen gelijk had, maar dat hij een visionair was die niet voor copernicus of lavoisier moest onderdoen.
jamaar het is wel het een of het ander natuurlijk. Ofwel volg jij je islam ofwel niet. Ik merk dat er (vermits westerse mensen wèl kunnen lezen en schrijven en informatie krijgen) dat er hoe langer hoe meer "bekeerlingskes" hun eigen suikerversie van islam samenstellen. Zo'n beetje zoals in die potten aan de kassa van de supermarkten: wat rode bollen, wat sjippekes, wat spekskes en nee die levertraan dat is niet nodig hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 20 mei 2009, 21:40   #30
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deadlock Bekijk bericht
Deze woorden zal je wel al meermaals tegengekomen zijn op het forum, maar wat is kufr? en betekent het altijd ongeloof (ongelovig) in de zin dat men niet in een God gelooft?

27 Mar. 2009 The Concept of kufr, met o.a
Ph.D Tariq Ramdaan
Imam Dr. Usama Hasan

http://www.presstv.com/programs/player/?id=89857
De betekenis van K-F-R (bronwoord uit drie letters), heeft meer interpretaties in de betekenis van het "dekken".

Neem bvb het bron letter "R" uit het werkwoord af, dan krijg je "K-F", wat betekent "hand", maar ook "afweren","het niet toestaan van iets", enz

Het arabisch bestaat uit levende woorden zoals het chinees of het japans, dat bestaat uit levende tekens waarmee je alle kanten kunt gaan; bv neem het teken "een boom" in het japans, dat uit een bepaalde betekenis geeft, je voegt daar een teken die een zon voorstelt en je hebt een heel andere betekenis, enz...

Het woord kuffar of kufr, betekent hier iemand die zich afweert of een zaak ontkent, verdraaien, omploegen ,enz...
Oud 20 mei 2009, 22:22   #31
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
De betekenis van K-F-R (bronwoord uit drie letters), heeft meer interpretaties in de betekenis van het "dekken".

Neem bvb het bron letter "R" uit het werkwoord af, dan krijg je "K-F", wat betekent "hand", maar ook "afweren","het niet toestaan van iets", enz

Het arabisch bestaat uit levende woorden zoals het chinees of het japans, dat bestaat uit levende tekens waarmee je alle kanten kunt gaan; bv neem het teken "een boom" in het japans, dat uit een bepaalde betekenis geeft, je voegt daar een teken die een zon voorstelt en je hebt een heel andere betekenis, enz...

Het woord kuffar of kufr, betekent hier iemand die zich afweert of een zaak ontkent, verdraaien, omploegen ,enz...
Kaffer = Ketter. Zo wordt dat in de moslimwereld gezien, en zo is het altijd al gezien. Laten we daar niet meer woorden aan vuil maken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 22:45   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

volgens mij bestaan er amper arabische kruiswoordraadsels.

fkr kfr krtt mkjd qdfvh

pfff

Oud 20 mei 2009, 22:46   #33
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens mij bestaan er amper arabische kruiswoordraadsels.

fkr kfr krtt mkjd qdfvh

pfff
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 18:18   #34
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Kaffer = Ketter. Zo wordt dat in de moslimwereld gezien, en zo is het altijd al gezien. Laten we daar niet meer woorden aan vuil maken.
dat lijkt me een goede samenvatting.

vrede,

redwasp
Oud 21 mei 2009, 18:21   #35
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
...mee een petit-fourke erbij, of limburgse vlaai...
Limburgse vlaai, heerlijk!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be