![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Jouw human action is dan ook gebaseerd op een ahistorisch individu. Het is een constructie, specifiek kenmerkend voor het kapitalistisch tijdperk. Een bekend voorbeeld is de entrepreneur-mythe. Die doet het na al die tijd nog steeds goed om het kapitalisme te legitimeren. Laatst gewijzigd door Praetorian : 24 mei 2009 om 16:03. |
|
|
|
|
|
|
#242 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat zou je weten - als je eens wat moeite deed.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 mei 2009 om 16:09. |
||
|
|
|
|
|
#243 |
|
|
De eindigheid van jouw persoontje moet je zwaar vallen.
Soit, net zoals een gelovige kan leven met de fictie van god, zal jij dat ook wel kunnen met jouw fantasie over het individu. Het tijdperk van het ego-centrisme is jou goedgezind. Laatst gewijzigd door Praetorian : 24 mei 2009 om 16:10. |
|
|
|
|
|
#244 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En nu ga ik leren. ^^
|
|
|
|
|
#245 |
|
|
Whatever makes you happy, honey.
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Minister-President
|
Met entrepreneurs-mythe, welke definitie van entrepreneur wordt dan als mythisch beschouwd?
Als het die van Cantillon is (entrepreneur = iemand bereid om een onderneming te starten en bereid om volledige persoonlijke verantwoordelijkheid te nemen daarvoor wat het resultaat daarvan ook mag zijn), dan durf ik het daar wel mee eens te zijn.
|
|
|
|
#248 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#250 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het essentiele punt is natuurlijk dat, zolang Praetorian niet weet waar ik het over heb, hij ook niets zal kunnen 'platslaan'.
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een behandeling met hallucinogenen is ten zeerste aan te raden. Healey is niet zo moeilijk. Hij zit nog steeds in een dualistisch denkpatroon met de overheid als grote boosdoener. Wat de jongen totaal niet snapt, bijvoorbeeld, is dat er meerdere machtsgroepen zijn in een maatschappij, en dat iets wat niet overheid heeft ook een de facto overheid kan zijn. Eens hij is ontpuberd komt dat wel. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 24 mei 2009 om 18:28. |
|
|
|
|
|
|
#252 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb jouw hier trouwens nog nergens op het forum een analyse zien maken of je mening over iets zien geven op een objectieve manier. Jij ziet de zaken enkel vanuit een klassenbeeld waarin werkgevers werknemers uitzuigen en alles en nog wat de fout is van het neo-liberalisme. |
|
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#255 | |
|
|
Citaat:
Voor mij is dat objectief. De klassenmaatschappij is reëel om die en die reden. Laatst gewijzigd door Praetorian : 24 mei 2009 om 18:31. |
|
|
|
|
|
|
#256 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik meende me te herinneren dat zowel AH als ik je daar al eerder op hadden geantwoord. Er kunnen best meerdere machtsgroepen zijn in een maatschappij, niemand ontkent dat, maar die machtsgroepen beschikken niet over dezelfde middelen en alleenrechten waarover een overheid wel beschikt. Essentieel verschil. |
|||
|
|
|
|
|
#257 |
|
Banneling
|
Het is duidelijk dat sommigen denken dat men met niet te werken de crisis gaat oplossen en de welstand van onze mensen gaat opkrikken.
O ja, ik vind net zoals Mertens van de pffff van de a ook dat bvb treinconducteurs die een goede dertig jaar 'gewerkt' hebben met pensioen moeten kunnen gaan... En dat dit pensioen gerust met een 25% mag verhoogd worden... En wie dat allemaal gaat betalen? Da's simpel... We laten de rijken dat betalen... |
|
|
|
|
|
#258 |
|
Banneling
|
Savatage,
De arbitrariteit van wetten en de manier waarop macht werkt ontgaat je steeds, he? Eenvoudig voorbeeld: het boeit geen reet wie er aan de macht is als jij alleen bent in een smalle straat met drie boeven. ZIJ zijn de locale macht. Hmm, best een boek schrijven hierover. Misschien sterven er nog miljoenen in de toekomst, en dat allemaal door mij. |
|
|
|
|
|
#259 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=Flanelcondoom;4121641]
Healey is niet zo moeilijk. Hij zit nog steeds in een dualistisch denkpatroon met de overheid als grote boosdoener./QUOTE] Zolang mensen stropoppen gaan gebruiken, zit ik - en bij uitbreiding het liberalisme - safe, hoor.
|
|
|