![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#3121 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ik vind het wel interessant dat je dat vermeld, omdat net zoals het gebruik van de omschrijving "klimaathysterici", het zinnetje "met statistiek kan je alles bewijzen" eveneens veelgebezigd is op een bepaald type websites. Holle frases. "Galilei werd verketterd" is er ook zo één van. Zie je iemand zo'n zinnen zeggen, dan weet je gewoon waar ie de mosterd heeft gehaald. Citaat:
![]() Reken zelf maar even uit waar we zitten ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jedd : 25 mei 2009 om 14:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een wetenschaper hoeft bij het berekenen van om het even wat niet telkens opnieuw bv de zwaartekracht te bewijzen. De zwaartekrachttheorie "staat". Wie het daar mee oneens is, moet de theorie ontkrachten Laatst gewijzigd door Jedd : 25 mei 2009 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zoek nog wat verder, vond hier reeds denkelijk een puzzelstukje: http://www.nrg-nl.com/public/straling/node13.html
![]() |
![]() |
#3125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3126 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3127 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb het gevoel dat iets of iemand opnieuw dat monopolie probeert te krijgen.
![]() |
#3128 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#3129 |
Banneling
|
![]() dat als antwoord op een post waarin gesteld dat bewijslast nodig is, je eerste woorden "ik vind" zijn, is tekenend.
pijnlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw laatste link was wel goed, mijn kennis terzake is 40 jaar oud en moet nodig wat verfrist worden.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 25 mei 2009 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je zegt dat die kennis opgefrist moet worden, dan zeg je eigenlijk zelf dat je geen enkele inhoudelijke kennis hebt over het onderwerp. En zeg je dus zelf dat je iets verwerpt dat je kent noch begrijpt Laatst gewijzigd door Jedd : 25 mei 2009 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3132 | |
Minister
|
![]() Ooit zag ik een grafiek van global temperatuur en CO2 gehalte in de loop van vele 10.000-en jaren. Die twee volgden elkaar. Ik was overtuigd van het belang van de CO2 uitstoot door de mensheid
Toen zag ik een grafiek waaruit bleek dat CO2 verschillen 800 jaar achter liepen bij de temperatuur veranderingen. Ik was niet overtuigd meer van de waarheid dat meer CO2 de temperatuur laat stijgen. (oorzaak<->gevolg) Ik ging mij verdiepen in de fysische eigenschappen van absorptie van infrarood door CO2. CO2 vangt slechts een klein deel van het spectrum af. En op 80 meter hoogte is al 99 % van de straling geabsorbeerd die door CO2 geabsorbeert kan worden. Verdubbeling van CO2 brengt die grens naar 60 meter. So what? Nu hoor ik dat de zon wel eens van belang kan zijn. En dat lijkt mij nu een heel waardevolle theorie. Lees maar bij http://bourabai.narod.ru/landscheidt/new-e.htm New Little Ice Age Instead of Global Warming? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je denkt door jouw neerbuigend toontje enig krediet te verwerven ben je er wel vierkant naast. Mogelijk heb je wel enige kennis die ik niet heb, maar mijn visie op een IQ is niet of je een kei bent in één wetenschap maar wel jouw algemene kennis en jouw capaciteit om een verband te leggen tussen veschillende takken van de wetenschap. En daarin schiet je schromelijk tekort. Met jouw uitleg maak je er een zooitje van. Global Warming is meer dan één tak van de wetenschap. Iets wat ik heel vreemd vind is het fanatisme en agressiviteit die jij en anderen tentoonstellen om ons, sceptici, te overtuigen van jullie gelijk. Fanatisme dat een volleerde Moslimfundamentalist jaloers zou maken. Kan het dat jullie niet zo zeker bent van jullie zaak en daarom alle kritiek moeten uitschakelen? Want kritiek doet blind geloof wankelen.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 25 mei 2009 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3135 | ||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
ik begrijp niet goed waar je het moreel gezag vandaan denkt te halen zoiets te schrijven (ikzelf heb genoeg zelfkennis om te weten dat zoiets schrijven als een boemerang zou terugkomen ![]() Ik ben even snel gegrasduind door een aantal van je posts. Lees je even mee ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een fraaie collectie voorwaar. Laatst gewijzigd door Jedd : 26 mei 2009 om 00:30. |
||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is uitvoerig belicht geweest dat tien jaar een nietszeggende periode is. Waarom kom je dan toch nog af met diezelfde nietszeggende periode ? Laatst gewijzigd door Jedd : 26 mei 2009 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3137 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb niet de pretentie van iemand mijn moraliteit of overtuiging op te leggen. Ik kan iemand respecteren ook als hij iets totaal idioot gelooft maar ik verwacht wel hetzelfde respect. Ik ga niet de moeite doen om een collectie van jouw denigrerende uitspraken te verzamelen. Als je jezelf zo goed kent weet je wel genoeg.
![]() |
![]() |
#3139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat verklaart de opwarmingen in het verleden?
![]() |
![]() |
#3140 | |
Banneling
|
![]() die vraag is een paar pagina's geleden beantwoord geweest.
![]() 1) afkoeling is een misleidende term, omdat klimaat over langere periodes loopt dan tien jaar. 2) die periode is gecherrypickt 3) de huidige temperaturen worden basically verklaard door ENSO + zon Citaat:
het samenspel van alle factoren dat een invloed heeft op de temperatuur ? Laatst gewijzigd door Jedd : 26 mei 2009 om 01:14. |
|
![]() |
![]() |