![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is idd een rauwe en brutale film, maar volgens mij toch ietwat dichter bij de waarheid dan de doorsnee "Hollywood-Western". Enig idee trouwens waarom die film zo zwaar geflopt is in de USA ???
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Nu ook gezien, waanzinnig, dacht al dat ik die stijl kende, zelfde van black cat white cat en blijkbaar ook van Arizona dream en times of the gypsies, ook allemaal films die ik goed vond en waarvan ik niet wist dat die allemaal door Emir Kusturica gedraaid zijn.
Emir Kusturica ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Pleasantville (geen idee of dat een bekende mainstreamfilm was of niet maar ik vond die heel mooi.)
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 24 mei 2009 om 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burgemeester
|
![]() Een van mijn favoriete films is Songs from the second floor. Grappig en vreemd. Voor de trailer klik hier. Verder is de eerder genoemde film 'Underground' zeker een aanrader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Voor mensen die een beetje van psycho-horror houden ... en nog niet willen beginnen aan koters ...
![]()
"A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort." Laatst gewijzigd door Monocle : 26 mei 2009 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik dacht dat deze draad moest gaan over saaie psychologische films? Battle royale is gewoon keigaaf. Wat onbekendere films die liefhebbers van deze film ook zouden kunnen aanspreken zijn onder andere "Night watch" (en "Day watch"), "The host", "Dog soldiers" en "Banlieue 13". Ook "Let the right one in" is grappig.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 26 mei 2009 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Ziet er leuk uit, ga'k proberen te zien.
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vond "Banlieue 13" eerlijk gezegd maar niks... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Er zit nul verhaal in, maar vooral die achtervolging aan het begin is geweldig. Is weer eens wat anders dan de iets psychologischere aanpak die Luc Besson meestal in zijn films stopt (vooral "Nikita" vind ik wel een aanrader voor de iets meer verhaal gerichte kijker). "Ong Bak" is een andere gave geweldsfilm van het verhaalloze kaliber.
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() De beste films die ik het laatste jaar heb gezien:
Juno (perfect) Synecdoche, New York (een psychose van een film met Phillip Seymour Hofman) The Edge of Heaven (turks-duits) The Man from Earth (ik ben 14000 jaar oud) Wristcutters: A Love Story (feelgood suicide) Jeux d'Enfants (amelie poulain anyone?) Vozvrashcheniye (alles waar Hollywood niet voor staat) Ne le dis �* Personne (ongelooflijk Frans) Persepolis (Iraanse tekenfilm) Science of Sleep (van maker Eternal Sunshine of The Spotless Mind) The Visitor (mooi mooi))
because the fish knows everything. Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 26 mei 2009 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() "Kwart voor drie."
Van en met Giel Gertauwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burgemeester
|
![]() Io non ha pauro, naar het gelijknamige boek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Alleen voor liefhebbers van het genre! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
==> Over een aantal mensen die geduldig toeleven naar hun ultieme erotische fantasie. Buitengewoon grappig voor wie van absurde humor houdt. Pink Narcissus (Bidgood) ==> Underground gay classic. Beeldige jongeman fantaseert zich in een erotische droomwereld vol kitscherige kleuren en onverwachte wendingen. Uniek geval. Eureka (Aoyama) ==> Lang - zéér lang - en traag - zéér traag - verhaal over twee kinderen en een buschauffeur die een gemeenschappelijk trauma proberen te verwerken. Magnifieke film, grotendeels in zwart/wit, maar je moet er je tijd voor nemen. De Noorderlingen (Van Warmerdam) ==> Licht-absurde en onderkoelde komedie over een onaffe woonwijk en zijn merkwaardige bewoners: de personages zijn op een bizarre manier eigenlijk doodgewone Hollanders. Mind the postman! Pather Panchali (Ray) ==> Een classic uit de Indiase filmgeschiedenis, een kroniek over een straatarm gezin waarvan het dagelijkse leven ondanks tegenslagen veel humor bevat. In heerlijk zwart/witte beelden gegoten. The Return (Zvyagintsev) ==> Een mysterieuze, zwijgzame vader die na jaren terugkeert naar zijn gezin en zijn twee zonen uitnodigt voor een tripje dat ze nog lang zal heugen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |