Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 09:00   #221
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
We moeten zelf ook weerbaarder worden en niet alles aan politie/justitie overlaten.
Het probleem is dat de overheid, politie en justitie dat niet lusten. Alles wordt in het werk gesteld om tegen te gaan dat mensen zich verdedigen of reageren. Je loopt grote kans om zelf gecriminaliseerd en soms zelfs vervolgd te worden. Criminelen dienen klacht in en vinden gehoor. De politie verspreidt boodschappen dat "je je GSM best afgeeft voor je eigen veiligheid". Etc.

Met andere woorden: de overheid staat niet meer aan de kant van de gewone burger en werkt zijn weerbaarheid tegen. Het is deze tendens die 180 graden moet omgekeerd worden. En daarvoor hebben we andere polici en andere rechters nodig, die anders denken. De huidige zijn onbruikbaar geworden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 27 mei 2009 om 09:03.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 09:00   #222
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of je post ironisch is bedoeld maar het is inderdaad zo dat dit soort zaken 30 jaar geleden ook gebeurden. Alleen reageerde de maatschappij er anders op. Het lijkt wel of we toen weerbaarder waren, dit soort gastjes kreeg gewoon de kans niet.
Ik kan me nog herinneren in een bus in Utrecht, vol scholieren. Oudere vrouw komt binnen in die volle bus en vraag aan een jongen of ze op zijn plaats mag zitten. Jongen antwoordt: 'Sodemieter op, oud teringwijf. Ik heb betaald voor een kaartje en heb net zoveel rechten als jij'. Keek ook nog ens triomfantelijk om zich heen.
Binnen een fractie van een seconde bevond die jongen zich vier meter verder, kwam beteuterd overeind en kon de dame plaatsnemen. Bij de volgende halte werd hij naar buiten geduwd met de woorden: "Ga maar lopen' en kreeg een lachsalvo vanuit de volle bus mee.

We moeten zelf ook weerbaarder worden en niet alles aan politie/justitie overlaten.
Net d�*t heeft men de voorbije vijf decennia systematisch verboden en/of afgebouwd.
Als winkelpersoneel een overvaller achtervolgen en hem met een paar goedgerichte boksen uitschakelt, dan mogen ZIJ voor de rechter verschijnen en worden beboet! Volgende keer overhandigen ze de overvaller de volledige kassa met de glimlach.. zou ik alvast doen.

Als je dùrft je mond opendoen en de dader is toevallig van een andere origine of met een donkerder kleurtje: BINGO! betalen zal je.

Weerbaarder worden? voor mijn part breken ze de bus af. Guido De Moor heeft er zijn leven voor gegeven en de kickboksende moordenaars lopen vrij rond. Velen hebben het ondertussen wel begrepen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 09:21   #223
beste vriend
Banneling

Standaard Mededeling aan de bevolking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het probleem is dat de overheid, politie en justitie dat niet lusten. Alles wordt in het werk gesteld om tegen te gaan dat mensen zich verdedigen of reageren. Je loopt grote kans om zelf gecriminaliseerd en soms zelfs vervolgd te worden. Criminelen dienen klacht in en vinden gehoor. De politie verspreidt boodschappen dat "je je GSM best afgeeft voor je eigen veiligheid". Etc.
Met andere woorden: de overheid staat niet meer aan de kant van de gewone burger en werkt zijn weerbaarheid tegen. Het is deze tendens die 180 graden moet omgekeerd worden. En daarvoor hebben we andere polici en andere rechters nodig, die anders denken. De huidige zijn onbruikbaar geworden.
Raad van de politie voor ons vrouwvolk : als ze je willen verkrachten, direct actief collaboreren. Spontaan uit de kleding wippen, pijpen enz . mischien kom je er dan zonder slagen vanaf.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 09:24   #224
beste vriend
Banneling

Standaard goede raad is goud waard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Net d�*t heeft men de voorbije vijf decennia systematisch verboden en/of afgebouwd.
Als winkelpersoneel een overvaller achtervolgen en hem met een paar goedgerichte boksen uitschakelt, dan mogen ZIJ voor de rechter verschijnen en worden beboet! Volgende keer overhandigen ze de overvaller de volledige kassa met de glimlach.. zou ik alvast doen.

Als je dùrft je mond opendoen en de dader is toevallig van een andere origine of met een donkerder kleurtje: BINGO! betalen zal je.

Weerbaarder worden? voor mijn part breken ze de bus af. Guido De Moor heeft er zijn leven voor gegeven en de kickboksende moordenaars lopen vrij rond. Velen hebben het ondertussen wel begrepen.
Het moet verder gaan als dit. De autochtone bevolking moet duidelijk laten verstaan dat ze niet racistisch is. Zo men " jongeren " bezig ziet, die mensen aframmelen, beroven of verkrachten, moet je die een handje gaan helpen, hen laten voelen dat je aan hun kant staat. Enkel zo kan men duurzame , vriendschappelijke banden smeden.

Laatst gewijzigd door beste vriend : 27 mei 2009 om 09:25.
Oud 27 mei 2009, 09:25   #225
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Ik heb het niet alleen over meppen of boksen maar teveel mensen kijken weg als er iets gebeurt terwijl het in vele gevallen in de kiem kan worden gesmoord als er tijdig iets wordt gezegd of opgetreden.

Maar goed, we gaan off-topic. Deze discussie gaat veel dieper dan dit en we hebben het er weleens in een andere draad (Dendermonde) over gehad. De sociale samenhang in onze maatschappij is verminderd en het verantwoordelijkheidsbesef ook. Veel leraren, mensen in de zorg, politie, justitie, rechterlijke macht missen persoonlijke betrokkenheid. Wij ook, trouwens. Dáár gaat het mis. Nét even een stapje verder zetten dan wat je moet doen, dat is nodig.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 09:31   #226
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet alleen over meppen of boksen maar teveel mensen kijken weg als er iets gebeurt terwijl het in vele gevallen in de kiem kan worden gesmoord als er tijdig iets wordt gezegd of opgetreden.

Maar goed, we gaan off-topic. Deze discussie gaat veel dieper dan dit en we hebben het er weleens in een andere draad (Dendermonde) over gehad. De sociale samenhang in onze maatschappij is verminderd en het verantwoordelijkheidsbesef ook. Veel leraren, mensen in de zorg, politie, justitie, rechterlijke macht missen persoonlijke betrokkenheid. Wij ook, trouwens. Dáár gaat het mis. Nét even een stapje verder zetten dan wat je moet doen, dat is nodig.
Dat word de jeugd dan ook van jongsafaan afgeleerd tegenwoordig.
Als ik klein was, heb ik in de Abdijstraat eens een nozem zien gaan lopen met een handtas. Zijn kameraad stond een eind verder te wachten op z'n brommer, en ze zijn kunnen ontvluchtten, maar wel met veel geluk, want hij had een hele groep mensen achter zich, die vanaf de eerste kreet van de bestolen vrouw gereageerd hadden, en achter de dief liepen.
Ben benieuwd wie er vandaag nog zou reageren ?
Oud 27 mei 2009, 10:20   #227
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Niet veel mensen die het nog zouden doen, ik ben niet van de sterkste nog de struiste personen maar ik zou nog proberen te helpen. Het probleem tegenwoordig is dat er tegenwoordig meer mensen gewapend zijn? (Je wilt ons stoppen? Mes in de rug!) en dat je zelf moet oppassen dat je geen aanklacht tegen je krijgt door de belagers :S.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 10:59   #228
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

De echtgenoot van het slachtoffer was gisteren op tv-oost. De man, een 80er schat ik, was bijna aan 't wenen omdat hij het "voorval" niet had kunnen verhinderen. Voor 50 Euro de (zo goed als) dood gevonden door wat crapuul.
Toch stemt het me nog hoopvol dat er alvast hier op dit forum, nog enkelen zijn die dit walgelijk choquerend vinden niettegenstaande er nog steeds zijn die dit uitschot blijven verdedigen. Wat geweld en criminaliteit betreft gaan we terug naar de middeleeuwen. Wie weet moeten we strafrechtelijk eveneens terug en deze 5 hyena's aan een paal op de markt van Geraardsbergen hangen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 11:11   #229
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Cynisch als ik ben het volgende:
Ik zou aan dat koppel 1 (één) vraag willen stellen.
Op wie heeft U tot nu toe gestemd?

Twee mogelijkheden:
A/ op diegenen die deze rechteloosheid hebben veroorzaakt.
B/ op diegenen die deze rechteloosheid aanklagen

A/ eigen schuld dikke bult
B/ de echte slachtoffers en blij dat ze (samen met hun ganse familie) niet door de regimepers de vernieling worden ingeschreven.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 mei 2009 om 11:12.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 11:16   #230
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Twee mogelijkheden:

B/ de echte slachtoffers en blij dat ze (samen met hun ganse familie) niet door de regimepers de vernieling worden ingeschreven.
"Eigen schuld, dikke bult"
Dus omdat die mensen bv. al 50 jaar Cd&V zouden stemmen is dat nu hun "eigen fout" dat de ene in coma ligt en de andere een mentaal wrak is?

Zou je niet beter eens nadenken alvorens te posten?

Laatst gewijzigd door Maes_P : 27 mei 2009 om 11:17.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 11:17   #231
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Twee mogelijkheden:

Cynisch ?? Nee, om van te kotsen, om dit pijnlijke voorval politiek te willen recupereren. Hoe voelt het trouwens om op lijken te dansen ??
Je bent een verwerpelijk sujet !!!

Laatst gewijzigd door Pietje : 27 mei 2009 om 11:18.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 11:33   #232
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Cynisch ?? Nee, om van te kotsen, om dit pijnlijke voorval politiek te willen recupereren. Hoe voelt het trouwens om op lijken te dansen ??
Degoutant en machiavellistisch, jawel. Maar ach, op dit forum is nauwelijks een draad te vinden waarin niet een of ander "pijnlijk voorval" politiek gerecupereerd wordt. Het is schering en inslag, in alle richtingen en door alle strekkingen, en je verontwaardiging is bij elk van die gevallen zeer welkom.

Tussen haakjes: "pijnlijk voorval" is niet langer de juiste term. Christine DC is hersendood en wordt alleen nog in leven gehouden door machines. De juiste term is dus roofmoord.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 11:38   #233
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Och kijk eens aan, de gespeelde verontwaardiging van 't Heilig Petruske.
'T was te peizen dat hij de 'politieke recuperatie' het allerergste ging vinden van heel deze historie.

Laatst gewijzigd door Dimensie : 27 mei 2009 om 11:38.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 11:42   #234
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Degoutant en machiavellistisch, jawel. Maar ach, op dit forum is nauwelijks een draad te vinden waarin niet een of ander "pijnlijk voorval" politiek gerecupereerd wordt. Het is schering en inslag, in alle richtingen en door alle strekkingen, en je verontwaardiging is bij elk van die gevallen zeer welkom.

Tussen haakjes: "pijnlijk voorval" is niet langer de juiste term. Christine DC is hersendood en wordt alleen nog in leven gehouden door machines. De juiste term is dus roofmoord.
Neen, wanneer we de dader zoeken van de roofmoord zal het er maar ene zijn, namelijk diegene die de dodelijke schop heeft gegeven. Dat gaat in dit geval niet te bewijzen zijn.

Let op men woorden, het parket gaat gaan voor diefstal met geweld, het geweld is in deze een verzwarend feit bij de diefstal waaraan ze alle vijf schuldig zijn.

Zo kunnen ze allemaal 20 jaar krijgen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 11:43   #235
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
De echtgenoot van het slachtoffer was gisteren op tv-oost. De man, een 80er schat ik, was bijna aan 't wenen omdat hij het "voorval" niet had kunnen verhinderen. Voor 50 Euro de (zo goed als) dood gevonden door wat crapuul.
Toch stemt het me nog hoopvol dat er alvast hier op dit forum, nog enkelen zijn die dit walgelijk choquerend vinden niettegenstaande er nog steeds zijn die dit uitschot blijven verdedigen. Wat geweld en criminaliteit betreft gaan we terug naar de middeleeuwen. Wie weet moeten we strafrechtelijk eveneens terug en deze 5 hyena's aan een paal op de markt van Geraardsbergen hangen.
Tot geweld overgaan word echt wel voor heel weinig geld gedaan tegenwoordig... Tot voor enkele jaren had je wel eens een bankovervaller die zijn wapen durfde gebruiken, maar zelfs d�*t deden ze met tegenzin, omdat er een extra zware straf aan verbonden was indien ze je te pakken kregen , en mischien ook omdat die dieven niet bloeddorstig waren, maar enkel uit op snel geld " verdienen " .
Gevallen zoals met deze vrouw echter laten eerder uitschijnen dat het gebruik van geweld het eerste doel is, uit louter sadisme , en het eventuele geld dat daarmee vergaard word , een lekker meegepakt extraatje...
Met hoeveel waren ze, die " helden " ? Met 5, of met zes ? 50 euros !...Elk 10 euros in hun zak ! D�*�*r kan het toch niet om te doen geweest zijn ?
Oud 27 mei 2009, 11:44   #236
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De juiste term is dus roofmoord.
Nee, dat is niet de juiste term. Moord impliceert namelijk voorbedachtheid en dat is vooralsnog niet bewezen.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 11:45   #237
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Neen, wanneer we de dader zoeken van de roofmoord zal het er maar ene zijn, namelijk diegene die de dodelijke schop heeft gegeven. Dat gaat in dit geval niet te bewijzen zijn.

Let op men woorden, het parket gaat gaan voor diefstal met geweld, het geweld is in deze een verzwarend feit bij de diefstal waaraan ze alle vijf schuldig zijn.

Zo kunnen ze allemaal 20 jaar krijgen.
Diefstal met geweld, die de dood tot gevolg heeft dan toch ?
Oud 27 mei 2009, 11:46   #238
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De manier waarop mensen kijken naar de toenemende agressie kun je niet enkel koppelen aan cijfers.

Lang niet iedere vrouw die zichzelf geconfronteerd ziet met intimiderend gedrag van voornamelijk Marokkaanse jongeren rent naar de politie. Toch doet ze haar verhaal in haar omgeving wat zeker beeldvorming over Marokkaanse jongeren beinvloed. Want mensen horen meer van dit soort verhalen, ik hoorde van vrouwelijke collega's hoe ze cola blikjes naar hun hoofd gegooid kregen, achtervolgd werden door groepen jongeren, met hun fiets bewust werden aangereden (gelukkig ervan af gekomen met de schrik) commentaar krijgen op kleding, gelie opmerkingen te horen krijgen...dat draagt allemaal bij tot diep ongenoegen en staat in geen enkele statestiek.
Nog voorbeelden, kinderen mogen ergens niet spelen tenzij ze betalen aan vaak wat oudere Marokkaanse jongens, die kinderen doen hun beklag bij ouders, die lopen mee en onmiddellijk zijn de boosdoeners vertrokken,nergens registratie maar opnieuw ongenoegen van ouders tegenover Marokkaanse jongeren.

Jongeren blowen in de hal van een sociale woningblok en vallen mensen lastig, er zijn al tien incidenten voor iemand naar politie stapt, de registratie geeft dus helemaal niet weer hoe groot het probleem is.
Al die "kleine" vormen van a sociaal gedrag worden nergens geregistreerd maar zorgen wel voor diep ongenoegen, mensen zijn het gedonder met Marokkaanse jongeren stikbeu.

Die jongeren ontwikkelen een gevoel van "niemand doet me wat" en belanden vaak in de kleine criminaliteit, winkeldiefstal, dealen van wiet, handtas pikken...vaak kijken ze op tegen oudere gasten, vaak hun eigen broers.
Als ze gepakt worden komen ze voor de jeugdrechter waar weinig of niets gebeurt, zo weer vrij, regeltjes zoals huisarrest helpen niet en ouders zien daar ook niet op toe, de politie moet controleren... dus gaan ze ver, status hebben ze al en samen breken ze ergens in.
Als ze gepakt worden leest een jeugdrechter vaak niet volledig het dossier maar kijkt naar de feiten van het moment,dus mogen ze weer naar huis!

Als ze niet gepakt worden gaat het feest gewoon verder, ouders van deze jongeren bemoeien zich amper met hen en indien wel is er amper dialoog, wel een autoritaire houding vanuit vaders, wat geen barst helpt.
Veel Marokaanse jongens vertonen al jong gedragsproblemen maar aangezien hun ouders niets weten over opvoeding, gebeurt er niets tot de school aan de alarmbel trekt, vaak is het dan al te laat. Bovendien kreeg je dan te maken met ouders die helemaal niet dezelfde mening over opvoeding hebben dan hulpverlening, je moet dus eerst nog ouders leren en duidelijk maken wat van hen verwacht wordt en hoe!

Want nooit werd aan die mensen gevraagd om hun culturele gewoontes die de opvoeding bepalen aan te passen, omdat de samenleving hier andere dingen van ouders verwacht dan pakweg in het rifgebergte gebruikelijk is.
Het middenveld verdedigt tot op het bot het recht op culturele en levensbeschouwelijke eigenheid, dat dit integratie volslagen in de weg staat bij nogal wat gezinnen mag nergens gezegd worden.

Dus lachen die jongeren zich dood om de sociale assistenten, jeugdrechters en politie die in hun ogen zwakke debielen zijn, zo om de tuin te leiden. vooral kansen bieden helpt bij gezinnen die minimaal gelijke normen hanteert maar niet bij ouders die aan opvoeding en verantwoordelijkheid een volslagen andere invullig geven.
Zij vinden die jongeren ons probleem en ze vinden onze samenleving slap, waardoor problemen vergroten.
Bovendien er er groeperingen die aan die explosieve situatie van groepen en onderling beeldvorming winst boeken, nogal wat radicale jongerenorganisaties stoken op en zetten aan tot geweld, dan kun je islam als oplossing naar voren schuiven, kijk eens hoe vaak een of andere imam de boel komt sussen en boven de politie komt te staan!

Dat is dus vaak gestructureerd en met een bedoeling opgezet, het geweld van domme kloten van jongeren die zichzelf laten misbruiken om vanuit haat en rascistische overwegingen mensen ongelijk te behandelen.
Degenen die hen hiertoe aanzetten blijven buiten schot, ze zijn vaak hier geboren en hoog opgeleid, de nieuwe religieuze elitie is gevaarlijker dan het Vlaams belang hoor, maar niemand lijkt dit te willen zien.

Het erge is; die negatieve beeldvorming treft ook jongeren die Marokkaan zijn en het goed doen, zich gedragen en normaal leven in gezinnen waar het wel goed gaat, bovendien is het 'not done' in die middens anderen aan te spreken op het gedrag van hun kroost,opvoeding zou dringend in de inburgering moeten!

Het gerecht lijkt nergens naar, ze verhogen status onder jongeren door opsluiting in Mol, laat ze de straat kuisen in eigen wijk bij het minste wat fout gaat en voor het echte criminelen worden, en laat jongeren niet vrij na het plegen van feiten, liegen behoort maar al te vaak tot normaal gedrag in Marokkaanse gezinnen!

Laatst gewijzigd door alice : 27 mei 2009 om 11:51.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 11:47   #239
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, dat is niet de juiste term. Moord impliceert namelijk voorbedachtheid en dat is vooralsnog niet bewezen.
Zo werkt het gerecht he Raf, als je beschuldigd wordt is er nog helemaal niets bewezen.

Verschaeve
Oud 27 mei 2009, 11:50   #240
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Diefstal met geweld, die de dood tot gevolg heeft dan toch ?
Dat doet niets terzake. Waar het om gaat is dat geweld als verzwarend feit wordt aanzien waardoor de straffen enorm naar boven gaan.

Voor diefstal 2 jaar, voor diefstal met geweld ik denk tot dertig jaar.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be