Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2009, 08:19   #1
renaat6
Partijlid

renaat6's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard De volksverlakkende politieke cultuur

Wie enigszins geïnteresseerd is in politiek en enig inzicht wil verwerven in wat onze 'beleidsmakers' zoal bezielt, kan dagelijks zijn mosterd halen in de verkiezingsdebatten in het actualiteitenprogramma 'Terzake'. Gelukkig voor de politici en de politiek zelf, doet dat maar een kleine minderheid van kijkend Vlaanderen, denk ik dan maar. Een niet onaardig deel van deze 'politiek-geïnteresseerden' is vakbond- of partijmilitant, of zelf beroepsmatig verbonden, of heeft zijn job min of meer te danken aan een bepaalde partij of partijmandataris.

De resterende heel kleine minderheid, waaronder ik zelf, ergert zich te pletter over de arrogantie en zelfs ongeïnteresseerdheid van in de media optredende politici als zij geconfronteerd worden met de immense kloof die er meestal is tussen wat zij zeggen en wat zij doen. Als gevolg van het geklungel door de dorpspolitiekhandelende partijconiferen is de geloofwaardigheid van politici vrijwel onbestaande geworden. Men zou dus kunnen denken dat het getuigt van heldenmoed om onder die omstandigheden zich nog als kandidaat 'volksvertegenwoordiger' te durven presenteren, laat staan zich te verantwoorden voor het 'verleden'.

Dat politici zich in programma's als 'Terzake09' gewoon in 'hun blootje' worden gezet, en hen dat blijkbaar niet eens kan schelen, en dat de komende verkiezingsuitslag waarschijnlijk zal aantonen dat in de politiek zowel de waarheid als de leugen er helemaal niet toe doen, hebben zijn wij, U en ik, met ons allen schuld aan. De desinteresse van de bevolking, en haar politieke en sociale onwetendheid die daar het gevolg van zijn, is namelijk de oorzaak van de huidige volksverlakkende politieke cultuur.

Een volk heeft de politici die het verdient...
Oud 26 mei 2009, 09:06   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht

Precies, en wij hebben krapuul-politici want we zijn een volk van krapuul.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 10:36   #3
favoriet
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie enigszins geïnteresseerd is in politiek en enig inzicht wil verwerven in wat onze 'beleidsmakers' zoal bezielt, kan dagelijks zijn mosterd halen in de verkiezingsdebatten in het actualiteitenprogramma 'Terzake'. Gelukkig voor de politici en de politiek zelf, doet dat maar een kleine minderheid van kijkend Vlaanderen, denk ik dan maar. Een niet onaardig deel van deze 'politiek-geïnteresseerden' is vakbond- of partijmilitant, of zelf beroepsmatig verbonden, of heeft zijn job min of meer te danken aan een bepaalde partij of partijmandataris.

De resterende heel kleine minderheid, waaronder ik zelf, ergert zich te pletter over de arrogantie en zelfs ongeïnteresseerdheid van in de media optredende politici als zij geconfronteerd worden met de immense kloof die er meestal is tussen wat zij zeggen en wat zij doen. Als gevolg van het geklungel door de dorpspolitiekhandelende partijconiferen is de geloofwaardigheid van politici vrijwel onbestaande geworden. Men zou dus kunnen denken dat het getuigt van heldenmoed om onder die omstandigheden zich nog als kandidaat 'volksvertegenwoordiger' te durven presenteren, laat staan zich te verantwoorden voor het 'verleden'.

Dat politici zich in programma's als 'Terzake09' gewoon in 'hun blootje' worden gezet, en hen dat blijkbaar niet eens kan schelen, en dat de komende verkiezingsuitslag waarschijnlijk zal aantonen dat in de politiek zowel de waarheid als de leugen er helemaal niet toe doen, hebben zijn wij, U en ik, met ons allen schuld aan. De desinteresse van de bevolking, en haar politieke en sociale onwetendheid die daar het gevolg van zijn, is namelijk de oorzaak van de huidige volksverlakkende politieke cultuur.

En heeft een volk ook de journalisten die het verdient?

--------------------------------------------

Politici die niet worden vertrouwd door het volk worden ondervraagd/op de rooster gelegd door... journalisten die niet vertoruwd worden door het volk...
en die zelfs door het volk niet afgezet kunnen worden...

Goe bezig...
favoriet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 10:47   #4
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom ga je er dan zelf niet voor, Renaat?

Laatst gewijzigd door Maes_P : 26 mei 2009 om 10:47.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 11:13   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Als gevolg van het geklungel door de dorpspolitiekhandelende partijconiferen is de geloofwaardigheid van politici vrijwel onbestaande geworden.

...
Da's een goeie, die ga'k onthouden.
Leuke dubbele bodem.

(maar sta me toch toe om de grootste twijfels te hebben; 't zal niet gelegen zijn aan de gave van de serendipiteit van de draadopstarter)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 14:14   #6
renaat6
Partijlid

renaat6's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Da's een goeie, die ga'k onthouden.
Leuke dubbele bodem.

(maar sta me toch toe om de grootste twijfels te hebben; 't zal niet gelegen zijn aan de gave van de serendipiteit van de draadopstarter)
die 'dubbele bodem' zullen velen waarschijnlijk niet opgemerkt hebben; misschien omddat zij meer met de inhoud van de tekst bezig waren...
Oud 27 mei 2009, 12:06   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die 'dubbele bodem' zullen velen waarschijnlijk niet opgemerkt hebben; misschien omddat zij meer met de inhoud van de tekst bezig waren...
Ja, sorrie, maar ik vind doorgaans in jouw posts niet meer inhoud dan iemand kan vinden in het glas van mijn Duvel na konsommasie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be