Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 21:59   #141
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door favoriet Bekijk bericht
Het is pijnlijk om zien dat men de bedoeling van de vraagstellers niet 'in vraag' stelt...

Als men niet ziet dat door de Bracke ploeg alles gestuurd wordt (en niet alleen vandaag... en niet alleen in terzake09 )
't Was écht een smerige, laagbijdegrondse en onvoorzienbare vraag.Vragen aan een blokhoofdman wat een Vlaming is, hoe durft dat rood krapuul.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:01   #142
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het gaat toch over Vlaamse verkiezingen? Is het dan zo abnormaal wat men nu vraagt wie men als 'Vlaming' moet beschouwen en wat 'Vlaming zijn' nu eigenlijk inhoudt? Het VB heeft toch altijd de mond vol over 'eigen volk'. Goed, maar wat is nu dat 'eigen volk'? Wie maakt uiteindelijk deel uit van dat 'eigen volk'. En daar kon Annemans geen antwoord op geven. Een beetje tot zijn eigen schade, want als een tenor van een Vlaams-nationalistische partij nog niet eens kan zeggen wie nu Vlaming is of wat dat in feite inhoudt, dan is dat maar een triestige vertoning van het VB.
Geef toch toe dat 't een puur rooie smeerlaperij is! Onwelvoeglijk!
Oud 27 mei 2009, 22:02   #143
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Daarmee kennen we ineens jouw definitie van "kritische journalistiek"
heb je nu al je bepaling van "marokkaan" gevonden Filo?

En neen, ik verkies de Nederlandse journalisten: als die gasten ontvangen mogen de gasten ook iets zeggen, altijd meegenomen.

ik hoef trouwens geen katleentjes Coolsen om "kritisch" te zijn. Ik ben ondertussen groot genoeg om zèlf te bepalen wat ik wel of niet wil geloven. Blijkbaar vinden de Nederlanders ook dat hun kijkers een eigen mening mogen ontwikkelen, iets wat ze in "arm vlaanderen" nog steeds niet durven toestaan, die kerktorens toch hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2009 om 22:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:03   #144
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Was écht een smerige, laagbijdegrondse en onvoorzienbare vraag.Vragen aan een blokhoofdman wat een Vlaming is, hoe durft dat rood krapuul.
Volkomen eens met filosoof. Dit was inderdaad een logische vraag. Zeker als het thema over "de Vlaming" ging....

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:05   #145
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Volkomen eens met filosoof. Dit was inderdaad een logische vraag. Zeker als het thema over "de Vlaming" ging....
en hiervoor is geen reden om met het vingertje te gaan wijzen,laat staan om te gaan "stigmatiseren"
Oud 27 mei 2009, 22:05   #146
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het over immigratie en islamizering ging...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 mei 2009, 22:05   #147
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit vind ik grof. Je kan perfide maatschappelijke evoluties en systemen aanklagen en dat doe ik ook. Maar je laat de individuele mensen gewoon met rust. Dat is het grote verschil tussen radicaal volksnationalisme en racisme van bijvoorbeeld de Klan in Amerika. Voor een overtuigd katholiek is het afwijzen van geweld tegen onschuldigen de evidentie zelve.
En enkel échte Vlamingen zijn onschuldigen dan, de anderen zijn maar schietschijven of kleiduiven? Dus is't belangrijk dat dat wettelijk vast ligt tegen dat Hans Van Themsche vrijkomt.
Oud 27 mei 2009, 22:05   #148
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit vind ik grof. Je kan perfide maatschappelijke evoluties en systemen aanklagen en dat doe ik ook. Maar je laat de individuele mensen gewoon met rust. Dat is het grote verschil tussen radicaal volksnationalisme en racisme van bijvoorbeeld de Klan in Amerika. Voor een overtuigd katholiek is het afwijzen van geweld tegen onschuldigen de evidentie zelve.
U bent een akelig figuur. Ik vind jouw hele redenering rond volksidentiteit grof omdat je er sowieso individuele mensen mee stigmatiseert. Je verkondigt een ziekelijke theorie maar spreekt in de naam van God schande over zij die deze theorie in praktijk omzetten.
Die God van jou, dat is die Grote Oude Blanke Man, niet?
Oud 27 mei 2009, 22:06   #149
favoriet
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat toch over Vlaamse verkiezingen? Is het dan zo abnormaal, gezien de vreemdelingenproblematiek, dat men nu vraagt wie men als 'Vlaming' moet beschouwen en wat 'Vlaming zijn' nu eigenlijk inhoudt? Het VB heeft toch altijd de mond vol over 'eigen volk'? Goed, maar wat is nu dat 'eigen volk'? Wie maakt uiteindelijk deel uit van dat 'eigen volk'. En daar kon Annemans geen antwoord op geven. Een beetje tot zijn eigen schade, want als een tenor van een Vlaams-nationalistische partij nog niet eens kan zeggen wie nu Vlaming is of wat dat in feite inhoudt, dan is dat maar een triestige vertoning van het VB.
Je begrijpt toch dat 'ze' voor elk antwoord een scenario hadden...
Is dat nu zo moeilijk om dat te begrijpen?
favoriet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:07   #150
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je merkt hier heel duidelijk hoe erg de etnische identiteit van ons volk onder druk komt te staan. Het gaat gewoon razendsnel. Over een paar eeuwen zijn we mogelijk allemaal mulatten. Ik vind dat erg.
Max, stel dat jij morgen hals over kop verliefd word op een mooie en lieve kleurlinge (zwart, bruin, geel...maakt niet uit)..............Wat doe je dan ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:08   #151
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat toch over Vlaamse verkiezingen? Is het dan zo abnormaal, gezien de vreemdelingenproblematiek, dat men nu vraagt wie men als 'Vlaming' moet beschouwen en wat 'Vlaming zijn' nu eigenlijk inhoudt? .
Nee natuurlijk is dat geen abnormale vraag. Gisteren in ""Phara stelde Phara de vraag aan die "BV" Turk (Kojak - ik weet niet hoe je het juist spelt) of hij nu Turk of Vlaming is. Een beetje een lastige vraag voor Kojak zeker toen de kwestie van de loyauteit ter sprake kwam.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:09   #152
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begrijpt toch dat 'ze' voor elk antwoord een scenario hadden...
Is dat nu zo moeilijk om dat te begrijpen?

Nee Chipie, maar dat is enkel hoe jij het je voorstelt.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:09   #153
favoriet
Banneling

Standaard

Citaat:
En wie bepaalde dat thema?
En met welke bedoeling?

Je begrijpt toch dat Annemans altijd zou gepakt worden...
(zelfs nu met geen antwoord te geven )...

----------------

Het is niet voor niets dat men de bankiers nog meer vertrouwd dan onze journalisten...
Oud 27 mei 2009, 22:12   #154
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
heb je nu al je bepaling van "marokkaan" gevonden Filo?
Waarom? heb ik die dan nodig?
Citaat:
En neen, ik verkies de Nederlandse journalisten: als die gasten ontvangen mogen de gasten ook iets zeggen, altijd meegenomen.
Stellen die journalisten dan nooit dergelijke vragen?
Citaat:
ik hoef trouwens geen katleentjes Coolsen om "kritisch" te zijn. Ik ben ondertussen groot genoeg om zèlf te bepalen wat ik wel of niet wil geloven. Blijkbaar vinden de Nederlanders ook dat hun kijkers een eigen mening mogen ontwikkelen, iets wat ze in "arm vlaanderen" nog steeds niet durven toestaan, die kerktorens toch hé?
Indien journalisten erop wachten dat de politici die kiespropaganda komen voeren (want daartoe was Geweerkolf toch gekomen?) zélf alle aspecten aansnijden, denk je niet dat véél aspecten dan gewoon niet ter sprake komen?
Oud 27 mei 2009, 22:14   #155
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
En wie bepaalde dat thema?
En met welke bedoeling?

Je begrijpt toch dat Annemans altijd zou gepakt worden...
(zelfs nu met geen antwoord te geven )...

----------------

Het is niet voor niets dat men de bankiers nog meer vertrouwd dan onze journalisten...
Is dat thema dan zo heikel voor de geweerkolf?
Oud 27 mei 2009, 22:16   #156
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom? heb ik die dan nodig?
Ah ja toch? Voor al die soepsidies ter ondersteuning van de etnische en culturele identiteit van al die medelanders die ondanks hun Belgische papieren zich Marrokaan, Turk, etc, blijven voelen en noemen.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:18   #157
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Gerolf was helemaal niet vaag, vond ik. Die man is de beste en meest consequente spreker van het Vlaams Belang.

Goh ... is definiëren wat een Vlaming is nu echt nodig?
Thomas VDB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 22:21   #158
favoriet
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat thema dan zo heikel voor de geweerkolf?
Slaap er eens over...

'Ze' zijn alleszins in hun bedoeling om het VB te beschadigen geslaagd...
Maar dat dit iets met ernstige journalistiek te maken heeft is iets anders...

----------------------

'Ze' slaagden er immers ook in Leterme en de 'Vlaamse zaak' te beschadigen...
(maar dat zal je waarschijnlijk ook niet opgevallen zijn)
Oud 27 mei 2009, 22:23   #159
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Ah ja toch? Voor al die soepsidies ter ondersteuning van de etnische en culturele identiteit van al die medelanders die ondanks hun Belgische papieren zich Marrokaan, Turk, etc, blijven voelen en noemen.
Raar toch hé? voor de bepaling van "vlaming" hebben ze geen criteria, maar om Marokkanen en Turkse "belgen" van hun culturele eigenschappen te voorzien moeten de VLAMINGEN dan weer geld blijven ophoesten, d�*n weten ze ineens wel weer wat de criteria zijn?

---------------

Trouwens: ook opgevallen dat Keulen eindelijk toegaf dat het speciale programma "allochtonen-first" om aan een job te geraken GEEN ENKELE JOB HEEFT OPGEBRACHT? de eerste zes weken mochten er dus geen oude belgen worden aangeworven, die rassiestische smeerlappen zouden wel eens de job van een marokkaan of turk kunnen afpakken vonden ze. Wat bleek? die eerste zes weken waren gewoon tijdverlies want er kwamen géén geschikte werkwillige marokkanen of turken op af? Ze geraakten niet ingevuld, de jobs! want ze verstonden geen nederlands of hadden geen stielkennis (ha nee, spijbelkennis vast wel).

Oud 27 mei 2009, 22:23   #160
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas VDB Bekijk bericht
Gerolf was helemaal niet vaag, vond ik. Die man is de beste en meest consequente spreker van het Vlaams Belang.

Goh ... is definiëren wat een Vlaming is nu echt nodig?
ja als je iets verdedigd moet je kunnen uitleggen wat je verdedigd.
zou anders wel erg dom zijn in mijn ogen.
roepen in de wind.

Laatst gewijzigd door doubled : 27 mei 2009 om 22:25.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be