![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker niet met de stijgende energieprijzen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eens dat men bloed aan zijn handen heeft, mensen vermoord om te weten te komen waar hun geld ligt , of erger, uit plezier, dan is er geen verbeteren meer nodig : je bent te ver gegaan, de daden zijn overgeeflijk. Idem voor verkrachters, zowel van vrouwen, mannen als kinderen, dat zijn totale egoïsten, die niet het minste respect voor hun medemens hebben, je moet die niet meer " heropvoeden ". Het enige dat nog gedaan kan worden, is " zuivering ", m.a.w. de doodstraf. Die hoeft wat mij betreft niet pijnlijk te zijn , ze moet enkel daadwerkelijk uitgevoerd worden, om verder onheil te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, hoogvliegers zijn het niet hé, die helden ? Sjakosjentrekkers, dat was vroeger zowat de onderste trap van de misdadige ladder, juist voor fietsendief, of kiekendief. Maar nu koppelen ze daar zwaar geweld aan vast, dat je straffen van 20 jaar kan opleveren , zoals voor een bank te overvallen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() Gevangenissen bouwen ? En sociale woningen ? En daarna een muur rond heel Europa, om de barbaren buiten te houden, zoals destijds in China , en in Schotland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 28 mei 2009 om 00:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() laten arbeiden voor de gemeenschap lijkt me een veel betere straf dan doodstraf.
Daar hebben ze ook meer aan. als ze dood zijn, mogen ze voor altijd rusten...wat is daar nu erg aan?
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() Eerlijk gezegd ben ik tegen slavenarbeid. En doodstraf moet niet " erg " zijn, maar wel de veroordeelden voorgoed uitschakelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
|
![]() Mja, dan ben ik het niet met je eens, maar dat is ok
![]() Ik ben voor straffen, zodat ze tot inkeer kunnen komen. Wat ze ook misdaan hebben..
![]() |
#231 |
Minister-President
|
![]() Weet jij wat het verschil is tussen intrinsieke en extrinsieke motivatie?
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
![]() Intrinsiek komt van binnenuit, iets dat je zelf echt wil extrinsieke motivatie, is wanneer je beloond wordt als je iets doet. Juist?
![]() |
![]() |
#234 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Nu, die extrinsieke motivatie gaat niet alleen op voor beloningen maar ook voor straffen. Als je bepaald gedrag bestraft, kan het zijn dat men die specifieke gedraging niet meer zal herhalen. Dit is uit angst voor de straf. Van zodra de mogelijkheid tot gestraft worden wegvalt, zal het ongewenste gedrag zich opnieuw manifesteren. Vaak zelfs erger dan voorheen. Dat is de enige verandering die je kan teweegbrengen met straffen. Iemand tot inkeer brengen, zoals jij het stelt, kan enkel en alleen als je de intrinsieke motivatie stimuleert. En dat is nu net wat je met straffen nooit zal bereiken.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 28 mei 2009 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Staatssecretaris
|
![]() [quote=beste vriend;4128581]Dat kan kloppen. Maar ik ben dan ook meer voor zuivering als voor straffen. QUOTE]
Ik vind dat een gevaarlijk woord. Zelf ben ik tegen de doodstraf op grond van principiele overwegingen. Ik kan me enkel indenken dat achteraf de doodstraf wordt uitgesproken in gevallen waar het gaat om misdrijven die niemand kon voorzien, en die van die aard zijn dat de autoriteiten moeten ingrijpen op grond van overwegingen van de rechtsorde. Ik denk daarbij aan Dutroux. Die werd beschuldigd van moord en verkrachting, maar mijns inziens ging dit veel verder. Die had namelijk een vernietigingskamp voor kinderen opgericht, anders kan ik niet beschrijven wat daar aan de gang was. In zo een geval moet een rechtsstaat, ook al is ze tegen de doodstraf, voldoende verbeelding kunnen hebben om een uitzonderingsrechtbank in het leven te roepen die de doodstraf kan uitspreken. Het is dan een signaal van een samenleving die aangeeft dat bepaalde grenzen niet kunnen overschreden worden. Maar het blijft een risico op dergelijke manier af te wijken van de principes van een rechtsstaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() [quote=Conscience;4128977]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#239 |
Minister-President
|
![]() @beste vriend: Quoting, you're doing it wrong.
![]() |
#240 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |