Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 19:45   #21
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Dan kunnen we dit forum en alle andere discussies opdoeken. Dat is net eigen aan een discussie...
Wat ?? moord en brand schreeuwen terwijl je eigenlijk de feiten en bewijzen niet weet ?
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 19:45   #22
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
ik heb kritiek op de criticasters van de criticasters van deze discussie.
geweldig
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 19:45   #23
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
dan moet je toch wel toegeven dat je zeer lichtgelovig bent en gemakkelijk beïnvloedbaar door de media. Niet meer, niet minder.
Dat kan best zijn, maar ook uit ervaring. Zoals ik hier al ergens schreef heeft er in Aalst een man zijn motten, met gebroken oogkas o.a. als gevolg, gekregen van enkele "jongeren" (van deze heb ik wel een gegrond vermoeden van de origine en leeftijd) omdat ze een eend met jongen aan 't kloten waren en hij tussenbeide wou komen. Een zaak die de pers, bij mijn weten, NIET gehaald heeft maar overduidelijk wel gebeurd is.
Zou het mij verwonderen dat er een geval G'bergen mogelijk is in dit apenland? Absoluut niet, daar ben ik realistisch genoeg voor.

(ze gaan er nu aan beginnen)
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 19:46   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is idd een pijnlijke uitkomst van het hele voorval, maar ik wou in deze topic aantonen hoe sommige mensen vanuit hun vooroordelen spreken en handelen en hiermee eigenlijk meer kwaad dan goed doen.
Handelen?

Bij mijn weten is er nog niet gehandeld geweest - en zál er ook niet gehandeld worden - bewijs zovele reeds aangehaalde feiten - welk kwaad is er geschied als mensen emotioneel reageren en de 'daders' willen bestraft zien? Er zijn geen namen genoemd - niet in de pers (raar) en NIET hier - er is enkel over daders gesproken - daders van criminele feiten moeten vervolgd en bestraft worden!
Trouwens, hebt U een moeder ?

Citaat:
Of mag ik dat aspect niet aanhalen omdat het mss niet in uw kraam past?
?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 19:51   #25
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom zoveel topics over een en hetzelfde onderwerp ?
hierom.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 19:52   #26
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat ?? moord en brand schreeuwen terwijl je eigenlijk de feiten en bewijzen niet weet ?
Niet weet? Dat schreef ik niet hé Pietje.

OP basis van de door u op dat ogenblik gekende feiten u een mening vormen en verdedigen, dat schreef ik....
Oud 27 mei 2009, 19:54   #27
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Onnozelaar, het VB zijn, voor mij alvast, een bende mietjes.
Oud 27 mei 2009, 19:58   #28
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het belgisch gerecht maakt geen onderscheid tussen afkomst, ras, geloof...

dus als je dit gegeven tot twee maal toe moet aanhalen, wilt dit zeggen dat jij je focust op dit gegeven, namelijk dat die daders allochtonen waren.

wat betekent dat?

Het betekent dat je een ordinaire racist bent.
Neen dat ben ik niet.
Ik ben er echter wel van overtuigd dat ons politiek corrupte of correcte systeem een voorkeursbehandeling geeft aan allahtonen,
en niets onbenut laat om bepaalde feiten te verdoezelen, zoals het overaanbod van marokkanen aangaande geweldsdiefstallen en hun over-aanwezigheid in de gevangenissen. en dit om zijn eigen falen toe te dekken of voor een reden die ons voorlopig nog onbekend is.
Dat maakt mij niet tot een racist.

Maar als u mij graag zo noemt, ga uw gangen.
Maar roep dan niet tegen een ander dat die hun gedachten graag voor waar nemen.

instead of korans and imams

Laatst gewijzigd door Pist*on : 27 mei 2009 om 19:58.
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 19:59   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in plaats van direct het vertrouwen in het gerecht te verliezen, zou ik je aanraden wat aandachtiger het artikel te lezen. Die eerste groep van verdachten werden eerst opgepakt met vermoedens. Toen er geen bewijzen waren, werden ze vrijgelaten. Ze zijn dus niet alleen onschuldig voor het halfdood slaan van die vrouw maar ook voor die andere feiten. Die vermoedens zijn nu achterhaald, je moet ze dus niet opnieuw oprakelen en hiermee de vrijlating van die jongeren hekelen. Net dat is wat ik duidelijk probeer te maken.
Hier worden ze niet "verdachten" maar "daders" genoemd. Dat is toch voldoende, néé?

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2009 om 20:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 20:05   #30
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hier worden ze niet "verdachten" maar "daders" genoemd. Dat is toch voldoende, néé?
en lekker klaargekomen?

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 23:11   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Larrie en apekool.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 23:36   #32
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
toen de eerste groep van verdachten werden vrijgelaten, waarschijnlijk door gebrek aan bewijzen, was er een groep van mensen op deze forum die moord en brand schreeuwden. Hun conclusies gingen zelfs zo ver dat ze België afdeden als een bananenrepubliek. Sommigen deden uitspraken in de zin van: hang die jongeren op...en de rechters die hen vrijlieten, ook.

Maar wat is nu gebeurd?

De eerste groep van verdachten blijken totaal onschuldig te zijn. Maar goed dat die jongens vrijgelaten werden hé. Maar goed dat die rechters correct gehandeld hebben hé. Immers, als je iemand geen schuld ten laste kan leggen, dan beschuldig je die persoon niet. Dat is toch een essentieel kenmerk van een rechtstaat. Zo dus België.

Wat nu met de felle en ongenuanceerde kritieken van de groep van mensen hier (en het zijn altijd dezelfde groep van mensen die zo gefrustreerd en zuur moeten reageren, over welke groep zou ik het toch hebben ). Wat als de rechters in deze zaak gehandeld hadden zoals die soort mensen gewild hadden... dan waren nu 5 onschuldige jongeren gedood geweest op een zeer wrede wijze. Was dat dan goed geweest? Verstaan die mensen dit onder "harde aanpak"?

Je kan veel kritiek hebben op het Belgisch gerecht en staat maar het alternatief van de groep verzuurde en gefrustreerde mensen hier trekt toch ook op niks.

Dit hele voorval wijst er (nogmaals) op dat deze groep van mensen totaal geen respect hebben voor rechtsregels en handelen en spreken vanuit hun darmen in plaats van hersenen. Zij hebben vooroordelen en willen daarom mensen aan een boom hangen in plaats van hen het recht op weerwoord te gunnen.

Conclusie: jullie (je weet wel wie ) hadden het weer aan het verkeerde eind, en ik niet!
België een rechtsstaat !!?? Laat mij niet lachen ( bleitten eerder) ! Het feit dat jij dit zegt maakt het nog ongeloofwaardiger .
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 23:37   #33
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
totaal onschuldig
Die jongens komen in aanmerking voor wel 2 andere overvallen die dag he.

Natuurlijk dat de mensen alle vertrouwen in het gerecht verliezen.

Ga eens na wat er juist in de processen DeMoor, Munten, VanHolsbeek e.d. werd gezegd, dan zal blijken dat het gerecht hier weldegelijk met 2 maten en gewichten werkt.
Het éne schandaal volgt het andere op, hoe kunnen mensen nog vertrouwen hebben ?
Oud 27 mei 2009, 23:43   #34
beste vriend
Banneling

Standaard

[quote=styllo_ben;4127847]dat is idd een pijnlijke uitkomst van het hele voorval, maar ik wou in deze topic aantonen hoe sommige mensen vanuit hun vooroordelen spreken en handelen en hiermee eigenlijk meer kwaad dan goed doen.

Of mag ik dat aspect niet aanhalen omdat het mss niet in uw kraam past?[/QUOTE]
Jij komt hier toch ook maar je propaganda verkopen ? Ik versta dat wel, hoor. Maar ik geloof er toch niks van. Je gaat wel erg hard te keer : zeggen dat België een rechtsstaat is ! Dit is overdreven, jong, dat ga je niemand niet meer wijsmaken !
Oud 28 mei 2009, 09:13   #35
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een gerecht houdt wel rekening met de concrete en specifieke feiten die verschillend zijn bij elke zaak.
Afkomst, ras en geloof zijn feiten waarmee in sommige zaken dus wel degelijk rekening zal worden gehouden (anders zou het bv al onmogelijk zijn om racisme te veroordelen).
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 10:03   #36
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

zoals ik al in die andere topic zei,

ze staan met hun gat bloot en toch proberen om eruit te lullen met allerhande zever die er niet toe doet.

de massahysterie heeft haar werk gedaan, moord en brand schreeuwen als je niet alle feiten kent.

doet me denken aan de lynchpartijen in de VS van de zwarte mensen: er was een misdaad gepleegt dus moest het wel een zwarte zijn, en dus opknopen omdat ze "verdacht" zijn

hier is dat nu:

het moest wel een allochtoon zijn omdat ze de naam niet vrijgaven en ze moesten wel schuldig zijn omdat ze verdacht waren.

walgelijk

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 28 mei 2009 om 10:04.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 10:41   #37
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
Ik heb dat dus wel gedaan.
Maar is ons gerecht nu ineens niet rot of zo?
Ons burgerlijk rechtsysteem is in vergelijking met andere Europese landen 1 van de betere. Alleen is ze voor sommige zaken onderbemand.
Oud 28 mei 2009, 12:36   #38
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
zoals ik al in die andere topic zei,

ze staan met hun gat bloot en toch proberen om eruit te lullen met allerhande zever die er niet toe doet.

de massahysterie heeft haar werk gedaan, moord en brand schreeuwen als je niet alle feiten kent.

doet me denken aan de lynchpartijen in de VS van de zwarte mensen: er was een misdaad gepleegt dus moest het wel een zwarte zijn, en dus opknopen omdat ze "verdacht" zijn

hier is dat nu:

het moest wel een allochtoon zijn omdat ze de naam niet vrijgaven en ze moesten wel schuldig zijn omdat ze verdacht waren.

walgelijk
Walgelijk zegt U Laurensje - inderdaad walgelijk dat 5 kerelkes die diezelfde dag al een paar handtassen gejat hadden, nu gewoon terug thuis zitten (om hun carriere te vervolmaken?) - walgelijk dar er hier werd opgeroepen tot gerechtigheid? - walgelijk dat er werd geroepen om de 'daders' te bestraffen? - walgelijk dat er misschien verkeerde conclusies werden getrokken omdat die kerelkes niet die vrouw hadden geviseerd, maar wél een paar anderen die dag? - walgelijk dat die kerelkes hier 'virtueel' werden aangevallen? - walgelijk dat ze nu alweer terug thuis zitten en helemaal geen blijvende schade zullen ondervinden van een paar - hier geplaatste posts.

Weet U wat walgelijk is?

Dat er een vrouw in coma werd geslagen - dat zulke dingen zomaar kunnen gebeuren in een min of meer normaal westers land - dat er kerelkes rondlopen die net zo goed U in coma zouden kunnen schoppen voor 50 € - dat er lui zijn die het blijkbaar liever opnemen voor criminelen - ja criminelen, want kerels die andermans handtas jatten zijn óók criminelen - en dat het leed van die vrouw én haar familie blijkbaar NIET ter zake doet!
Dat dát leed zo veel mogelijk geminimaliseerd moet worden om de daders toch maar goed te praten - dat dit soort van walgelijke dingen gerelativeerd, gereduceerd worden tot - een val - "ja, want ik ben ook es gevallen" - "een oudere vrouw breekt nogal snel iets bij een 'val'" etc etc ...

DAT IS PAS WALGELIJK !!!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 14:34   #39
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

History repeated. Het zou ondertussen toch al geweten mogen zijn dat de eerste berichtgeving bij zo'n zaken zelden of nooit de juiste en/of de volledige feiten weergeven. Maar toch gebeurt iedere keer hetzelfde: op basis van die eerste berichtgeving worden verregaande conclusies getrokken niet zelden gebaseerd op erbij gefantaseerde of door propaganda ingegeven zaken. En het ergste van al is dan nog dat je op voorhand weet dat sommigen zullen blijven vasthouden aan die onvolledige en of onjuiste informatie. Meer nog, ze zullen alle nieuwe informatie afdoen als leugens en manipulatie. Ze leven blijkbaar liever in hun eigen fantasiewereld. Nochtans lijkt het me daar niet erg prettig vertoeven als ik ze bezig hoor...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 14:55   #40
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...
*hysterie*
...
DAT IS PAS WALGELIJK !!!

daar spreek ik me zelf niet over uit(omdat ik eerst het onderzoek afwacht).

ik heb het niet over wat er gebeurt is

ik heb het over wat er hier gezegd/gepost is

u vermengt in uw hysterie deze 2 zakens om toch maar te rechtvaardigen wat u hebt beweerd over de verdachten die u toch al tot allochtone daders had bestempeld nog vóór het het onderzoek.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 28 mei 2009 om 14:57.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be