![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Minister
|
![]() [quote=beste vriend;4128992]Tot zover heb ik je ook niet 't probleem uit de doeken zien doen. Voorwaar een hele leuke stijl om naar een 'oplossing' te verwijzen. En dat is 't dan ook.
![]() |
#242 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lap ... weer voer voor discussie. Goede vraag, maar het antwoord lijkt me minder duidelijk.
Persoonlijk zou ik zeggen: enkel als het als euthanasie van een zwaar zieke geest kan aanzien worden. Psychopathen die in gevangenissen een gevaar vormen voor het personeel dat ze moet verzorgen en die nog amper menselijk denken en enkel kunnen moorden, lijken me beter met een spuitje. Dat is dus mijn eerlijke mening na het zien van een bepaalde documentaire over gevangenissen, waar dus "mensen" opgesloten zitten, die zo gevaarlijk zijn, dat men ze enkel in isoleercellen kan vastzetten, zonder enig comfort, om te voorkomen dat ze slachtoffers maken. De vraag is hoe humaan dat is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
|
![]() Citaat:
Blijven leven zullen ze, zodat we met een gerust gemoed en geweten kunnen slapen. Eigenlijk wel best ironisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Minister-President
|
![]() Ik antwoord maar gewoon op uw vraag.
Het is niet omdat jij de doodstraf de beste methode vindt, dat er geen alternatieven zijn.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 28 mei 2009 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Gouverneur
|
![]() Er zijn verschillende misdaden die de doodstraf verdienen. Vind ik dan toch.
Vele jaren terug toen er nog eens iets gruwelijks gebeurt was zei er iemand tegen mij op een meeting " die moesten ze toch gewoon afmaken" Ik zei juist jongen. Ik haalde mijn mes boven en overhandigde het aan die persoon. Morgen als je aan de poort van de wandeling gaat staan zult je hem zien buitenkomen. Gewoon steken en de wereld is ervan verlost. Zie je, als je van die mening bent moet je ook bereidt zijn om de daad te stellen. Maar zo iemand heb ik nog niet gevonden. De beul zou in zo'n maatschappij geloot moeten worden. Wedden dat die wet binnen de kortste keren in de vuilbak ligt.
![]() |
#246 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals jij het voorstelt, riskeer je zelf levenslang of de doodstraf, dan krijg je al minder volk bijéén natuurlijk. De mensen vragen achter gerechtigheid , niet om zelf te sterven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Minister
|
![]() Gij verwart gerechtigheid met ego, wraak, en vergelding.
Gij hebt de hovaardigheid om voor 'de mensen' te spreken.
![]() |
#249 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar waar ik wel tegen ben is al die kleine zakjes die omdat er een blonde/bruine/roste aan hun arm hangen of omdat ze in een plaats vertoeven waar ze denken te moeten laten zien hoe hard ze wel zijn opeens terug krabbelen als ze denken dat ze het zelf zouden moeten doen. Ik heb hetzelfde probleem met al die kleine M*therf*ckers die zeggen, laten we die of gene platbombarderen maar die er wel voor zorgen dat het niet zij zijn die het de vluchten moeten maken. Of boven een berg liggen met hun oog op een scope. Of whatever. Is dit wat je wilt. Goed, maar dan doe je ook je part. En daar haken de meesten direct op af. Iets eisen is één ding. Bereid zijn om deel uit te maken van wat je eist is iets totaal anders. Zéér weinigen willen zover gaan.
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html Laatst gewijzigd door Erwinvds : 28 mei 2009 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is tot nog toe niet duidelijk aan welke kant van de deur de zot staat daar. tip; meestal aan de buitenkant.
![]() |
![]() |
#253 |
Vreemdeling
|
![]() Kippen die vogelsgriep dragen.
Grr |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
|
![]() Citaat:
Sorry, maar iemand die zo ver weg is dat hij gewoon een blinde moordmachine is, mag men volgens mij wel uit zijn lijden verlossen. Ik spreek hier dan wel niet over de gewone kruimeldief. Persoonlijk blijf ik er dus bij dat een doodstraf kan, als het een soort van euthanasie is die men toepast op levensgevaarlijke gekken, die nooit zullen veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Minister
|
![]() Tenminste .... zolang als de doodstraf niet wordt ingevoerd ? Daarna zal 't wel minderen ?
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen die uit plezier , of uit winstbejag, anderen vermoorden, mensen die verkrachten, folteren, pijnigen, daar ging het mij om : deze gevaarlijke, menselijke roofdieren mogen/moeten uit de weg geruimd worden. Ik kan mij in de verste verte niet voorstelen wie daar iets op tegen kan hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]() Citaat:
vinde dan niet dat verkrachters zelf verkracht moeten worden ipv vermoord? kwestie om toch wat evenredig te zijn?
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gewoon uit onze leefwereld verbannen is genoeg : definitief verbannen : doodstraf door een pijnloze injectie. |
|
![]() |
![]() |