![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Iedereen kent die momenten.
Je loopt over't straat in een stad. Veel mensen. Drukte. De mensen zijn zo talrijk geworden dat ze niet langer mensen zijn, maar enkel objecten, die men moet zien te ontwijken. Men observeert die objecten maar vaag, en ze laten een vlug, informatiearm spoor achter. Maar door de overvloed aan mensen en dus aan sporen vervaagt alles. Het wordt als fietsen door de regen. Men ontwikkelt een soort van cocoon, een plasmaschild waarin men door de menigde vaart. Opgesloten in zichzelf, stuurt men zich door deze massa. Duwtje hier, duwtje daar. Ontwijkende blikken. Plots wordt je blik weggetrokken. Een samenvalling van factoren zorgt ervoor dat je moet stoppen, of even rondkijken, of ergens even wachten. Nog iemand bevindt zich heel toevallig in dezelfde situatie als jij. Geen situatie waarbij men iets doet waardoor een korte informatieuitwisseling nodig is, zoals een winkelmandje uit een rij aan de kassa vissen, maar gewoon twee blikken. Mensen die toevallig stoppen en dan kijken. Iets wat beiden niet verwachten. Jullie ogen ontmoeen elkaar. De spiertjes rond de hoeken van de mond trekken samen in een spontane glimlach. Maar de filters zijn er eerst. De glimlach wordt weggefilterd, en het pokergezicht der grootstadsapathie klapt weer toe. Niet lachen. Mag niet. Wie weet hoe ze reageert? Kan verkeerd worden begrepen. Dat, of andere redenen. Niet lachen, in elk geval. Diep vanbinnen wil je beginnen praten. Of ernaartoe lopen, een omhelzing geven, en zeggen: ik ken je niet, maar het maakt niet uit. Kom met mij, wij kunnen ronddwalen in de straatjes totdat de zon weer opkomt, vergeten dat er een dag van morgen is,. Kom met mij, ik ken je niet, maar ik vertel je alles, laten wij de stijve kennismakingprocedures overslaan en alsof doen dat we elkaar al honderden jaren kennen. Kom met mij, en vertel mij wie je bent, waar je naartoe wilt, en wat die glans in je ogen betekent. Het meisje krijgt ook lachneigingen. God weet waar ze aan denkt. Haar gezicht draait weg in kleine schokjes, alsof ze ergens twijfelt. Maar ze draait weg, ogen naar de grond, en alsof doen dat ze een toepasselijk topje zoekt tussen de rommelige rekken. Jij draait je weg, en loopt door, jezelf afvragend waarom de wereld zo is. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 29 mei 2009 om 01:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi beschreven.
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Flanelcondoom als Amélie Poulain
![]() Het gekke is ... Bij mij maakt het een stroom herinneringen los. Aan ontmoetingen uit het niets. Gesprekken die wél gestart zijn. Avonturen die wel zijn gevolgd. Heavy avonturen. En dan vaak de zware katers nadien ![]() Zware glimlach hier. Flanel nog jong. Staat hem allemaal nog te wachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen jammer dat je wegliep. Misschien kan je volgende keer eens op haar toestappen, en vragen hoe het met haar gaat. Of iets anders wat haar aan 't lachen kan brengen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Gewoon wel lachen.
Ze kunnen niet meer dan gewoon weg stappen zulle. Het gekke is als je wel lacht hoeveel mensen er terug lachen. Moet je eens proberen. In een grote winkel straat vriendelijk rondlopen. Sommige bekijken je alsof je de duvel in persoon bent, bij vele andere breekt er zo iets door als...........wauuw, die is lief tegen mij.
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik vermoed dat dit ook al enkele jaren geleden is? Enne ... het leven in de "grootstad" is er niet op verbeterd ...
"A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort." Laatst gewijzigd door Monocle : 29 mei 2009 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prachtig stukje Flanelcondoom (en vooral zo herkenbaar dat ik het gevoel heb er zelf bij geweest te zijn).
Citaat:
![]() ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() Pff, echt een plattelandsmietje dat geconfronteerd wordt met nog geen 10% van de realiteit...
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Parallelle Amplitude : 29 mei 2009 om 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Wel goed geschreven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k Ging door de stad, en tussen al da gepeupel liep daar een ferme mok, maar 'k dierf niks zeggen en ga er vannacht eens op rukken ![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 29 mei 2009 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, ik geef toe: de drempel om dan een gesprek te beginnen is zeer hoog, juist omwille van de randcondities. Maar ik heb mij vanaf nu voorgenomen: als ik iemand leuk zie, gewoon lachen. Wat er ook is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Nee, dat niet. Ik word niet verliefd door naar iemand te kijken. Maar dit is, zoals ik reeds zei, geen eenmalige gebeurtenis.
Ik vond gewoon het feit dat twee mensen, die misschien wel alles tegen elkaar willen vertellen en gewoon samen willen weglopen naar god weet waar, elkaar zo kunnen aankijken, beide hetzelfde denkend, en dan doorlopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Seg, stuk kasteloosheid, zou je eens niet beter wat noeste fysieke arbeid gaan verrichten?
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 29 mei 2009 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ze kan ook luidkeels beginnen roepen van "viezerik" natuurlijk. Of gewoon niets zinnigs kunnen zeggen bv. Of een voorkeur hebben voor teensletsen. Niet om je op voorhand te ontmoedigen zulle.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Liep daar ook iets zeer schoon rond, zoals in mijn bijlage ![]() Maar, ze had hare Ipod in. Allez 't was zowat het zelfde. Tof hé.
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Dat is dus wat ik op die momenten ook denk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge zult ook niet den enige zijn, maar gene stress er zijn er genoeg
![]()
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN