Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2009, 07:39   #1
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard Weg met het openbaar vervoer !

We staan met zijn allen stil. 's Morgens en 's avonds. En overdag. Binnenkort ook 's nachts ?

Het antwoord van de overheid ? Steeds maar meer belastingsgeld pompen in een hopeloos verlieslatend openbaar vervoer.

Het openbaar vervoer wordt gebruikt door amper 10% van de bevolking, doch 90% van de fondsen voor mobiliteit gaan erheen, terwijl ons wegennet, dat door 90% van de mensen wordt gebruikt, hopeloos in verval is.

Daarom zou men dat openbaar vervoer beter volledig privatiseren, zodat de markt zelf zijn prijs kan zetten aldaar, en we komaf maken met alle dure lege bussen, treinen en trams die rondrijden.

Dat zou dan miljarden vrij maken om ons wegennet eindelijk te moderniseren en uit te breiden zodat we eindelijk de files kunnen aanpakken.
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 08:02   #2
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Het voorstel klinkt vooral onzinnig naar mijn bescheiden mening. Wat gebruikt meer weg, 40 auto's of 1 bus? En wat dan met de mensen die geen alternatief hebben zich geen auto kunnen permitteren en nergens meer komen. Er zijn genoeg wegen en teveel auto's. Er moeten geen nieuwe wegen meer bijkomen maar de bestaande wegen moeten natuurlijk wel onderhouden blijven. En er moet een efficient betaalbaar openbaar vervoer komen, zodat het aantrekkelijker wordt om er gebruik van te maken. Het kan, als men maar wil...
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 08:05   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Ik vond het voorstel zo bietekwiet-achtig dat ik niet wou reageren. Deze draad verdient geen gram aandacht. (wat niet betekent dat er geen mobiltieitsprobleem is vanzelfsprekend)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 09:27   #4
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Het voorstel klinkt vooral onzinnig naar mijn bescheiden mening. Wat gebruikt meer weg, 40 auto's of 1 bus? En wat dan met de mensen die geen alternatief hebben zich geen auto kunnen permitteren en nergens meer komen. Er zijn genoeg wegen en teveel auto's. Er moeten geen nieuwe wegen meer bijkomen maar de bestaande wegen moeten natuurlijk wel onderhouden blijven. En er moet een efficient betaalbaar openbaar vervoer komen, zodat het aantrekkelijker wordt om er gebruik van te maken. Het kan, als men maar wil...
1 bus verbruikt minder plaats dan 40 auto's. Maar jij neemt aan dat iedereen het openbaar vervoer gebruikt. Dat is niet zo. 90% van de mensen neemt gewoon de auto.

Nu worden 90% van de middelen aangewend om zwaar overprijsd openbaar vervoer aan te bieden voor 10% van de bevolking.

Welk deel van 90 PERCENT VAN DE MENSEN GEBRUIKT HET OPENBAAR VERVOER NIET begrijp je niet ?

De mensen die geen alternatief hebben nemen dan de fiets, vragen aan een kennis van mee te rijden of blijven gewoon thuis.
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 09:37   #5
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Daarom zou men dat openbaar vervoer beter volledig privatiseren, zodat de markt zelf zijn prijs kan zetten aldaar, en we komaf maken met alle dure lege bussen, treinen en trams die rondrijden.
Ik neem niet veel het openbaar vervoer, maar als ik het neem, zitten de trams, metro's, bussen en treinen meestal stampvol (tot mijn grote ongenoegen).

Dit wordt gestaafd met cijfers: De Lijn heeft ongeveer 1,4 miljoen reizigers per dag ... dus wat jij komt te klagen, is mij bijgevolg onduidelijk.
Citaat:
Dat zou dan miljarden vrij maken om ons wegennet eindelijk te moderniseren en uit te breiden zodat we eindelijk de files kunnen aanpakken.
En nog meer auto's toe te laten, zodat het een kwestie van tijd wordt vooraleer het nieuwe, uitgebreide wegennet opnieuw potdicht zit.

Fijn voorstel.

Laatst gewijzigd door kiko : 30 mei 2009 om 09:42.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 09:42   #6
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
1 bus verbruikt minder plaats dan 40 auto's. Maar jij neemt aan dat iedereen het openbaar vervoer gebruikt. Dat is niet zo. 90% van de mensen neemt gewoon de auto.

Nu worden 90% van de middelen aangewend om zwaar overprijsd openbaar vervoer aan te bieden voor 10% van de bevolking.

Welk deel van 90 PERCENT VAN DE MENSEN GEBRUIKT HET OPENBAAR VERVOER NIET begrijp je niet ?

De mensen die geen alternatief hebben nemen dan de fiets, vragen aan een kennis van mee te rijden of blijven gewoon thuis.
Kan je toch even de cijfers verduidelijken? 10% van de bevolking gebruikt uitsluitend openbaar vervoer, 90% uitsluitend de auto? Waarvoor staan die 10% en 90% juist?

Dankzij de investeringen in een beter openbaar vervoer, is het aantal gebruikers verdubbeld. Dat vind ik al een goed begin.

De mensen die geen alternatief hebben moeten niet meer naar school? Niet meer gaan werken?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 09:45   #7
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

Weg met de personenwagens!
__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 09:51   #8
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De mensen die geen alternatief hebben moeten niet meer naar school? Niet meer gaan werken?
Toch wel, maar moeten de 90% anderen die geen gebruik maken van het openbaar vervoer er voor betalen zodat die 10% goedkoop kunnen rondtrammen ?

Privatiseren, zodat de volledige kost voor het openbaar vervoer gedragen wordt door de gebruikers er van. Simpel en eerlijk toch ?
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 09:52   #9
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
1 bus verbruikt minder plaats dan 40 auto's. Maar jij neemt aan dat iedereen het openbaar vervoer gebruikt. Dat is niet zo. 90% van de mensen neemt gewoon de auto.

Nu worden 90% van de middelen aangewend om zwaar overprijsd openbaar vervoer aan te bieden voor 10% van de bevolking.

Welk deel van 90 PERCENT VAN DE MENSEN GEBRUIKT HET OPENBAAR VERVOER NIET begrijp je niet ?

De mensen die geen alternatief hebben nemen dan de fiets, vragen aan een kennis van mee te rijden of blijven gewoon thuis.
Bon, ik kies om thuis te blijven.
Ik ga er natuurlijk vanuit dat u het budget dat vrijkomt door het afschaffen van het openbaar vervoer als "thuiskorting" bovenop het leefloon, waarop ik dan terugval, zal uitkeren tot mijn zevenenzestigste.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 mei 2009 om 09:53.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 09:53   #10
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Nog zo'n vrije markt-adeptje die zijn bee em wee koestert.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 09:57   #11
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Eenieder die vindt dat bussen en trams stampvol moeten rijden, en klaagt op leeg openbaar vervoer, maar zelf alleen in de auto zit, is een idioot en een kleinburger.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 10:00   #12
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Toch wel, maar moeten de 90% anderen die geen gebruik maken van het openbaar vervoer er voor betalen zodat die 10% goedkoop kunnen rondtrammen ?
Jij met je 90 pct.

De Lijn alleen al heeft meer dan een miljoen reizigers per dag. Ik zwijg over de treinen...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 10:02   #13
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Jij met je 90 pct.

De Lijn alleen al heeft meer dan een miljoen reizigers per dag. Ik zwijg over de treinen...
Dus zijn er dagelijks NEGEN miljoen die van A naar B gaan zonder openbaar vervoer. QED.

En ik rijd niet met een BMW.
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 10:03   #14
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nog zo'n vrije markt-adeptje die zijn bee em wee koestert.
Nog zo'n socialistje die enkel maar kan overleven door te parasiteren op de anderen.
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 10:05   #15
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Dus zijn er dagelijks NEGEN miljoen die van A naar B gaan zonder openbaar vervoer. QED.

En ik rijd niet met een BMW.
Ja, want negen miljoen mensen gaan dagelijks naar hun werk.


Zoek de fout.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 10:06   #16
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja, want negen miljoen mensen gaan dagelijks naar hun werk.


Zoek de fout.
Niet gezegd dat die 9 miljoen naar hun werk gaan. wel dat ze het huis uitkomen zonder gebruik te maken van het openbaar vervoer smartass.
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 10:18   #17
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Dus zijn er dagelijks NEGEN miljoen die van A naar B gaan zonder openbaar vervoer. QED.
Neem eens het aantal fietsers, voetgangers, gepensioneerden, zieken, kinderen en werklozen en trek dat eens af van je negen miljoen ?

Ook rekening houden met de treinreizigers aub.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 10:18   #18
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Niet gezegd dat die 9 miljoen naar hun werk gaan. wel dat ze het huis uitkomen zonder gebruik te maken van het openbaar vervoer smartass.
man man, wat een belachelijke redenering.

Ge telt duidelijk de werklozen er niet bij en de mensen die met de fiets of te voet gaan werken.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 10:26   #19
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
man man, wat een belachelijke redenering.

Ge telt duidelijk de werklozen er niet bij en de mensen die met de fiets of te voet gaan werken.
Die gebruiken dan toch ook niet het openbaar vervoer....
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 11:22   #20
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
We staan met zijn allen stil. 's Morgens en 's avonds. En overdag. Binnenkort ook 's nachts ?

Het antwoord van de overheid ? Steeds maar meer belastingsgeld pompen in een hopeloos verlieslatend openbaar vervoer.

Het openbaar vervoer wordt gebruikt door amper 10% van de bevolking, doch 90% van de fondsen voor mobiliteit gaan erheen, terwijl ons wegennet, dat door 90% van de mensen wordt gebruikt, hopeloos in verval is.

Daarom zou men dat openbaar vervoer beter volledig privatiseren, zodat de markt zelf zijn prijs kan zetten aldaar, en we komaf maken met alle dure lege bussen, treinen en trams die rondrijden.

Dat zou dan miljarden vrij maken om ons wegennet eindelijk te moderniseren en uit te breiden zodat we eindelijk de files kunnen aanpakken.
Weet jij eigenlijk wel waarover je praat? In ieder geval lijkt het niet zo.

Ten eerste; als het OV geprivatiseerd wordt zal het erger worden dan het nu is daar in die sector nog meer dan normaal enkel financieel gewin telt.
Ten tweede; als het OV meer uitgebreid word zodat je sneller en op elke tijdstip van de dag ergens raakt zouden we eens minder met de auto op de baan moeten, elk apart in onze zo groot mogelijke bak die liefst zoveel mogelijk PK's heeft om de baan onveilig te maken.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be