![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Europees Commissaris
|
![]() Ga eens naar de love parade, das erger dan een gay parade hoor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aalst carnaval. Wat is dat anders dan een bende bier zuipende hetero's die onnozel staan te doen op paradewagens? wat betekent nu die ene dag op het jaar waarop de gay pride door de straten trekt? Er zijn er nog 364 andere. Als hetero's daar al aanstoot aan nemen, dan zijn zij het die een probleem hebben en niet de queens die voor één keer op het jaar eens een beetje over the top staan te doen in het openbaar.
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() zie ne keer dat er ene met zijn blote kont op de straatstenen sukkelt... die moet toch geholpen worden, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Heb ik gezegd dat ik de love parade apprecieer? Heb ik gezegd dat ik fan ben van Carnaval Aalst? Nee toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Leg me misschien eens de bedoeling uit van een gay parade? Wat is het nut daarvan? Dat zou ik graag eens geweten hebben... Kom nu niet af om eens het nut uit te leggen van Aalst Carnaval... Ik vraag u expliciet het nut van een gay parade...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=99 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De gay pride is er juist om ons in alle veelkleurigheid te laten zien, het is wat mij betreft toch vooral een uiting van trots. En ja, daarbij wordt gebruik gemaakt van opkloppen. Volgens mij is het ook vooral een reactie op dat wat er vroeger verwacht werd van holebi's dat ze gewoon hun bakkes toe hielden en zich bijsluiten aan de hetero meerderheid. Nu is die overdrijving gewoon de gewoonte geworden en voor die ene dag per jaar moeten de hetero's daarmee maar tevredenheid nemen. Willen ze dat niet, dat ze dan maar wegblijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() het gaat niet om carnaval of parades, het gaat over het feit dat bepaalde homo's zich enkel en alleen kunnen identificeren met hun geaardheid. En die elke gelegenheid te baat nemen om dat ostentatief te tonen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken zo niemand. En ik maak me sterk dat ik toch wel wat meer homo's ken dan jij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 30 mei 2009 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het onderwerp van deze draad interesseert me te weinig om gans de draad te lezen;
maar toch kan ik mijn bakkes niet houden. Als mensen willen feesten, of 't nu karnaval is, vuurwerk, kermiskoers of Ronde van Frankrijk, of kaloten-prosessie: ze doen maar. Zolang ze me maar niet teveel hinderen, genre elke zondag mijn straat afsluiten. En dan de vraag of die pluimen in hun gat meer goed dan slecht doen voor hun reputasie: ik veronderstel dat dat juist hetzelfde is of striptiezeuses en prostituees bijdragen ja of neen aan de reputasie van hetero's.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() Hoelang zal het duren vooraleer er een gat in die pluim zit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister
|
![]() En?
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar het eigenlijk om draait is dat het voor de bekrompenen van geest veel makkelijker is om iets te aanvaarden als men het verschil niet of nauwelijks kan waarnemen. Iemand accepteren voor wie hij is, is natuurlijk veel makkelijker voor hen als je er visueel niets ongewoon (ongewoon voor de waarnemer dan) aan merkt. Dan kunnen ze zichelf bij wijze van spreken al was het maar even wijsmaken dat "de anderen" er eigenlijk niet echt zijn.
Wanneer dat verschil plots zo aanwezig wordt dat je er niet kunt naastkijken dan begin je het gemor te horen omdat degenen met de wat engere geesten zich plotsklaps geconfronteerd voelen met hetgeen waar ze eigenlijk moeilijk mee kunnen omgaan. Daarom dat je dan vaak de clichématige dingen leest als:" Ik heb niks tegen homo's maar die avatar ... " of nog "Ik heb niks tegen homo's maar die gay parades" enzov... |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie ook wel dat mijn buurmannen homo's zijn, 't is niet dat zij niet samen buiten komen, maar er is een verschil met dat koppel (die ook hand in hand naar buiten komen) en mensen die daar zo de nadruk willen op leggen. Ofwel hebben die mensen geen andere kwaliteiten waarmee ze kunnen uitpakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij bepaalde deelnemers van de Gay parades ligt dat natuurlijk anders. Ze passen helemaal niet meer in uw visie net omdat ze te verschillend zijn en vooral omdat ze u dat ook nog eens laten zien. |
|
![]() |
![]() |