Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2009, 08:45   #101
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
Ik ga als hetero toch ook niet half in mijne bloten op een praalwagen gaan staan dansen? Welke boodschap willen jullie daar eigenlijk mee brengen? Daar ontgaat mij het nut van...
Ga eens naar de love parade, das erger dan een gay parade hoor

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 08:46   #102
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor een zever? Waarom zou dit nu het bewijs zijn dat ik nog nooit een gay parade heb meegemaakt... ik zal u zelfs meer zeggen... ik was er als hulpverlener
Welnee.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 08:46   #103
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga als hetero toch ook niet half in mijne bloten op een praalwagen gaan staan dansen? Welke boodschap willen jullie daar eigenlijk mee brengen? Daar ontgaat mij het nut van...
Aalst carnaval. Wat is dat anders dan een bende bier zuipende hetero's die onnozel staan te doen op paradewagens? wat betekent nu die ene dag op het jaar waarop de gay pride door de straten trekt? Er zijn er nog 364 andere. Als hetero's daar al aanstoot aan nemen, dan zijn zij het die een probleem hebben en niet de queens die voor één keer op het jaar eens een beetje over the top staan te doen in het openbaar.
Oud 30 mei 2009, 08:46   #104
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ga eens naar de love parade, das erger dan een gay parade hoor
Ja, maar die mogen dat; dat zijn immers hetero's.
Oud 30 mei 2009, 08:49   #105
Skoebidoe
Banneling

Standaard

zie ne keer dat er ene met zijn blote kont op de straatstenen sukkelt... die moet toch geholpen worden, nietwaar?
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 08:50   #106
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Heb ik gezegd dat ik de love parade apprecieer? Heb ik gezegd dat ik fan ben van Carnaval Aalst? Nee toch?
Oud 30 mei 2009, 08:53   #107
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Leg me misschien eens de bedoeling uit van een gay parade? Wat is het nut daarvan? Dat zou ik graag eens geweten hebben... Kom nu niet af om eens het nut uit te leggen van Aalst Carnaval... Ik vraag u expliciet het nut van een gay parade...
Oud 30 mei 2009, 08:57   #108
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg me misschien eens de bedoeling uit van een gay parade? Wat is het nut daarvan? Dat zou ik graag eens geweten hebben... Kom nu niet af om eens het nut uit te leggen van Aalst Carnaval... Ik vraag u expliciet het nut van een gay parade...
Was het eerste antwoord niet goed genoeg?

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=99
Oud 30 mei 2009, 09:08   #109
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De gay pride is er juist om ons in alle veelkleurigheid te laten zien, het is wat mij betreft toch vooral een uiting van trots. En ja, daarbij wordt gebruik gemaakt van opkloppen. Volgens mij is het ook vooral een reactie op dat wat er vroeger verwacht werd van holebi's dat ze gewoon hun bakkes toe hielden en zich bijsluiten aan de hetero meerderheid. Nu is die overdrijving gewoon de gewoonte geworden en voor die ene dag per jaar moeten de hetero's daarmee maar tevredenheid nemen. Willen ze dat niet, dat ze dan maar wegblijven.
Oud 30 mei 2009, 11:17   #110
razende bol
Banneling

Standaard

het gaat niet om carnaval of parades, het gaat over het feit dat bepaalde homo's zich enkel en alleen kunnen identificeren met hun geaardheid. En die elke gelegenheid te baat nemen om dat ostentatief te tonen...
razende bol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 11:18   #111
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door razende bol Bekijk bericht
het gaat niet om carnaval of parades, het gaat over het feit dat bepaalde homo's zich enkel en alleen kunnen identificeren met hun geaardheid. En die elke gelegenheid te baat nemen om dat ostentatief te tonen...
Ik ken zo niemand. En ik maak me sterk dat ik toch wel wat meer homo's ken dan jij.
Oud 30 mei 2009, 11:27   #112
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
mij ook.

En ja, ik vind dat homo's die zich zo (gat in z'n pluim) gedragen, een pak bijdragen tot de discriminatie van homosexuelen ipv andersom.

ik hou ook niet van de gat in m'n pluim hetero's, dat stoort me ook, maar blijkbaar mag dat.
Het geëigende homohabitat volgens circe ea razende bollekes:

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 mei 2009 om 11:28.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 11:29   #113
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het onderwerp van deze draad interesseert me te weinig om gans de draad te lezen;
maar toch kan ik mijn bakkes niet houden.

Als mensen willen feesten, of 't nu karnaval is, vuurwerk, kermiskoers of Ronde van Frankrijk, of kaloten-prosessie: ze doen maar.
Zolang ze me maar niet teveel hinderen, genre elke zondag mijn straat afsluiten.

En dan de vraag of die pluimen in hun gat meer goed dan slecht doen voor hun reputasie: ik veronderstel dat dat juist hetzelfde is of striptiezeuses en prostituees bijdragen ja of neen aan de reputasie van hetero's.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 11:50   #114
favoriet
Banneling

Standaard

Hoelang zal het duren vooraleer er een gat in die pluim zit?
favoriet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 11:53   #115
razende bol
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik ken zo niemand. En ik maak me sterk dat ik toch wel wat meer homo's ken dan jij.
"gnoothi seauton" is u niet bekend?
Oud 30 mei 2009, 11:53   #116
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En?
Oud 30 mei 2009, 12:05   #117
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Waar het eigenlijk om draait is dat het voor de bekrompenen van geest veel makkelijker is om iets te aanvaarden als men het verschil niet of nauwelijks kan waarnemen. Iemand accepteren voor wie hij is, is natuurlijk veel makkelijker voor hen als je er visueel niets ongewoon (ongewoon voor de waarnemer dan) aan merkt. Dan kunnen ze zichelf bij wijze van spreken al was het maar even wijsmaken dat "de anderen" er eigenlijk niet echt zijn.

Wanneer dat verschil plots zo aanwezig wordt dat je er niet kunt naastkijken dan begin je het gemor te horen omdat degenen met de wat engere geesten zich plotsklaps geconfronteerd voelen met hetgeen waar ze eigenlijk moeilijk mee kunnen omgaan. Daarom dat je dan vaak de clichématige dingen leest als:" Ik heb niks tegen homo's maar die avatar ... " of nog "Ik heb niks tegen homo's maar die gay parades" enzov...
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 12:14   #118
razende bol
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Waar het eigenlijk om draait is dat het voor de bekrompenen van geest veel makkelijker is om iets te aanvaarden als men het verschil niet of nauwelijks kan waarnemen. Iemand accepteren voor wie hij is, is natuurlijk veel makkelijker voor hen als je er visueel niets ongewoon (ongewoon voor de waarnemer dan) aan merkt. Dan kunnen ze zichelf bij wijze van spreken al was het maar even wijsmaken dat "de anderen" er eigenlijk niet echt zijn.

Wanneer dat verschil plots zo aanwezig wordt dat je er niet kunt naastkijken dan begin je het gemor te horen omdat degenen met de wat engere geesten zich plotsklaps geconfronteerd voelen met hetgeen waar ze eigenlijk moeilijk mee kunnen omgaan. Daarom dat je dan vaak de clichématige dingen leest als:" Ik heb niks tegen homo's maar die avatar ... " of nog "Ik heb niks tegen homo's maar die gay parades" enzov...
Bekrompen van geest? En gij leest de Morgen zeker, want die vinden van zichzelf dat ze een open geest (beleeft meer) hebben...
Ik zie ook wel dat mijn buurmannen homo's zijn, 't is niet dat zij niet samen buiten komen, maar er is een verschil met dat koppel (die ook hand in hand naar buiten komen) en mensen die daar zo de nadruk willen op leggen. Ofwel hebben die mensen geen andere kwaliteiten waarmee ze kunnen uitpakken.
Oud 30 mei 2009, 12:15   #119
favoriet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht

En hoe komt het dan dat U de blokkers niet kunt aanvaarden?
favoriet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 12:24   #120
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bekrompen van geest? En gij leest de Morgen zeker, want die vinden van zichzelf dat ze een open geest (beleeft meer) hebben...
Ik zie ook wel dat mijn buurmannen homo's zijn, 't is niet dat zij niet samen buiten komen, maar er is een verschil met dat koppel (die ook hand in hand naar buiten komen) en mensen die daar zo de nadruk willen op leggen. Ofwel hebben die mensen geen andere kwaliteiten waarmee ze kunnen uitpakken.
Natuurlijk, het verschil ligt in uw visie erop. Wat ge van uw buurmannen ziet kunt ge plaatsen omdat ze uiteindelijk niet zo heel veel verschillen van wat in uw denkkader past.

Bij bepaalde deelnemers van de Gay parades ligt dat natuurlijk anders. Ze passen helemaal niet meer in uw visie net omdat ze te verschillend zijn en vooral omdat ze u dat ook nog eens laten zien.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be