Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2009, 07:36   #141
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
Is dit de enige manier om jullie te verdedigen? Hoe kleinzielig!
Wees gerust... hij zal wel terug komen onder één of andere naam!
Is d�*t dan niet zielig? Iemand met een greintje zelfrespect zou zich toch niet keer op keer opnieuw opdringen op een plaats waar hij of zij duidelijk niet welkom is?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 07:49   #142
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Is d�*t dan niet zielig? Iemand met een greintje zelfrespect zou zich toch niet keer op keer opnieuw opdringen op een plaats waar hij of zij duidelijk niet welkom is?
Waarom is hij hier niet welkom? Dit is toch een forum waarop mag gediscussieerd worden? Er is toch nog zoiets als vrije meningsuiting?
Ik stoor me bijvoorbeeld aan uwen lelijke, lebberende avatar. Wil dat daarom zeggen dat ik u door de moderatie moet laten weghalen? Ik doe niet mee aan dergelijke bekrompen mentaliteit.
Wees gerust, terug komen zal hij doen! Daar ken ik hem te goed voor!

Laatst gewijzigd door Skoebidoe : 31 mei 2009 om 07:51.
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 07:50   #143
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dus JIJ bepaalt wie hier wel of niet welkom is
Dat is godverdomme discriminatie!

Laatst gewijzigd door Skoebidoe : 31 mei 2009 om 07:50.
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 08:02   #144
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is hij hier niet welkom? Dit is toch een forum waarop mag gediscussieerd worden? Er is toch nog zoiets als vrije meningsuiting?
De reden waarom hij al meermaals verbannen werd, heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting. Dit is inderdaad een forum waarop mag gediscussieerd worden. Schelden en persoonlijke aanvallen maken daar geen deel van uit.

Citaat:
Ik stoor me bijvoorbeeld aan uwen lelijke, lebberende avatar. Wil dat daarom zeggen dat ik u door de moderatie moet laten weghalen? Ik doe niet mee aan dergelijke bekrompen mentaliteit.
Die avatar valt dan weer wèl onder de vrijheid van meningsuiting. Maar wees gerust: er zijn er wel meer die mijn vrijheid van meningsuiting op dat vlak willen fnuiken. Het antwoord van de moderatie was echter duidelijk, me dunkt.

Citaat:
Je wist dus al dat hij het was en deed hier of je neus bloedde?
Citaat:
Trouwens, ik denk dat jij spoken ziet... wat komt de naam SnOOpy hier plots in deze draad doen?
Oud 31 mei 2009, 08:03   #145
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus JIJ bepaalt wie hier wel of niet welkom is
Dat is godverdomme discriminatie!
Nee, dat bepaal ik helemaal niet. Dat doet de moderatie. Dat heeft trouwens NIETS met discriminatie te maken.
Oud 31 mei 2009, 08:04   #146
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hij zal allicht weer even snel door de mand vallen.
Oud 31 mei 2009, 12:06   #147
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Stel je niet zo aan.
Aanstellerij, nog zo'n gemeenschappelijk punt.

Dank u.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:16   #148
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik begrijp dat toch allemaal niet zo goed. Die hele discussie. Wat maakt het nu uit wie iemand liefheeft. Natuurijk moet de leeftijd gerespecteerd worden. Op dat vlak kan geen twijfel over bestaan. Maar voor de rest? Wees maar blij dat ze mekaar liefhebben.
In deze discussie denk ik niet dat iemand zegt dat 2 mannen of 2 vrouwen elkaar niet mogen liefhebben.

Flanel heeft het al eens duidelijk gezegd denk ik: er zijn van die mensen wiens identiteit alleen maar uit 1 aspect bestaat: dit kan vanalles zijn zoals religie, hobby of geaardheid.

Homo's moeten naar mijn mening hun geaardheid niet verbergen en mogen elkaar tongkussen in het openbaar zoveel ze willen. Maar sommigen maken er echt wel een karikatuur van, een beetje zoals diene homo van Little Britain die perse gediscrimineerd wilt worden en het moeilijk heeft dat ze in zijn dorp geen enkel probleem hebben met homoseksualiteit en zich dan maar probeert zo fel aan te stellen dat de mensen zich aan hem beginnen te irriteren, niet omdat hij homo is, maar omdat hij maar in herhaling blijft vallen en het over niks anders meer kan hebben dan over zijn geaardheid en de mensen hem gaan beginnen mijden omdat ze zijn plaat al meer dan beu gehoord zijn en dan heeft em zen self-fullfilling prophecy "de mensen moeten niet meer van mij weten omdat ik homo ben".

Net zoals een Anderlechtsupporter die altijd maar zit te leuteren over voetbal en zijn voetbalploeg irritant is, is een homo die altijd maar zit te leuteren over zijn geaardheid en wat hij vannacht weer allemaal heeft uitgestoken ook irritant is. En als ge dan nog maar durft denken:"daar is em weer, onze homo" dan zijde ne homofoob.

Uw geaardheid is bij mijn weten maar 1 aspect van uw persoonlijkheid en als uw persoonlijkheid maar uit dat ene aspect bestaat krijgt ge snel etiketten opgeplakt. Net zoals iemand die altijd zaagt over Anderlecht het etiket "de sportingjood" gaat krijgen zal een homo die altijd over zijn geaardheid zaagt het etiket krijgen van "de strandjeannet".
Oud 31 mei 2009, 12:52   #149
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Net zoals de zogenaamde drag-queens een minderheid zijn onder de hetero's, maar zich toch graag op een bepaalde manier laten zien, zo is er een minderheid van homo's.

Niemand verplicht je om die drag-kwiens graag te zien, graag bezig te zien, simpatiek te vinden enz.
En heel erg zullen ze toch niet in je weg lopen, dus ... een beetje verdraagzaamheid mag wel.

(als je natuurlijk een goddelijke opdracht hebt om die mensen van een hoog gebouw te werpen met het hoofd naar beneden ... ga dan maar gauw elders gaan wonen)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 31 mei 2009 om 12:54.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 15:49   #150
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Mijn 7e zintuig heeft hem buiten gewipt.

Vanwaar de liefde tussen de driehoek en fags?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 16:33   #151
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Ik kan mij er zelf niet mee identificeren (met het gepluim op roze zaterdag enal), en het is inderdaad een verwrongen beeld omdat de pers uiteraard vooral DEZE mensen in beeld zal brengen en niet degenen die er volledig "normaal" uitzien.

Aan de andere kant kan je ook zeggen dat het toch eens DRINGEND tijd wordt dat men inziet dat de wereld ècht niet vergaat als een bende zich per sé op deze manier wil tentoonspreiden.
TROUWENS, een doorsnee gay parade in België vind ik nog minder decadent dan b.v. Carnaval in Rio de Janeiro.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nee hoor, ik heb het ook niet voor mensen wiens enige identiteit homo zijn is.
Het hele acceptatieproces bij een jongere die ontdekt dat hij/zij homo/bi/lesbisch is, ligt niet zoooo voor de hand. Het zichzelf willen kenbaar maken en aansluiten bij gelijkgestemden, hoort daar bij, en vanaf een bepaalde "rijpheid" zullen de meesten (gok ik toch) inderdaad inzien dat ze zich niet met hen kunnen identificeren.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 16:47   #152
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Je gat heeft 1 enkele biologische functie.
Helemaal niet. Bij een aantal dieren is die functie "uitgebreid" en de mens is daar bij. Trouwens, voor alle primaten (waaronder de mens) geldt allang dat seks niet alléén meer dient voor de voortplanting, maar ook (en bijna nog belangrijker) een sociale rol vervult. Ook onder de mannelijke leden van de gemeenschap.

Citaat:
Een kwakje bevat o.a. calcium, keratine, magnesium, fosfor, vitamine B12+C, fructose, en veel zink..., sperma is ook voedzaam en licht verteerbaar, 95% van de proteïnen in het kwakje zijn de makkelijkst verteerbare in de hele natuur! en sperma bevat ook slechts 15 calorieën per ejaculatie. M.a.w zowel gezond voor de vrouwen en mannen. Smakelijk!
Hoeveel Weighwatcher-punten zijn dat?
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 04:12   #153
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Vanwaar de liefde tussen de driehoek en fags?

Mijn 7e zintuig heeft geen driehoekje Mr Fred Phelps.
Oud 1 juni 2009, 15:49   #154
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Touché!

Oud 1 juni 2009, 23:38   #155
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door razende bol Bekijk bericht
Je kent ze wel, die types, die maar één doel hebben: zo vaak mogelijk aan zo veel mogelijk mensen tonen hoe andersgeaard ze wel zijn. Liefst op een manier die grenst aan de rand van het choquerende, van het afstotelijke.

Mijn geburen zijn homo en ik merk dat alleen aan het feit dat het twee mannen zijn die samenwonen. Voor de rest zijn die als elk ander koppel.

Gelet op de verworvenheden en de gelijkheid die er nu heerst, is het nog nodig om zo ostentatief te koop te lopen met uw geaardheid? Komt dat de holebi-beweging ten goede? Of heeft dat eerder een omgekeerd effect (ik denk vooral bij oudere mensen)?

De pluim-in-mijn-gat is maar symbolisch. Het gaat van opvallend gedrag (heb je mij gezien? durf mij niet discrimineren, hoor) in het echte leven tot opvallend gedrag op internetfora.
De militante pluimenhomo is een vloek voor de maatschappelijke aanvaarding van holebi's. Maar dat is niet zijn schuld.

Mochten mensen iemands geaardheid en subcultuur niet stomweg veroordelen, dan zou de pluimnicht meteen een marginaal gegeven worden. Helaas, vandaag zijn er nog altijd mannen die zich meer 'man' voelen als ze nog maar eens uitschreeuwen (inclusief tabaksfluim) dat die 'vuile homo's allemaal moeten uitgeroeid worden'.

Daarom hebben de pluimnichten groot gelijk dat ze de fluimende medemens treiteren. Gay Pride, zolang holebi's niet aanvaard worden!

Laatst gewijzigd door Goldband : 1 juni 2009 om 23:39.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 23:42   #156
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
*geeuw*
Is genoteerd. We gaan nu verder met de discussie. Mag het?
Oud 2 juni 2009, 00:00   #157
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
De militante pluimenhomo is een vloek voor de maatschappelijke aanvaarding van holebi's. Maar dat is niet zijn schuld.

Mochten mensen iemands geaardheid en subcultuur niet stomweg veroordelen, dan zou de pluimnicht meteen een marginaal gegeven worden. Helaas, vandaag zijn er nog altijd mannen die zich meer 'man' voelen als ze nog maar eens uitschreeuwen (inclusief tabaksfluim) dat die 'vuile homo's allemaal moeten uitgeroeid worden'.

Daarom hebben de pluimnichten groot gelijk dat ze de fluimende medemens treiteren. Gay Pride, zolang holebi's niet aanvaard worden!
Dat lijkt mij onzin; dat pluimengedoe of iets wat daarop lijkt zal altijd minstens een (minderheids)hobby blijven. Mij best, zolang op-tochten/lopen maar voldoende worden aangekondigd om de verkeersontregelde plekken te kunnen omzeilen.

Ieder diertje zijn pleziertje , maar zonder overlast graag en veroorzaken van dat laatste is juist waar ik de "militanten" van verdenk op uit te zijn.
Oud 2 juni 2009, 01:27   #158
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het leek er enkel op dat de persoon geband werd nadat jij de moderatie op de hoogte had gebracht. Maar dat ontken je dus?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 06:05   #159
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Het leek er enkel op dat de persoon geband werd nadat jij de moderatie op de hoogte had gebracht. Maar dat ontken je dus?
Even the corpse of inspector Clouseau would do a better job...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be