![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
Kali?
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja, je hebt gelijk hoor. Ik ben links. Pietje zal het met me eens zijn trouwens. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ja, maar die andere financiële belangen = egoïsme = slecht. Zo werkt het flauwe moralisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het over de film "The Mission". Het Procrustesinstituut 'school' heeft blijkbaar ook je leesvermogen aangetast.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
dat is zodanig kort door de bocht dat ik hierop zelfs niet ga reageren sta mij wel toe te bemerken dat uw argumentatie blijkbaar op is.
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Штрафбат - Strafbat De Negende Companie bevatte historische fouten, en was nogal Moscowood. Slecht ontvangen bij de Intelligentsia, overigens. Strafbat gaat over, ja, strafbataljons. Is een serie van lange afleveringen (de traditie van de lange series bestaat in Rusland al veel langer dan Lost hier) met een zeer goede hoofdrolspeler (speelt ook poruchik Karabanov in de verfilming van het boek van Pikul, Bayazet). Historisch accuraat. Ik hoop dat je er eentje met Engelse ondertiteling vindt. Dat soort dingen zijn voor de binnenmarkt gemaakt. Ik kan je nog wat binnenmarkt-cinema aanraden als je wilt. Er is wel een grote discrepantie tussen de tegenwoordige films en de films van de Sovjet-kunstelite. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En heb je er twee seconden bij stil gestaan dat zo'n film de Amerikanen iets bij bracht die in hun geschiedenisboekjes niets dan lovende woorden horen over de "ontdekkers" en "founding fathers" van hun land ook ietsje meer deden dan mooie woorden op papier zetten? Als een Hollywood film hen wat kan bijbrengen wat die zaken betreft dan heb ik daar ABSOLUUT geen probleem mee.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 31 mei 2009 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#132 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
LOL Wat ben jij een kommaneuker. Als ik zei dat ik niet op uw kort door de bocht uitspraak wens te reageren, bedoel ik 'inhoudelijk reageren', uw uitspraak weerleggen. Dus bij deze: zeggen dat het hebben/het in ogenschouw moeten nemen van "financiële belangen" automatisch puur en louter "slecht" is, is nogal een ongenuanceerde en zelfs dwaze uitspraak. Ik voel mij dan ook niet geroepen om u exact uit te leggen waarom je daar met je uitspraak volledig fout zit. Dat kun je wel zelf achterhalen. Ik blijf dus bij mijn besluit dat je goed/kwaad uitleg niet op de film van toepassing is, en kritiek geeft omwille van de kritiek.
![]() |
![]() |
#133 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een homo zapiens die lacht met zijn eigen dwaasheid.
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanuit de hoge ivoren toren horen we echo's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De val van de USSR impliceerde ook de dood van de elitaire Sovjetfilm. De oude garde had gewoonweg geen geld om nieuwe films te maken, en de "vrijheid" van het liberalisme zorgde ervoor dat men hetgeen maakte wat de "kijker" wou. Zitten ook tragische verhalen aan vast. Vrienden van oude acteurs, die ooit bij de beste acteurs ter wereld hoorden, die inzendertjes naar de krant stuurden om te vertellen dat hun vriend ziek is en geen geld heeft voor eten of ziekenzorg, en of er misschien iemand met tien roebel kan helpen... Nuja, zoals Dali zei: druk geeft vorm. Zonder druk kunnen we niet spreken van elegante vorm. Alles wordt papperig, vormloos. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 31 mei 2009 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus als ik u goed begrijp, categoriseer je gewoon alles onder goed/slecht, ondanks de aanwezige nuances, om dan te besluiten dat het alweer een goed/slecht film is zonder nuances. Concreet toegepast op Syriana (gebaseerd op een vage herinnering vd film en dus meer een vlaag van perceptie, doch dit terzijde), merk ik op: 1) de film gaat over de VS buitenlandpolitiek 2) de film contrastreert een onwetende man (goed, nobel, eerlijk, gezond verstand waardoor de kijker zich met hem identificert) met de machineatie van "het systeem" (financiële belangen die meespelen, die zelfs een perverse vorm aannemen, dus zeker eerder slecht zijn, doch zeker niet louter slecht watn zoals gezegd is het een systeem/machinatie waarin personen radertjes zijn en financiele belangen zijn zowiezo voor een deel vd bevolking (enkele ondernemers, heel wat kaderlui daarvan, een resem erop terende politici en meer algemeen ongetwijfeld een heel pak gewone binnenlandse VS jobs en belastingsgelden) Mijn conclusie: het is een ongewoon genuanceerde en uitgewerkte politiek pamflet over een zeer interessant onderwerp, schitterend gebracht, fantastisch geacteerd. Uw conclusie dat het alweer een banaal goed/slecht verhaaltje is, houdt volgens mij geen steek, aangezien de film integendeel genuanceerd is.
![]() |