Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2009, 11:19   #301
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dat nu ook weer niet.
Wil je een lijstje zien?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 11:22   #302
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Wil je een lijstje zien?
Er is een zestal uitgesproken conflicten in Afrika nu. Wellicht een dertigtal als we stammentwisten en laagintensiteitsconflicten meerekenen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 11:31   #303
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een zestal uitgesproken conflicten in Afrika nu. Wellicht een dertigtal als we stammentwisten en laagintensiteitsconflicten meerekenen.
Jean-François Bayart, een Afrika-kenner en een van mijn profs geopolitiek in Parijs, heeft een vergelijkende studie gedaan van de dertigjarige oorlog in Europa en de hedendaagse oorlogen in het gebied der Grote Meren in Afrika.

Laat ons niet vergeten dat Duitsland een zeer groot deel van zijn bevolking verloren heeft in de Dertigjarige Oorlog, met consequenties die voortduren tot vandaag.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 11:31   #304
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent werkelijk onvoorstelbaar. Ik neem aan dat u als niet-multiculturele-aanhanger weinig tot geen contact hebt met Afrikanen? Ik heb die contacten wel en weet dus ook dat deze mensen meer solidair zijn met mekaar (en dan bedoel ik verschillende nationaliteiten) dan de meeste Vlamingen dat zijn.
Als ge bedoelt: de afrikaanse gemeenschappen in BELGIE zijn solidair met mekaar, dan geef ik u volop gelijk. In het land der blanken moeten de zwarter toch solidair zijn zeker hé? we zijn helemaal niet racistisch hoor.

Precies nog nooit op verlof geweest in een ander werelddeel? Daar zijn ook alle "blanken" ineens solidair met mekaar, maar dan noemen ze dat wèl racisme.

Citaat:
En ja, op het Afrikaanse continent worden dorpen verwoest, vrouwen verkracht en mensen vermoord omwille van oorlogen, wat nog niet wil zeggen dat Afrikanen racisten of xenofoben zijn (belachelijke redenering trouwens).
Dat is écht een GOEIKE! Over Rhodesie heb je ook nog nooit gehoord zeker? en ja! och juist! in zuid afrika is het nu écht wel een pak beter dan toen de apartheid nog in voege was neem ik aan?
En ja hoor, Darfour kwam enkel effekes in het nieuws omdat ze na pakweg één miljoen doden toch wel tussenkomst van de VN wilden. Maar vermits de moordenaars de islamitische Janjaweed zijn, was dat niet nodig uiteraard. Dus moorden ze nu gewoon nog wat verder zonder dat het in het nieuws komt.

Citaat:
Ook in Europa zijn deze verschijnselen zichtbaar. Of bent u de Balkanoorlog vergeten mss? Daar werden ook duizenden onschuldige vrouwen en kinderen vermoord en verkracht. De ETA en het IRA plegen ook elk jaar meerdere bloedige aanslagen. En dan vergeet ik de oorlog tss Rusland en Tsjetjenië ook nog.
your point being? "ook witte mensen voeren oorlog"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 juni 2009 om 11:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 11:33   #305
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jean-François Bayart, een Afrika-kenner en een van mijn profs geopolitiek in Parijs, heeft een vergelijkende studie gedaan van de dertigjarige oorlog in Europa en de hedendaagse oorlogen in het gebied der Grote Meren in Afrika.

Laat ons niet vergeten dat Duitsland een zeer groot deel van zijn bevolking verloren heeft in de Dertigjarige Oorlog, met consequenties die voortduren tot vandaag.
Is er een samenvatting beschikbaar?

Dat van die gevolgen van de Dertigjarige Oorlog wist ik eerlijk gezegd niet.
Oud 1 juni 2009, 11:39   #306
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik had het niet bepaald over nu, maar meer over de gehele lijn tot pakweg 2 eeuwen geleden (als we toch een grens moeten trekken). Als je op dit moment Afrika gaat vergelijken met Europa, dan kan u gelijk hebben. Vergeet echter niet dat Afrika ook vele malen groter is dan Europa, waadoor meerdere conflicten/oorlogen mogelijk zijn.
Oud 1 juni 2009, 11:42   #307
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het niet bepaald over nu, maar meer over de gehele lijn tot pakweg 2 eeuwen geleden (als we toch een grens moeten trekken). Als je op dit moment Afrika gaat vergelijken met Europa, dan kan u gelijk hebben. Vergeet echter niet dat Afrika ook vele malen groter is dan Europa, waadoor meerdere conflicten/oorlogen mogelijk zijn.
Er waren constant oorlogen in Afrika voor de komst van de blanke man. Met als enig verschil dat de Afrikanen niet over efficiente wapens beschikten.

Er waren per jaar meer oorlogen gevoerd dan per decennium in Europa. Met als enig verschil dat de Afrikaanse oorlogen minder intens waren en minder doden als gevolg hadden.
Oud 1 juni 2009, 12:05   #308
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als ge bedoelt: de afrikaanse gemeenschappen in BELGIE zijn solidair met mekaar, dan geef ik u volop gelijk. In het land der blanken moeten de zwarter toch solidair zijn zeker hé? we zijn helemaal niet racistisch hoor.

Precies nog nooit op verlof geweest in een ander werelddeel? Daar zijn ook alle "blanken" ineens solidair met mekaar, maar dan noemen ze dat wèl racisme.

Dat is écht een GOEIKE! Over Rhodesie heb je ook nog nooit gehoord zeker? en ja! och juist! in zuid afrika is het nu écht wel een pak beter dan toen de apartheid nog in voege was neem ik aan?
En ja hoor, Darfour kwam enkel effekes in het nieuws omdat ze na pakweg één miljoen doden toch wel tussenkomst van de VN wilden. Maar vermits de moordenaars de islamitische Janjaweed zijn, was dat niet nodig uiteraard. Dus moorden ze nu gewoon nog wat verder zonder dat het in het nieuws komt.

"Als ge bedoelt: de afrikaanse gemeenschappen in BELGIE zijn solidair met mekaar, dan geef ik u volop gelijk. In het land der blanken moeten de zwarter toch solidair zijn zeker hé? we zijn helemaal niet racistisch hoor."

Niet alleen in België hoor.

"Precies nog nooit op verlof geweest in een ander werelddeel? Daar zijn ook alle "blanken" ineens solidair met mekaar, maar dan noemen ze dat wèl racisme."

Toch wel, meermaals zelfs. Afrika is een geweldig mooi continent, dat spijtiggenoeg nog de littekens draagt van vorige eeuw (negatieve gevolgen van de kolonisatie). Uw vergelijking is trouwens weeral belachelijk. De zwarte gemeenschap in bv. België onderdrukt niet de oorspronkelijke bewoners. In vele Afrikaanse landen was dit wel zo. Daar onderdrukte de blanke minderheid de oorspronkelijke zwarte bevolking. Nu, ik zou niet al te snel met de term racisme beginnen zwaaien. Dat is nergens voor nodig.

"Dat is écht een GOEIKE! Over Rhodesie heb je ook nog nooit gehoord zeker? en ja! och juist! in zuid afrika is het nu écht wel een pak beter dan toen de apartheid nog in voege was neem ik aan?"

Ik denk niet de de 'zwarte bevolking' het toen beter had dan de dag van vandaag. Zeker niet omdat ze onder de blanke heerschappij amper vrijheden kende... .

"En ja hoor, Darfour kwam enkel effekes in het nieuws omdat ze na pakweg één miljoen doden toch wel tussenkomst van de VN wilden. Maar vermits de moordenaars de islamitische Janjaweed zijn, was dat niet nodig uiteraard. Dus moorden ze nu gewoon nog wat verder zonder dat het in het nieuws komt."

Het niet ingrijpen van de Europese landen had niets te maken met de islamitische afkomst van de agressors, maar wel met het gebied waarin dat conflict plaatsvond, namelijk Darfour. Dat gebied kent namelijk geen natuurlijke rijkdommen, waardoor de Europese landen weinig heil zagen in een vredesmissie.

Dat u zwart/wit denkt en dat zwart het altijd moet ontgelden.
Oud 1 juni 2009, 12:09   #309
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Er waren constant oorlogen in Afrika voor de komst van de blanke man. Met als enig verschil dat de Afrikanen niet over efficiente wapens beschikten.

Er waren per jaar meer oorlogen gevoerd dan per decennium in Europa. Met als enig verschil dat de Afrikaanse oorlogen minder intens waren en minder doden als gevolg hadden.
Ik kan nochtans niet veel Afrikaanse (voor de kolonisatie) oorlogen terugvinden in mijn lijstje. Ik zeg niet dat ik u niet geloof, maar mss is oorlog een groot woord? Want wanneer spreken we van een oorlog?
Oud 1 juni 2009, 12:13   #310
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan nochtans niet veel Afrikaanse (voor de kolonisatie) oorlogen terugvinden in mijn lijstje. Ik zeg niet dat ik u niet geloof, maar mss is oorlog een groot woord? Want wanneer spreken we van een oorlog?
Als groepen van mensen elkaar met wapens gaan bevechten, dan is er sprake van oorlog.

Er waren zeer veel oorlogen gevoerd daar. De hele Bantoe-migratie was een en al oorlog.
Maar we spreken hier over oorlogen in de zin van: aanvallen, vee roven, wat vrouwen verkrachten en kinderen openrijten en terugtrekken van zodra de vijandige stam een begeerd stukje grond heeft verlaten.

Uiteraard vind je er weinig van terug: die mensen hadden geen geschreven taal, en die oorlogen waren zodanig vaakvoorkomend dat ze op enkele (bijvoorbeeld de Mfecane) na niet echt werden onthouden.
Oud 1 juni 2009, 12:13   #311
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Als je gedocumenteerde oorlogen wilt, kijk naar de volkeren die een geschrift hadden. De negussen van Ethiopie gingen constant wel eens vechten, tot in de twintigste eeuw.
Oud 1 juni 2009, 12:46   #312
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er een samenvatting beschikbaar?

Dat van die gevolgen van de Dertigjarige Oorlog wist ik eerlijk gezegd niet.
Ja, die legers leefden van het plunderen. Zij overvielen de boeren, verkrachtten hun dochters, .... Onnodig te zeggen dat dit tot massale sterfte leidde: ofwel na sadistische foltering vermoord, ofwel door hongersnood. Exact zoals in Afrka dus.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 1 juni 2009, 12:51   #313
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hmm... Ik vind de referentie niet direct terug. Misschien is het te vinden in The Criminalisation of the State in Africa, Oxford, James Currey, 1998, 192 p.

Bij nader inzien werd die les gegeven door zijn knappe doctoraatsstudente. Misschien was dat haar doctoraatsonderwerp.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 1 juni 2009, 12:56   #314
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hmm... Ik vind de referentie niet direct terug. Misschien is het te vinden in The Criminalisation of the State in Africa, Oxford, James Currey, 1998, 192 p.

Bij nader inzien werd die les gegeven door zijn knappe doctoraatsstudente. Misschien was dat haar doctoraatsonderwerp.
Klinkt in elk geval als een rake analyse. De oorlogen in die regio zijn dan ook niet ideologisch gebonden, zoals pakweg de Bosjesoorlog. De milities ronselen jonge mannen die niks te verliezen hebben en op zoek zijn naar wat gemakkelijke prooi.

Het is een rotte situatie die zich nog tientallen jaren zal afspelen. Maar als men ziet wie er allemaal bij betrokken is... De vliegtuigen die Afrikaanse maskers en exotisch fruit wegvoeren, komen niet leeg terug.
Oud 1 juni 2009, 12:57   #315
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men schat dat Duitsland tot 30% van zijn bevolking verloor. Sommigen verbinden het trauma van de Dertigjarige Oorlog zelfs met de twee wereldoorlogen: Duitsland werd letterlijk in mootjes gehakt tijdens de Dertigjarige Oorlog. Sindsdien is er deze vrees in Duitsland om omsingeld te worden door vreemde machten, en opgedeeld.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 1 juni 2009, 13:31   #316
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:

HET WAS HIER ZO TIJDENS DE MIDDELEEUWEN TOCH OOK?
Princessje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 13:44   #317
FDM
Banneling

Standaard

en wij hebben dat moeten doorstaan , wij zijn toch ook niet in tijdscapsules gekropen om op de kap van de marsmannetjes te gaan teren
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 13:48   #318
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
HET WAS HIER ZO TIJDENS DE MIDDELEEUWEN TOCH OOK?
Shirley,

Druk een keertje op de Caps Lock, wil je?
Oud 1 juni 2009, 13:52   #319
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet de de 'zwarte bevolking' het toen beter had dan de dag van vandaag. Zeker niet omdat ze onder de blanke heerschappij amper vrijheden kende... .
Njaaa.

Ik durf dat te ontkennen, maar enkel in een sfeer waarbij men mij niet als nazi zal bestempelen omdat ik in een zin waarin ik "Apartheid" gebruik niet automatisch "vreselijk" of "misdadig" gebruik.

Om je een voorsmaakje te geven: de jure machtsverhoudingen zijn niet zo heel relevant, nergens niet. Niet in Europa, niet in Afrika, niet in Papoea Nieuw Guinea. Dat er een papiertje staat waarop is geschreven wie wat mag en dat een paar omhooggevallen nerds in toga hier belang aan hechten wilt niet zo heel veel zeggen.

Om de Apartheid te analyseren moet je concreet kijken naar de volkeren, hun mentaliteiten, en de condities. Als mensen beginnen te steigeren bij de notie dat iets enkel voor blanken kan zijn, is dit uiteraard een onbegonnen discussie.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 1 juni 2009 om 13:53.
Oud 1 juni 2009, 14:19   #320
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Njaaa.

Ik durf dat te ontkennen, maar enkel in een sfeer waarbij men mij niet als nazi zal bestempelen omdat ik in een zin waarin ik "Apartheid" gebruik niet automatisch "vreselijk" of "misdadig" gebruik.

Om je een voorsmaakje te geven: de jure machtsverhoudingen zijn niet zo heel relevant, nergens niet. Niet in Europa, niet in Afrika, niet in Papoea Nieuw Guinea. Dat er een papiertje staat waarop is geschreven wie wat mag en dat een paar omhooggevallen nerds in toga hier belang aan hechten wilt niet zo heel veel zeggen.

Om de Apartheid te analyseren moet je concreet kijken naar de volkeren, hun mentaliteiten, en de condities. Als mensen beginnen te steigeren bij de notie dat iets enkel voor blanken kan zijn, is dit uiteraard een onbegonnen discussie.
Die bende protestantse hypocrietelingen zou ik nu ook niet direct gaan verdedigen. Tenzij toen ze in concentratiekampen werden gestoken door de Britten. Een jonge officier, genaamd Churchill, zou zich hierbij onderscheiden hebben.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be