Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2009, 19:39   #321
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dit zijn geen politieke tegenstanders, maar rabiate en hardleerse antisemieten die geen kans laten voorbijgaan om de Joodse Gemeenschap in diskrediet te brengen.
Polariseren noemt men dit discours
Oud 2 juni 2009, 19:40   #322
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Kan jij nu echt geen enkel artikel laten voorbijgaan zonder op de kap van de islam te zitten? Die haat en frustratie moet bij u wel erg diep zitten....
Nee. Dat kan ze ècht niet.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 19:40   #323
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Neem als voorbeeld die gekke priester in Groot-Brittannië. Hij zei: I'm most certain there weren't any gasschambers. Op de vraag wat voor bewijzen hij daarvoor had kwam hij enkel met een aantal anti-wetenschappelijke stellingen als ''je kunt niet 6 miljoen mensen in gaskamers vermoorden, want die capaciteit is was er waarschijnlijk niet''.

En na zo'n uitspraak rennen honderden Holocaustoverlevenden, die hun familie naar de slachterij zagen worden afgevoerd, terug naar de psychiater voor antidepressiva.
Waarom noemt u die priester gek? Wat betreft wetenschappelijk, u zult toch niet kunnen/willen loochenen dat er bepaalde personen met een wetenschappelijk achtergrond ook tot bepaalde ondervindingen zijn gekomen. Wat met deze is gebeurt weet u waarschijnlijk ook. Verder hierop in gaan is zeker overbodig aangezien men zelfs hier op het forum z'n woordjes moet wikken en wegen of het regent strafpunten zoals ondertekende al heeft mogen ondervinden.

Verder nog even vernoemen wat misschien weer op het randje zou kunnen zijn, buiten antidepressiva gebruik heeft het verhaal wel andere zaken opgebracht ook nietwaar. Maar laat ons stellen, soit.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 2 juni 2009 om 19:50.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 19:43   #324
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Maar blijkbaar is het in ons land pas sinds 1995 dat dit een probleem vormt.
Inderdaad, alsof de (klein)zoons en -dochters van daar meer te lijden onder hebben dan zij die daar effectief gezeten hebben.
De wereld op z'n kop en een mooie illustratie dat het louter om hedendaagse politiek draait, zoals ook pietje onderlijnt.
Oud 2 juni 2009, 19:44   #325
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ongetwijfeld bent u dan ook voorstander van het strafbaar stellen:
-) het ontkennen van de Armeense genocide
-) het ontkennen van de misdaden van het Communistische regime in de Sowjet-Unie
-) het ontkennen van de massamoorden gepleegd door Mao
-) vul gerust zelf verder aan.
Dit is tevens meerdere malen aan mij gevraagd en het antwoord luidt volmondig JA.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 19:49   #326
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan jij nu echt geen enkel artikel laten voorbijgaan zonder op de kap van de islam te zitten? Die haat en frustratie moet bij u wel erg diep zitten....
Misschien omdat circe een grote afkeer heeft van hetgeen u zou noemen antisemieten. Valt het u niet moeilijk antisemieten (naargelang het u uitkomt) te veroordelen maar terzelfdertijd het ervoor op te nemen (naargelang vanwaar ze komen). Als pc door het leven proberen te gaan is toch vrij moeilijk nietwaar.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 19:49   #327
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Waarom noemt u die priester gek?
Ik vond hem er eng uitzien. Net als de Paus trouwens. Jakkes!
Citaat:
Wat betreft wetenschappelijk, u zult toch niet kunnen/willen loochenen dat er bepaalde personen met een wetenschappelijk achtergrond ook tot bepaalde ondervindingen zijn gekomen. Wat met deze is gebeurt weet u waarschijnlijk ook. Verder hierop in gaan is zeker overbodig aangezien men zelfs hier op het forum z'n woordjes moet wikken en wegen of het regent strafpunten zoals ondertekende al heeft mogen ondervinden.

Verder nog even vernoemen wat misschien weer op het randje zou kunnen zijn, buiten antidepressiva gebruik heeft het verhaal wel andere zaken opgebracht ook nietwaar maar laat ons stellen, soit.
Jij en andere mensen doen nu net alsof België - waar een negationismeverbod is - het enige land is waar historisch onderzoek gedaan wordt. Er zijn zat landen waar totaal geen negationismeverbod is, en zelfs daar komen historici niet tot conclusies in de trant van ''er heeft nooit massamoord plaatsgevonden''. Ook bij het determineren van het aantal Holocaust-slachtoffers zijn verschillende uitkomsten geweest. Er hebben veel historici meegedaan aan het onderzoek daarnaar. De meeste onderzoeksresultaten schatten tussen de 3 en de 7 miljoen (het lijkt me nogal moeilijk om tot zulke diverse, doch grote resultaten te komen als de Holocaust ononderzoekbaar was). 6 miljoen is ook maar een schatting. Maar negationisme gaat niet over exacte getallen. Het gaat over orden van grootte.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 19:52   #328
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Één ding moge duidelijk zijn, de geschiedenis leert de mens dat de mens van de geschiedenis niets leert...
Misschien omdat de geschiedenis op voorhand geschreven wordt
Oud 2 juni 2009, 19:54   #329
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dit is tevens meerdere malen aan mij gevraagd en het antwoord luidt volmondig JA.
dus wie ontkent dat ISrael zich al 60j schuldig maakt aan een systematische slachtpartij onder de palestijnse bevolking (Miljoen mensen opsluiten en er dan bommen opgooien) moet strafrechterlijk vervolgd worden?

dan is er op dit forum wel heel veel volk dat in het cachot moet

Laatst gewijzigd door 1207 : 2 juni 2009 om 19:55.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 19:56   #330
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus wie ontkent dat ISrael zich al 60j schuldig maakt aan een systematische slachtrpartijen onder de palestijnse bevolking (Miljoen mensen opsluiten en er dan bommen opgooien) moet strafrechterlijk vervolgd worden?

dan is er op dit forum wel heel veel dat in het cachot moet
Wat de Israëliërs de Palestijnen aandoen is heel logisch. Dat is een kwestie van geëscaleerde zelfverdediging (paradoxale term, hè?). Wat de Arabieren de Palestijnen hebben aangedaan is nog veel erger. Tijdens de Zwarte September hebben de Jordaniërs de Palestijnen nog meer doden berokkend dan Israël in haar hele bestaan.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 19:57   #331
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het probleem van de holocaustontkenning ligt hem echt niet bij die drie macho mannetjes die wat hakenkruisen op hun lijf en hoofd hebben laten tatoueren en die vooral willen aantonen hoe stoer ze zijn door in één teug een halve emmer bier door hun keelgat te kunnen gieten.
De enigen die deze mannetjes graag in de spotlights zetten zijn de pocolieten die er telkens liefst een voorpagina van de krant aan wijden indien ze met meer dan drie samen toevallig in de buurt van een moskee gespot werden.

Het meer dan grote gevaar voor holocaustontkenning en gebrek aan enige kennis daaromtrent ligt inderdaad bij de islamitische gemeenschap zowel in Europa als in hun eigen islamitische thuislanden.

Niet vergeten dat in Iran cartoonwedstrijdje gehouden worden om omtermeest negationistische prentjes te tekenen, en dat - laten we dit vooral niet vergeten - het onderwijs IN EUROPA over de Holocaust en aanverwanten door onze "verrijkende" populatie hoe langer hoe meer wordt geboycot terwijl er ondertussen ook al scholen zijn die omwille van dié redenen het Holocaust gedeelte uit de lessen verwijderen.

Ook al "vergeten" zeker dat recent nog in een Brusselse school een ISLAMITISCHE LERAAR TEN OVERSTAAN VAN DE SCHOOLKINDEREN, de Holocaust ging minimalizeren! Vergeten? http://www.catfacts.org/russian-blue-cat-facts-2.jpg --- groots misbaar gehoord op de PRAVDA???? nee hoor!
Wat tegenwoordig wèl mag is dat ISLAMLERAARS de Holocaust mogen ontkennen TEGENOVER DE LEERLINGEN! Maar dat andere mensen (dom, ik weet het) vervolgd worden omdat ze twijfelen aan het "aantal" slachtoffers, en dit in boeken schrijven die door volwassenen worden gelezen. D�*t komt wel op de PRAVDA!

Ik wil dat het juist andersom is: kinderen moeten leren wat er gebeurd is, zo duidelijk mogelijk en met zoveel mogelijk CORRECTE informatie.
Volwassen mensen mogen hun domheid etaleren en boekjes schrijven over vanalles , ook over hun visie op de holocaust.

Maar de staat heeft de plicht om de historische waarheid door te geven en vast te houden.

Nu, het gebrek aan correcte informatie op school, valt in dit geval niet onder "vrijheid van meningsuiting" van de burgers. Dit valt onder de verplichting van de Staat om tenminste in het onderwijs historische bewezen feiten te onderrichten en dit te blijven doen. D�*�*r valt geen millimeter aan te tornen. De verrijkertjes kunnen dan later voor mijn part zo negationistisch zijn als ze willen: ik wéét tenminste dat ze het correct hebben geleerd en dat ze dus gewoonweg dommerikskes zijn. Zelfs Youssef zou dat dan toch moeten weten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 19:59   #332
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wel, het ontkennen vd Holocaust zie ik als laster en eerroof tav de nabestaanden vd Holocaust-slachtoffers. Ik kan mij inbeelden dat hun wonden, telkens als één of andere kluiver komt aandraven dat bepaalde uitroeiingskampen tijdens WOII "Hollywood-constructies" zouden geweest zijn, weer opengereten worden. Ik noem zoiets psychische marteling.
Niet toevallig komen dat soort verhaaltjes van lui die de Joodse Gemeenschap verantwoordelijk stellen voor alle onheil op aarde, gaande van "grote zionistische complottheorien" tot "Nieuwe Wereld Orde-constructies".
Pietje, indien je je hier enigsinds in verdiept zou hebben zou je weten dat net de Joodse gemeenschap ge- en misbruikt worden in het ganse wereldlijke gebeuren. Een aantal van mijn Joodse vrienden zijn zich net bewust van de manier waarop zij voor de kar werden en worden getrokken van een boodschap waar ze totaal niet achter staan, van een Israëlpolitiek die niet de politiek van een gemiddelde Israëli is. Eén van hen heeft me indertijd De Israëllobby aangeraden
Oud 2 juni 2009, 20:01   #333
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel héél liberaal van je.
Oud 2 juni 2009, 20:01   #334
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dus wie ontkent dat ISrael zich al 60j schuldig maakt aan een systematische slachtpartij onder de palestijnse bevolking (Miljoen mensen opsluiten en er dan bommen opgooien) moet strafrechterlijk vervolgd worden?

dan is er op dit forum wel heel veel volk dat in het cachot moet
Nee, omdat dat geen historisch feit is.
Oud 2 juni 2009, 20:04   #335
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat de Israëliërs de Palestijnen aandoen is heel logisch. .
interessant om te zien hoe je nu zelfs zo ver gaat om een decennialang durende massamoord goed te praten. zou ik mijn mening mogen uiten?
nu ja, van mij mag je het zeggen daar niet van.

maar mijn vraag blijft
is ontkenning van dit feit volgens jou strafbaar of niet?

ha een antwoord.
volgens veel negationisten is de holocaust ook geen historisch feit.
hoe en wie bepaal je of iets wel/geen feit is maar enkel een mening.
volgens veel gelovigen is het bestaan van god een feit en daarom bestaan er in veel landen allerlei straffen voor een ontkennende mening

Laatst gewijzigd door 1207 : 2 juni 2009 om 20:09.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 20:07   #336
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Dat is wel héél liberaal van je.
Het ontkennen van bewezen genocides valt wat mij betreft niet onder de vrijheid van meningsuiting.
Oud 2 juni 2009, 20:08   #337
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ontkennen van bewezen genocides valt wat mij betreft niet onder de vrijheid van meningsuiting.
Vandaar ook mijn sarcastische opmerking.
Oud 2 juni 2009, 20:09   #338
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL

Ik kan wel goed om Circe lachen, vaak de nagel op de kop, in prachtig beschreven bewoordingen.

Volledig mee eens.
Ik heb fans!!!!

Thx guys.

ik zou zeggen: als we mekaar ooit ontmoeten op een terraske op de Groenplaats in Antwerpen trakteer ik jullie op een bolleke Koninck!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 20:20   #339
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
interessant om te zien hoe je nu zelfs zo ver gaat om een decennialang durende massamoord goed te praten. zou ik mijn mening mogen uiten?
nu ja, van mij mag je het zeggen daar niet van.

maar mijn vraag blijft
is ontkenning van dit feit volgens jou strafbaar of niet?
Het is geen feit, hoe je ook tegen het conflict in het Midden-Oosten aankijkt.

Citaat:
ha een antwoord.
volgens veel negationisten is de holocaust ook geen historisch feit.
hoe en wie bepaal je of iets wel/geen feit is maar enkel een mening.
volgens veel gelovigen is het bestaan van god een feit en daarom bestaan er in veel landen allerlei straffen voor een ontkennende mening
Uw vergelijking is onzinnig. Holocaustontkenning gaat vaak gepaard met belediging, laster en oproepen tot geweld. De wetgeving is enkel dáárom aangescherpt. Het is de uitkomst van diverse rechtszaken. Bijvoorbeeld: Verbeke zei dat Otto Frank de dagboeken van Anne had vervalst. Dat is laster, beledigend en onnodig kwetsend omdat deze boeken in diverse laboratoria zijn onderzocht en autenthiek bevonden. Vanaf die tijd mag je niet meer zegen dat ze vervalst zijn op straffe van een geldboete op iedere overtreding. Terecht, want je beschuldigt iemand vals.

Zulke rechtszaken zijn er ook geweest op andere terreinen. Het gaat dus niet om een 'verboden mening' maar om laster, smaad, belediging en oproepen tot geweld.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 20:23   #340
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Pietje, indien je je hier enigsinds in verdiept zou hebben zou je weten dat net de Joodse gemeenschap ge- en misbruikt worden in het ganse wereldlijke gebeuren. Een aantal van mijn Joodse vrienden zijn zich net bewust van de manier waarop zij voor de kar werden en worden getrokken van een boodschap waar ze totaal niet achter staan, van een Israëlpolitiek die niet de politiek van een gemiddelde Israëli is. Eén van hen heeft me indertijd De Israëllobby aangeraden
Gun, dit is een serieuze discussie...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be