Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2009, 20:34   #21
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Dewever & het NV-A zijn niet zo dom te denken dat een Vlaamse autonomie zomaar even kan geëist en geregeld worden. Er wordt hier mijns inziens niets verraden of dergelijks.
Ik deel wel je mening dat de fut er de laatste tijd wat uit is, maar ik vermoed dat dit normaal is; Het zijn ook futloze verkiezingen
Het zijn dan ook geen federale verkiezingen, waar je boter bij de vis kan eisen ivm de staatshervorming.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 20:37   #22
giserke
Banneling

Standaard

Laten we even Vlaanderen belachelijk maken zoals sommige VBers hier willen: Tonen dat de VLaamse regering NIET werkt.
Dan zal je zeker mensen kunnen overtuigen voor meer autonomie, en om bevoegdheden over te hevelen aan een bestuursniveau die niet bekwaam is om zelfstandig te regeren.

Laatst gewijzigd door giserke : 2 juni 2009 om 20:37.
Oud 2 juni 2009, 20:42   #23
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik dacht dat het Vlaamse verkiezingen waren? Niet federale.
Trouwens het VB pakt ook niet uit met de Vlaamse onafhanklijkheid, maar met ""Waar is de poen van uw pensioen? In de pocket van Mohammed"".

Dat zal nog niet zijn Giserke! Wij voeren zeer actief en gedreven campagne voor onze onafhankelijkheid, met die consequentie dat wij dat ELKE verkiezing doen, en zelfs zonder verkiezingen. Met dien verstaande dat je juist ELKE dag mensen kunt overuigen voor de onafhankelijkheid. Dat is ons verschil!

En ge weet goed genoeg dat ge al 2 kansen hebt gehad om iets te doen voor die fameuze 'staatshervorming' en 2 KEER bleken het loze beloftes. Het is niet onze fout dat jullie jullie hebben laten vangen aan het boetfortgroepgewouwel van de CD&V, dat is jullie eigen fout. Vlaamse onafhankelijkheid is in de eerste plaats zelfs een Vlaamse thema uitermate geschikt voor deze campagne dus. Of waren de decreten van het Vlaams parlement maar om te lachen?

Armando trekt hier een zeer rake conclusie, jammer maar ik begrijp zeer goed dat dat niet past in jullie heldhaftig/standvastig senario. Want jullie spelen evengoed de federale thema's uit.
Oud 2 juni 2009, 20:46   #24
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Net zoals iedereen achter de befaamde resoluties van het Vlaams parlement stond/staat.
Wat druk op de ketel is altijd welgekomen, en als iedereen voor is, en iemand maakt er een breekpunt van om in een coalitie te stappen, is de kans een stuk groter dat het er komt.
En als het er komt is dat dan omdat het een breekpunt is voor de NVA of omdat het gewoon in het programma van alle partijen staat?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 20:50   #25
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn dan ook geen federale verkiezingen, waar je boter bij de vis kan eisen ivm de staatshervorming.
Maar potverdikke, in jullie eigen programma voor DEZE Verkiezingen staat al te lezen bij het eerste deel: De achteruitkijkspiegel, ik citeer:

Een blik in de achteruitkijkspiegel van de Belgische politiek stemt ons niet meteen vrolijk. Het
voorbije jaar heeft aangetoond dat dit land niet meer werkt. België KAN het niet.

Hopla, Vlaamse onafhankelijkheid als uitgangspunt van het programma.

zullen niet nalaten erop te wijzen dat een sterker
Vlaanderen alleen maar tot stand kan komen met een overheveling van bevoegdheden.

Meer bevoegdheden, zo zo zo, daar zult ge het dan toch met het federale niveau over moeten gaan hebben als ik dat zo lees. Dit is boter bij de vis denk ik zo? Nietwaar? Dit is wat ge ons in 2004 al beloofde, en in 2007 nog eens... en't resultaat: 0!

Jullie proberen het aureool van de overwinning op te eisen.Echter is het een aureool van de uittocht uit het bordeel, rechtstreeks uit het Belgische circus en dat wil de N-va NU (Vlaams) electoraal verzilveren. En dan komt ge hier verklaren dat we die twee niet mogen vergelijking?

Laatst gewijzigd door dominatrix : 2 juni 2009 om 21:01.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 20:57   #26
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
En als het er komt is dat dan omdat het een breekpunt is voor de NVA of omdat het gewoon in het programma van alle partijen staat?
Het grote verschil met CD&V zit hier, dat CD&V het eens zal vragen op federaal niveau of ze de kinderbijslag mogen regionaliseren. Als 'non' het antwoord zullen ze terugkrabbelen en niks durven tenzij vertellen dat ze er nog lang willen over praten.
En SP.a durft het ook zo niet, daar pleitte Van den Broucke om de studietoelagen te verhogen en alzo een soort kinderbijslag-effect uit te werken.

N-VA wil de stap zetten en Vlaanderen de kinderbijslag laten aanvullen, of de Franstaligen dat nu leuk vinden of niet.

Verhoging van de kinderbijslag staat alvast niet in het programma van de VLD.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 20:57   #27
BlueThunder
Banneling

Standaard

In Ter Zake zei een journalist het goed tegen de Dewever : "vlaanderen onafhankelijk en de NVA heeft geen bestaansreden meer" en iedereen zonder postje, boel wat rekken en wat slogantaal om de goedgelovige kiezers te lijmen voor de komende 20 jaar... op dat punt geef ik DEWINTER dan weer gelijk , het origineel is beter of de kopie...
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:09   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mensen die hier diskuteren zijn toch iets meer geïnteresseerd in de politiek dan andere ..

en de meesten weten dan wel dat er een Vlaams en een federaal parlement is, en zelfs dat die verschillende (zij het niet homogene ..) bevoegdheden hebben;

maar de konsekwensie daarvan inzien in de prioriteitenstelling van een kiesprogramma ... dat is teveel gevraagd.

En nog een kleine opmerking: een Vlaamse aanvullende kinderbijslag is een mini-atoombom in het voordeel van de Vlamingen in Brussel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:21   #29
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
idd, dan kun je blijven verder wegrotten in de minderheid.

Ah was het zo leuk voor de NVA in de regering?

t Heeft ook niet lang geduurd trouwens! Zitten nu ook "te rotten" in de minderheid hoor!
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:16   #30
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat kan goed zijn, maar wat denk da de NVA over de bevoegdheden waar Vlaanderen nu over beschikt? Ik heb een grote interesse voor politiek, maar als ik de media volg wat denk NVA over mobiliteit, infracstructuur, onderwijs eerlijk gezegd nog nooit een standpunt over gehoord. Enkel staatshervorming en verrottingsstrategie heb ik onthouden, gaan we daar meer welvaart en vooral welzijn mee creëren? Voor wie het nog niet wist meer vlaanderen minder crisis
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:32   #31
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Voor wie het nog niet wist meer vlaanderen minder crisis
Alvast minder politieke crisis, want daar België niet werkt wil N-VA meer het Vlaamse heft in eigen handen nemen.

Het programma: http://www.n-va.be/verkiezingen/prog...sprogramma.asp
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:46   #32
ilfalco
Minister-President

Standaard

eigenlijk gaat de n-va al voor de verkiezingen plat op de buik...men zou minstens de stopzetting van de financiering van franstalig onderwijs in vlaanderen kunnen eisen. >vlaanderen financiert de verfransing...omgekeerd krijgt schooltje in komen niets.

Dewever is gewoon een establishmentskruiper die de vl onafhankelijkheid al lang niet meer als doel heeft maar wel het eigenbelang. in brussel is de lijsttrekker van de n-va dhr de ridder iemand die het woord vlaanderen zelfs amper wil uitspreken en die zich volledig achter het belgicistsiche brabant verhaal schaart.

De n-va heeft niets , nada noppes bereikt ....maar nu is haar ambitie om met dezelfde waar ze vorige keer niets mee heeft bereikt NO MINDER te bereiken.
De nva steunt de snelbelgwet machine, de financiering van de islamzuil etc...

De n-va heeft dus niet enkel niets bereikt ze stemt ook TEGEN de vlaamse belangen. Voor een kalifaat vlaanderen pas ik hoor. En die nieuwe belgen precies of die gaan enderlands boven frans verkiezen.

Een sterk VB heeft altijd zeer veel invloed gehad.

of zoals Leterme het zei" wij moesten wel kartel vormen met n-va want anders was VB de grootste formatie".

De druk van het VB en niets anders zorgt voor vlaamsere houding van de traditionele partijen. Nog niemand opgevallen dat de tsjeven pas beginnen buigen zijn toen bleek dat VB over hoogtepunt was!

Waar is verdorie het recht op zelfbeschikking gebeleven? Die is er voor de n-va blijkbaar enkel voor de palestijnen.

En dan nog lijstverbdining met bub, spa , groen ...in brussel tegen het VB. Daar doet zelfs LDD niet aan mee.

Dewever zou de optie van een vlaamse meerderheid Vb-n-VA LDD moeten openhouden maar wat doet hij .... hij vrijt de traditionele partijen op en zijn ambitie is te regeren met partijen die vlaanderen altijd bedrogen hebben.

Als de vl partijen samen 40% halen dan moet de ambitie zijn om 50% te halen!
En dezever is een dikke hypocriet want nog niet zo lang geleden zat hij te janken voor een plaatsje op de VB lijst a'pen die toen naar morel ging.

Als de n-va ook maar één greintje zelfrespect had dan waren ze nooit in een vl regering gestapt zonder splmitsing b-h-v want dat hadden ze tot in den treure beloofd. Maar daar horen we nu weer niks meer van.

machtsdeelname om de machtsdeelname is verwerpelijk...

Laatst gewijzigd door ilfalco : 2 juni 2009 om 22:48.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:48   #33
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Ik heb altijd NVA gestemd maar nu moet ik helaas mijn conclusies trekken, voortaan stem ik voor het Vlaams Belang. De NVA zou zich voor eventuele regeringsdeelname beperken tot de eis voor een aanvullende kinderbijslag. Komaan jongens, graag een beetje meer ambitie voor Vlaanderen! Tussen haakjes: ronduit betreurenswaardig is het feit dat de N-VA - in de beste CVP-traditie - enkel over een ‘sterker Vlaanderen’ spreekt. Waar is de eis voor onafhankelijkheid gebleven?
Dat zegt de NVA helemaal niet, je verwart met hun eis dat kinderbijslag er zeker moet bijhoren . Ik denk dat e NVA verwardt met een andere partij.

NVA wil de onderhandelde oplossing voor belgie, dwz een onafhankelijkheid of confederatie waar alle macht bij vlaanderen en EU zit . De eis voor directe onafhanellijkheid is er dus nooit geweest en terrecht: heb je enig idee hoeveel werk dat is? De VB olosing van eerst doen en later denken zou een ramp voor vlaanderen zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:59   #34
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan goed zijn, maar wat denk da de NVA over de bevoegdheden waar Vlaanderen nu over beschikt? Ik heb een grote interesse voor politiek, maar als ik de media volg wat denk NVA over mobiliteit, infracstructuur, onderwijs eerlijk gezegd nog nooit een standpunt over gehoord. Enkel staatshervorming en verrottingsstrategie heb ik onthouden, gaan we daar meer welvaart en vooral welzijn mee creëren? Voor wie het nog niet wist meer vlaanderen minder crisis
Als je niet te lui was, zou je even de website van N-VA kunnen nalezen. Er staat meer dan genoeg te lezen rond onderwijs mobiliteit.
Oud 2 juni 2009, 23:01   #35
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
eigenlijk gaat de n-va al voor de verkiezingen plat op de buik...men zou minstens de stopzetting van de financiering van franstalig onderwijs in vlaanderen kunnen eisen. >vlaanderen financiert de verfransing...omgekeerd krijgt schooltje in komen niets.
Dat doet de NVA helemaal niet,, als je het vlaamse geld stopzet dan neemt de franstalige gemeenschap open en ongetwijfeld zal het VB de volgende dag kwelen dat het onaanvaardbaar is dat de franstaligen hun eigen onderwijs inrichten in vlaanderen.

Dat is gepest en zinloos.

Citaat:
Dewever is gewoon een establishmentskruiper die de vl onafhankelijkheid al lang niet meer als doel heeft maar wel het eigenbelang.
Kan ik net zo goed beweren van het VB? zo confortabel in hun cs dat ze elke gedachte van ooit regeren ver opgeborgen hebben om toch zeker de postjes van de eeuwig meegaande top te behouden.

Citaat:
in brussel is de lijsttrekker van de n-va dhr de ridder iemand die het woord vlaanderen zelfs amper wil uitspreken en die zich volledig achter het belgicistsiche brabant verhaal schaart.
Brabant verhaal?

Citaat:
De n-va heeft niets , nada noppes bereikt ....maar nu is haar ambitie om met dezelfde waar ze vorige keer niets mee heeft bereikt NO MINDER te bereiken.
De nva steunt de snelbelgwet machine, de financiering van de islamzuil etc...
Ten tijde van snelbelgwet bestond de NVA nog niet (oops maar ach ja laat dat feit je niet tegenhouden) en de katholieke kerk word net zo goed gefinancieerd, schaf dat ook af dan.

En de NVA heeft wel degelijk wat bereikt hun pogingen tot staatshervorming hebben de meeste vlmaingen meer getoond dat de VB propaganda de laatste 20 jaar.

Citaat:
Een sterk VB heeft altijd zeer veel invloed gehad.
Onzin, integendeel zelfs, het heeft de vlaamse strijd een decenia achteruit gegooid door de achterlijke koppeling met migranten.

Citaat:
De druk van het VB en niets anders zorgt voor vlaamsere houding van de traditionele partijen. Nog niemand opgevallen dat de tsjeven pas beginnen buigen zijn toen bleek dat VB over hoogtepunt was!
Nee toen de CVP op een laagtepunt zat. Het VB word amper over gesproken deze tijd, of de laatste paar verkiezingen blijkbaar vind je dat zo erg dat je hun invloed moet gaan verzinnen.

Citaat:
Dewever zou de optie van een vlaamse meerderheid Vb-n-VA LDD moeten openhouden maar wat doet hij .... hij vrijt de traditionele partijen op en zijn ambitie is te regeren met partijen die vlaanderen altijd bedrogen hebben.
Als de vl partijen samen 40% halen dan moet de ambitie zijn om 50% te halen!
En dezever is een dikke hypocriet want nog niet zo lang geleden zat hij te janken voor een plaatsje op de VB lijst a'pen die toen naar morel ging.
meer verzinsels en de wever heeft gelijk, VB en NVA programma's zijn onverzoenbaar en het VB zegt altijd geen compromissen dus ...

Citaat:
Als de n-va ook maar één greintje zelfrespect had dan waren ze nooit in een vl regering gestapt zonder splmitsing b-h-v want dat hadden ze tot in den treure beloofd. Maar daar horen we nu weer niks meer van.
Duh federaal, dit zijn vlaamse/europese verkiezingen indien je het niet beseft.

Citaat:
machtsdeelname om de machtsdeelname is verwerpelijk...
En wanneer deed de NVA dat? Ze zaten in geen federale regering ze zijn zelfs uit de vlaamse gestapt.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 13:16   #36
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Ik heb altijd NVA gestemd maar nu moet ik helaas mijn conclusies trekken, voortaan stem ik voor het Vlaams Belang. De NVA zou zich voor eventuele regeringsdeelname beperken tot de eis voor een aanvullende kinderbijslag. Komaan jongens, graag een beetje meer ambitie voor Vlaanderen! Tussen haakjes: ronduit betreurenswaardig is het feit dat de N-VA - in de beste CVP-traditie - enkel over een ‘sterker Vlaanderen’ spreekt. Waar is de eis voor onafhankelijkheid gebleven?
We gaan stap voor stap naar de onafhankelijkheid. De EOV-strategie van het VB is compleet onrealistisch. Dewinter beseft dat ook, maar hij gebruikt het enkel en alleen om kiezers van N-VA af te snoepen.

Stap aub niet in die val! Met een stem voor het VB bereik je niets.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 13:20   #37
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
  1. U kan het volledige verkiezingsprogramma downloaden/nalezen op n-va.be. Genoeg pagina's over mobiliteit, onderwijs e.d. (vb: tariefintegratie: 1 ticket is genoeg voor zowel trein als bus)
  2. Met een staatshervorming creëren we WEL meer welvaart, zeker op langere termijn.
Oud 3 juni 2009, 13:23   #38
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
We gaan stap voor stap naar de onafhankelijkheid. De EOV-strategie van het VB is compleet onrealistisch.
Compleet fout. De laatste twee jaar hebben net aangetoond dat de Belgische 'stap-voor-stap' aanpak onrealistisch is; het is waanzin te denken dat de Walen na 7 juni ineens wél bereid zullen zijn constructief mee te werken aan een grote staatshervorming.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 13:27   #39
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
We gaan stap voor stap naar de onafhankelijkheid. De EOV-strategie van het VB is compleet onrealistisch. Dewinter beseft dat ook, maar hij gebruikt het enkel en alleen om kiezers van N-VA af te snoepen.

Stap aub niet in die val! Met een stem voor het VB bereik je niets.
Wat onrealistisch is is het idee/hoop van NVA dat ze op een dag zullen wakker worden in een onafhankelijk Vlaanderen zonder dat ze hun handen hebben moeten vuilmaken. De Franstaligen zullen nooit akkoord gaan met een onafhankelijk Vlaanderen. Een van de voornaamste redenen waarom de Franstaligen niet meestappen in die staatshervorming is net het vermijden dat men stap voor stap tot een onafhankelijk Vlaanderen komt.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 3 juni 2009 om 13:29.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 13:31   #40
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Compleet fout. De laatste twee jaar hebben net aangetoond dat de Belgische 'stap-voor-stap' aanpak onrealistisch is; het is waanzin te denken dat de Walen na 7 juni ineens wél bereid zullen zijn constructief mee te werken aan een grote staatshervorming.
De financiële situatie in de federale regering en het Waals gewest is onhoudbaar, terwijl de Vlamingen extra kinderbijslag gaan uitdelen. Binnen enkele maanden smeken de Franstaligen om een staatshervorming.

Als we deze strategie volhouden, staat Vlaanderen in een fantastische onderhandelingspositie: de Franstaligen op hun knieën en voor de Vlamingen hoeft het niet, want we kunnen al een sociale zekerheid uitbouwen vanuit de huidige Vlaamse bevoegdheden.

Geef deze strategie een kans, het zal mss wat langer duren dan de VB-strategie, maar geduld is een goede zaak.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be