![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#222 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zoals de individuele vrijheden en rechten die de Franstaligen voor zich weggelegd zien in heel België, Vlaanderen incluis?
|
|
|
|
|
#223 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom dan niet meteen de sociale zekerheid afschaffen, en nu we bezig zijn ook maar meteen de Belgische staat (geen kunstmatig kuddegevoel!) ?
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Weet u waar de reststemmen terecht komen van de partijen die niet op die lijst staan? Naar de grootste taalgroep: de Franstaligen. N-VA heeft in Brussel geen verkozenen, bijgevolg is iedere N-VA stem een stem voor de grootste taalgroep indien ze niet op een lijstverbintenis staan. het VB heeft geen reststemmen omdat er verkozenen zijn. Daar worden de reststemmen in de partij gehouden wat niet het geval is voor partijen die niet de kiesdrempel halen in Brussel. Zeg dan aan wie N-VA zijn reststemmen moet geven? Aan CD&V, VLD, SPA of aan de PS, CDH en MR-FDF? Laatst gewijzigd door giserke : 3 juni 2009 om 11:45. |
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Natuurlijk ik begrijp dat. Als ge de leugens wilt geloven en ge blijft het maar herhalen, dan gaat ge op de duur uw eigen leugens geloven. |
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En het grappigste van al, ze kunnen niet meebesturen |
|
|
|
|
|
#228 |
|
Minister-President
|
raak!
|
|
#229 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Precies hetzelfde: hoe groot haar nederlaag ook zal zijn, ze zal voor de camera's juichen dat ze het met haar resultaat van het populisme gewonnen heeft. |
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Echter als ze je in alle peilingen en in alle kranten al finaal bij het oud ijzer schrijven dan mag je van mij part gerust van een zege spreken als we dat teniet doen.
|
|
|
#231 | |
|
|
Citaat:
Als er iets conservatief is dan wel dit koninkrijk! Een koning die een land tracht samen te houden. Lachwekkend conservatief.
|
|
|
|
#232 |
|
Minister-President
|
Staat ze daar wat te janken op de ledendag...
|
|
#233 |
|
Minister-President
|
Neen de N-VA moet het gewoon mee doorbreken, zoniet wacht het onvermijdelijke VU-scenario.
|
|
#234 | |
|
|
Citaat:
Elke partij heeft reststemmen, het VB ook. Daarom wil men trouwens een lijstverbinding aangaan opdat geen stemmen zouden verloren gaan. NVA-stemmen gaan nu toch verloren mogelijk aan BUB of iets in die aard. Het dreigement met C.S. is dus voldoende om een overeenkomst te hebben met de grootste VL partij in Brussel. Trouwens LDD was akkoord. Als men dan VB_LDD_NVA om die reden allen achter het C.S. zou plaatsen, dan zou dat toch een publieke veroordeling zijn van het C.S. en een machtig propagandawapen tegen het regime dat wij bestrijden. BDW heeft trouwens gezegd dat hij zelf tegen het C.S. is. giserke, in deze heb je geen poot om op te staan! Jammer, want ik hoopte dat je kon aantonen dat mijn bericht verkeerd was. Ik zou me met plezier verontschuldigd hebben. Ik beschouw NVA nog steeds als nodig voor Vlaanderen.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 3 juni 2009 om 12:32. |
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De situatie nu is langs geen kanten te vergelijkten tentijde van de VU. De VU is tenonder gegaan door 2 verschillende stromingen binnen de VU. (VU-ID) De situatie bij N-VA is totaal anders. |
|
|
|
|
|
#236 | |
|
|
Citaat:
Het is: Alles gaat slecht, het VB gaat winnen... Alles gaat slecht, het VB gaat winnen... Dat is de realiteit in Belgie en die hebben we niet aan het VB te danken. |
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Er zijn hier lokaal zelfs al oprispingen geweest om samen met mensen van de N-VA na de kiezer te stappen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Het kan sneller gaan dan U denkt. Ook voor jullie, ik heb het U nog al gezegd, een derde keer falen gaat de kiezer niet meer slikken. Of wilt ge liever opgaan in de CD&V? En de ondergang van de VU is begon met haar eerste verraad: Egmont, even later waren we Brussel kwijt en toen pas waren er de perikelen van Bert Bleiter. Maar met alle respect, toen dat er Bert en Geert over straat rolden was de VU al eventjes gestorven.
|
|
|
#238 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
België heeft het VB aan haar eigen te danken, ipv te luisteren doen ze verder... tot er geen Vb meer is hopen ze, vergetende dat er dan ook geen België meer zal zijn...
|
|
|
#239 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Over micropartijtje gesproken. Ik herinner mij anders dat het VB zeer lange tijd slechts één vertegenwoordiger had in het parlement die nooit - ik herhaal :nooit - ook maar één keer zijn mond opendeed. Zijn naam : Karel Dillen. Dus er zijn nog andere partijen die ooit begonnen zijn als 'micropartijtje'. De moraal van het verhaal doet me denken aan een gekend spreekwoord: 'wanneer niet komt tot iet, kent iet zichzelve niet'. Tweede les: wanneer 'iet' zichzelve niet meer kent, wordt iet soms snel weer 'niet'. Laatst gewijzigd door system : 3 juni 2009 om 13:23. |
|
|
|
|
|
#240 | |
|
|
Citaat:
En Gennez moet echt stoppen met politiek. |
|