Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2009, 20:43   #101
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het was maar een voorbeeld, ik dacht dat u dat begrepen had. het aantal franstaligen in Vlaams-Brabant blijft procentueel veel sneller groeien dan het aantal nederlandstaligen en dat feit wordt op den duur een probleem.
Kijk ik geef je de cijfers en je blijft gewoon doen alsof die niet bestaan dan wil je gewoon de leugen in stand houden .

0.15% verschil per jaar. En dat kan niet blijven duren er zijn geen eeuwig rijke franstaligen in brussel.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 20:45   #102
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Nu terug on topic:
De toekomst zal uitwijzen of de NVA voor Vlaanderen iets heeft bereikt.
Op dit ogenblik ziet het er natuurlijk bijzonder mager uit.
BDW zegt 0/10.
Vanderkelen verklaart dat DBW hem heeft toevertrouwd dat hij al tevreden is met een vorm van "confederalisme".
BDW gaf toe dat hij dat had beweerd.

Is dit misschien de reden waarom hij zo uitgebreid aan bod is mogen komen in de infotainmentpropagandadienst van de VRT?

Nogmaals terug on topic:
Staat NVA voor Vlaamse onafhankelijkheid?
De feiten van de afgelopen vier jaar zeggen neen.
Hun programma zegt ja.

Ik weet in ieder geval het volgende:
Als je zwart op wit wil stemmen voor een partij die nog liever 1000 jaren de vetpotten wordt ontzegt dan hun punt nr 1 : Vlaamse onafhankelijkheid zonder compromissen waar te maken dan moet je VB stemmen.
Als je wil geloven in een strathegie die voorlopig nog nul, nadda, noppes heeft opgeleverd maar wel onze tegenstanders heeft verdergeholpen dan heb je méér dan één keuze: NVA én LDD
Besef je wat een confederatie is? Blijkbaar niet anders zou je er niet opkappen.

Confederatie is een onafhakelijkheid in alles behalve naam.

En ironisch genoeg zeg je het juist: je kan nog 1000 jaar op VB stemmen zonder er iets gebeurd, onder VU/NVA gebeurde er ten minste nog iets .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 3 juni 2009, 20:46   #103
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Het is anders een perfecte verfransingsbarometer die ik je geef! En daar ging de discussie toch over? Jij die dat allemaal minimaliseerde, 'het zijn maar druppeltjes'.
0.15% de cijfers staan daarboven dat zijn idd druppels.

Oud 3 juni 2009, 20:49   #104
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
0.15% de cijfers staan daarboven dat zijn idd druppels.
Ik geef je de cijfers van de opmars, en die negeer je. Wil je er soms nog een paar hebben van de inschrijvingen in het Franstalig onderwijs in Vilvoorde bv?

De Verfransing is een probleem, en jij ontkent gewoon het licht van de zon in je ogen.
Oud 3 juni 2009, 20:49   #105
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ik zeg hier potverdikke dat het gaat om een verfransingsbarometer in de Vlaamse rand rond Brussel. Al het UF denkt dat ze een tweede zetel gaan halen dan gaan ze er vanuit dat het laatste decennium hun stemmenpotentieel verdubbelt is. Dat is wat hun betreft een franstaligstemmenpotentieel dat zich concentreert in de regio halle-vilvoorde. Als je extrapoleert naar die regio zie je dat de verfransingsdruk daar enorm toeneemt in tegenstelling tot hoe jij het hier probeert te doen uitschijnen.

Of zullen we het een omgekeerd vragen: Waarom maken de Franstaligen toch zo een heisa over de splitsing van bhv, waarom willen ze die toch zo tegengaan als er voor hun niks te rapen is zoals jij komt vertellen?
Neen het blijft demagogie: UF bestaat maar sinds 95, kiesdrempel, versplintering bij andere partijen kunnen er allemaal voor zorgen dat je de ene moment geen en de andere moment wel een zetel meer hebt. Ze kunnen stemmen verliezen en een zetel bijkrijgen, zetels zeggen dus weinig (behalve natuurlijk als je demagogisch wil afkomen met "ze verdubbelen elke 10 jaar"

Ik reken hierboven de aangroei uit, niet op zetels maar op stemmen, cijfers ENKEL uit vlaams brabant (dus niet vermengd met brussel) en daar komt duidelijk naar voor : 0.15% /jaar aangroei extra.

Oud 3 juni 2009, 20:51   #106
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het Vlaams Parlement wordt gekozen en dit kan veel dingen doen. Zichzelf bevoegdheden toekennen die in strijd zijn met de Belgische grondwet of gewoon een éénzijdige onafhankelijksheidsverklaring uitroepen. Je kan zelfs voorzien in de oprichting van een nieuw Vlaams Legioen, die de belangen van Vlaanderen desnoods op een buitenparlementaire manier kan verdedigen.
Zoals bv Vlaamse Belang en NVA beiden opperen: opzeggen van het stabiliteitspact vanuit Vlaanderen.

De Vlaamse bevoegdheden gebruiken tot in de grijze zone, de Maddensdoctrine, zelf alarmbelprocedures inzetten. Zie maar hoe ze begonnen de marchanderen toen VDB dat deed ivm de 50-plussers.

Dat is onze kracht, onze eigen kracht... echter twijfel ik aan de betrouwbaarheid van de nva hierin, zij heeft dat al beloofd en verkocht haar ziel aan CD&V... dan kan ik maar 1 ding zeggen, het Vlaams Belang is hoog nodig als backbencher.
Oud 3 juni 2009, 21:48   #107
De Koninck
Lokaal Raadslid

Standaard

Het succes van het Vlaams Belang is de beste garantie op het voortbestaan van België !
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 21:51   #108
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Het succes van het Vlaams Belang is de beste garantie op het voortbestaan van België !
lol, meer opt einde van belgie
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 21:57   #109
De Koninck
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
lol, meer opt einde van belgie
U hebt de boodschap duidelijk niet begrepen.
Oud 3 juni 2009, 21:59   #110
Shadowke

Standaard

Citaat:
U hebt de boodschap duidelijk niet begrepen.
als de NV-A mee wilt regeren zullen ze zekers meedoen met het VB.
Oud 3 juni 2009, 22:12   #111
De Koninck
Lokaal Raadslid

Standaard

Met een NVA die bv 25% van de stemmen zou halen, zouden we véél dichter bij vlaamse onafhankelijkheid staan dan wanneer het VB 25% van de stemmen haalt.
Oud 3 juni 2009, 22:14   #112
Busse87
Burgemeester

Standaard

Mm dat is just .

NVA is nu nog te klein om effectief door te wegen voor een staatshervorming . Als ze met de federale verkiezingen bv 13% halen of meer dan kunnen ze wel een stokje tussen de deur steken . Het VB is goed voor protest , blanco . Maar bewtijfel het of zij ooit zullen regeren . Tenzij ze natuurlijk het cordon opheffen .
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 22:21   #113
Shadowke

Standaard

NVA en VB samen met 2/3e van de zetels = bye bye cordon sanitaire.
BDW heeft dan geen andere keus.

als je de rest samentelt, kom je aan vijf partijen in een coalitie en dat is onbestuurbaar.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2009 om 22:39.
Oud 3 juni 2009, 22:51   #114
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Met een NVA die bv 25% van de stemmen zou halen, zouden we véél dichter bij vlaamse onafhankelijkheid staan dan wanneer het VB 25% van de stemmen haalt.
Dat is wat velen nu eindelijk eens moeten snappen. Het VB is verbrand aan thema's die niks met de splitsing van dit klote land te maken hebben.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 22:55   #115
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan mag jij mij het verschil eens uitleggen tussen ''wij zijn geen separatisten'' en ''wij kiezen voor een onafhankelijk Vlaanderen''.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 23:13   #116
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dan mag jij mij het verschil eens uitleggen tussen ''wij zijn geen separatisten'' en ''wij kiezen voor een onafhankelijk Vlaanderen''.
Maar jong toch, je moet dringend eens begrijpend leren lezen en luisteren wat de N-VA zegt. Wij zeggen nergens dat we de splitsing van Belgie niet willen. Alleen dat de meerderheid van de bevolking dit niet wil.

De N-VA zegt dat er nu voor een onafhankelijk Vlaanderen geen meerderheid te vinden is onder de Vlaamse bevolking, waardoor in die situatie het beter is om zo dicht mogelijk naar een confederatie te gaan. Dit zodat de Franstaligen niet meer aan de Vlaamse centen kunnen.

Geen meerderheid van de Vlamingen pro splitsen van België= geen splitsing. Dit moeten VBers hier eens eindelijk beginnen beseffen. En zolang ze dit niet doen maakt het VB zich eindeloos belachelijk. Het VB pretendeerd nochtans democratisch te zijn?
Je zou bijna beginnen denken dat het VB splitsing van België willen saboteren, om hun Kamerzitjes te behouden.

Laatst gewijzigd door giserke : 3 juni 2009 om 23:17.
Oud 3 juni 2009, 23:18   #117
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Maar jong toch, je moet dringend eens begrijpend leren lezen en luisteren wat de N-VA zegt. .
Ik hoorde nochtans BDW & co al herhaaldelijk zeggen dat ze geen separatisten zijn.
Nu jij weer.
Oud 3 juni 2009, 23:22   #118
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik hoorde nochtans BDW & co al herhaaldelijk zeggen dat ze geen separatisten zijn.
Nu jij weer.
Geef mij een link waar en in welke context hij dit zegt. Dan praten we verder.
Of denkt u dat zeggen dat "separatisme nu niet an de orde is " = als zeggen dat we geen separatisten zijn?

Laatst gewijzigd door giserke : 3 juni 2009 om 23:23.
Oud 3 juni 2009, 23:48   #119
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beleefde en geduldige mensen, die nva-parlementairen, heb ik de indruk.

Niet enkel dat...nog toffe peren ook...'t was serieus karamel derop...maar beleefd, welvoeglijk...zoals het Vlamingen onder elkaar betaamt...

Of dit ook mogelijk zou geweest zijn moest ikzelf, met identiek dezelfde argumenten, een VB mandataris zijn geweest....dat vraag ik mij af...
Oud 4 juni 2009, 00:01   #120
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Geef mij een link waar en in welke context hij dit zegt. Dan praten we verder.
Of denkt u dat zeggen dat "separatisme nu niet an de orde is " = als zeggen dat we geen separatisten zijn?

Citaat:
Wij wilden deel uitmaken van een Vlaamse formatie die het confederalisme nastreefde…Ik beweer in elk geval niet dat ik een separatist ben.
Geert Bourgeois over separatisme en confederalisme - Knack - 06-01-2009
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be