Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2009, 20:02   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Ik ben opzoek naar een lijst dus natuurlijk begin ik met een lijstje van mijzelf.
Heel dit bericht heeft niks met de verkiezingen te maken, ik ben enkel opzoek naar duidelijkheid.
Dat lijstje van jezelf heb je dan ook uitmuntend gestaafd met bewijsmateriaal - U bent een genie - maar dat wist U natuurlijk al van Uzelf.
Als U werkelijk in alle eerlijkheid alleen maar op zoek was naar duidelijkheid had U alle politici van heel België kunnen doorlichten op hun vermeende wel of niet-negationisme.

Wist U trouwens dat er landen zijn - ja zelfs in Europa - waar geen negationisme-wetten zijn - waar VvM primeert - denkt U dat er in die landen meer neo-nazi's of antisemitisme voorkomt?

Wat dus in Blg. strafbaar is en waar men je een crimineel voor noemt - is dus in sommige andere landen niet strafbaar en ben je geen crimineel - enkel een clown die zichzelf belachelijk maakt - en worden mensen - als U o.a. - aangeklaagd wegens laster.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 20:11   #22
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

één van de dingen die je nooit hoort, is het feit dat vele leidende PVDA'ers hun sympathie voor het Chinese en/of Noord-Koreaanse regime nooit onder stoelen of banken staken.

Vandaag, nu het dag op dag 20 jaar is geleden dat duizenden ongewapende studenten door mitraillettes en tanks werden gedood op het Tienanmenplein, is dat iets dat ook es mag benadrukt worden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 4 juni 2009 om 20:12.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 20:12   #23
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
één van de dingen die je nooit hoort, is het feit dat vele leidende PVDA'ers hun sympathie voor het Chinese en/of Noord-Koreaanse regime nooit onder stoelen of banken staken.

Vandaag, nu het dag op dag 20 jaar is geleden dat duizenden ongewapende studenten door mitraillettes en tanks werden gedood op het Tienanmenplein, is dat iets dat ook es mag benadrukt worden.

Bijna elk interview dat Mertens geeft begint bij Stalin of Mao

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 20:24   #24
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht

Bijna elk interview dat Mertens geeft begint bij Stalin of Mao
het zint me niet dat er aldus geen cordon sanitaire wordt gelegd rond die partijen. Wie zulke ideologieën aanhangt is GEVAARLIJK
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 22:03   #25
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het zint me niet dat er aldus geen cordon sanitaire wordt gelegd rond die partijen. Wie zulke ideologieën aanhangt is GEVAARLIJK
Noch de PvdA, noch het VB is gevaarlijk

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 23:22   #26
Hans Jozef
Burger

Hans Jozef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

²

In een interview met Mertens paar weken terug in Knack was het weer van dat. En maar niet de misdaden van criminelen als Mao en co erkennen, zelfs niet toen de interviewer letterlijk vroeg of ze reeds afstand hadden genomen van de aanbidding van dergelijk gespuis.

Laatst gewijzigd door Hans Jozef : 4 juni 2009 om 23:40.
Hans Jozef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 23:30   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Siegfried Verbeke, Xavier Buisseret en Roeland Raes zijn veroordeelde negationisten, dat Karel Dillen een andere kijk had op WOII is ook wel duidelijk.
Over Karin Milik, Philip Dewinter, Frank Vanhecke en Francis Van den Eynde bestaan er toch ook serieuze twijfels of niet?
Dat er contacten zijn met neo-nazistische groepen mag toch geweten zijn?

Waarom nemen jullie elke kritiek op als een persoonlijke aanval?

Btw Dewinter was niet altijd zo close met de joden in Antwerpen.
Ik wou hier geen debat starten, maar was gewoon opzoek naar informatie over negationisme en het VB. Mijn excuses dat het onderzoek niet past in uw verkiezingscampagne.
Ze hebben hier weer wat binnengegooid ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 07:35   #28
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat er een paar VBers niet geloven in de massamoord op joden tijdens de tweede wereldoorlog, maar was benieuwd of hier een lijst van bestaat.

Enkele (ex)VB voorbeelden:
Karel Dillen, Siegfried Verbeke, Xavier Buisseret (veroordeeld pedofiel), Roeland Raes, Karin Milik?, Philip Dewinter?, Frank Vanhecke?, Francis Van den Eynde?

Negationisme (of hier meer bepaald Holocaustontkenning): http://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaustontkenning

Kan iemand mij op de weg zetten?

Informatie over negationisme?

Maar één adres.

"The soviet story" van Edvin Snore
Oud 5 juni 2009, 08:10   #29
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Noch de PvdA, noch het VB is gevaarlijk
2
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 09:56   #30
PvdV
Partijlid

Standaard Karin Milik en nazisme

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Doordat ge hier nu plots Karin Milik weet toe te voegen aan U lijstje bewijst eens te meer duidelijk dat ge absoluut niet op zoek zijt naar informatie.
Persoonlijk kan ik niet begrijpen dat een normaal persoon een ku klux klan lid, overtuigd neo-nazi en gekende negasionist in huis zou nemen. Dat een politieker dit doet kan ik helemaal niet begrijpen.
Zou jij een neo-nazi en KKK lid in huis nemen als je geen sympathie hebt voor hun ideeëngoed?
Waarom zou je? Op welke manier zijn die eigenlijk in contact gekomen met elkaar?
Ik kan me niet voorstellen dat ik morgen toevallig David Duke tegen kom en hem meteen meeneem naar huis.

Citaat:
Vlaams Belanger niet gestraft voor logeerpartij van leider Ku Klux Klan
'Gastvrije' Karin Milik krijgt hooguit berisping

SINT-NIKLAAS - Gemeenteraadslid Karin Milik zal binnen het Vlaams Belang hooguit een berisping krijgen voor haar 'welbekende gastvrijheid', die Amerika's bekendste racist David Duke te beurt viel.
De 47-jarige Milik, een commercieel afgevaardigde, lijkt van de aardbol verdwenen sinds uitlekte dat ze afgelopen weekend gastvrouw speelde voor David Duke, een gewezen leider van de beruchte Ku Klux Klan. Thuis in de Regentiestraat ligt de telefoon van de haak.

Politieke tegenstanders maken van de logeerpartij handig gebruik om hun stelling hard te maken dat het Belang nog steeds een racistische partij is. Maar ook binnen het Belang rommelt het. OCMW-raadslid Marc Van de Velde vindt dat zijn partij moet kiezen: 'Milik eruit. Of ik.'

Hallo, Rob Vereycken, fractievoorzitter van het Belang in het OCMW. Moet mevrouw Milik opstappen?

Rob Verreycken: 'Vanuit de nationale top is er al duidelijk het signaal gekomen dat onze partij geen affiniteit heeft met de Ku Klux Klan. Of mevrouw Milik ontslag moet nemen? Daar wil ik niet op vooruitlopen, zolang ik haar niet gehoord heb.'

Heeft u haar al gehoord? Wij alleszins niet.

'Nog niet, want ik ben met vakantie in Spanje. In augustus zullen we met iedereen rond de tafel zitten.'

De zaak heeft dus geen prioriteit.

'Mevrouw Milik staat bekend om haar gastvrijheid en wellicht besefte ze niet wie ze afgelopen weekend te slapen legde. We moeten de zaak niet overdrijven.'

Waarmee u tussen de lijnen laat verstaan dat er geen reden is om Milik tot ontslag te dwingen.

'Inderdaad. Daarmee zouden we alleen de tegenstanders van het Vlaams Belang een plezier doen.' (dhs)
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar als ik iemand in huis neem weet ik wie dat is.

PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 10:20   #31
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Ik ben opzoek naar een lijst dus natuurlijk begin ik met een lijstje van mijzelf.
Heel dit bericht heeft niks met de verkiezingen te maken, ik ben enkel opzoek naar duidelijkheid.
kijk misschien eens op de site van uw alter ego de piano. Een site die enkel de "waarheid" vermeld.
PS Piano, wanneer vertrek je naar het communistische wonderparadijs Noord Korea?
Oud 5 juni 2009, 10:30   #32
PvdV
Partijlid

Standaard

Heb je daar een link voor?

Voor alle duidelijk voor mij is Stalin een net zo grote schoft als Hitler. Ik ben ook geen fan van de PvdA (bestaat dat partijtje eigenlijk nog?) en al zeker niet van Noord Korea.
Oud 5 juni 2009, 11:21   #33
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je daar een link voor?

Voor alle duidelijk voor mij is Stalin een net zo grote schoft als Hitler. Ik ben ook geen fan van de PvdA (bestaat dat partijtje eigenlijk nog?) en al zeker niet van Noord Korea.
Duke heeft zijn Klan verleden al lang achter zich gelaten. Wat jij hier wil doen is duidelijk; net voor de verkiezingen het Vlaams Belang proberen te compromitteren. Uit angst dat ge ondanks al Uw verwoedde pogingen toch wel eens niet van ons af zou kunnen zijn de 8ste juni.

En gene paniek, ook de 8ste juni, zelfs al lukken al uw pogingen bestaan onze thema's en ook onze partij nog. Toedeloe sjoe!
Oud 5 juni 2009, 11:28   #34
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Duke heeft zijn Klan verleden al lang achter zich gelaten. Wat jij hier wil doen is duidelijk; net voor de verkiezingen het Vlaams Belang proberen te compromitteren. Uit angst dat ge ondanks al Uw verwoedde pogingen toch wel eens niet van ons af zou kunnen zijn de 8ste juni.

En gene paniek, ook de 8ste juni, zelfs al lukken al uw pogingen bestaan onze thema's en ook onze partij nog. Toedeloe sjoe!
Ik ben met deze draad gestart omdat ik net naar de Nederlandse reeks In Europa gekeken had (de aflevering die ik gezien heb gingen allemaal over WOII), geloof mij het heeft niks met de verkiezingen te maken. Ik weet ook wel dat de VBers die dit forum bezoeken hun stem niet zullen veranderen omdat er een verband tussen neo-nazisme en het VB bestaat (dat weten ze toch al lang). Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet meer over wil weten.

Heeft Duke ook het neo-nazisme afgezworen? Of gelooft hij nog altijd dat WOII totaal niet zo erg was als iedereen beweerd?
Oud 5 juni 2009, 11:29   #35
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk kan ik niet begrijpen dat een normaal persoon een ku klux klan lid, overtuigd neo-nazi en gekende negasionist in huis zou nemen. Dat een politieker dit doet kan ik helemaal niet begrijpen.
Zou jij een neo-nazi en KKK lid in huis nemen als je geen sympathie hebt voor hun ideeëngoed?
Waarom zou je? Op welke manier zijn die eigenlijk in contact gekomen met elkaar?
Ik kan me niet voorstellen dat ik morgen toevallig David Duke tegen kom en hem meteen meeneem naar huis.

Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar als ik iemand in huis neem weet ik wie dat is.

U speelt wel heel graag rechtertje he?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 11:35   #36
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben met deze draad gestart omdat ik net naar de Nederlandse reeks In Europa gekeken had (de aflevering die ik gezien heb gingen allemaal over WOII), geloof mij het heeft niks met de verkiezingen te maken. Ik weet ook wel dat de VBers die dit forum bezoeken hun stem niet zullen veranderen omdat er een verband tussen neo-nazisme en het VB bestaat (dat weten ze toch al lang). Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet meer over wil weten.

Heeft Duke ook het neo-nazisme afgezworen? Of gelooft hij nog altijd dat WOII totaal niet zo erg was als iedereen beweerd?
Duke is geen softie geworden, en heeft een duidelijke mening. Klan lid is hij al lang niet meer... maar daar gaat het U totaal niet om, als je echt op zoek was dan was je vraagstelling geen vorm van compromitatie.

Als je er echt meer over wil weten moet ge U al zeker niet baseren op allerhande blockkwatch-zever.
Oud 5 juni 2009, 11:43   #37
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Duke is geen softie geworden, en heeft een duidelijke mening. Klan lid is hij al lang niet meer... maar daar gaat het U totaal niet om, als je echt op zoek was dan was je vraagstelling geen vorm van compromitatie.

Als je er echt meer over wil weten moet ge U al zeker niet baseren op allerhande blockkwatch-zever.
Geen softie noemt u dat? En dan bent u verbaasd dat het VB niet kan los komen van nazisme?

Misschien zijn deze bronnen beter:
http://en.wikipedia.org/wiki/David_Duke
Citaat:
Duke has expressed his support for prominent German / Canadian Holocaust denier Ernst Zündel. Duke makes a number of statements in support of Zündel and his Holocaust denial campaign.[40][41][42][43] After the aging Zündel was deported from Canada to Germany[44] and imprisoned in Germany on charges of inciting the masses to ethnic hatred, [45] Duke called him a "political prisoner."
Maar laten we de man zelf aan het woord:

"While helping hundreds of thousands of refugees, Red Cross volunteers undoubtedly heard stories of Nazi brutality and rumors of mass gassings and they noted those rumors and kept an eye out for any evidence of them, but they saw nothing to indicate that the rumors were true."

-- My Awakening, p. 430 (1998)

"The official keepers of the Holocaust wage an international campaign to silence the disturbing questions. Most people never even hear the revisionist position because Jewish forces dominate the media and block mainstream access to material that questions Holocaust orthodoxy."

** My Awakening, p. 430 (1998)

"Did you ever notice how many survivors they have? Did you ever notice that? Everybody – every time you turn around, 15,000 survivors meet here, 400 survivors convention there. I mean, did you ever notice? Nazis sure were inefficient, weren't they? Boy, boy, boy! ...You almost have no survivors that ever say they saw a gas chamber or saw the workings of a gas chamber...they'll say these preposterous stories that anybody can check out to be a lie, an absolute lie."

** Evelyn Rich interview, March 1985

Duke: "Obviously, Jews gain certain advantages by promoting the Holocaust idea. It inspires tremendous financial aid for Israel. It makes organized Jewry almost immune from criticism. Whether the Holocaust is real or not, the Jews clearly have a motive for fostering the idea that it occurred. Not only do they have a motive, but they have the means with the media domination they now hold.

Hustler: "Do you really doubt the Holocaust occurred?

Duke: "Let's put it this way. I question whether 6 million Jews actually died in Nazi death camps. There are two major sources for Holocaust stories. One is the Nuremburg war-crimes trial, which has been shown by all honest historians to be a farce of justice. Another source is the great body of literature and media work, and at least 90% of that material is from biased Jewish sources."
Oud 5 juni 2009, 12:12   #38
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geen softie noemt u dat? En dan bent u verbaasd dat het VB niet kan los komen van nazisme?

Misschien zijn deze bronnen beter:
http://en.wikipedia.org/wiki/David_Duke

Maar laten we de man zelf aan het woord:

** My Awakening, p. 430 (1998)

** Evelyn Rich interview, March 1985

."
Alez, en ik die dacht dat ge naar hier zijt ge komen omdat ge nog op zoek waard naar info... ge hebt er mij dunkt toch al heel wat.

Lezen van wat ik schrijf gaat U echter toch nog niet zo heel goed af hé?

"Geen softie noemt u dat?"

Inderdaad ik zeg dat dat geen softie is, dat hebt ge goed gezien.

"En dan bent u verbaasd dat het VB niet kan los komen van nazisme?"

Neen ik ben niet verbaasd dat U met oude geschriften afkomt in een poging ons te verbinden met nationaal socialisme. Dat is immers Uw doel, en dat bewijst U hier. Of hoe lang denk je ons hier nog voor de gek komen houden met Uw onderzoek dat blijkbaar toch wel al zeer ver is?

Laatst gewijzigd door dominatrix : 5 juni 2009 om 12:13.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 12:19   #39
PvdV
Partijlid

Standaard

Dus David Duke heeft zijn visie 360 graden veranderd?
Volgens mij zweert hij nog altijd bij alles wat hij in dat boek geschreven heeft.
En is die tekst nog altijd te vinden in de 2008 editie.
Oud 5 juni 2009, 12:25   #40
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus David Duke heeft zijn visie 360 graden veranderd?
Volgens mij zweert hij nog altijd bij alles wat hij in dat boek geschreven heeft.
En is die tekst nog altijd te vinden in de 2008 editie.
Dat zeg ik allemaal toch ook niet, ik zeg wat Uw bedoeling is om hier te ontlokken. Dat bewijst ge nog maar eens met dit antwoord. U wil een val spannen waar wij gewillig in zouden trappen. U houdt bewust zeer veel informatie uit Uw bib's achter de hand om deze tegen ons uit te spelen. Uw opzet is vals, de onwetende met de opzichtige titel en de ondoorzichtige bedoeling.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be