Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2009, 22:41   #141
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Lees misschien alles eens, in plaats van dat ene zinnetje eruit te pikken.
Licht er eens buiten dat ene zinnetje uit wat misschien hatelijk is tegenover holebi's?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 22:50   #142
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik weet dat je jezelf hoog inschat, maar hier ben je zo verkeerd als mogelijk is. Ik heb nooit iets gehad tegen holebi's. Ik vond enkel de aanpak verkeerd om meteen een wettelijk kader te weigeren en meteen het symbolische huwelijk te eisen. Dat is real-politiek en geen afweizing van je geaardheid.

Dat je dat niet snapt toont enkel je wil tot ruzie maken aan.
Wat u zegt klopt niet (en dat heb ik ook meermaals aangetoond). De eis van de holebibeweging was tot 2003 een wettelijk kader voor holebi-koppels (partnerregeling zo u wil). Pas toen diverse regeringspartijen zelf begonnen te spreken over openstelling van het huwelijk, is de holebibeweging mee op de kar gesprongen en werd de eis "homohuwelijk als het kan, zo niet op zijn minst een partnerregeling".

Niets tegen holebi's hebben maar toch stemmen voor een partij die holebi's geen partnerrechten gunt en ze wil dwingen tot een hetero-huwelijk gaan niet goed samen. Voorstanders van kernenergie stemmen toch ook niet op Groen?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 22:52   #143
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ze zijn meer voor een confederatie wat ze nooit kunnen verwezenlijken want daar zal nooit geen meerderheid voor te vinden zijn int Federaal parlement.

beter de korte pijn en Vlaamse onafhankelijkheid zo snel mogelijk uitroepen int Vlaams parlement.
ik zie dit als een eerste stap naar een hereniging met Nederland (eerst als een confederatie en later een unitaire staat).

btw: het VB alleen regeren dat wil ik ook niet, dus ik heb ook liever NV-A erbij om het VB beetje te temmen inzake hun ethische kwesties. langs de andere kant kan het VB de NV-A over de streep trekken om de onafhankelijkheid uit te roepen.
U speelt dus russische roulette met de rechten van uw holebi-vrienden?
Vlaamse onafhankelijkheid is belangrijker dan het persoonlijk geluk van uw naasten?

Voor mij is het duidelijk, Vlaamse onhankelijkheid kan voor mijn part, maar is ondergeschikt aan het behoud van mijn burgerrechten. Liever al mijn rechten houden in België dan al mijn rechten verliezen in een VB-staat.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 5 juni 2009 om 22:55.
Oud 5 juni 2009, 22:53   #144
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

naar mijn weten heeft een VB'er nog geen enkele keer betoogt tegen een homohuwelijk en zo zijn er al een paar geweest.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 22:55   #145
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
U speelt dus russische roulette met de rechten van uw holebi-vrienden?
nope want het VB zal nooit een meerderheid halen int parlement om het af te schaffen.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 juni 2009 om 22:56.
Oud 5 juni 2009, 22:58   #146
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
naar mijn weten heeft een VB'er nog geen enkele keer betoogt tegen een homohuwelijk en zo zijn er al een paar geweest.
Het zou er nog maar aan mankeren.
Het doet ook niets ter zake, als het aan het VB af hangt dan zijn er geen homohuwelijken meer.
Oud 5 juni 2009, 23:01   #147
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
nope want het VB zal nooit een meerderheid halen int parlement om het af te schaffen.
Ik help het u hopen, maar ik vrees er voor. De CD&V is bereid haar ziel te verkopen om aan de macht te komen, en liep ook al niet erg warm voor het homohuwelijk. Er bestaat een conservatieve vleugel bij de CD&V die op ethisch vlak niet veel verschilt van het VB, en die met plezier het homohuwelijk zou op offeren voor het premierschap.
Oud 5 juni 2009, 23:10   #148
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik help het u hopen, maar ik vrees er voor. De CD&V is bereid haar ziel te verkopen om aan de macht te komen, en liep ook al niet erg warm voor het homohuwelijk. Er bestaat een conservatieve vleugel bij de CD&V die op ethisch vlak niet veel verschilt van het VB, en die met plezier het homohuwelijk zou op offeren voor het premierschap.
we zitten zo ver nog niet.
trouwens de komende coalitie (welke het ook moge zijn) heeft nog andere katten te geselen dan het homohuwelijk dus zo snel zalt ni afgeschaft worden.

en die conservatieven ... ik denk dat niet groot genoeg is.
bij de CD&V is er een veel grote groep voor Vlaamse onafhankelijkheid dan terug te keren naar de goeden ouden tijd van de (belgiscistische) CVP.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 juni 2009 om 23:11.
Oud 5 juni 2009, 23:17   #149
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
we zitten zo ver nog niet.
trouwens de komende coalitie (welke het ook moge zijn) heeft nog andere katten te geselen dan het homohuwelijk dus zo snel zalt ni afgeschaft worden.

en die conservatieven ... ik denk dat niet groot genoeg is.
bij de CD&V is er een veel grote groep voor Vlaamse onafhankelijkheid dan terug te keren naar de goeden ouden tijd van de (belgiscistische) CVP.
Als rechtstreeks betrokkene en potentieel slachtoffer van een VB-regime is het toch wel normaal dat ik voorzichtig ben, zeker als ik het risico loop om mijn burgerrechten kwijt te spelen.

"Het zal wel niet zo snel afgeschaft worden" just isn't good enough... Ik wil graag de zekerheid dat het niet zal afgeschaft worden.
Weet dus, dat als je voor het VB stemt en het loopt toch verkeerd af voor ons holebi's, dat u daaraan meegewerkt hebt.
Oud 5 juni 2009, 23:21   #150
Shadowke

Standaard

Citaat:
Als rechtstreeks betrokkene en potentieel slachtoffer van een VB-regime is het toch wel normaal dat ik voorzichtig ben, zeker als ik het risico loop om mijn burgerrechten kwijt te spelen.

"Het zal wel niet zo snel afgeschaft worden" just isn't good enough... Ik wil graag de zekerheid dat het niet zal afgeschaft worden.
Weet dus, dat als je voor het VB stemt en het loopt toch verkeerd af voor ons holebi's, dat u daaraan meegewerkt hebt.
mja, ik wil Vlaamse onafhankelijkheid en om dat het snelst te bereiken is het VB de enige oplossing.
zie mijn handtekening wat ik wil bereiken.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 juni 2009 om 23:22.
Oud 5 juni 2009, 23:31   #151
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik veronderstel dat U de afgelopen jaren hebt gezien in welke mate de sharia meer of minder waarschijnlijk is geworden in België (al was het maar in de feitelijkheid van de pure cijfers)?
Ik veronderstel dat U weet wat de traditionele partijen de afgelopen 30 jaar daartegen hebben ondernomen?
Ik veronderstel dat U het programma dienaangaande van het VB heeft gelezen?

Voorlopig is het VB dus de enige partij die tussen U en de toekomstige sharia instaat.

Citaat:
De sharia zal de eerste twintig jaar niet ingevoerd worden in België just isn't good enough...

Weet dus dat als U het VB niet steunt U meegewerkt heeft aan de gevolgen daarvan?

Of dacht U dat de traditionele partijen die binnen twintig jaar met hun vingernagels nog net vasthangen aan de macht dan de moed gaan hebben om het programma van het VB over te nemen?

Misschien bent U zoals de martelaren van de eerste Christenen...wij hopen dat de leeuwen van het Coloseum voor ons van gedacht zullen veranderen?...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 5 juni 2009 om 23:33.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 23:35   #152
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat u zegt klopt niet (en dat heb ik ook meermaals aangetoond). De eis van de holebibeweging was tot 2003 een wettelijk kader voor holebi-koppels (partnerregeling zo u wil).
Ben ik voor. En nu?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 5 juni 2009, 23:37   #153
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben ik voor.
call me in...
Oud 5 juni 2009, 23:38   #154
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat u zegt klopt niet (en dat heb ik ook meermaals aangetoond). De eis van de holebibeweging was tot 2003 een wettelijk kader voor holebi-koppels (partnerregeling zo u wil). Pas toen diverse regeringspartijen zelf begonnen te spreken over openstelling van het huwelijk, is de holebibeweging mee op de kar gesprongen en werd de eis "homohuwelijk als het kan, zo niet op zijn minst een partnerregeling".

Niets tegen holebi's hebben maar toch stemmen voor een partij die holebi's geen partnerrechten gunt en ze wil dwingen tot een hetero-huwelijk gaan niet goed samen. Voorstanders van kernenergie stemmen toch ook niet op Groen?
Ik ben nochtans voor een doorgedreven groen beleid en toch stem ik niet op Groen! omdat ze meer bezig zijn met dingen die niets met de natuur te maken hebben. Wees niet zo'n particraat want partijen verdedigen nooit je mening.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 juni 2009 om 23:39.
Oud 5 juni 2009, 23:38   #155
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
call me in...
Jij nazi!

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 5 juni 2009, 23:42   #156
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oei... mijn broek is gaan lopen met mijn zakdoek. Ik ga die aangeven bij de politie want dat is diefstal en dus harde criminaliteit. Ik ga achter mijn jeans aan. Ik stem op het VB als dit nogmaals gebeurt hoor.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 5 juni 2009, 23:46   #157
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
mja, ik wil Vlaamse onafhankelijkheid en om dat het snelst te bereiken is het VB de enige oplossing.
zie mijn handtekening wat ik wil bereiken.
En dat mag gerust ten koste gaan van het welzijn en de rechten van holebi's, uw holebi-vrienden inclusief?

We hebben beiden de pech dat een stem voor het VB niet enkel een stem voor Vlaamse onafhankelijkheid is, maar ook een stem tegen burgerrechten van holebi's. Indien beide zaken niet gekoppeld waren, dan zouden er geen tegenstrijdige belangen spelen.

Nu genieten u en uw holebivrienden ten volle van alle rechten. Vlaamse onafhankelijkheid of een vereningd Nederland zou uw situatie lichtjes verbeteren, maar dan komen uw vrienden in een veel slechtere situatie terecht. Is dat de moeite waard?

Stel dat u en een vriend van u beiden een lichte verkoudheid hebben, en de dokter zegt: "ik kan u enkel genezen door uw vriend te besmetten met AIDS", wat kiest u dan? Gewoon beiden de verkoudheid houden, of toch maar het egoïstisch standpunt, en zelf genezen ten koste van de andere?
Oud 5 juni 2009, 23:59   #158
Fozzie
Minister-President

Standaard

[quote=Fieseler;4149652]
Citaat:

Ik veronderstel dat U de afgelopen jaren hebt gezien in welke mate de sharia meer of minder waarschijnlijk is geworden in België (al was het maar in de feitelijkheid van de pure cijfers)?
Ik veronderstel dat U weet wat de traditionele partijen de afgelopen 30 jaar daartegen hebben ondernomen?
Ik veronderstel dat U het programma dienaangaande van het VB heeft gelezen?

Voorlopig is het VB dus de enige partij die tussen U en de toekomstige sharia instaat.

De sharia zal de eerste twintig jaar niet ingevoerd worden in België just isn't good enough...

Weet dus dat als U het VB niet steunt U meegewerkt heeft aan de gevolgen daarvan?

Of dacht U dat de traditionele partijen die binnen twintig jaar met hun vingernagels nog net vasthangen aan de macht dan de moed gaan hebben om het programma van het VB over te nemen?

Misschien bent U zoals de martelaren van de eerste Christenen...wij hopen dat de leeuwen van het Coloseum voor ons van gedacht zullen veranderen?...
Als de sharia de pest is, dan is het VB cholera. Ik wil geen van beiden. Op dit moment is het VB een grotere bedreiging voor de rechten van holebi's dan de sharia (er zijn meer mensen die stemmen voor het VB dan mensen die de sharia hier willen in voeren). De dag dat er een partij op komt die de invoering van de sharia in haar programma heeft, dan ga ik die nog vuriger bestrijden dan dat ik nu het VB bestrijdt.

Ik stem voor personen waarvan ik weet dat ze de holebirechten zullen verdedigen tegen gelijk welke dreiging, eender of die nu komt van het VB of van fundamentalistische gelovigen.

Bevolkingsgroepen tegen elkaar op zetten om er zelf beter van te worden is een strategie van het VB waar ik niet in trap.
Tegen holebi's zegt het VB "stem op ons, want wij gaan je beschermen tegen fundamentalistische gelovigen", tegen fundamentalistische gelovigen zegt hetzelfde VB "stem op ons, dan beschermen we uw traditionele gezinswaarden tegen holebi's".

Als het aan het VB ligt komt er geen islamitische sharia, dat is waar. Maar het VB staat wel voor de katholieke variant er van (geen rechten voor holebi's, holebi's hebben minderwaardige relatie en moeten "begeleid" worden naar een heterohuwelijk), een sharia-light dus...

Laatst gewijzigd door Fozzie : 6 juni 2009 om 00:25.
Oud 6 juni 2009, 00:11   #159
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Jij behoort echter tot de gevaarlijkste soort van homohaters: zij die de discriminatie van holebi's proberen te minimaliseren door ze te verpakken met een dun laagje fatsoenlijkheid.
Jazeker behoort tot de gevaarlijkste soort van homohaters?

In Leuven is 2 jaar geleden een holebi-koppel aangevallen door een groepje allochtone jongeren en in elkaar geslagen omdat ze elkaars hand vasthielden. In Antwerpen is er een paar jaar terug een man neergestoken door allochtone jongeren omdat hij uit een holebi-discoteek kwam. In Amsterdam werden homo's in parken vorig jaar systematisch aangevallen (en in één geval zelfs verplicht om uren in de vijver van het stadspark te zwemmen) door allochtone jongeren. In Irak zijn er niet zolang geleden 2 minderjarigen publiekelijk verhangen omdat ze een homoseksuele relatie hadden. In datzelfde land werden homo's onlangs ter dood gemarteld owv dezelfde "misdaden".

Maar kom, dit is allemaal klein bier in vergelijking met Jazeker, niet?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 00:12   #160
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben nochtans voor een doorgedreven groen beleid en toch stem ik niet op Groen! omdat ze meer bezig zijn met dingen die niets met de natuur te maken hebben. Wees niet zo'n particraat want partijen verdedigen nooit je mening.
Dat illustreert waar ik het met Shadow over had. U wil een milieuvriendelijker beleid, maar toch stemt u niet op Groen omdat u het niet eens bent met de andere standpunten, en u hecht voldoende waarde aan die andere standpunten zodat die door wegen "ten nadele" van uw milieuvriendelijke ingesteldheid. Dus stemt u op een partij die wellicht iets minder bezig is met het milieu maar waarvan de andere standpunten u wel kunnen bekoren.

Zo zal een Vlaamsgezind iemand die ook belang hecht aan de rechten van holebi's wellicht eerder stemmen voor een partij die iets minder Vlaamsgezind is van het VB, maar die ook geen bedreiging vormt voor de holebirechten.

Ik ben ook niet 100 % akkoord met de partij waarvoor ik zondag ga stemmen, maar op een paar voor mij belangrijke domeinen ga ik er wel mee akkoord, dus moet ik maar de afweging maken wat er doorslaggevend is. Het VB zegt een aantal zinnige dingen, maar die wegen niet op tegen een aantal andere standpunten waarmee ik zeker niet accoord kan gaan, en die wegen voor mij door, omdat ze te ingrijpend mijn persoonlijke leven kunnen beïnvloeden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be