![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3301 |
|
Minister
|
Touché, maar toch. Ik denk dat we de invloed van Amerika niet mogen onderschatten. Het is al een land dat vrij conservatief is, en als ze er dan tòch nog in zouden slagen om cannabis te legaliseren dan kan dat weleens een kettingeffect veroorzaken.
|
|
|
|
|
|
#3302 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
ach Fuck Amerika.
Waarom alle ogen houden op Amerika en wachten op hun jawoord? Vowa loopt bijna elk land achter het poepeke van den Amerikaan? We zouden beter een verenigd Europa vormen en Amerika eens laten kijken hoe wij het er vanaf brengen. Wij hebben Amerika niet nodig he, zij hebben ons nodig!
|
|
|
#3303 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De peiling toont aan dat in Californië blijkbaar een kleine meerderheid reeds gewonnen is voor het idee. |
|
|
|
|
|
|
#3304 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3305 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dus, ik stel ze eens opnieuw: zijn er nog dingen die ge zoudt willen overnemen van godbetert den Arnold of van een of andere peiling uit de us of a? Ik geen maar een voorbeeldje hé, maar er zijn staten waar een ruime meerderheid voor de doodstraf is. post skrotum: ge moet niet antwoorden hé, maar dan moet ge ook niet vragen of k iets tegen een debat heb ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
|
|
|
|
|
#3306 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
System faillure! Spoedig overwriten dus met een nieuw scenario voor we op een rampzalige toekomst afstevenen.
|
|
|
#3307 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Op onderstaande post bijvoorbeeld, en zo kan ik er nog een paar aanhalen. Citaat:
Het is niet omdat het van Arnold of de USA komt dat ik het zeker wel of zeker niet wil overnemen. Ieder "ding" bekijk ik afzonderlijk, bekijk de voordelen en de nadelen, alvorens het al dan niet "te willen overnemen". Deze draad gaat toch over "eindelijk de waarheid over drugsbeleid", dus vond ik het gepast om dit in deze draad te posten. |
||
|
|
|
|
|
#3308 |
|
Minister
|
Het hardwerkend individu in de straat zal dat jou beletten. Niet bewust, maar toch ermee instemmend.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 5 juni 2009 om 18:10. |
|
|
|
|
|
#3309 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het is aan de staat die taak op te nemen.
Ik geloof dat we bij de vorige regering echt wel goed zaten. Bij deze, ik weet niet? Lukt precies niet he? Waarom niet eens groen? Ander kleurtje
|
|
|
#3310 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#3311 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3312 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Indien niet; waarom zijn niet alle drugs verboden? Laatst gewijzigd door artisjok : 5 juni 2009 om 19:57. |
|
|
|
|
|
|
#3313 |
|
Minister-President
|
Waarom moeten verdovende middelen illegaal zijn?
|
|
|
#3314 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#3315 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Cannabis is ook sterk ingeburgerd hoor. Word zelfs openlijk gebruikt.
|
|
|
|
|
|
#3316 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Sterk, heel sterk.
|
|
|
|
#3317 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ik begreep je redenering niet. Eigenlijk bedoelde je dus : Cannabis is verboden omdat het een drug is die niet te sterk is ingeburgerd. (Dus niet omdat het zou kunnen beschouwd worden als crimineel?) Hoe sterk moeten sommige drugs ingeburgerd zijn om toegelaten te worden? Vind je dat niet een eigenaardige classificatie om iets illegaal te houden, de mate van niet te sterk ingeburgerd zijn? Laatst gewijzigd door artisjok : 5 juni 2009 om 20:11. |
|
|
|
|
|
|
#3318 |
|
Minister-President
|
Cannabis behoort tot de middelen die de bewustzijnstoestand veranderen oftewel psychodysleptica.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=774
|
|
|
#3319 |
|
Minister
|
Dat hééft hij trouwens al gezegd.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 6 juni 2009 om 04:51. |
|
|
|
|
|
#3320 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik weet niet wat het is, kannabis; maar ik weet ook niet wat kokaïne is (en ik ga het niet eens aan Boonen gaan vragen), maar toch ben ik voorstander dat het verboden blijft. En voor de kommaneukers: kannabis, of eenderwelke zaak, is niet krimineel. Een zaak kan niet krimineel zijn. Iets wordt krimineel als het parlement een bepaalde menselijke gedraging als dermate ongewenst bestempelt, dat dat parlement aan die gedraging een strafrechtelijke sanktie koppelt. En nu moogt ge opnieuw gans de draad aflopen, waarom de meeste mensen vinden dat bepaalde gedragingen ivm kannabis dermate ongewenst zijn, dat het produkt blijft staan op de lijst van verboden drugs.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|